سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در سال 2016، ما در عصری زندگی می کنیم که اطلاعات به شدت اشباع شده و توزیع می شوند. در هر زمان ما با تصاویر و پیام هایی رو به رو می شویم؛ همیشه هر چیزی که می خواهیم بدانیم توسط نوک انگشتانم انجام می شود. تقریبا دو سوم از ما دارای گوشی های هوشمند همراه می باشد و هر کدام از ما حدود 85 بار در یک روز این ابزارهای مان را بررسی و چک می کنیم.

ما می خواهیم به دنیا ساده سازی باز گردیم.  این امر می تواند در دنیای طراحی دیده شود، جایی که نسخه های ساده شده لوگو ها در حال طراحی شدن می باشند تا بتوانند در زندگی نسل MILLENNIAL مطابقت یابند.

مینیمالیست گاهی اوقات به عنوان حس سرد و بی احساس در طراحی ها شناخته می شود، اما این مورد نباید این چنین در نظر گرفته شود. طراحی ساده زمانی که به درستی به کار رود می تواند مهم ترین بخش های موجود در پیام یک برند را برجسته و با اهمیت نشان دهد. از این رو، چه طراحی لوگو های ساده سازی شده ای در سال 2016 پدیدار می شوند؟

 

تایپوگرافی کاربر پسندانه

امروزه بیشتر از هر زمانی ما با صفحه نمایش های متعدد و بیشتری در تعامل می باشیم و برند ها حالا متوجه شده اند که لوگو های شان باید قابل بررسی باشند و از این رو باید در هر سیستم عاملی که کاربر آن ها را تماشا می نماید، بی شک به خوبی به نظر برسد. یک مثال عالی از این امر می تواند گوگل باشد که در ماه سپتامبر گذشته برند خود را دوباره طراحی کرد. لوگو آن ها توسط استفاده از فونت SANS SERIF مدرنیزه شد. مدیریت محصول VICE PRESIDENT این شرکت این تغییر را به این ترتیب توضیح می دهد:

ما فکر می کنیم که بهترین کار را در گوگل انجام داده ایم (ساده، بدون به هم ریختگی، رنگانگ، دوستانه) و آن را نه تنها برای گوگل امروز بلکه برای گوگل فردا نیز دوباره از نو طراحی نمودیم.

 

OMBRE

گرادینت رنگی سنتی این لوگو  با یک رنگ گام به گام یا تدریجی جایگزین شد. در این طراحی در بین هر بخش فاصله اندکی وجود دارد که نشان دهنده اتصال رنگ فعلی با رنگ بعدی می باشد. OMBRE یک طراحی لوگو را راه اندازی نموده است که به بافت و الگو طراحی اجازه می دهد تا به خوبی در معرض نمایش قرار بگیرند و حاشیه های لوگو را به خوبی نمایان می سازد.

 

فضای منفی و یا فضای خالی

این مورد سال های سال است که مشهور می باشد، اگر چه اخیرا اندکی نسبت به آن کم لطفی شده است. در سال 2016، ما دوباره پدیدار شدن این گرایش را مشاهده می کنیم. طراحی های دارای فضای خالی می توانند پیام های خیلی نامحسوس را نیز به خوبی برجسته نمایان سازند. فضای خالی و یا فضای منفی می تواند تعادل را به وجود بیاورد، و باعث می شود تا در طراحی جنبه ثانویه ای ایجاد شود که به انتقال پیام برند به مشتری بدون استفاده از حتی کلمه ای بسیار کمک می نماید.

 

لینک گذاری شده

لوگو ها بهترین مثال از این می باشند که برند شما نشانه چه چیزی می باشد و چه مواردی را در بر دارد؛ استفاده از تصاویر و عوامل بصری لینک گذاری شده باغث می شود تا برند تان به گونه ای قدرتمند و پایدار توسط کاربران و مشتریان درک شود. نمای بصری یک لوگو لینک گذاری شده می تواند بسیار قدرتمند دیده شود. امروزه ما توسط نیرویی به نام اینترنت به راحتی به هم متصل می شویم و برند ها از این آنالوگ برای قدرتمند ساختن لوگو های شان به کار می برند.

 

زاویه ها

روانشناسی اشکال بسیار ایده عالی در زمینه طراحی ساده و مینیمالیست می باشد و مخاطبین توسط اشکالی که ما می بینیم تحت تاثیر قرار می گیرند. مربع ها و مستطیل ها حس آرامش درونی را در افراد ایجاد می نمایند. این موارد را مدیون انطباق طبیعی می باشیم که در جامعه همیشه آرزوی آن را داریم. این زاویه های صحیح نشان می دهند که ساده سازی دوباره بازگشته است. استفاده از یک چهار گوشه در یک طراحی لوگو می تواند اتحاد و یکپارچکی را در یک سازمان و یا تجارت نشان دهد، این در حالی است که یک گوشه مستقل می تواند نشان دهنده یک خانه باشد و یا یک فلش می تواند تحرکاتی و حرکاتی را از جانب کاربران باعث شود ( به تصاویر زیر نگاه کنید). زاویه ها می توانند به گونه ای به کار روند که پیام منحصر به فرد برند ها را به خوبی بیان نمایند.

 

خطوط هنری.

خطوط هنری در سال 2015 بسیار گسترده بودند و می توانند هم چنان نیز دیده شوند. طراحی های MONOLINE از یک واحد در یک لوگو استفاده می کنند. گاهی در نظر گرفته می شود که این نوع سبک طراحی از نقاشی های کودکانه الهام گرفته شده است. این خطوط می توانند حس تحرک و جنبه بیشتری به لوگو های 2015 اضافه نماید. البته در تکنولوژی های امروزه، طراحان باید زمانی که این طراحی ها را به کار می رند بسیار دقت نمایند، زیرا باید به گونه ای کشیده شوند که جزئیات بصری را زیر سوال نبرند.

 

نوار ها

کاربران به طراحی هایی جذب می شوند که ریتم بسیار خوبی دارند، درست همان طور که در زندگی روزمره خود به دنبال ریتم هایی می باشیم تا بتوانیم شلوغی های اطراف مان را سامان دهیم. لوگو هایی که از الگو های نواری استفاده می کنند، حس کنترل را به مشتریان و کاربران خود القاء می نمایند، زیرا آن ها می دانند که چه چیزی را دنبال می کنند. درست مانند گرایش زاویه ها، اشکال مستطیلی در این لوگو های نواری بر ساختار پایداری که در سازمان و یا تجارت مورد نظر وجود دارد دلالت دارد و مربوط می شود.

 

چشم انداز لوگو ها در سال 2016

امروزه مشتریان لوگو هایی را نیاز دارند که طراحی های ساده و ساده تری داشته باشند. با وجود طراحی های الهام بخش در قرن 21، پیام های برند ها به سادگی به مشتریان منتقل می شود. طراحی های ساده به این معنا نمی باشد که بخش هایی از طراحی را به طور کامل کنار بگذاریم، بلکه باید توسط انتخاب های دقیق و ملاحضه شده ای، پیام برند را به خوبی منتقل سازیم.

 


تگ ها :

نظرات




نماد