سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

یکی از دغدغه‌های هر کسب‌و‌کاری در حوزه دیجیتال این است که ترافیک جذب شده را به خوبی هدایت و سپس تعامل مورد نظر را ایجاد کند تا به درستی، هدف توسط کاربران دنبال شود. این هدف‌ها می‌توانند شامل ثبت‌نام، ثبت ایمیل، خرید، استفاده از خدمات و… باشند. جذب ترافیک به روش‌های مختلف اتفاق می‌افتد و شما به عنوان یک کسب‌و‌کار باید گام بعدی جذب ترافیک را به خوبی بدانید و یک برنامه فکر شده برای هدایت این ترافیک جذب شده داشته باشید تا مخاطبان کاری که می‌خواهید را انجام دهند. یکی از این روش‌ها طراحی صفحه فرود اختصاصی است که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم و ضرورت صفحه فرود را در این امر در یک نمومه موردی بررسی کنیم:

TechInsurance یک ارائه دهنده بیمه آنلاین است که متخصص در فروش مجدد بیمه نامه برای کسب‌وکارهای صنعتی و فنی به حساب می‌آید. تمام مراحل و اجزای این کسب و کار در فضای وب‌سایتش اتفاق می‌افتد و مشتریان خود را به وسیله تبلیغات کلیکی(PPC) و یا از طریق امکانات تبلیغاتی گوگل (Google Adwords) به سمت وب‌سایت خود جذب می‌کند. اما برای بالا بردن میزان تعامل خود، تجربه خوبی را ثبت کرد که آن را در اختیار شما می‌گذاریم:

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

کارشناسان در رابطه با تبلیغات و جذب ترافیک این وب‌سایت به این نتیجه رسیدند؛ کاربرانی که توسط تبلیغات کلیکی (PPC) به صفحه اصلی TechInsurance.com هدایت می‌شوند در لحظه ورود با حجم زیادی از اطلاعات نظیر قراردادها، نحوه استفاده از خدمات، تاریخچه کسب‌و‌کار و… مواجه می‌شوند. بدین‌ترتیب ترافیک جذب شده به نوعی منحرف شده و به سمت اطلاعات پیش‌رو می‌روند، و خرید بیمه‌نامه‌ها به تعویق می‌افتد یا فراموش می‌شود. به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفت ترافیکی جذب شده را به یک صفحه فرود هدایت کند و در آنجا، مستقیم بگوید که هدف چیست؟ خوب این یک پیشنهاد جدید برای وب‌سایت بود و باید درستی آن به نسبت حالت گذشته بررسی می‌شد:

  • فرضیه A/B Testing:

برای جلوگیری از منحرف شدن ترافیک جذب شده و ایجاد تمرکز، یک صفحه فرود اختصاصی طراحی شد تا کاربرانی که به واسطه تبلیغات کلیکی جذب می‌شوند، پس از کلیک وارد این صفحه فرود شوند.

حالت A: هدایت ترافیک جذب شده به سمت صفحه اصلی وب‌سایت.

حالت B: هدایت ترافیک جذب شده به سمت یک صفحه فرود اختصاصی.

66c

صفحه اصلی وب‌سایت

67c

صفحه فرود

 

  • نتیجه A/B Testing:

فرستادن ترافیک جذب شده به سمت صفحه فرود اختصاصی به جای صفحه اصلی وب‌سایت، نرخ تبدیل (conversion) را تا ۷۳% افزایش داد.

  • آنالیز A/B Testing:
  1. ارسال ترافیک PPC به یک صفحه فرود تعیین شده به جای وب‌سایت باعث می‌شود در کمتر از ۵ ثانیه اصل مطلب را پیش روی کاربر گذاشته و از گزاف‌گویی جلوگیری شود.
  2. یکی از عوامل مهم افزایش نرخ تبدیل، همین صفحه فرود‌های اختصاصی است. زیرا کاربر به محض ورود با دسته‌ها، بخش‌ها و محتوای غیر مرتبط با هدف کمپین مواجه نمی‌شود.
  3. هنوز خیلی از کسب‌وکارها در خیلی از کمپین‌ها اصرار دارند کاربران را به وب‌سایت بکشانند. اما اگر صفحات وب‌سایت خیلی ساده و واضح هدف را بیان نکنند، هدف در میان تب‌ها گم می‌شود. از طرفی طراحی مجدد یک وب‌سایت یک فرآیند طولانی، هزینه‌بردار و مشکل است و این امکان پذیر نیست که ما به میزان کمپین‌هایمان طراحی مجدد داشته‌باشیم. پس نتیجه می‌گیریم، طراحی یک تک صفحه می‌تواند در انتقال پیام تبلیغاتی و ایجاد تعامل و ساخت مشتری بسیار آسان و کاربردی‌تر باشد.
  4. وجود و طراحی صفحه فرود برای هر کمپینی، با هر هدفی برای مثال فروش، ثبت نام، عضو گیری، ثبت ایمیل و… به منزله بد بودن صفحه اصلی وب‌سایت شما نیست. این که می‌گوییم برای هر کمپینی یک صفحه فرود طراحی کنید، به این معنی نیست که home page شما خوب کار نمی‌کند.
  5. این درست است که، فشار، نیاز و  ضرورتی که در صفحه اصلی یک وب‌سایت در توضیح کامل کسب‌‌وکار از تاریخچه تا پشتیبانی هست، برای هدایت ترافیک تعریف می‌شود، اما این هدایت ترافیک، به دلیل وجود حجم اطلاعات، نمی‌تواند یک تمرکز داشته باشد و کاربر را به جای تمرکز و ایجاد تعامل، به سمت اکتشاف و جستجوگری هدایت می‌کند و این مسئله تا حدی هدف اصلیِ جذب ترافیک را به تعویق می‌اندازد.
  6. “یک هدف، یک صفحه” باعث تعامل متمرکز به جای اکتشاف می‌شود. تعامل متمرکز ناشی از مطابقت یک پیام خاص به یک منبع ترافیک خاص است و این ترافیک خاص از سمت PPC وارد صفحه فرود می‌شود. این یعنی ما روند هدایت‌مان متمرکز و متمرکز‌تر می‌شود.
  7. با ایجاد یک صفحه فرود، کاربران از قبل به واسطه تبلیغات کلیکی غربال شده‌اند زیرا با توجه به علاقمندی خود کلیک کرده‌اند و اگر علاقه نداشتند به این صفحه فرود نمی‌آمدند و حالا به سرعت می‌خواهند از هدف صفحه فرود سر در بیاورند. و اگر به جای یک تک صفحه، یک وب‌سایت پیشنهاد شود این ترافیک قطعا منحرف می‌شود.
  8. در این نمونه موردی توجه داشتید که، گام اول تمرکز جذب ترافیک توسط تبلیغات کلیکی بود. گام دوم هدایت به سمت صفحه فرودی خاص مطابق با پیام کمپین و گام سوم اجزا صفحه فرود است که تمرکز را دو چندان می‌کند. مرور این اجزا را می‌توانید به اختصار در تصویر و دسته‌بندی زیر مشاهده کنید:
  • یک تایتل یا سرفصل: که هم جذاب باشد هم کلمات کلیدی آن، عنوان مورد علاقه‌ای برای جستجوی کاربران باشد.
  • یک محتوای تصویری: مانند عکس یا ویدیو که بتواند ارتباط بهتری با افراد برقرار کند و بهتر ماجرای کمپین شما را توضیح دهد.
  • یک پارگراف کوتاه: شامل توضیح واضح، ساده و مستقیم  که به ترافیک جذب شده بگوید؛ چرا وارد این صفحه فرود شدند؟ و چرا باید دکمه فراخوان را فشار دهند؟
  • یک دکمه فراخوان(call to action): برای شروع خرید، ثبت‌نام و…

landing-page-elements

بدین‌ترتیب با انجام چهار گام بالا و در یک زمان کوتاه، بدون این‌که کاربر درگیر مسایل دیگر وب‌سایت شود یک صفحه تاثیرگذار طراحی کرده‌اید و پس از مشاهده نتایج بهتر به ضرورت ایجاد صفحه فرود برای کمپین‌ها پی‌می‌برید.


تگ ها :

نظرات




نماد