سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

معمولا از بین مشتریانی که برای مشاوره و اجرای تبلیغات خود به شرکت های تبلیغاتی مراجعه می‌کنند، کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی هستند که از موجودیت تبلیغات کلیکی خبر دارند و حتی برای رشد کسب‌وکارهایشان از این شیوه تبلیغات استفاده می‌کنند؛ اما از نتیجه تبلیغات کلیکی خود ناراضی هستند. آنها پس از مشاوره گرفتن از کارشناسان ما و با تغییر استراتژی تبلیغاتشان، به نتایج مطلوبی رسیده‌اند و میزان اثر بخشی‌ بنرهای خود را بالا برده‌اند. در این راستا به بررسی یک کمپین در زمینه تدریس خصوصی زبان‌های خارجی می‌پردازیم :

معرفی مشتری:

موسسه دنیای زبان، یک آموزشگاه کامل در زمینه زبان‌های خارجی است که با استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی جهت فراگیری مکالمه زبان‌های خارجی، تاسیس شده و هدف اصلی این موسسه کاهش هزینه‌های مالی و مدت زمان آموزش زبان است.

 

اهداف:

  • جذب ترافیک برای بازدید از وب‌سایت دنیای زبان به وسیله تبلیغات کلیکی
  • برندینگ
  • رزرو اینترنتی کاربران اینترتی بابت تدریس خصوصی در ۳۵ جلسه

 

چالش‌ها:

  • نارضایتی دنیای زبان از میزان اثر بخشی کمپین‌های در حال اجرا خود
  • توجیه افراد به این‌که افراد نیاز به آموزش سریع زبان به این شیوه را دارند
  • وجود رقبایی فعال با فعالیت مشابه

 

استراتژی پیشنهادی:

به نظر همه چیز درست می‌آمد، کمپین‌ دنیای زبان از ۳۱/۲/۹۵ تا ۳/۳/۹۵ در حال اجرا بود و بنرهای تبلیغاتی آن به دلخواه صاحب کسب‌وکار طراحی و بدون مشاوره تخصصی با هدفمندی موضوعی در وبسایت‌هایی با محتوای اقتصادی و مالی ، خبری و نشریات آنلاین، برای جذب کلیک به نمایش در می‌آمدند؛ اما میزان اثر بخشی این بنرها برای جذب مخاطب بسیار پایین بود و به طورمیانگین ۶۰ کلیک در روز توسط آنها حاصل می‌شد.

 

چه عاملی سبب بروز بازخورد نامناسب از تبلیغات شده بود؟ مگر همیشه انتخاب سرویس‌های هدفمندی‌، ما را به هدف نزدیک‌تر نمی‌کند؟ چرا دنیای زبان با این‌که هدفمندی موضوعی که به گفته خودشان مخاطبین ما فقط در وبسایت‌هایی با این مضمون هستند را انتخاب کرده بود اما باز ناموفق بود؟ مگر بنرها فقط به کسانی که به محتوای فراگیری سریع مکالمه زبان علاقه دارند، نشان داده نمی‌شد؟

جواب مشاوران ما بعد از آنالیز طراحی بنر و استراتژی به کار گرفته شده برای دنیای زبان، این بود که عوامل اصلی اثر بخشی پایین کمپین عبارتند از:

۱- بنرهای ساده و بی‌کیفیت و عدم استفاده از جمله صحیح روی بنرها

۲-انتخاب نادرست هدفمندی برای نمایش بنرها بود

 

بدین ترتیب استراتژی پیشنهادی تغییر کرد و قرار شد که بنرهای تبلیغاتی دنیای زبان برای دیده شدن هرچه بیشتر و جذب مخاطب، توسط تیم دیزاین ای‌نتورک طراحی شوند.

آرشیو کمپین در تاریخ ۴/۳/۹۵ صورت گرفت و سپس نمایش در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر به همراه هدفمندی جغرافیایی (استان تهران) صورت گرفت.

 

  1. با توجه به هدف مشتری برای نمایش تبلیغ صرفا در وبسایت‌های خبری پر بازدید کمپین را به صورت نمایش در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر ویرایش کردیم.
  1. نمایش تبلیغات در یک موقعیت جغرافیایی خاص، یعنی شهر تهران کافی بود. زیرا احتمال این ‌که کسی از خدمات موسسه در سایر استان‌ها بهرمند گردد تقریبا صفر درصد بود.
  1. استفاده از هدفگیری جغرافیایی و محدود (فیلتر) کردن تبلیغات روی استان‌ تهران باعث صرفه‌جویی در تبلیغات می‌شود.
  1. نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر به همراه استفاده از هدفمندی جغرافیایی برای استان تهران، دامنه افرادی را که بنرها در معرض دید آن‌ها قرارمی‌گیرد را وسیع می‌کند و بدین‌ترتیب شاید کسانی که بدنبال روشی سریع در زمینه آموزش زبان هستند، بیشتر جذب تبلیغات شوند.

 

این یعنی بالا بردن شانس جذب مشتری

نتایج :

  • دریافت ۳۰۰ کلیک به طور میانگین
  • روزانه ۳۰ تماس با آموزشگاه جهت اطلاعات بیشتر؛ در حالی که میزان تماس قبل از ویرایش کمپین ۱ تماس در روز بود.
  • تبدیل شدن ۲۰% تماسهای روزانه به ثبت نام.
  • کاهش ۴ میلیونی رنک الکسا جهانی (از ۹ میلیون به ۵ میلیون) و بوجود آمدن رنک الکسا در ایران (از ۰ به ۶۷۰۰۰).

تگ ها :

نظرات




نماد