سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
1 یک گروه درست کنید و آن را VBOXUSERS بنامید، سپس کاربرانی که می خواهید به مدیریت ماشین مجازی دسترسی داشته باشند را به گروه اضافه کنید.

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
2 برای ویندوز XP، به system properties بروید (روی آیکون my computer و سپس properties کلیک کنید)

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
3 تب advanced را انتخاب کنید. در پایین صفحه ENVIRONMENT VARIABLES را می بینید، روی آن کلیک کنید.

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
4 زیر قسمت system variables یک متغیر جدید به اسم “VBOX_USER_HOME” ایجاد کنید و مکان آن را در C:\Users\.VirtualBox\ یا هر مکان دیگری که ترجیح می دهید تنظیم کنید. (مهم این است که در آخر آدرس “\” را تایپ کنید. روی “OK” کلیک کنید و خارج شوید.

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
5 برای ویندوز ویستا و ویندوز ۷، روی my computer رایت کلیک کنید و properties را انتخاب کنید. در قسمت بالا سمت راست پنجره، به پایین لیست نگاه کنید، advanced system settings را می بینید.

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
6 روی آن کلیک کنید و مرحله ۳ را دنبال کنید.

استفاده چند کاربر از یک ویندوز
7 بر روی آن کلیک کنید و مرحله ۴ را دنبال کنید. حالا هر زمان که یک ماشین مجازی ایجاد کنید کاربران تصدیق شده به صورت خودکار به آن دسترسی خواهند داشت.

 

نکات و هشدارها

مطمئن شوید که از هارد دیسک های جداگانه برای هر نصب استفاده می کنید تا از اختلال در بوت شدن جلوگیری کنید. برای مثال، داشتن لینوکس، XP و سرور ۲۰۰۳ روی یک هارد دیسک مجازی، ممکن نیست. در مرحله ۴، بخش متغیرهای کاربر را چک کنید و هر گونه VBOX ورودی ای را که قبلاً در بخش system variables section ایجاد شده بود را پاک کنید. بعد از اتمام مراحل توضیح داده شده در بالا، دوباره VirtualBox را باز کنید و دوباره آن را ببندید. این کار به صورت خودکار یک پوشه VirtualBox ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که تنظیمات امنیتی را برای پوشه VirtualBox جدید که شامل گروه VBOXUSERS است، تنظیم کنید.

 

اگر چگونگی انجام این کار را نمی دانید روی پوشه VirtualBox رایت کلیک کنید و security را انتخاب کنید. در این قسمت تب های “add” و “delete” را می بینید. فقط گروه VBOXUSERS را اضافه کنید و کاربرانی که می خواهید به دستگاه دسترسی داشته باشند را تنظیم کنید. از یک دیسک مجازی برای بیش از دو سیستم عامل استفاده نکنید. اشکال کار این است که نمی توانید هر دفعه بیش از یک دستگاه را استارت کنید و از یک دیسک مجازی برای هر سیستم عامل استفاده کنید. به عبارت دیگر شبکه ای با دیگر VM ها وجود نخواد داشت.


تگ ها : چگونه چند کاربر از یک ویندوز با ماشین مجازی مشابه استفاده بهترین ماشین مجازی برای ویندوز؛ VirtualBox یا VMware؟ استفاده همزمان از چندین سیستم عامل با نرم افزار VirtualBox v5 لیست خبرها : نقد و بررسی : فروشگاه اینترنتی نوین پندار آموزش نصب ویندوز به صورت مجازی / ایجاد سیستم مجازی چگونگی ایجاد و استفاده از ماشین مجازی Share کردن اطلاعات بین ویندوز اصلی و ماشین مجازی اشتراک گذاری ماشین مجازی بین کلاینت های دیگر در شبکه فیلم آموزشی بوت دوگانه/ Doual Boot – ماهنامه کامپیوتری رایانه نصب مجازی بوکس در ویندوز 10 خانه نحوه نصب سیستم عامل مجازی لینوکس. لینوکس را روی یک آموزش نصب KVM و ساخت ماشین مجازی در ابونتو آموزش: نصب و راه اندازی Virtual Machine در سیستم عامل ویندوز [PDF]Hyper VMware Workstation v11.1.0 اینترنت [PDF]معرفی سیستم عامل لینوکس و نصب آن [DOC]مهمترین مزایای استفاده از سرویس های مجازی سازی سرور یا دانلود VMware Workstation v10.0.7 Build 2844087 آموزش نصب Kali Linux در VMWare Workstation 10 مجازی ‌سازی (‌Virtualization) طریقه شبکه کردن چند تا سیستم عامل در VMware چطوره؟ هر آنچه باید درباره مجازی سازی بدانید [PDF]فصل3 مدیریت پوشه، پرونده و برنامه های جانبی چگونه می‌توان از iMessage و دیگر برنامه‌های مک روی ویندوز و 10 ترفند و قابلیت پیشرفته VirtualBox انتخاب راهکار مجازی سازی مناسب – پورت 80 تجهیز سرور و مجازی سازی آموزش تصویری اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز و مک هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ، یک ادیسه ویندوزی! [PDF]ﻗﺎﺑﻠﯾت ھﺎی اﻣﻧﯾﺗﯽ در وﯾﻧدوز 10 نرم افزار نصب سیستم عامل مجازی مبانی وب: فایل hosts و نکاتی راجع به DNS و Virtual hosting [PDF]BlueJ ﺁﻣﻮزش معرفی سرویس و مزایای هایپروی Hyper ماشین مجازی خبرگزاری آريا بایگانی‌ها ماشین مجازی جاوا دانلود فایل نصب. جاوا را روی ویندوز نصب کنید PHP The Right Way مجازی سازی دومین کنترولر ها (fa سیستم عامل [DOC]سیستم عامل چگونه به صورت ناشناس وبگردی کنیم؟ پنج روش برای اجرای نرم افزارهای ویندوز روی مک نصب ویندوز سرور 2012 پرسش‌های متداول مقایسه مجازی ساز ها و انواع سرور های مجازی [PDF]فارسی پنجره ها 10 نرم افزار کار نمی کند admin2 آپ تایم (Uptime) چیست؟ ساختن ماشین مجازی در HyperV آشنایی با Switch port security [PDF]مزایای مجازی سازی 7 مبانی یونیکس و اینترنت [DOC]دوره آموزشی مجازی مقاله انواع ساختار سیستم عامل از لحاظ طراحی ماشینهای مجازی [PDF]عامل سیستم جزوه آزمایشگاه دانلود کنید: اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید این ۲۰ نرم پلتفرم چیست؟ معنی عبارت پلتفرم (Platform) و مزایای آن نصب و تنظیم اوبونتو سرور به صورت سندباکس (قسمت اول) – virtualization بایگانی آموزش نصب Hyper پرسش و پاسخ های VMware Workstation [بایگانی] کتاب مجازی سازی vmware با داشتن محصولات اپل از چه چیزهایی محروم می‌شویم؟ جستجوهای مربوط به چگونه چند کاربر از یک ویندوز با ماشین مجازی مشابه استفاده کنند

نظرات




نماد