سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای ازکار‌های تبلیغاتی چندجانبه‌ای است که در طول اجرای آن یک پیام مشخص شده در راستای هدف کمپین، به دست مخاطب مناسب می‌رسد. در اجرای هر کمپینی یک دوره زمانی محدودی وجود دارد که در آن دوره، صفر تا صد کمپین باید انجام شود و تا جای که امکانش هست مخاطبان بیشتری، به هدف کمپین ترغیب شوند.

مرحله قبل از اجرای کمپین بررسی پنج موضوع زیر است که برنامه ریزی طرح عملیاتی کمپین بر اساس این مورد‌ها شکل می‌گیرد:

۱. Mission (ماموریت): نتیجه‌ای که یک کمپین در جامعه مخاطبین ایجاد می‌کند.

۲. Message (پیام): شعار و پیامی که در راستای برنامه کلی و هدف شرکت است و با آن مخاطب ترغیب و به هدف کمپین نزدیک می‌شود.

۳. Media (رسانه مورد استفاده): شما باید قادر باشید از تمام رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی که در جهت منافع شماست، استفاده کنید.

۴. Money (پول و بودجه): مدیریت بودجه‌ای که برای اجرای صفر تا صد یک کمپین اختصاص داده شده، در اجرای طرح، بسیار تاثیرگذار است.

۵. Measurement(ارزیابی اثربخشی تبلیغات): کمپین تبلیغاتی باید ارزیابی شود. این ارزیابی کمک می‌نماید تا مشخص گردد کدام بخش از کمپین تبلیغاتی اثربخشی بیشتری داشته است و کدام رسانه سودآورترین فرصت برای شرکت محسوب می گردد.

 

باید در نظر داشته باشید، بررسی هر یک از پنج مورد اشاره شده، خود دارای زیر مجموعه‌هایی است که مختصری در این‌جا بدان می‌پردازیم و تاثیر گذاری مثبت آن‌ها را روی یک کمپین موفق تبلیغاتی که به تازگی اجرا شده بررسی می‌کنیم.

 

مخاطب را بشناسیم

پر واضح است مهم‌ترین اصل ترغیب مخاطب، همان بحث مخاطب شناسی است. مخاطب شناسی به ما می‌آموزد تا ابزارها، امکان‌ها و رسانه مورد نظر را برای انتقال پیام درست انتخاب کنیم و محتوای تولید شده را به درکی که مخاطب از یک موضوع جذاب دارد، نزدیک کنیم. تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد شکست می‌خورد. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه برای خلق تبلیغاتتان ایده‌پردازی کنید. مخاطب شناسی فارغ از طراحی‌های جذاب گرافیکی که فاکتور مهمی در هر جریان تبلیغاتی است. نقش اصلی در انتخاب پیام و انتخاب رسانه را بازی می‌کند.

 

دفعات تبلیغ

هر پیامی هر چقدر هم که جذاب باشد و در رسانه‌ درستی انتشار پیدا کند و مخاطب مناسب را درست هدف بگیرد اما برای تثبیت در ناخودآگاه و خودآگاه نیاز به تکرار دارد. و این مهم در مدیریت بودجه و نوع انتخاب پیام، کشش رسانه انتخابی و ظرفیت پذیرش مخاطب تاثیرگذار است.

 

ثبات در رسانه‌های مختلف

اگر طرح عملیاتی شما به طور هم‌زمان از تبلیغات چاپی و کمپین‌های اینترنتی و رسانه‌هایی مانند، رادیو و تلویزیون استفاده می‌کند باید دقت کنید که در آن ثبات و هماهنگی در ظاهر، محتوا و پیامی که می‌دهید  رعایت شود تا پیام تاثیرگذاری و ماندگاری خود را از دست ندهد.

 

حمایت افراد تاثیرگذار

افراد جامعه از افراد تاثیرگذار الگو می پذیرند. گاه یک حرکت و فعالیت یک فرد تاثیرگذار باعث بدعت سازی در یک جامعه می‌شود. شناخت مخاطب و شناخت افراد تاثیرگذار بر روی همان مخاطب در هدایت کمپین‌ها بی‌تاثیر نیست. برای مثال: محتوا و ادبیات یک فیلم تا مدت ها روی روح و روان مخاطبان تاثیر منفی یا مثبت می‌گذارد.

 

خصوصیات افراد در نمایشگری

همه آدم ها خصوصیات نمایشگری دارند و می خواهند در مرکز توجه باشند و دیده شوند. به همین دلیل این روزها دابس مش بازار داغ و پر طرفداری دارد.

 

جنبه تفریح و طنز محتوا

اگر کمپین طوری باشد که با فعالیتی از طرف مخاطب به اجرا دربیاید نرخ مشارکت افراد افزایش پیدا می‌کند. معمولا مخاطبان علاقه دارند، فعالیت‌های اضافه بر سازمان زندگیشان را در چارچوب‌های تفریح یا انگیزه‌های ملی، معنوی یا ارقی انجام می‌دهند و این به پیام و هدف شما بستگی دارد تا از چه کانالی در بین مخاطبانتان انگیزه ایجاد کند.

حال در راستای مطالب بالا به بررسی کمپینی موفقی می‌پردازیم و میزان اثربخشی مواد ذکر شده را با هم مرور می‌کنیم.

“سیگنال ایران” یک تولید کننده خمیر دندان و مسواک است. چندی پیش کمپینی در قالب یک رقابت ترتیب داد تا از طریق آن افراد را شاد کند به طوری که شرکت در این کمپین منجر به ثبت لبخند افراد شود.

انگیزه و ماموریت سیگنال ایران از اجرای این کمپین ایجاد ذهنیت، چشم انداز اجتماعی در بین مخاطبانش و بالا بردن جایگاه احساسی و عاطفی محصول خود بود. بدین ترتیب سعی کرد انگیزه‌ای برای یادآوری لبخند زدن و با هم بودن را در جامعه مخاطبانش ایجاد کند.

 

هدف و پیام کمپین :

در این راستا هدف تحت عنوان “گسترش شادی” و در ادامه پیام “با هم بیشتر بخندیم” طراحی شد.

در آنالیز و نقد پیام طراحی شده می‌شود گفت: کانسپت لبخند و خنده با ایجاد فعالیت‌های اجتماعی، ماهیت محصولات شرکت که تولید خمیردندان و مسواک بود، انطباق داشت و ادامه کار را برای طراحی فعالیت‌های انگیزشی ساده می‌کرد به طوری که برنامه‌ریزی و ایده پردازی برای قالب اصلی کمپین به راحتی شکل گرفت.

 

طراحی کمپین:

سیگنال ایران برای گسترش شادی و دعوت به مشارکت افراد، کمپین خود را به شرح زیر طراحی کرد:

“برای همراه شدن با کمپین گسترش شادی سیگنال یه سلفی دسته جمعی بگیرین و با هشتگ iransignal# و #بهخند در اینستاگرام به اشتراک بذارین. هر چقدر عکستون خلاقانه‌تر و تعداد دوستای خندونتون تو عکس بیشتر باشه، افراد بیشتری از شادی شما شاد می‌شن.”

· با چند جمله بالا، رسانه مورد استفاده و انگیزه شرکت مشخص شد و کمپین با ادبیات دوستانه‌اش، مخاطب خود را پیدا کرد.

· نفس سلفی گرفتن به خودی خود جذاب بود و سلفی دسته جمعی به طوری که هرچه تعداد افراد در حال خنده، بالا تر باشد جذابیت این فعالیت را بالاتر می‌برد و از طرفی همین سلفی گرفتن یکی ازفعالیت‌های مورد علاقه کاربران اینستاگرام به شمار می‌آمد، بدین ترتیب اینستاگرام برای انتشار نتیجه این رقابت‌ها و رسانه اصلی انتخاب شد.

· انتخاب رسانه اینستاگرام به عنوان رسانه اصلی و اجرای کمپین از طرف مخاطبان به تبلیغات دهان به دهان این کمپین کمک می‌کرد و هر فردی پس از انجام این رقابت خاطره انگیز، دوستان خود را به حمایت این کمپین دعوت می‌کرد و این امکانی رایگان برای گسترش تبلیغات بود.

· نکته جالب کمپین‌هایی نظیر “گسترش شادی” که در اینستاگرام رشد می‌کنند این است که هر آنچه که به صورت اپیدمی در اینستاگرام مد شود همه سعی می‌کنند از این قافله عقب نمانند به شرط آنکه خود فعالیت، هوشمندانه طراحی شود تا جذابیتش را در طول اجرای کمپین از دست ندهد.

· گسترش کمپین به جایی رسید که سلبریتی‌های اینستاگرام شروع به فعالیت و حمایت کردند و این خود موضوعی شد برای بدعتی در صفحه اینستاگرام هر فرد، که هر کسی باید این لحظه را ثبت کند.

· مشاوران تبلیغاتی کمپین برای هدایت بیشتر این جریان، به وسیله بنر‌ها در سایت‌های مختلف، افراد بی خبر از این جریان را باخبر می‌کردند. ثبات و هماهنگی ظاهر بنرها در سایت‌های مختلف با قالبی که در چارچوب اینستاگرام دیده می‌شد به ماندگاری ایده و ایجاد انگیزه کمک می‌کرد.

 

image

 

تعداد دفعات، ثبات و هماهنگی تبلیغات کمپین گسترش شادی در صفحه اینستاگرام سیگنال ایران

image

نمونه تبلیغات بنری کمپین گسترش شادی هماهنگ با صفحه اینستاگرام

 

· دفعات یادآوری کمپین و دعوت به حمایت از گسترش شادی تب تند افراد را بالا نگه می‌داشت به طوری که  در طول مدت کمپین، بیش از ۳۰۰۰ عکس با هشتگ #بهخند منتشر شد و کاربران معروف زیادی از آن حمایت کردند.

بنابراین سیگنال ایران تبلیغات جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار داد و با انتشار عکس‌های هیجان‌انگیز توسط خود مخاطبان، نه تنها به اهداف خود رسید و آمار خوبی از نرخ مشارکت افراد از خود به جای گذاشت بلکه به یک کمپین خاطره انگیز و ماندگار تبدیل شد.

باید گفت همه این موارد از انتخاب یک پیام مناسب شروع شد و به خلق یک هویت واحد، تحت عنوانافزایش روحیه مثبت درافراد جامعه ختم شد.


تگ ها : رمز موفقیت یک کمپین با هدف گسترش شادی پونیلا جملات بزرگان : راز های موفقیت و خوشبختی رمز موفقیت در تبلیغات چیست ؟ ده راز کمپین موفق شبکه های اجتماعی SR 26 عکس تبلیغاتی خمیر دندان کمپین قانون جذب و زندگی من کافه راز چگونه در بازاریابی جهانی عرض اندام کنیم؛ معرفی ۱۳ کمپین بازاریابی توصیه‌های مارک زاکربرگ برای کارآفرینی Negin Mansouri راز موفقیت ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ وﯾﺮوﺳﯽ (Viral Marketing) چیست ؟ نگاه شرقی؛ نگاهی به چهارگوشه تبلیغات » اخبار دنیای بازاریابی،کسب 10 راز ضروری موفقیت کمپین رنگی رنگی – کتاب رنگی من پویائیسم موفقیت چاپ و نشر خودپرداز سخاوتمند کوکاکولا ۵ راز برای داشتن بازاریابی ویدیویی بسیار موفق تبلیغات شطرنجی بازاریابی محتوا چیست؟ 152 mejores imágenes de Entrepreneurship Education en Pinterest موفقیت در فست فود با بکارگیری بازاریابی حسی – راه اندازی فست فود کارگاه شادی، موفقیت و ثروت فانتوم چرا «کیت‌ کت» این‌ قدر محبوب است؟ / آرشیو راه های جمع آوری کمک [PDF]سازمان فرهنگی هنری نوآوری و خلاقیت رمز موفقیت در روابط عمومی کارآمد چطور مفهوم شادی با نام یک برند هم‌معنا می‌شود اهداف اعلامی و واقعی روسیه در سوریه آینده ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ [PDF]جوامنردی: در اقتصاد مقاومتی باید به یک سیاست منعطف فکر کنیم Les 152 meilleures images du tableau Entrepreneurship Education جلسه سیزدهم ایمیل مارکتینگ فروشگاه آمازون چگونه موفق شد؟ نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA) کمپین یک میلیون امضا در مالزی گزارش دو مصاحبه با شهرام شاهکار، مدیر عامل اسنپ – کسب و کار موفق جسارت هوشمندی رمز موفقیت آسان پرداخت است سنجش اثربخشی تبلیغات با مطالعه نمونه موردی شش راز موفقیت بازی موبایلی Clash of Clans مجموعه پی دی اف رازهای افزایش فروش فضا – فکر و تصویر، وبلاگ رنگیتر؛ آموزش، خواندنی‌ و خبر داستان موفقیت ثروتمندترین مرد ایرانی کانال آموزش اپلیکیشن حسابداری پارمیس همراه 7 نکته در بازاریابی شبکه ای انتقاد نفیسه روشن از برخوردهای برخی کاربران فضای مجازی موفقیت و کارآفرینی » 2017 » فوریه بازاریابی چریکی؛ شیوه‌های غیرمتعارف، ترفند‌های نو پروژه‌ها Didar Adv group Author at کانون تبلیغاتی دیدار اهمیت شکل گیری تعامل مجموعه مدیریت شهری و سازمان های مردم نهاد [PDF]کسب عالی ترین نشان نمایشگاه فرانسه کمپین #نوبهارمن 11 راز بازاریابی از بزرگان بازاریابی دنیا راز زدایی از علوم کامپیوتر برای هر سنی و هر پایه موفقیت [PDF]بررسی چالش های بانکداری مجازی در حوزه های فرهنگی تجارت اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی استراتژی های بازاریابی ویدئو دانلود کتاب فروش ضمانتی (همراه با دو نمونه کمپین ضمانتی ) (نسخه نمونه) برند «حامد همایون» متعلق به من است/ دلم می‌خواست اسم او را «حامد همایون بازاریابی پارتیزانی برای انواع کسب و کارها [PDF]سال هشتم، شامره 30، تابستان 1 1393 کمپینی برای کمک به دانش‌آموزان مرزنشین روانشناسان شورش در لانه فرقه مجاهدین – راز وحشتناک مجاهدین، پروژه آمریکایی مقالات آموزشی مدیریت، بازاریابی، تجارب موفق Searches related to رمز موفقیت یک کمپین با هدف گسترش شادی

نظرات




نماد