سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین عوامل افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات دیجیتالی، اصول طراحی دکمه‌های فراخوان(call-to-action) یا CTAها است. فارغ از استانداردها و اصول طراحی این دکمه‌ها، نکات نانوشته‌ای در تجارب مختلف اتفاق می‌افتد که ثبت آن‌ها اصول طراحی دکمه‌ها را تکمیل می‌کند. برای مثال؛ به بررسی یکی از این تجارب کسب شده در آزمایش‌های یک شرکت بزرگ هلندی به نام  Overtoom ، فعال در حوزه ایمیل مارکتینگ، می‌پردازیم:

این شرکت چندی پیش برای بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در تمام فرآیندهای بازاریابی ایمیلی خود، حین طراحی دکمه‌های فراخوان در A/B Testها متوجه یک نکته شد؛

“ثبت اطلاعات و محتوا متنی اطراف Call to actionها باعث افزایش نرخ تبدیل و اثر بخشی تبلیغات می‌شود.”

 

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:
  1. جوزپه هانتیر (Giuseppe Hentenaar) به عنوان کارشناس بهینه‌سازی فروش در شرکت Overtoom تصمیم گرفت؛ اطراف دکمه‌های فراخوان در صفحات عرضه محصولات، یک سری اطلاعات اضافه کند تا میزان نرخ تبدیل و کلیک کردن مشتریان را پس از اضافه کردن این مطالب، مورد بررسی قرار دهد.
  2. این اطلاعات در سه بند خلاصه می‌شد:
  • رتبه بندی‌ای که مشتریان به خدمات این وب‌سایت داده‌بودند.
  • تحویل رایگان برای سفارشات بالای ۲۰۰ یورو.
  • پرداخت صورتحساب به صورت آنلاین با ویزا یا مسترکارت.
  1. سه موضوع افزایش نرخ تبدیل، بالا رفتن میزان تعاملات، نزدیک شدن هر چه بیشتر مشتریان به خرید و فروش در گرو درست کار کردن این دکمه‌ها بود.
  2. جوزپه می‌دانست که برای ساخت یک تجربه خرید آسان، هر چه اطلاعات را بالا ببرد و در رابطه با مراحل خرید، تضمین‌ها، اعتبارات و جزییات محصولات توضیح بیشتری دهد، کاربر تمایل بیشتری به خرید پیدا می‌کند. ولی چالش انتقال این دست از اطلاعات این بود که در عین مفید بودن نباید حوصله مشتری را سر ببرد. بدین ترتیب برای ارائه هوشمندانه اطلاعات، سه بند، زیر دکمه‌های فراخوان اضافه کرد و این تغییر جدید را با حالت سابق مورد آزمایش قرار داد.

 

  • فرضیه A/B Testing:

جوزپه برای انتخاب بهترین طراحی عملکردگرا برای دکمه‌ها، دو حالت جدید و سابق را در نظر گرفت و به کمک Vwo.com  که ابزاری برای سنجش و بهینه‌سازی بصری وب‌سایت‌ها است، این دو حالت را مورد بررسی قرار داد تا میزان اثر بخشی هر کدام را در تجربه خرید مشاهده کند.

 

حالت A: اطراف call- to- action در رابطه با اطلاعات خرید محتوایی دیده نشود.

حالت B: اطلاعات مفیدی برای خرید، به طور مختصر و مفید، برای ترغیب بیشتر کاربر در اطراف CTA ثبت شود.

1

حالت B: اضافه شدن سه بند توضیح زیر دکمه فراخوان

2

مقایسه حالت A  و B

  • نتیجه A/B Testing:

جوزپه با تغییری که در صفحات محصولات ایجاد کرد، در طی ده روز شاهد ۲۵ درصد افزایش نرخ تبدیل شد.

  • آنالیز :A/B Testing
  1. با یک پرسش و پاسخ می‌توانیم به عوامل هدایت ذهن مشتری، برای فشردن دکمه‌های فراخوان پی‌ببریم.

 

پرسش: چرا المان‌های به کار رفته در این سه خط ، برای کاربران ترغیب کننده بودند؟

پاسخ: عناصر به کار رفته در این سه بند از لحاظ روانی کاربر را تحریک می‌کردند:

  • تحریک حس اطمینان توسط امتیاز و نظرسنجی ستاره‌ای مشتریان قبلی
  • وجو پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز توسط حمل و نقل رایگان
  • هل دادن ذهن کاربران به صورت نا‌محسوس توسط روش‌های پرداخت
  1. اولین ابزار برای افزایش نرخ تبدیل، وجود اطمینان‌هاست و بهترین فرم برای بیان این تضمین‌ها، نمودار یا اشکال هندسی می‌باشد تا یک نگاه اجمالی، آگاهی کاربر را در رابطه با نظر مشتریان قبلی در کوتاه‌ترین زمان بالا ببرد. بد نیست بدانید که؛ از دید ۶۵ درصد مصرف‌کنندگان اینترنتی، رنکینگ و امتیاز سنجی از طرف مشتریان قبلی (star reviews) در یک وب‌سایت رل اصلی را بازی می‌کند و خود یک گارانتی غیر رسمی به حساب می‌آید.
  1. به خاطر داشته باشید نظرات مشتریان قبلی از آن دسته ابزارهایی است که استفاده کردنشان مانند راه رفتن بر لبه یک تیغ به شمار می‌آید. زیرا وجود رضایتمندی مشتریان قبلی، تردید‌های کاربران را کم‌تر می‌کند و نظرات منفی‌ منجر به از بین بردن تردیدها می‌شود و می‌دانید که، جلب اعتماد دوباره هم نیازمند هزینه‌های هنگفت است!
  2. کاهش ترس از خرید، در گرو ثبت درست نظرات مثبت مشتریان قبلی می‌باشد اما ثبت این نظر‌سنجی‌ها در تبلیغات، به شکلی باید اتفاق بیفتد که از دید کاربر، یک خود ستایی تلقی نشود. بهترین ارائه نظرسنجی‌ها همان رنکینگ‌ها هستند که در قالب امتیاز، در تیر رس دید مشتریان قرار می‌گیرند.
  1. بعد از تبرئه ذهن مشتریان از ترس‌ها و نگرانی‌ها خوب است که آن‌‌ها را با ایجاد پیشنهاد‌های وسوسه انگیز تحریک کرد و انگیزه خرید را بالا برد و این یعنی رعایت یک سلسه مراتب برای خوراک دادن به ذهن مشتری:
  • گام اول: تبرئه ذهن از تردیدها
  • گام دوم: ایجاد میل و کشش در ذهن توسط حمل و نقل رایگان
  1. بحث خدمات رایگان بسیار قوی عمل می‌کند. آمارهای انجام شده نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از مصرف‌کنندگان آنلاین مایل به خرید آیتم‌هایی با حمل و نقل رایگان هستند. پس این هنر تبلیغات شماست که بهترین خدمات رایگان را در زمینه کسب‌وکارتان بیابید و در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید.
  1. آخرین بند الحاقی توسط جوزپه، میزان اثر بخشی CTA ها را به اوج می‌رساند و فاصله کاربر را تا ساخت یک خرید، بسیار کم می‌کند؛ روش‌های خرید را پیش‌رویش قرار می‌دهد و با هل دادن آرام ذهن به سمت خرید، انگیزه خرید را بالا می‌برد؛

” حالا که اطمینان پیدا کردی و حمل ونقل هم آسان است خیلی راحت با کارت اعتباری خرید کن! “

 

خوب مطالعه این نمونه موردی رعایت سلسه مراتبی را برای ترغیب و خوراک دادن به ذهن آموزش می‌دهد که بیست دقیقه  زمان، برای اجرا لازم دارد تا بهترین عملکرد را در دکمه‌ها برای تاثیر بیشتر ایجاد کند.

 


تگ ها :

نظرات




نماد