سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

این روزها، هدفگیری مجدد در تبلیغات آنلاین (Retargeting) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به درک درستی که از آن صورت گرفته، بیش از گذشته زیر ذره‌بین کسب‌وکارها قرار دارد. بازاریاب‌ها یاد گرفته‌اند که با هدفگیری بهتر، پیام‌های مناسب‌تری را در زمان و شرایط بهتر، منتقل کنند.

قبل از هر چیز باید بدانیم که منظور از هدفگیری مجدد چیست؟ هدفگیری مجدد همان پروسه تگ کردن بازدیدکننده‌های وب‌سایت برای هدفگیری ویژه و مخصوص به آنهاست که تبلیغات در آن با توجه به سطح علاقه‌مندی هر کدام از آنها به شرکت و نام تجاری شما، طراحی می‌شود.

این بدان معناست که باید در زمان‌هایی که بازدیدکننده‌ها به عنوان مثال در حال تماشای ویدیوهای یوتیوب، خرید آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا جستجو برای اطلاعات هستند، در مقابل چشم آنها ظاهر شوید. هدفگیری مجدد به شما کمک می‌کند که بار دیگر مورد توجه مردمی قرار بگیرید که قبلا از هوادارن سایت شما بوده و این کار را به صورت شخصی‌سازی شده انجام می‌دهد.

در ادامه با سه مزیت هدفگیری مجدد آشنا می‌شوید:

۱. افزایش یادآوری نام تجاری

یکی از اصلی‌ترین مزایای هدفگیری مجدد، افزایش یادآوری نام تجاری شماست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور میانگین تنها ۳ درصد از ترافیک ورودی ارگانیک از موتورهای جستجو، از جستجوهای صورت گرفته درباره برند شماست.

کلمات کلیدی که توسط گوگل شناسایی نمی‌شوند و با عنوان not provided به نمایش در می‌آیند، به مرور زمان کار را برای جستجوهای صورت گرفته روی برند، دشوارتر می‌کند. با این اوصاف، هدفگیری مجدد به شما کمک می‌کند تا افزایش معناداری را در ترافیک مستقیم مشاهده کنید؛ مردم مستقیما از وب‌سایت شما دیدن کرده و بدین وسیله، علاقه‌ی خود به نام تجاری شما را ابراز می‌کنند. علاوه بر این، تعامل شما با افرادی که پیش‌تر از فعالیت شما مطلع شده‌اند، بیشتر شده و تمایل آنها برای کسب اطلاعات، بیشتر می‌شود.

۲. تعاملات بهتر

اگر بازدیدکننده‌ها، زمان اندکی را روی هر صفحه سپری می‌کنند و یا در مجموع، صفحات اندکی را مشاهده می‌کنند، بدین معناست که در برقراری تعامل با بازدیدکننده‌هایی که به وب‌سایت خود جذب کرده‌اید، موفق نبوده‌اید.

اما هدفگیری مجدد می‌تواند ارتباط شما با افرادی که تصیم گرفته‌اند از وب‌سایت‌تان دیدن کنند را تقویت کند. این همان جایی است که بخش‌بندی و طراحی مناسب آگهی، اهمیتی حیاتی پیدا می‌کند. می‌توانید با توجه به بخشی که هر نفر از آن بازدید کرده، مخاطبان جدیدی به دست آورید و محتوای تبلیغاتی مناسبی را با توجه به نیازهای آنها، برایشان به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید با اندازه‌گیری زمان سپری شده در سایت، تعامل خود را افزایش دهید.

۳. افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)

احتمالا هدف اصلی شما از هدفگیری مجدد، افزایش نرخ تبدیل بوده است. بسیاری از شرکت‌هایی که برای بهبود سئو و بازاریابی محتوا تلاش می‌کنند، به دنبال این هستند که ترافیک خود را به درآمد واقعی تبدیل کنند.

باید به دنبال کشف افرادی باشید که علاقه بیشتری را به وب‌سایت شما نشان داده‌اند؛ برای مثال افرادی که قبلا از محصولات شما استفاده کرده‌اند نسبت به کسانی که فقط یکی از پست‌های شما را خوانده‌اند، علاقه‌ی بیشتری را به نام تجاری شما نشان داده‌اند. درک این نکته برای فروشنده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهینهسازی موتورهای جستجو + بازاریابی محتوا + هدفگیری مجدد = بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

اگر زمان و سرمایه‌ی خود را برای بهبود سئو، بازاریابی محتوایی و شبکه‌های اجتماعی صرف کرده، اما از هدفگیری مجدد صرف‌نظر کرده  و ارزش همان بازدیدهای اولیه را نادیده بگیرید، درواقع تصمیم عاقلانه‌ای نگرفته‌اید. بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید که در استراتژی خود، هدفگیری مجدد را بسیار جدی گرفته و از آن به خوبی بهره‌مند شوید.


تگ ها :

نظرات




نماد