سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
بعنوان یک توضیح اضافه، من معمولاً در حالت RAW عکس می‌گیرم. استفاده از حالت RAW در دوبین به شما اجازه می‌دهد قبل از تبدیل به فرمت jpg، به راحتی نور و اشباع رنگ را تغییر دهید. و با این روش، ویرایش صدها عکس در هر نوبت خیلی سریع‌تر انجام می‌شود. من عاشق این روش هستم. شروع می‌کنیم. عکس زیر آنقدرها هم بد نیست. کمی تاریک به نظر می‌رسد ولی باز هم قابل قبول است، نه؟ تا زمانی که نبینید چقدر می‌تواند تغییر کند متوجه نمی‌شوید چقدر جای بهبود دارد.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
اگر عکس تاریک است، برای روشن‌تر کردن آن من از level ها استفاده می‌کنم. برای باز کردن این قسمت، ctrl + L را بزنید. زیر هیستوگرام کوه مانند، فلش وسطی را به سمت چپ یا راست ببرید تا عکس تاریک‌تر یا روشن‌تر بشود. می‌توانید هر سه فلش را تغییر دهید و تغییرات عکس را مشاهده کنید تا جایی که به بهترین کیفیت برسید. به یاد داشته باشید که روشن کردن یک عکس کم‌نور راحت‌تر از تاریک کردن یک عکس پرنور است. تصحیح تصاویر خیلی پرنور مشکل‌تر است. هر موقع که از نور عکس راضی بودید، OK را بزنید.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
بعد از بازی با level ها، من سراغ لایه‌ی نور ملایم می‌روم. برای این کار، از منوی Layer، قسمت Duplicate Layer را انتخاب کرده و OK کنید.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
این کار دو لایه یکسان از عکس را پشت سر هم قرار می‌دهد. من تصویر اصلی (پنجره عقبی) را دست نخورده نگه می‌دارم.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
از اینکه لایه بالایی انتخاب شده اطمینان حاصل کنید (در سمت راست صفحه، “Background Copy” باید هایلایت شده باشد). حالا زمان اضافه کردن لایه‌ی نور ملایم است. روی قسمتی که نوشته‌است “Normal” کلیک کنید و “Soft Light” را انتخاب کنید.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
حالا میزان Opacity را به مقدار دلخواهتان تغییر دهید. Opacity میزان شفاف بودن این لایه را تعیین می‌کند، یعنی کاهش Opacity باعث می‌شود لایه‌ی زیری بیشتر معلوم باشد.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
بسته به عکس، من ممکن است Opacity را روی ۱۰۰% نگه دارم یا آنرا تا میزان دلخواهی کاهش دهم. عکس پایینی نمونه‌ای از Opacityهای مختلف است:

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
عکس اصلی مقداری کم‌نور بود و این باعث می‌شد کمی تیره به نظر برسد. در مورد این تصویر خاص من Opacity 100٪ را ترجیح می‌دهم، فقط درخت‌های پس زمینه کمی نامناسب به نظر می‌آیند. درخت‌ها خیلی تاریک‌تر شدند (وسط عکس چپی را ببینید تا متوجه منظورم شوید). اما اشکالی ندارد، می‌توانم این قسمت را بعداً کمی بهتر کنم، به زودی این کار را آموزش می‌دهم. فعلاً میزان براقیت پوست در عکس مناسب است و Opacity را روی ۱۰۰٪ نگه می‌دارم. در مرحله بعد، لایه‌ی بالایی را کمی بیشتر ویرایش می‌کنم و بعد دو لایه را ترکیب خواهم کرد.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
حالا می‌خواهم به سراغ آن تکه‌ی تاریک درخت‌ها بروم و آنرا با ابزار Dodge (که کمی پایین‌تر از وسط پالت ابزار در سمت چپ صفحه است) روشن‌تر کنم. مقدار Flow را روی میزان کمی تنظیم می‌کنم و سایز برس را بزرگ نگه می‌دارم به طوری که صرفاً قسمت‌های مورد نظر را کمی گردگیری کنم.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
می‌توانید اندازه‌ی برس من را ببنید و اینکه چطور این قسمت را فقط با یک اشاره روشن‌تر کرد. کافی‌است برس را روی یک دایره کوچک در قسمت مورد نظر بچرخانید. اگر زیادی این کار را کرده‌اید، می‌توانید با زدن ctrl+alt+z چند قدم به عقب برگردید. من از ابزار‌های Dodge، ‌Burn و Sponge زیاد استفاده می‌کنم. آنها در منو توی یک دکمه هستند، برای تغییر دکمه کافی است روی مربع راست کلیک کنید. Dodge قسمت مورد نظر را روشن‌تر می‌کند، Burn آنرا تیره‌تر می‌کند و Sponge میزان اشباع رنگ را بیشتر می‌کند.

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
بیاید Sponge را امتحان کنیم. با استفاده از Sponge، رنگ درختان و چمن را سیرتر می‌کنم. ابزار را در یک مسیر دایره‌ای دور قسمت‌هایی که می‌خواهم تغییر بدهم می‌چرخانم و مواظبم که روی پوست‌ها نروم (چراکه این کار پوست را نارنجی می‌کند!)

روشن کردن رنگ عکس با فتوشاپ
از این ابزار بیش از حد استفاده نکنید. اگر می‌خواهید رنگ‌ها را سیرتر کنید، Opacity را کمی بیشتر کنید. در انتها من همیشه یک کپی از عکس اصلی را نگه می‌دارم و یک نسخه‌ی ویرایش شده را ذخیره می‌کنم. این هم از یک آموزش مقدماتی برای تغییر رنگ عکس با فتوشاپ !


تگ ها : چگونه رنگ عکس را با استفاده از فتوشاپ روشن تر کنیم تیره و روشن کردن تصاویر آموزش روشن کردن عکس در فتوشاپ نحوه واضح كردن تصاویر آموزش روشن کردن عکس های تیره و تار در فتوشاپ تغییر رنگ در عکس رفع تاری و روشن کردن عکسها در فتوشاپ آموزش فتوشاپ پوست روشن طبیعی آموزش فتوشاپ ، افزایش غلظت رنگ با فتو فیلتر ویرایش و تغییر رنگ تصاویر در فتوشاپ در یک چشم به هم آموزش روشن کردن عکس های تاریک در فتوشاپ چگونه پس زمینه عکس های خود را با فتوشاپ تغییر دهیم؟ روشن كردن پوست صورت در فتوشاپ + آموزش ساده تصویری چگونه با ترفندی ساده رنگ عکس ها را در فتوشاپ تغییر دهیم؟ درس هشتم آموزش ویدیویی روتوش استاندارد چهره و لب همراه با روشن یا نکته ویرایش حرفه ای عکس پرتره: اصلاح و نمونه برداری از رنگ افکت تیره و روشن کردن تصویر در فتوشاپ آموزش آموزش روشن کردن رنگ پوست در فتوشاپ ابزاری مفید برای تغییر رنگ قسمتی از عکس در فتوشاپ تار کردن تصویر در فتوشاپ آموزش حرفه ای Curves : رنگها تغییر رنگ پوست – دنیای آموزش های تکنولوژی زنده تر کردن چشم ها توسط فتوشاپ! تغییرات عکس و رتوش چهره در نرم افزار فتوشاپ افکت ساده انتخاب رنگ در تصویر سیاه و سفید با فتوشاپ چگونه با فتوشاپ تصاویر قدیمی خود را رنگی کنیم؟! GO 28 تغییر کنتراست عکس در فتوشاپ ۵ روش ساده برای روشن کردن عکس در فتوشاپ آموزش گام به گام اصلاح نور عکس و فیلم + دانلود 6 نرم افزار ویژه Lab Color فتوشاپ: چگونه تصاویر را برای رسیدن به یک کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن آموزش فتوشاپ رنگ کردن نقاشی با فتوشاپ به سبک مجله ژوان تغییر رنگ آسان پس زمینه تصاویر در فتوشاپ عکس‌های تاریک را در Word روشن و واضح کنید! آموزش ماسک ( Mask ) در فتوشاپ تغییر دادن رنگ تصویر به رنگ دلخواه در فتوشاپ چطور مي شه در فتوشاپ نور قسمتي از تصويرو كم كرد [آرشيو چگونه میتوان عکس قدیمی را در فتوشاپ رنگی کرد؟ تکنیک های تغییر رنگ چشم با استفاده از برنامه ی فتوشاپ چگونه رنگ زمینه فتوشاپ (تم) را تغییر بدم آموزش استفاده از ابزار Levels در فتوشاپ برای بهبود رنگ و یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های رتوش کردن عکس در چگونه با فتوشاپ روز را به شب تبدیل کنیم؟! آموزش کشیدن رژ لب در فتوشاپ به راحتی آب خوردن چطور در فتوشاپ به عکس افکت آینه بدهیم؟ – دانشنامه چطور درس 6: نحوه واضح كردن تصاوير [PDF]فصل ششم مدل ها و مدهای رنگی و کاربرد آنها چگونه یک عکس سیاه و سفید را با فتوشاپ رنگی کنیم شبکه کامپیوتر نحوه تار کردن قسمتی از تصاویر در فتوشاپ آموزش تصویری افزایش روشنایی و تندی رنگ عکس آموزش ایجاد خورشید در تصاویر و تبدیل روز به غروب در مدیریت رنگ در چاپ عکسهای دیجیتال چگونه چمن فوتبال تیره روشن است چگونه فیلترهای اینستاگرام را در فتوشاپ کپی کنیم؟ آموزش نقاشی دیجیتال در Painter چگونه رنگ چشمو بازنجبیل روشن کنیم چگونه قسمتی از یک تصویر را محو کنیم؟ آموزش فتوشاپ: ایجاد مه و دود اطراف متن شفاف روی تصاویر تغییر رنگ عکس بعد از سیو کردن عکاسی NET 23 چگونه در فتوشاپ یک عکس را کمرنگ کنیم آموزش عکاسی: تصحيح جزئيات عكس در فتوشاپ ابزار Color Replacement در فتوشاپ کار بر روی صورت تغییر رنگ متن و پس زمینه در pdf جستجوهای مربوط به چگونه رنگ عکس را با استفاده از فتوشاپ روشن تر کنیم

نظرات




نماد