سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

همه‌ی ما روزانه زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می‌کنیم که شاید بهتر باشد برای کارهای مهم تری صرف شود. همه‌ی ما افرادی را در اینستاگرام دنبال کرده‌ایم که روزانه دو یا سه عکس را منتشر می‌کنند و اگر واقع‌بینانه به این قضیه نگاه کنیم، انجام این کار هیچ ضرورتی ندارد. بد نیست که یک کتاب قانون برای اینستاگرام وجود داشته باشد که اجازه‌ی پست کردن بیش از یک عکس سلفی را به افراد ندهد. تا زمان ایجاد آن قوانین، می‌توان از اصول که در حال حاضر وجود دارد پیروی کرد.

* موارد زیر هم برای کسب‌وکارها و همچین حساب‌های کاربری شخصی مفید است.

  1. بهتر است که در هر روز تنها یک پست بگذارید. در غیر اینصورت سعی کنید با کپشن هایی مثل “قول می‌دهم آخرین پست امروز باشد”، دل دنبال کنندگان را به دست آورید.
  2. اگر پست شما نتوانست در دقیقه اول، تعداد لایک کافی را دریافت کند، به سرعت آن را پاک کنید.
  3. اگر تعداد کسانی که دنبال می‌کنید از تعداد کسانی که شما را دنبال می‌کنند بیشتر است، پس از محبوبیت کافی برای دنیای اینستاگرام برخوردار نیستید. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های دیگر مثل Tumblr را امتحان کنید.
  4. چشم‌انداز غروب واقعا باشکوه است و نمونه‌ی شگفت‌انگیزی از زیبایی‌های طبیعت به شمار می‌رود؛ با این حال تماشای آن در دنیای واقعی لذت بخش‌تر از تماشای آن در گوشی‌هاست.
  5. اگر هر روز از لباس‌هایی که می‌پوشید، عکس گرفته و آنها را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، پس حتما سایر جزئیات بی‌اهمیت زندگی‌تان را نیز به انتشار می‌گذارید و این یعنی کاهش تعداد فالورها.
  6. تعداد سلفی‌هایی را که پست می‌کنید تحت کنترل داشته باشید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس‌های زیادی از خود را به اشتراک بگذارند. پیشنهاد می‌کنیم که این کار را کمتر انجام دهید؛ برخی افراد با دیدن این عکس‌ها تصور می‌کنند که شما خودشیفته هستید.
  7. به اشتراک گذاشتن چند تصویر از درخت، دریاچه و یا هر منظره‌ی طبیعی دیگر باعث می‌شود که خودشیفتگی شما کمتر به نظر برسد.
  8. اگر به یک کافه رفته اید و فکر می‌کنید که این عکس ارزش پست کردن در اینستاگرام را دارد، پس زندگی کسل کننده‌ای دارید و پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر با محیط اطراف تعامل داشته باشید.
  9. همیشه عکس‌های بهترین دوستان و همکاران خود را لایک کنید، حتی اگر واقعا عکس‌های خوبی را به اشتراک نگذاشته‌اند. به خاطر داشته باشید که با لایک خود، کیفیت و خوب بودن عکس را نشان نمی‌دهید بلکه اعتبار آن فرد به عنوان بهترین دوست را ثابت می‌کنید.
  10. نمایش احساسات و روابط شخصی را کمتر به اشتراک بگذارید؛ به بیان دیگر نمایش آنها در اینستاگرام چندان خوشایند نیست.
  11. سعی کنید بعد از نیمه شب پست نگذارید؛ چرا که به احتمال زیاد، لایک کافی دریافت نمی‌کنید.
  12. سعی کنید که هشتگ‌ها با عکس شما مرتبط باشند و تعداد آنها را به حداقل برسانید. تعداد زیاد هشتگ‌ها نشان می‌دهد که شما برای دریافت لایک، هرکاری می‌کنید.
  13. عکس‌های گروهی با دوستان و همکاران خود را بیشتر به اشتراک بگذارید. محبوبیت افراد در گروه‌ها ثابت شده است بنابراین سعی کنید که آن را بزرگنمایی کنید.
  14. کاربران فعال دنیای مجازی می‌دانند که یک متن، تصویر، ویدیو و هر پست جالب دیگر به شکل ویروسی در Reddit، Tumbler و سپس در توییتر و فیس بوک و در نهایت در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود؛ در این مرحله، همه آن را دیده‌اند و برای هیچ کس جذابیت ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که اجازه ندهید این پست‌ها تا این مرحله ادامه داشته باشند.
  15. هیچ‌گاه بدون لایک کردن، کامنت نگذارید.
  16. تا آنجایی‌که می‌توانید تصاویر کلاژ شده و کوچک نگذارید. اینستاگرام به اندازه‌ی کافی کوچک است و همانطور که می‌دانید قابلیت زوم کردن ندارد. اگر شما هم نتوانید مفهوم آنها را تشخیص دهید، هیچ کس دیگر نیز نمی‌تواند؛ بنابراین لایک‌های کمتری دریافت می‌کنید.
  17. از اینستاگرام فقط برای تبریک تولد دیگران استفاده نکنید؛ کمی خلاقیت و ابراز احساسات خودتان بد نیست.
  18. اگر کپشن شما از یک توییت (۱۴ کلمه) بیشتر باشد، پس کپشن طولانی را انتخاب کرده‌اید. اینستاگرام برای خواندن مطالب ایجاد نشده است. اگر کسی بخواهد متنی را بخواند حتما به فیسبوک مراجعه می‌کند.

تگ ها :

نظرات




نماد