سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

امروزه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک علم و تخصص شده است به طوری که این موقعیت شغلی به تازگی جای خود را در شرکت های بزرگ ایرانی باز کرده است.

تصور غلطی که در این زمینه بین عده‌ای محدود از کارشناس دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، این است که وظیفه بازاریاب شبکه‌های اجتماعی صرفا آپدیت کردن و بروزرسانی صفحات و کانال های شرکت است اما باید گفت این وظیفه، کمترین وظیفه یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی است.

علم بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل قسمت های تحلیل، بهینه سازی، کاربر شناسی، تفکر طراحی و غیره است که درباره‌ی هر یک از قسمت‌های ذکر شده میتوان در حد یک کتاب نوشت!

regram in instagram

تحقیقات نشان داده است تعداد و نرخ دفعات موردپسند واقع شدن و همچنین درج نظرات در پست‌های اینستاگرام به طور قابل توجهی از دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. همین دلیل نشان دهنده اهمیتبازاریابی در اینستاگرام است.

اما اینستاگرام هم مانند هر نرم افزار دیگری قوانین و الگوریتم‌های خاص خود را دارد که با پیروی از آنها میتوان نتیجه بهتری از این شبکه اجتماعی گرفت. شاید پست‌های مختلفی را در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده باشید یا حتی شاید با جستجوی هشتگی ۹ پست که به صورت ثابت در قسمت TOP POST قرار می‌گیرند را دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه پست‌های صفحه‌ی‌ خود را در این قسمت منتشر کنیم.

در این مقاله قصد داریم راه‌های افزایش بازدید پست‌ها را در اینستاگرام از طریق بهینه سازی صفحه بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت این بحث را این گونه شرح می‌دهم که این الگوریتم‌ها مشخص می‌کند پست‌ها و استوری‌ها تا چه زمانی و تا چه حدی در دید سایر افراد که صفحه ما را فالو نکرده‌اند قرار گیرد.

عوامل تاثیر گذار در استفاده حداکثری از پتانسیل دیده شدن پست‌ها در اینستاگرام

میزان تعاملات مخاطبان:

یکی از مهم ترین عوامل بیشتر دیده شدن در اینستاگرام میزان تعاملات (لایک‌ها و کامنت) کاربران بر روی پست‌ها است. الگوریتم این قسمت به این صورت است که هر چقدر میزان تعاملات (engagement) مخاطبان در پست در زمان کوتاه‌تر بیشتر باشد، پست بیشتر دیده می‌شود.

مدت زمان مشاهده پست:

مدت زمان بیشتری که کاربران روی یک پست صرف می‌کنند باعث می‌شود آن پست بیشتر دیده شود. البته این به این معنا نیست که از پست‌های طولانی استفاده کنیم تا کاربران زمان بیشتری را صرف مطالعه پست‌مان کنند.

تعداد طرفداران همیشگی:

طرفداران همیشگی کسانی هستند که معمولا پست‌های شما را لایک می‌کنند‌، کامنت می‌گذارند یا دایرکت می‌فرستند و در یک کلام به پست‌ها واکنش نشان می‌دهند. هر چقدر تعداد این افراد در پیج شما بیشتر باشد اینستاگرام پروفایل و پست‌های شما را ارزشمند‌تر تلقی می‌کند.

time.social.share

زمان ارسال پست:

هر چقدر پست های شما جدیدتر باشد، بهتر دیده می‌شوید. همه می‌خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست‌ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطب‌شان، چه زمانی را برای آپلود پست‌ها انتخاب کنند.

 

موضوع پست‌ها:

سبک و موضوع واحد پست‌ها و پیج شما در بهتر دیده شدن توسط کاربران هدف تاثیرگذار است. مثلا اگر مطالب پیج شما حول محور ورزش باشد پست‌های شما به کاربرانی که نسبت به پست‌های ورزشی واکنش نشان داده‌اند نمایش داده می‌شود.

میزان جستجوی پروفایل شما :

میزان جستجوی پیج شما توسط افراد باعث توجه بیشتر اینستاگرام به پیج شما می‌شود و پست‌های شما بیشتر در دید کاربران قرار خواهد گرفت.

تمام این موارد به صورت تجربی به دست آمده و اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید همچنین در قسمت دوم این مقاله راه‌های عملی برای بهبود در معیار‌های فوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


تگ ها :

نظرات




نماد