سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

یکی از بزرگترین مشکلات شبکه های اجتماعی که همواره با آن همراه بوده است، شایعه پراکنی و انتشار تصاویر جعلی می باشد. از آنجایی که حل اینگونه مشکلات از طرف سرویس دهندگان ممکن است کاربران را با محدودیت های مختلفی روبرو کند این خود ما کاربران هستیم که باید آگاهانه از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و به هر خبری سریعاً واکنش نشان ندهیم. حتماً شما نیز با اصطلاح فتوشاپ بودن یک عکس آشنا هستید. متاسفانه اینگونه تصاویر هنوز هم رایج هستند و می توانند به راحتی ذهن بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را بازی دهند. با همه ی اینها پیشنهاد می کنیم اگر تصویری عجیب را مشاهده کردید حتماً پیش از اشتراک گذاری مجدد آن در شبکه های اجتماعی خودتان به بررسی صحت موضوع بپردازید. می پرسید چگونه؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

استفاده از قابلیت جستجو با تصویر گوگل

امروزه با گسترش بیشتر تکنولوژی به خصوص در حوزه هوش مصنوعی، سرویس جستجوگر تصاویر مشابه بسیار کاربردی خواهد بود. با استفاده از این سرویس ها می توانید تصاویر مشابه یک عکس را پیدا کرده و در نتیجه قادر به بررسی تفاوت های آنها باشید. اینگونه سرویس ها توسط شرکت های مختلفی ارائه می شوند اما ما از گوگل استفاده می کنیم که از الگوریتم پیشرفته تری بهره می برد.

 

1- اول از هر چیز تصویر موردنظر خود را دانلود کرده یا از آن اسکریت شات بگیرید تا در ادامه قادر به آپلود عکس در گوگل باشیم.

2- وارد صفحه جستجوگر تصویر گوگل (Google Images) شوید.

3- بر روی دکمه ی جستجو با عکس (شکل دوربین در کنار نوار جستجو) کلیک کنید.

 

 

4- بر روی تب Upload an image کلیک کنید.

 

 

5- بر روی دکمه ی Choose File کلیک کرده و سپس تصویر موردنظر خود که قصد تشخیص جعلی یا حقیقی بودن آن را دارید انتخاب کنید.

 

 

6- در صفحه نتایج جستجو بر روی قسمت Visually similar images کلیک کنید تا لیست تصاویری که ظاهراً مشابه عکس شما هستند را مشاهده کنید.

 

 

7- در این لیست و احتمالاً در همان ابتدا عکس های مشابه را مشاهده خواهید کرد. از اینجا به بعد می توانید راحت به صحت یا جعلی بودن تصویر خود پی ببرید.

 

 

نکات بیشتر

کمی تحقیق: اگر ته دل تان احساس می کنید که تصویر مربوطه چندان واقعی نیست می توانید با یک جستجوی ساده و سریع در اینترنت قاطعانه تصمیم بگیرید.

بررسی واکنش ها: به کامنت ها و پاسخ های یک پست نگاه بی اندازید. اگر چندین نفر فکر می کنند که تصویر مربوطه جعلی است به احتمال زیاد همینطور است.

استفاده از سایت های حقیقت یاب: امروزه سایت های بسیاری به خصوص وبسایت معروف Snopes.com بهترین منبع برای تشخیص حقیقت یک موضوع هستند. این سایت ها از منابع مختلفی همچون اخبار، تصاویر و ویدیوها استفاده می کنند تا جعلی یا حقیقی بودن موضوعی را بررسی کنند.


تگ ها :

نظرات




نماد