سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

هر کسب‌وکاری که از شبکه‌های اجتماعی در راستای بازاریابی بهره می‌برد، اهدافی را دنبال می‌کند. خیلی از کسب‌وکارها با هدف پشتیبانی از مشتری خود و خیلی دیگر برای افزایش میزان اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و خدمات خود وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. تولید محتوا برای این اهداف چندان سخت نیست؛ اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم متوجه شویم که چقدر محتوای ما اثرگذار بوده و ما به هدف خود نزدیک شده‌ایم؟ تعاملات و محاسبه نرخ تعامل پست‌ها و صفحه، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا درک درستی از پاسخ سوالی که بالا عنوان شده نیز پیدا کنید. در ادامه به انواع تعاملات در اینستاگرام می‌پردازیم و سپس نحوه محاسبه نرخ تعامل را عنوان خواهیم کرد:

تعاملات در حقیقت شامل هر کاری هستند که مخاطب هدف شما، می‌تواند در برابر پستی که منتشر کرده‌اید انجام دهد که در حال حاضر نیز سه تعامل ارزشمند و قابل شمارش در اینستاگرام درنظر گرفته می‌شود. ارزش محاسباتی هر تعامل در شبکه‌های اجتماعی، یک واحد به حساب می‌آید که عبارتند از:

۱- لایک‌ها (Likes)

۲- نظرات (Comments)

۳- ذخیره‌شده‌ها (Saved)

تعداد لایک‌ها و نظرات، از مواردی هستند که از گذشته به عنوان تعاملات داخلی اینستاگرام به حساب می‌آمدند و اخیرا،‌ با اضافه شدن سیستم ذخیره‌سازی پست‌ها در اینستاگرام نیز این عملکرد هم به یکی از تعاملات اصلی و قابل شمارش اینستاگرام تبدیل شده است که از بخش Insights نیز قابل مشاهده است.

اما سوال اینجاست که چگونه نرخ تعامل را محاسبه کنیم؟

نرخ تعامل برابر است با جمع کل تعاملات تقسیم بر تعداد بازدید‌هایی که از یک پست صورت گرفته است.

(Total Post Engagements/Total Impressions)

برای اطلاع از تمام این اطلاعات برای هر پست، می‌توانید از بخش بالای صفحه حساب کاربری اینستاگرام کسب‌وکار خود نیز به Insights مراجعه کنید و سپس به تک تک پست‌هایی که مورد نظرتان هستند رجوع کنید.

همواره توجه داشته باشید که برای دسترسی به Insights، حتما لازم است که صفحه کسب‌وکار خود را به حالت Business (کسب‌وکاری) تبدیل کنید.

مستندسازی این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین پست‌های خود را شناسایی کنید و در برنامه‌های آینده خود، پست‌های مناسب‌تر را برای کسب‌وکارتان درنظر بگیرید. در مقاله بعدی‌ای که در مورد اینستاگرانم منتشر خواهد شد، نشان می‌دهیم که چگونه آنالیزها می‌توانند روی موفقیت کسب‌وکارتان در شبکه‌های اجتماعی تاثیر مثبت بگذارد.


تگ ها :

نظرات




نماد