سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
1 از همه فایل های مهم تان بکاپ بگیرید. با این که این کار غیر مخرب است، اغلب ممکن است هنگام پارتیشن بندی هارد با مشکل روبرو شوید و داده هایتان قابل بازیابی نباشند. به هر حال باید از فایل ها بکاپ داشته باشید، اما قبل از به روز رسانی های عمده مانند این کار، زمان خوبی است برای اینکه مطمئن شوید.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
2 اطمینان حاصل کنید که CD نصب هر سیستم عاملی که می خواهید نصب کنید را دارید. در صورت لزوم شماره سریال آن را هم آماده داشته باشید. همچنین هر نرم افزای که می خواهید روی هر کدام از سیستم عامل ها نصب کنید را آماده داشته باشید.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
3 درایوی که می خواهید سیستم عامل را روی آن نصب کنید، چک کنید. اگر در حال حاضر سیستم عاملی که نصب کرده اید، کل حجم درایو را پر کرده است، باید سایز پارتیشن بندی را تغییر دهید تا فضایی برای یک پارتیشن جداگانه برای سیستم عامل دیگر ایجاد کنید. برای این کار ممکن است لازم باشد ابتدا درایو را دفرگ کنید. گاهی اوقات بهتر است که هر سیستم عامل را روی دیسک فیزیکی جداگانه ای نصب کنیم. اما معمولاً پارتیشن بندی کار را درست می کند. سیستم مورد نیاز برای هر سیستم عامل را چک کنید و مطمئن شوید که هر پارتیشن به اندازه کافی برای نصب سیستم عامل بزرگ است. همچنین می توانید فضایی برای یک پارتیشن که در دسترس هر دو سیستم عامل باشد، به داده ها اختصاص دهیم. توجه داشته باشید که سیستم عامل های مختلف به پارتیشن هایی با سیستم فایل های متفاوت نیاز دارند.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
4 سیستم عامل را بر روی اولین پارتیشن نصب کنید. در هنگام نصب از شما پرسیده می شود که سیستم عامل را بر روی چه پارتیشنی می خواهید نصب کنید. همچنین باید به یک برنامه پارتیشن بندی دسترسی داشته باشید تا بتوانید پارتیشن بندی درایوتان را تغییر دهید. اگر در حال حاضر روی اولین پارتیشن سسیستم عاملی نصب کرده اید از این مرحله صرف نظر کنید.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
5 سیستم عامل بعدی را روی دومین پارتیشن نصب کنید. نصب کننده سیستم عامل دوم ممکن است ابتدا پارتیشن های دیگر را شناسایی کند و یک بوت لودر را پیکر بندی کند و به هر دو اجازه بوت شدن بدهد.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
6 در صورت لزوم بوت لودر را پیکر بندی کنید. احتمالاً ازntloader (برای ویندوز) یا GRUB (برای لینوکس) استفاده می کنید. اما جدول مقایسه را برای گزینه های دیگر بررسی کنید. مستندات را برای چگونگی انجام این کار چک کنید. می توانید سیستم عاملی را که می خواهید به طور پیش فرض بوت شود را انتخاب و زمانی را برای تأخیر قبل از بوت شدن سیستم عامل انتخاب شده و انتخاب سیستم عامل دیگر تعیین کنید.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
7 پیکر بندی بوت دوگانه را تست کنید. سعی کنید هر کدام را بوت کنید. توجه کنید که هر کدام از پارتیشن ها قابل خواندن باشند و همه چیز به درستی کار کند. توجه کنید و هر گونه مشکلی را حل کنید.

نصب دو سیستم عامل روی کامپیوتر
8 هر نرم افزاری که می خواهید روی سیستم عامل ها نصب کنید. اگر سیستم عاملی که قبلاً داشتید را روی اولین پارتیشن نگه داشته اید، همه نرم افزارهایی که قبلاً نصب کرده بودید باید هنوز کار کنند. اما ممکن است لازم باشد دوباره آن را روی سیستم عامل جدید نصب کنید.

 

نکات و هشدارها

اگر چند نسخه از یک ویندوز را نصب می کنید، توصیه می شود اول نسخه های قدیمی تر را نصب کنید.این روش ساده ترین راه برای برای انجام این کار روی یک کامپیوتر جدید است که فایل های کمی برای بکاپ گرفتن و برنامه های کمی برای نصب مجدد دارد. با این حال بعضی کامپیوترها با سیستم عامل های از پیش نصب شده هستند که شامل همه درایورهای مورد نیاز نیستند. بنابراین قبل از شروع کار باید از داشتن آنها مطمئن شوید.بعضی از سیستم عامل ها را –و نه همه آنها را- می توان روی یک پارتیشن نصب کرد. به هر حال اول این موضوع را بررسی کنید یا یک پارتیشن جداگانه برای هر سیستم عامل درست کنید.قبل از نصب یک ویندوز دیگر از انجام این کار مطمئن شوید، می توانید قبل از بازیابی تنظیمات کارخانه، یک نقطه بازیابی (restore point) برای کامپیوتر ایجاد کنید. مراقب باشید. از فایل های خود بکاپ بگیرید.


تگ ها : چگونه دو سیستم عامل متفاوت را بر روی یک کامپیوتر نصب چگونه می‌توانید دو سیستم عامل گوناگون را بر روی کامپیوتر آموزش نصب چند سیستم عامل روی یک کامپیوتر چطور در کامپیوترهایی که چند ویندوز دارد یکی را حذف کنیم ؟ نصب دو ویندوز متفاوت در یک درایو نحوه صحیح نصب دو سیستم عامل در کنار هم چگونه کامپیوتر خود را به قابلیت بوت دوگانه مجهز کنیم؟ آموزش نصب دو ویندوز (نصب همزمان ویندوز 7 با XP) آموزش نصب Win 7 و Win8 هر دو روی یک سیستم چگونه دو سیستم عامل روی کامپیوتر نصب کنیم آموزش کامل نصب دو ویندوز متفاوت دریک کامپیوتر جام جم کلیک آموزش کامل نصب دو ویندوز متفاوت دریک کامپیوتر ( ویندوز چگونه ویندوز 10 را به صورت بوت دو گانه با ویندوز8 یا 7 بهترین طریقه نصب دو ویندوز کنار هم چیست؟ چگونه ویندوز 7 را نصب کنیم؟ چگونه ویندوز لپ تاپ را با CD بوت کنیم؟ چگونه سیستم عامل ویندوز لینوکس را با استفاده از CD نصب آموزش نصب بوت دوگانه ویندوز و لینوکس بر روی رایانه چطور می‌توان دو ویندوز را کنار هم روی یک سیستم نصب کرد؟ سوالات متداول واتساپ چگونه ویندوز 8 را بدون پاک کردن ویندوز 7 نصب کنیم؟ چگونه ویندوز را مجددا نصب کنیم؟ نصب اینستاگرام به کامپیوتر خانگی و لپ تاپ "با دو روش آموزش تصویری نصب ویندوز 7 How Install Windows • آموزش اجرای ویندوز ۱۰ و OS X بصورت همزمان برروی مک بوت دوگانه/ Doual Boot – ماهنامه کامپیوتری رایانه چگونه برنامه‌های ویندوز را در مک اجرا کنیم آموزش تصویری نصب ویندوز 7 آموزش چگونه ویندوز 7 را مجددا نصب کنیم؟ محمد فرهمند راهنمای پاک کردن ویندوز اضافی چگونه یک چاپگر را به دو کامپیوتر متصل کنیم پاک کردن یکی از ویندوز ها در بین چندین ویندوز نصب شده آموزش نصب ویندوز 10 در کنار سیستم‌عامل‌های قبلی آموزش نصب ویندوز بر روی گوشی های اندروید چگونه هارد دوم را به کامپیوتر اضافه کنیم چطور بدون درایو نوری سیستم عامل نصب کنیم و از کامپیوتر آموزش نصب و اجرا همزمان چند نسخه از یک برنامه در کامپیوتر نصب لینوکس اوبونتو بر روی سیستم عامل ویندوز چگونگی Unistall برای Windows 8 Windows 7 یا سایر نسخه چگونه ویندوز 7 را به صورت مسالمت آمیز با ویندوز 8 بر روی ماهنامه رايانه خبر چگونه نسخه ویندوز را پیدا کنیم؟ بارگیری و نصب Google Chrome نصب فایرفاکس در ویندوز نصب کردن ویندوز در حالتی که سیستم از روی سی دی بوت نمی نصب ویندوز ۷ ؛ آموزش تصویری با توضیحات چگونه ویندوز را روی کامپیوتر مک خود نصب کنیم چگونه چند سیستم عامل را روی یک فلش نصب کنیم؟ چگونه درایو‌های هارد دیسک را در ویندوز ۱۰ مدیریت کنیم؟ چگونه ویندوز 7 را بدون یک دیسک نصب کنیم. چگونه برای [PDF]معرفی سیستم عامل لینوکس و نصب آن سیستم عامل چیست و چگونه کار می‌کند استفاده از سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر (قابل بوت) نحوه ی نصب همزمان سیستم عامل macOS Sierra و ویندوز 10 آموزش نصب ویندوز در کنار مکینتاش برروی مک بوک و آی مک چگونه سیستم عامل اندروید را بر روی کامپیوتر شخصی خود آموزش گام به گام نصب ویندوز 10 آموزش: نصب و راه اندازی Virtual Machine در سیستم عامل ویندوز نصب چند سیستم عامل روی یک USB درایو نصب ویندوز 7 روشهای نفوذ به سیستم عامل ویندوز و جلوگیری از آن آموزش نصب UBUNTU نصب ویندوز روی تین کلاینت آموزش اجرای اندروید روی کامپیوتر با یک فلش مموری جستجوهای مربوط به چگونه دو سیستم عامل روی کامپیوتر نصب کنیم

نظرات




نماد