سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

به احتمال بسیار زیاد شما سال هاست که از واتس اپ به عنوان یک نرم افزار پیام رسان استفاده می کنید. شاید با خود بگویید که با تمام ترفند های واتس اپ آشنایی دارید اما گاهی وقتی به آموزش ها نگاه می کنید متوجه می شوید که هنوز چیزهایی وجود دارد که تا کنون حتی اسمی از آن ها نشنیده اید، و تست نکرده اید.  من این مقاله را دقیقا به همین خاطر نوشته ام که شما را با برخی ویژگی های پنهان و جذاب واتس اپ آشنا کنم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراهی کنید.

 

۱- ایجاد میانبر برای مکالمه ها

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که غالبا از واتس اپ برای صحبت کردن و چت کردن و رد و بدل کردن اطلاعات با چند نفر خاص مثل دوست یا همسرتان استفاده می کنید، طبیعی است که به دنبال یک راه راحت تر و دم دستی تر برای شروع مکالمه با آن ها باشید. شما می توانید در چنین حالتی یک میانبر برای چت خود ایجاد کنید و آن را روی صفحه خانگی گوشی قرار دهید و بدون مراجعه به اپلیکیشن واتس اپ به طور مرسوم، روی شورت کد ضربه بزنید و مکالمه تان را شروع کنید.

برای این منظور، وارد اپلیکیشن واتس اپ شوید و به تب Chats بروید. در این بخش باید لیستی از مکالمات را مشاهده کنید. اگر مکالمه مورد نظر را پین کرده باشید به راحتی آن را در بالا مشاهده خواهید کرد. روی چت مورد نظر فشار طولانی مدتی وارد کرده تا لیست آپشن های قابل تنظیم مطابق عکس زیر نمایش داده شود:

Add Chat Shortcut

در این جا اولین گزینه Add Chat Shortcut است. آن را لمس کنید تا یک میانبر از چت مورد نظر در صفحه خانگی تان قرار گیرد. 

 

۲- بهینه سازی تصاویر و کتابخانه تصاویر

یکی از مهم ترین ویژگی های واتس اپ قابلیت اشتراک گذاری فایل در آن است. مخصوصا اگر عضو گروهی باشید که هر لحظه اعضای آن به اشتراک گذاری تصاویر و جوک ها و نظیر آن مشغولند می تواند یک سرگرمی خوب باشد اما شدت تراکم داده ها همیشه هم مفید نیست. گاهی ترافیک اینترنتی تان را به باد می دهد و گاهی حافظه دستگاه را مختل می کند و موجب می شود که مشکلات متعددی ایجاد شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید عملیات دانلود تصاویرتان را بر اساس مشخصه هایی تنظیم کنید تا مصرف بهینه تر شود.

برای انجام این تنظیمات کافی است به واتس اپ مراجعه کنید و وارد آپشن ها شوید. Options ها در واقع همان جا هستند که سه نقطه قرار دارند و با زدن آن می توانید آیتم های قابل تنظیمی را مشاهده کنید. در این موقعیت به مسیر Settings > Data Usage بروید. در این موقعیت Media Auto-Download را مشاهده می کنید که در زیر آن عبارت When Using Mobile Data, When Connected on Wi-Fi,  و When Roaming قابل مشاهده است. 

در اینجا تیک باکس ها را بردارید یا مشخصه آن را به NO MEDIA تغییر دهید.

 

۳- زمان بندی کردن ارسال مسیج

یکی از مهم ترین چیزهایی که شاید شما هم آروز داشته باشید در واتس اپ داشته باشید این است که پیام ها را زمان بندی کنید تا در تایم و تاریخ خاصی ارسال شوند. این یک مشخصه است که برای برخی کاربران فراهم است. اگر کاربر اندروید هستید می توانید اپلیکیشن Seebye Scheduler ROOT را که کاملا رایگان است را دانلود کنید و روی گوشی تان نصب کنید و از فرصت زمان بندی واتس اپ و مسیج هایش بهره مند شوید. اما کاربران آیفون، نیز می توانند با کمی هزینه ابزار Message Scheduler for WhatsApp را در اختیار داشته باشند. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که کاربران اندروید باید گوشی شان را قبل از نصب این اپلیکیشن روت کرده باشند و کاربران IOS نیز می بایست گوشی خود را جلبریک کرده باشند تا بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

۴- ارسال پیام گروهی

شاید شما در طول روز بخواهید پیامی را برای شمار افراد زیادی ارسال کنید و برای گروه های زیادی بفرستید. اینکه بخواهید تک تک برای کاربران چیزی ارسال کنید واقعا وقت گیر و آزار دهنده است اما به کمک یک قابلیت در واتس اپ می توانید همه افراد را بدون اینکه از حضور هم مطلع باشند، در گروهی خاص جمع کنید و فقط یک بار پیام مورد نظر را ارسال کنید. برای این کار Options > New Broadcast را دنبال کنید و یک گروه جدید ایجاد کنید. 

۵- قفل کردن واتس اپ

شاید در طول روز گوشی شما توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا ممکن است بچه هایتان به بهانه بازی کردن با گوشی به سراغ واتس اپ بروند. دلایل مختلفی وجود دارد که بخواهید واتس اپ خود را قفل کنید. خود واتس اپ به خودی خود هنوز امکان قفل سازی روی این برنامه را ایجاد نکرده است اما کاربران می توانند به راحتی با کمک یک اپلیکیشن تازه، که روی گوشی نصب می کنند امکان قفل کردن را فراهم آورند. در این حالت کاربران اندروید می توانند AppLock و کاربران IOS نیز می توانند برنامه iAppLock را دانلود کنند و بعد از نصب کردن قفل گذاری کنند. البته کاربران ایفون می بایست پیش از استفاده از این ابزار گوشی خود را جلبریک کنند. همچنین اندرویدی ها نیز می توانند فقط این اپ را روی دستگاه های وانیلی نصب کنند. آیا می دانید نسخه وانیلی اندروید چیست؟

۶- افزایش امنیت و حریم خصوصی

گاهی شما از این برنامه برای چت کردن با دو سه دوست صمیمی و اعضای خانواده استفاده می کنید اما فراموش نکنید که اگر شما را در همان حالت به یک گروه چند صد نفره اضافه کنند دست و پایتان را گم می کنید که مبادا عکس پروفایل تان را ببینند و برایتان دردسر درست کنند. در چنین حالتی توصیه ما به شما این است که برخی امکانات را روی پروفایل خود اعمال کنید و از حریم خصوصی تان لذت ببرید.

شما می توانید به کمک بخش تنظیمات بخش هایی مثل Last Seen status, Profile PhotoStatus,  و Read Receipts را تنظیم کنید به طوری که کسی متوجه واقعیت شما نشود. 

برای این منظور به مسیر Options > Settings > Account > Privacy بروید. در این بخش تمامی آیتم هایی که در بالا ذکر شد وجود دارد و شما می توانید به گونه ای آن ها را تنظیم کنید که مشکلی برای هویت تان پیش نیاید. 

اگر همه را به صورت NO BODY تنظیم کنید، هیچ کس نمی تواند عکس پروفایل، آخرین بازدید و موارد اینچنینی از شما را مشاهده کند. دقت کنید که تلگرام درباره این خصوصیت قوی تر کار کرده است، مثلا شما می توانید مشخص کنید که از میان تمام مخاطبین چه کسی تنها آخرین بازدید شما را ببیند.

 

۷- خاموش کردن صدای چت

فرض می کنیم که در گروه های زیادی عضو هستید و با ارسال پیاپی پیام، حسابی اعصابتان خرد می شود. اگر بخواهید از گروه بروید، ممکن است موجب آزار و ناراحتی برخی از افراد باشد اما بهترین کار این است که صدای چت ها و نوتیفی ها را خاموش کنید. برای این کار می توانید به مسیر  Options > Mute بروید و تنظیمات لازم را اعمال کنید.

۸- تغییر پس زمینه در واتس اپ

واتس اپ تقریبا ۷ سال است که روی کار امده اما مدت زمان زیادی نیست که تغییرات به صورت اساسی روی آن صورت می گیرد. یکی از این تغییرات که اخیرا ارائه شده تغییر پس زمینه بوده است. با رفتن به مسیر Options > Settings > Chats > Wallpaper شما می توانید پس زمینه واتس اپ خود را تنظیم کنید.

۹- جستجو کردن در واتس اپ

یکی دیگر از قابلیت های واتس اپ که واقعا فوق العاده است این است که می توانید در لابلای چت ها و آرشیو ها جستجو کنید. برای این هدف می بایست به مسیر Options > Search بروید و عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید. البته کاربرانی که از آیفون استفاده می کنند برخلاف اندرویدی ها نمی توانند در چت های شخصی، به دنبال چیزی باشند و جستجو کنند بلکه باید به تب چت ها بروند و به طور کلی جستجو را دنبال کنند. برای اینکه با این قابلیت دقیق تر آشنا شوید، می توانید به مطلب مرتبطی با موضوع آموزش جستجوی کلمه و عبارت در میان چت های واتس اپ مراجعه کنید. 

 

۱۰- ستاره دار کردن پیام در واتس اپ

برخی از پیام هایی که کاربران برای شما ارسال می کنند، واقعا برای شما متفاوت اند و از اهمیت خاصی برخوردارند برای اینکه درگیر مشکلات جستجو نشوید می توانید پیام ها را ستاره دار کنید. پیام های ستاره دار شده همه در بخش خاصی از این اپلیکیشن قرار می گیرند و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید. موقعیت  Options > Starred Messages دقیقا همان جایی است که می توانید پیام ها را در آن مشاهده کنید.

به کمک این قابلیت ها می توانید یک کاربر حرفه ای واتس اپ باشید و با سهولت بیشتر و البته با امنیت بیشتر در این شبکه فعال باشید.


تگ ها : آموزش 10 قابلیت کمتر معرفی شده در واتس اپ و روش تنظیم آن ها آموزش ۱۰ قابلیت کمتر معرفی شده در واتس اپ و روش تنظیم آن آموزش استفاده از آپدیت استاتوس واتساپ (WhatsApp Status) 10 ترفند واتساپ WhatsApp که شما را یک کاربر حرفه‌ای‌ می آموزش روش های رفع مشکل اتصال واتساپ (WhatsApp) در آشنایی با برخی قابلیت های واتس اپ که احتمالا از آن ها خبر WhatsApp+ v5.52 دانلود واتس اپ پلاس مود شده و جدید اندروید خواندن پیام های واتس‌ اپ، تلگرام، وایبر و فیسبوک در حالت آموزش پاک کردن پیام در واتس اپ آموزش حذف و پس گرفتن پیام ، عکس ، ویدیو و.. ارسال شده در 6 قابلیت جدید و جذاب واتس‌اپ که باید بدانید حذف پیام های ارسالی در واتس اپ ممکن می شود آموزش نصب 2 اینستاگرام و واتس اپ در یک آیفون بدون خبر : واتس اپ به روز رسانی شد و قابلیت جدیدی را دریافت واتس اپ سیستم رمز گذاری end WhatsApp Plus v7.25 + AntiBan v4.95 – واتس اپ پلاس بازیابی پیام های حذف شده در مسنجر Whatsapp آموزش نصب واتس آپ Whatsapp بر روی کامپیوتر واتس آپ (Whatsapp)؛ پدیده‌ی رشد استارتاپ به کمک آموزش نصب برنامه‌های APPX بر روی ویندوزموبایل دانلودجدیدترین نسخه نرم افزار واتس آپ WhatsApp آموزش استفاده از برنامه اپ کلونر (App Cloner) ساخت هشت کار اشتباهی که نباید با آیفون‌تان انجام دهید واتس‌اپ حالا به تمام یک میلیارد کاربر خود رمزگذاری end دانلود WhatsApp Messenger 2.18.19 نصب اینستاگرام به کامپیوتر خانگی و لپ تاپ "با دو روش آموزش نصب و اجرای واتس آپ بر روی کامپیوتر + با قابلیت نحوه استفاده از قابلیت Smart Lock در گوشی های نوکیا واتساپ را هک کنید؛ چگونه از Whatsapp بدون ثبت شماره آموزش: فرمت، حذف، اضافه کردن و پارتیشن بندی هارد دیسک با ترفند‌های مخفی و جالب پیام‌رسان واتس‌اپ آشنا شوید آموزش نحوه کار با مسنجر تلگرام پرسش‌های متداول تلگرام چگونه فایل‌ها، تصاویر و برنامه‌ها را در اندروید مخفی کنیم؟ آموزش فعال سازی قابلیت Face ID آیفون X برای گوشی آموزش آپدیت کردن برنامه ها در آیفون بهترین برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی (جایگزین‌های وایبر، واتس برنامه Telegram ویندوز فون با تغییرات اساسی در رابط نکات و ترفندهای استفاده بهتر از هواوی P10 آموزش تنظيمات در تلگرام آموزش کامل کار با تلگرام – Telegram گروه تلگرام معرفی NET 30 بروزرسانی واتساپ همرانسلی ها تماس صوتی تلگرام را فیلتر کردند! +ویدیو تبدیل گروه تلگرام به سوپرگروه بدون نیاز به رسیدن اعضا چگونه محل دانلود فایل ها و اپلیکیشن‌ها را در اندروید تغییر دهیم؟ چگونه گوشی اندروید خود را ریست فکتوری کنیم؟ + آموزش Mi Fit و Mi Band 2: معرفی برنامه و بند سلامت شیائومی کلیه پاسخ های مربوط به مشکلات نرم افزار تلگرام اندروید و دانشکده علوم ارتباطات آموزش جامع رفع مشکلات Sony Xperia Z5 ۷ نکته که باید درباره آریایی قهرمان و عرب سوسمار‌خور بدانید Huawei P8 Lite گوشی سامسونگ Galaxy J7 تبلیغ پروفایل تجاری واتس اپ اپلیکیشنی برای کسب و کارهاآیوروید دانلود نرم افزار آموزش طراحی و ساخت استیکر تلگرام Create Sticker پاسخ به تمامی ابهامات و مشکلات طرح اینترنت غیر حجمی تکنولوژی بیلد 17074 ویندوز 10 برای کامپیوترهای شخصی: تمام چیزی چگونه اکانت های جی میل، توییتر، یا لینکدین خود را حذف کامپیوتر آموزش شبکه های کامپیوتر و نرم افزار منازل خود را به اتباع خارجی غیر مجاز، اجاره ندهید دانلود Lantern 3D Screensaver 1.1 اسکرین سیور فانوس اولین کارهایی که باید با گوشی جدید خود انجام دهید مشاوره حقوقی آنلاین ، تلفنی سامسونگ لیست گوشی های قابل آپدیت به اندروید 4.4 را اعلام دانلود SmartCall 2.4.39.180 اسمارت کال ساخت شماره مجازی مشکلات سامسونگ Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge و روش حل آن ها انتقال فایل بین آیفون و دیگر گوشی‌ها بدون نیاز به پاسخ سوال های شما در مورد گوشی بهترین سایت پیش بینی فوتبال ارگ 2018 (اندرويد) 1.3.8 همراه اول چراغ نوتیفیکیشن سامسونگ 2017a5 technoask (@techno zaum/fa technoask @techno زندگی نامه نیکولا تسلا (Nikola Tesla)، یکی از برجسته 12 قابلیت کمتر دیده شده در iOS 10 چگونه عکس های پاک شده گوشی اندروید را بازگردانیم؟ آموزش کامل ترفندها و رازهای مخفی برنامه لاین LINE چگونه بفهمیم که هک شده ایم ؟ technoask Instagram بایگانی‌ها آموزش آرشیو پرسش‌های شما و پاسخ‌های وکیل‌آنلاین/طرح پرسش در آیتم اول جستجوهای مربوط به آموزش ۱۰ قابلیت کمتر معرفی شده در واتس اپ و روش تنظیم آن ها

نظرات




نماد