سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

کسب و کارها از متدهای مختلف تبلیغاتی برای جلب توجه نسبت به محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. آن‌ها به دنبال علایق مشتری و افزایش فروش هستند. شعار تبلیغاتی عبارتی است درباره‌ی سازمان یا محصولی خاص، که به ویژگی‌ها و مزیت‌های آن اشاره می‌کند و به نوعی نشان دهنده‌ی هویت برند می‌باشد. این عبارت در کلیه‌ی تبلیغات تکرار و در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.

در زیر به ۸ نکته که به ما در ایجاد شعار تبلیغاتی خوب و به یاد ماندنی کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم:

۱) شعار را کوتاه و ساده انتخاب کنید

شعار نباد بیش‌تر از یک جمله باشد و در بیش‌تر موارد حتی اگر یک عبارت باشد بهتر است. هرچه شعار کوتاه‌‍‌تر باشد، راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود. بهتر است شعار زیر ۱۰ کلمه انتخاب شود. به مثال زیر توجه کنید:

Whatever you do while you’re in Las Vegas, Stays in Las Vegas
What Happens Here, Stays Here

اگر لاس وگاس مورد اول را انتخاب می‌کرد، شعار تبلیغاتی آن به عنوان یکی از مشهورترین شعارها انتخاب نمی‌شد.

۲) به خواندن و تلفظ آن توجه کنید

شعار باید راحت و روان خوانده و بر زبان جاری شود. باید توجه داشت که در شعار از جملات معلوم و دستور زبان ساده و صحیح استفاده کرد. همچنین اگر ریتم،قافیه یا کلمات هم آوا داشته باشد، موجب می‌شود راحت‌تر در ذهن سپرده شود.

۳) واقع بینانه باشد

سعی کنید در شعارتان صادق باشید و از اغراق دوری کنید. وعده‌ای که نمی‌توانید به آن عمل کنید را در شعارتان جای ندهید. برای مثال از عبارت”ارزان تر از همه جا” استفاده نکنید. این احتمال وجود دارد که کسی قیمت‌ها را کم‌تر از شما ارائه دهد.

time.social.share

۴) وابسته به زمان مشخصی نباشد

شعار را طوری انتخاب کنید که وابسته به دوره‌ی زمانی مشخصی نباشد و به تکنولوژی خاصی اشاره نداشته باشد زیرا وقتی به شعار تبلیغاتی فکر می‌کنید به طول عمر آن باید توجه داشت. در دنیای امروز که تغییرات و ظهور تکنولوژی‌ها به سرعت رخ می‌دهند، استفاده از کلماتی مانند “تنها” یا اشاره به تکنولوژی خاص پر ریسک است.

۵) ثابت قدم باشید

ثابت قدم بودن در مباحث برند مساله‌ی مهمی است، فرقی ندارد صاحب کسب و کاری کوچک یا هولدینگ باشید.
اطمینان حاصل کنید که شعار تبلیغاتی تان با لوگوی موجود همخوانی دارد. برای مثال اگر برند شما در زمینه‌ی بازارایابی سبز و کمک به محیط سبز فعالیت می‌کند، می‌توانید در لوگوی خود از رنگ سبز استفاده کنید و در شعار تبلیغاتی خود به این موضوع اشاره کنید.

۶) بر روی متمایز ساختن خود تمرکز کنید

دریابید که گزاره‌ منحصر به فرد شما چیست و از آن استفاده کنید. برای مثال یک کلینیک دندانپزشکی از این شعار استفاده کرده است:”ما به ترسوها خدمت می‌کنیم”. آن چیزی که شما را از بقیه متمایز می‌سازد را در صورت امکان با شعار تبلیغاتی ترکیب کنید.

۷) بازار هدف را در نظر بگیرید

باید در نظر داشته باشید که مشتریان شما محلی هستند، ملی یا بین المللی. ممکن است گاهی از اصطلاح یا عباراتی استفاده شود که برای افراد غیرمحلی یا بیگانه قابل فهم و روشن نباشد. همچنین باید توجه داشت که در صورت همکاری و فروش به بقیه‌ی شرکت‌ها ترجمه‌ی شعار شما به زبانی دیگر معنی و مفهوم آن را تغییر ‌ندهد. برای مثال زمانی که KFC در چین راه اندازی شد، شعار تبلیغاتی “Finger lickin good”به ترجمه‌ی اشتباه “انگشتت رو بخور ” تغییر یافت.

۸) بر نیاز مشتری تمرکز داشته باشید

تقریبا همه‌ی شعارهای تبلیغاتی موفق حاوی دلیلی هستند که چرا مشتری، آن برند را باید از میان برندهای دیگر انتخاب کند.
مثلا Burger King می‌‌گوید :”هرگونه که دوست داری می‌توانی سفارش دهی”، Nike می‌گوید:”فقط امتحان کن”،
M&M : “در دهانت آب می‌شود نه در دستانت”. BMW : ” ماشین رانندگی تا بی‌نهایت ” همه این شعارها توجه را به سمت فایده‌ی اصلی که مشتری از انتخاب آن محصول یا کسب و کار می‌برد، می‌کشانند: قابلیت تغییر، صمیمیت و دوام.
یک شعار خوب می‌تواند جذابیت و حضور برند شما را پررنگ‌تر کند اما یک شعار بد مشتریان احتمالی‌تان را سردرگم خواهد کرد.


تگ ها :

نظرات




نماد