سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

خیلی از افراد اصلا نمی‌دانند آنالیز و تحلیل سایت چیست و چه تاثیری روی وب‌سایت آنها می‌گذارد. از این رو بد نیست نگاهی به تعریف آنالیز بیاندازیم:

آنالیز وب‌سایت به فرآیندی شامل مراحل دریافت، اندازه‌گیری، تحلیل و گزارش‌دهی اطلاعات مربوط به وب‌سایت گفته می‌شود که بواسطه آن می‌توان بهینه‌سازی وب‌سایت را به نحو احسن انجام داد.

جالب اینجاست که آنالیز سبب می‌شود :

  • آنالیز به شما کمک می‌کند تا در طول زمان، میزان کیفیت نتایج حاصل شده از وب‌سایت خود را بسنجید.
  • از وضعیت بازدیدکنندگان، موقعیت‌های فروش و مخاطبان هدف خود اطلاع پیدا می‌کنید.
  • به شما کمک می‌کند تا وضعیت بازدیدکنندگان خود را درک کرده و مکانیزمی فراهم آورید که به مشتریان با ارزش شما تبدیل شوند.
  • اما حقیقت این است که در روزمره شما به آنالیز داده‌های خود مراجعه می‌کنید تا اطلاعات زیر را بدست آورید:
  • اولین موردی که برای شما بسیار با اهمیت است، تعداد بازدیدها به حساب می‌آید.
  • مواردی که پس از تعداد بازدیدها اهمیت بیشتری دارند، تعداد Goal های از پیش تعریف شده و همچنین نرخ تبدیل حاصله به حساب می‌آید.
  • اگر زمان بیشتری داشته باشیم، ردیابی منبع ترافیک و مشاهده نرخ بازگشتی هم برای ما کمک‌رسان خواهد بود.

 

تحلیل سایت و معرفی چند سرویس مفید

همه صاحبان کسب و کار های اینترنتی به بررسی و تحلیل سایت، وضعیت بازدید از وب سایتشان و اینکه افراد از چه طریقی وارد وب سایتشان می شوند، توجه ویژه ای می دهند. به همین علت است که نرم افزار های تحت وبی چون گوگل انالیتیکس پدید آمده اند تا این افراد بوسیله آنها بتوانند اطلاعات لازم برای تحلیل وضعیت وب سایتشان بدست بیاورند. در این مقاله ما قصد داریم سه تحلیلگر دیگر به جز گوگل انالیتیکس به شما معرفی کنیم.

تحلیل سایت به وسیله Open Web Analytics

Open Web Analytics:یکی از این تحلیلگر ها که به صورت یک نرم افزار متن باز  ارائه شده است، Open Web Analytics نام دارد. نصب این تحلیلگر روی وب سایت بسیار آسان است و سازندگان OWA نهایت سعی خود را کرده اند تا یک برنامه جامع و کامل ارائه دهند. این برنامه با وب سایت هایی که تحت وورد پرس و ویکی مدیا کاملا سازگاری دارد. شما می توانید این برنامه را از وب سایت رسمی اش دانلود کنید.

آنالیز کلیک‌های داخل سایت با Clicky

Clicky: پس از مسئله محدود سازی خدمات گوگل برای کشور ایران، متوجه شدیم که کاربران گوگل انالیتیکس نمی توانند از این سیستم برای تحلیل وب سایتشان استفاده کنند و در حقیقت به خاطر تحریم ها این اتفاق رخ داده بود. پس از اینکه همه به این موضوع پی بردند، متوجه شدند که می توانند وب سایت کلیکی را جایگزین گوگل آنالیتیکس کنند. کلیکی به صورت همزمان اطلاعات وب سایت مورد نظر شما را بر اساس آنچه که در وب سایتتان رخ می دهد، بروز می کند. استفاده و ثبت نام در کلیکی بسیار ساده بوده و کافیست که در صفحه اول وب سایت کلیکی، روی Register Now کلیک کرده و اطلاعات لازم را تکمیل کنید.

ابزار تحلیلگر قدرتمند Piwik

Piwik: پیویک یکی دیگر از برنامه هایی است که بوسیله آن می توانید به تحلیل وضعیت بازدید و کمپین های وب سایتتان بپردازید. پیویک که یک نرم افزار متن باز است، ادعا می کند که دقیق ترین اطلاعات را به شما ارائه می دهد. یکی از برتری های این نرم افزار این است که کاربران پیویک می توانند اطلاعات وب سایتشان را روی گوشی های هوشمندشان دریافت کنند. شما می توانید از پیویک روی دو سیستم عامل اندروید و iOS استفاده کنید.

نتیجه گیری تحلیل سایت :

آنالیز و تجزیه و تحلیل اطلاعات کار بسیار زمان‌گیری به حساب می‌آید و در اینجاست سوالی مطرح می‌گردد که آیا می‌توانیم در یک مدت زمان کوتاه‌تری از آنالیز نتیجه مثبت بگیریم یا خیر؟

بله، شما گمان می‌کنید که مدیر عامل کسب‌وکارها آنقدر وقت دارند که بیشتر زمان خود را روی آنالیز اطلاعات بگذارند؟ پنل‌ها به افراد کمک می‌کنند تا با تعریف KPI و Goal دریابند که چه قدر وب‌سایتشان موفق عمل کرده است.


تگ ها :

نظرات




نماد