سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

یک کمپین تبلیغاتی که بر اساس تعداد کلیک بابت آن پول پرداخت می کنید (CPC)، نباید بدون تعیین و تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد شروع شود. این شاخص‌ها یک نقشه مسیر برای مدیر کمپین تبلیغاتی شما خواهد بود و وی را راهنمایی می‌کند تا گزارشات کمپین را بررسی کند و بهینه‌سازی‌های لازم را برای بهبود آن انجام دهد. یک گزارش خوب گزارشی است که در ابتدای آن اهداف و شاخص‌های کلیدی را بازگو و در هر بازه زمانی، *KPI ها را مقایسه کند و روند پیشرفت را نشان دهد.

نمایش و کلیک

نمایش (Impression) و کلیک (Click) دو واحد اندازه گیری اساسی در تبلیغات اینترنتی هستند. حتی اگر هدف کمپین شما آوردن ترافیک بیشتر به سایتتان نباشد، شما به عنوان آگهی‌دهنده باید بر اساس تعداد کلیک‌های مورد نظر خود کمپین تبلیغاتی را شارژ کنید، بنابراین این اطلاعات باید در گزارشات شما وجود داشته باشد.

واحدهای اندازی گیری دیگری که نسبت به نمایش و کلیک از اهمیت برخوردارند عبارتند از: CTR که نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش است. خیلی از آگهی‌دهندگان تمرکزی روی این شاخص ندارند، چرا که یک کلیک همیشه تبدیل به فروش نمی‌شود. اما بر اساس گفته گوگل، CTR در شرایط مساوی مهمترین عامل در بررسی موفقیت یک کمپین خواهد بود. اعداد پایین‌تر در CTR یعنی هزینه بالاتر برای هر کلیک (البته در تبلیغاتی که بر اساس تعداد نمایش یا به صورت بازه زمانی محاسبه می‌شوند)، بنابراین CTR فاکتور مهمی است که باید در گزارشات کمپین‌های شما وجود داشته باشد.

 

نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate)

به ندرت پیش می‌آید که آگهی‌دهندگان فقط به دنبال ترافیک بیشتر روی وی‌سایت خود باشند، اکثر آنها به دنبال انجام شدن یک عمل خاص روی وب‌سایت‌شان هستند؛ این عمل می‌تواند خرید، عضویت در خبرنامه، پر کردن یک فرم استخدام، یا حتی دیدن یک صفحه خاص باشد.

همانطوری که مشخص است، مسلما نرخ تبدیل مهمترین فاکتور اندازه‌گیری در گزارشات کمپین‌های CPC (هزینه بر اساس تعداد کلیک) است. این داده‌ها باید برای انواع مختلف تبدیل در کمپین‌های مختلف، نمایش داده شود.  در واقع شما باید محاسبه کنید که از هر واحد فروش شما که بواسطه کمپین تبلیغاتی مورد نظر اتفاق افتاده، چقدر برای شما هزینه داشته است.

ctr-and-conversion-rate

همیشه در نظر داشته باشید که بدون اندازه‌گیری میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی خود، نمی‌توانید وضعیت بهتری برای تبلیغات و آینده بازاریابی خود ایجاد کند. پس لازم است که به صورت مداوم کمپین‌های تبلیغاتی خود را بسنجید.


تگ ها :

نظرات




نماد