سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در سال‌های ابتدایی معرفی شبکه‌های اجتماعی، این کانال‌ها به عنوان ابزاری برای سرگرمی به حساب می‌آمدند؛ بسترهایی که هیچ کس فکر نمی‌کرد که بتوانند از آن بهره‌ای ببرد.

با گذشت زمان این تصورات تغییر کرد. امروزه بیش از ۲ نیم میلیارد کاربر در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند که ۸۰ درصد آنها فعال هستند و امروزه این شبکه‌ها تبدیل به غول بازاریابی شده‌اند که راحت‌ترین راه برای ارتباط با مشتری‌ها محسوب می‌شوند. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی دیگر اختیاری نیستند، بلکه ضروری است که از آن به نفع کسب‌و کار خود بهره ببریم.
در این مطلب ۵ دلیل برای اینکه چرا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار شما مفید است را ارائه می‌دهیم.

۱-رسانه‌های اجتماعی مقرون به صرفه هستند

شبکه‌های اجتماعی بخش مقرون به صرفه‌ای از یک استراتژی تبلیغاتی هستند. پیوستن به آنها آسان و تقریبا ثبت‌نام در بسیاری از آنها رایگان است. اگر تصمیم به انجام تبلیغات برای رشد کسب‌وکار خود دارید، قادر به انجام آن با هزینه کم در مقایسه با تاکتیک‌های بازاریابی دیگر را دارید که شما می‌توانید مزایای آن را ببینید و آنگاه این امکان وجود دارد که هزینه‌های بازاریابی و تجاری بیشتری را به بازارهای دیگر اختصاص دهید.
اگر تصمیم به انجام تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی دارید، از همکاری‌های کوچک شروع کنید. بعد از اینکه یکبار امتحان کردید، می‌توانید به فکر افزایش بودجه برای تبلیغات باشید.
تنها با صرف کردن بودجه و صرف زمان کم می‌توانید بیشترین بازخورد را داشته باشید و به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید.

digital marketing tips png

۲-افزایش ترافیک وب‌سایت و SEO بهتر

یکی از بزرگترین مزایای رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار، استفاده از آن برای افزایش ترافیک وب‌سایت است. نه تنها شبکه‌های اجتماعی مشتریانتان را به وب‌سایت هدایت می‌کند، بلکه هر چه فعالیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، رتبه‌بندی جستجوی شما بالاتر خواهد بود. استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود سبب می‌شود تا ترافیک سایت شما به مشتری‌های معمول خود محدود شود. مردمی که با برند شما آشنایی دارند علاقه‌ی زیادی به جست‌وجو در مورد کلمات کلیدی دارند که شما در تلاش برای بالا بردن رتبه‌ی آن هستید. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بخشی از استراتژی مارکت خود شما سختی‌های بسیار زیادی را برای پیدا کردن و جذب مشتری‌های جدید علاوه بر مشتری‌های وفادار خود خواهید داشت.

۳-افزایش وفاداری و آگاهی از کسب‌وکار

شبکه‌های اجتماعی فقط به معرفی برند و تبلیغات محدود نمی‌شود. مشتری‌ها این پلتفرم‌ها را به عنوان راهی درنظر می‌گیرند که بواسطه آنها می‌توانند با کسب‌وکار مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.
وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید، راه را برای مشتری‌های خود باز می‌کنید تا بتوانند راحت‌تر شما را پیدا کنند و ارتباط برقرار کنند و با برقرار کردن ارتباط با مشتری‌های خود در شبکه‌های اجتماعی شما، احتمال بیشتری برای حفظ مشتری و وفاداری آنها نسبت به برند خود را خواهید داشت. این قضیه مهم است که به طور منظم با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنید و ارتباط خود را با آنان قوی کنید.

۴-دستیابی و بهبود به آمار ارزشمند مربوط مشتری‌ها

برای هرکسب‌وکار در هر زمینه مهم است تا مشخصات مشتری‌های خود را در نظر بگیرند. شبکه‌های اجتماعی این کار را بسیار آسان‌تر از همیشه کرده است. شما می‌توانید محتواهای خود را موضوع‌بندی کنید و ببینید کدام موضوع توجه بیشتری از مشتری‌ها را جذب می‌کند، سپس می‌توانید از آن نوع محتوا بیشتر تولید کنید. شما می‌توانید به وسیله‌ی ابزارهای ساده‌ای مثل Instagram Insight و hootsuite برای فیسبوک، اطلاعات مشتری‌ها، در شبکه‌های اجتماعی، از جمله اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و حتی موقعیت مکانی آن‌ها را یاد بگیرید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتری‌های مورد نظر خود کمپین‌ها و محصولات خود را ارائه دهید که به شما بازدهی بهتر در سرمایه‌ی خود می‌دهد.

۵-ببینید رقیب‌های شما به چه صورتی عمل می‌کنند

با نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید اطلاعات کلیدی در مورد رقبای خود کسب کنید. این راه هوشمندانه به شما اجازه می‌دهد تا در مورد استراتژی کار خود تصمیم بگیرید و یک قدم از رقیب‌های خود جلوتر باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک آنالیز هفتگی داشته باشید و هم‌زمان یک گزارش از فعالیت رقیب‌های خود تهیه کنید و مقایسه کنید و جای رشد را برای خود باز کنید. در نظر داشته باشید، نباید انتظار رشد سریع را داشته باشید اما مطمئن باشید با مدیریت درست در شبکه‌های اجتماعی، بهترین نتیجه را کسب کنید.

نتیجه‌گیری

هر چقدر زمان بیشتری برای اداره‌ی شبکه‌های اجتماعی خود صرف کنید عقب می‌مانید. وقتی کسب‌وکار خود را درشبکه‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی جلو می‌برید باعث موفقیت، افزایش مشتری و رضایت آنها می‌شود. این می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه روی شبکه‌های اجتماعی خود تمرکز و شور و هیجان بیشتری بگذارید و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های کسب و کار خود قرار دهید.


تگ ها :

نظرات




نماد