سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

هر برند دارای یک هویت و شخصیت است و تیم بازاریابی باید بداند که قرار است هویت برند آنها چه نقشی در ذهن مخاطب ایجاد کند. این شاید ساده باشد، اما برندینگ یک چرخه کامل و یکپارچه در مورد انتقال پیام، ایجاد تجربه و ایجاد رابطه و تعامل با مخاطبان است.

هویت و شخصیت یک برند از عوامل مختلف قابل درک و شناخته می‌شود، اما تصاویر گرافیکی شاید بیش از همه در این مورد دخیل هستند. رنگ‌هایی که برای سازمان و برند انتخاب شدند نقش مهمی در پشتیبانی و ایجاد شخصیت برند ایفا می‌کنند.

در ادامه قصد داریم در مورد رنگ‌ها و استفاده از آن در طراحی بنر صحبت کنیم. بنرهای که قرار است به طیف زیادی از مخاطبان در سطح اینترنت نمایش داده شود و قطعا نباید طرحی خارج از هویت برند سازمان داشته باشد.

درک درست از روانشناسی رنگ ها می‌تواند در دستیابی به اهداف اصلی در تبلیغات کمک کند

رنگ زرد رنگ آفتاب‌، رنگ طلا و یادآور گنجینه (اشیاء با ارزش)

رنگ زرد خاصیت درخشندگی زیادی دارد، بخصوص زمانی که بر روی زمینه‌های تیره مثلا سیاه قرار می‌گیرد و یا برعکس. در این حالت بیشترین درخشندگی را در بین تمامی ترکیب رنگ‌ها خواهد داشت.

استفاده زیاد از رنگ زرد ممکن است خطرناک باشد چون می‌تواند باعث تحریک چشم مخاطب شود و بهتر است در حد متعادل و آمیخته با دیگر رنگ‌ها باشد.

رنگ زرد رنگ قدرتمندی است که می‌توانید با رنگ‌های آبی یا سیاه تعادل آن را حفظ کنید. رنگ زرد را می‌توانید برای صنعت‌های مانند حمل و نقل، خدمات پست و ارسال کالا و همچنین کسب‌وکارهای که تصمیم‌گیری سریع مشتریان در مورد خرید برایشان مهم است، استفاده کنید.

ببینید نشنال جئوگرافیک چگونه از رنگ زرد بهره می‌برد و همچنین دکمه فراخوان (CTA) که شما را دعوت به کشف ماجراهای جدید می‌کند.

نارنجی رنگ جوانی همراه با خلاقیت و اشتیاق و دعوت به دوستی

از این رنگ می‌توانید به این صورت کلی یا ترکیب با رنگ‌های دیگر بهره ببرید. به این صورت که حجم زیاد نارنجی در یک بنر برای جلب توجه گروه جوانان و استفاده از نارنجی در کنار رنگ‌های سیاه و سفید یا خاکستری برای اهداف متعادل سازی و یا برجسته سازی موضوع خاص بکار برد.
بنابراین از نارنجی می‌توانیم در آرم و لگو شرکت‌های که محصولات برای گروه جوانان دارند نیز بهره ببریم.
orang color-min

شما می‌توانید ببینید با توجه به نوع مخاطب و پیام، شرکت‌های مانند سن ایچ، فانتا و هارلی دیویدسون چگونه از رنگ نارنجی بهره می‌برند.

رنگ قرمز، رنگ احساس

رنگ قرمز در مورد همه چیز است. شور و هیجان، عشق و آتش، سرعت و تحریک، و رنگ بیان احساس قدرتمندی است. اگر بخواهیم رنگ قرمز شخصیت و نوعی از مفاهیم بالا را برساند باید در هردو زمینه محصول و تبلیغات استفاده و حمایت شود.
رنگ قرمز نوعی مفهوم ضرورت را نیز بیان می‌کند و می‌توانید در صنایع غذایی، سرگرمی و خرده فروشان از آن استفاده کنید
red sample-min

رنگ بنفش رنگی برای اعتبار و اعتماد

رنگ لوکس، خلاقیت و میل به پیشرفت که در کنار استفاده از این رنگ در طراحی بنر، مشتریان را دعوت می‌کند تا به کشف و کنجکاوی بیشتری بپردازند. بنفش جسورانه است و غیرممکن را به ممکن تبدیل می‌کند، بنابراین شخصیت برند پشت چنین رنگی نیز باید همین روحیه پیشرو و خلاقانه را داشته باشد.

violet-min

رنگ بنفش می‌تواند از اعتبار خود برای شرکت‌های تولید محصولات کودکان، بانک و دادوستد، بیمه و شرکت‌های مسئولیت‌ پذیر مایه بگذارد.

از صورتی برای تاثیرگذاری و مراقبت استفاده کنید

رنگ صورتی روشن، مناسب برای شرکت‌هایی است که شخصیت خریدار آنها دختران کوچک و نوجوان است. همچنین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی می‌توانند با این رنگ توجه بانوان را جلب و حس مراقبت را انتقال دهند.

قهوه‌ای رنگی با اصالت

قهوه‌ای رنگ آرامش، لوکس و کلاسیک و سنت است که طی دهه‌ها و صدها سال یک ثبات را حفظ کرده است.

استفاده از قهوه ای در برندهایی که بر روی تاریخ غنی خود در صنعت تمرکز می کنند، استفاده می شود. مانند: مد، خرده فروشی و سرویس‌هایی که خدمات لوکس را ارائه می‌دهند.

رنگ آبی، رنگی اجتماعی

رنگ آرامش، احساس قدرت و اطمینان که از طرفی ثبات و اعتماد را برای برندها به ارمغان می‌آورد. رنگ آبی مناسب برای شرکت‌ها و تبلیغ محصولات تکنولوژی و فناوری، بانک‌ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و دیگر صنایع که به دنبال اعتماد سازی هستند کاربرد دارد.

مطمئنا با نام بردن برند‌های مانند سامسونگ، بانک صادرات، فیسبوک و توییتر لوگو و رنگ آبی آنها در ذهن‌تان نقش می‌بندد.

رنگ سبز، حس تازگی و طبیعت

رنگ طبیعت، رشد، رونق، صلح آمیز و آرام و گاهی به معنای ثروت شناخته می‌شود.

رنگ سبز برای برند‌ها و محصولاتی که مربوط به صنایع غذایی و طبیعی و یا سعی در القای حس تازه بودن را دارد می‌تواند استفاده شود.

سیاه یعنی قدرت

از لحاظ فنی، سیاه رنگ نیست، بلکه عدم وجود رنگ است. اما برند‌های زیادی از ترکیب رنگ سیاه و سفید یا لوگوی سیاه ساده استفاده می کنند.
رنگ سیاه پیام قدرت و اعتماد و پیچیدگی همراه با راز و کنجکاوی را به همراه دارد و با رنگ‌های سفید و زرد بسیار هم نشین است. رنگ سیاه برای شرکت‌های با احساس قدرت و جسور، فناور، روزنامه نگاری و مجله و شرکت‌های ورزشی مناسب است.

رنگ سفید یادآور پاکی، خلوص نیت و سادگی

سفید نیاز‌مند پیدا کردن رنگی ترکیبی برای حفظ تعادل است و نمی‌تواند تنها بماند. رنگ سفید در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، صنعت داروهای پزشکی و برند‌های فناوری اطلاعات و تکنولوژی قدرتمند استفاده می‌شود. ببینید اپل چگونه از رنگ سفید برای طراحی بنر‌ها و تبلیغات استفاده می‌کند.


تگ ها :

نظرات




نماد