سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

1 الهام بگیرید: یک نگاهی به وب سایتهایی با طراحی عالی بیندازید و فکر کنید چرا طراحی‌شان اینقدر عالی است؟ به طور معمول اطلاعات، منابع، لینک‌ها و صفحات را طوری مطرح کرده‌اند که دیدن و استفاده از آنها ساده است. برای ایده‌گرفتن در مورد طراحی سایتتان، به سایتهایی نگاه کنید که کارشان شبیه کار وب سایت شماست و ببینید چطور محتوایشان را درسایت چیده‌اند. واقع‌بینانه به مهارت‌های خود نگاه کنید. سهولت دسترسی مهمترین چیز است. اگر بخشی از اطلاعات به راحتی قابل مشاهده نیست، مطمئن شوید که راه رسیدن به آن را در سایت به طورمنطقی در نظر گرفته‌اید. برای ساده کردن طراحی سایت، بهتر است تعداد صفحات را کمتر درنظر بگیرید.

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

2 یک عنوان و هدف را انتخاب کنید: اگر شما در حال حاضر ایده نسبتا خوبی برای اطلاعات سایتتان دارید، در این مرحله روی همان فوکوس کنید. اگر هم ایده‌ای ندارید در اینجا به برخی موارد اشاره می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند. اول اینکه، درک کنید بیلیون نفر در اینترنت هستند و درصد بالایی از آنها دارای وب سایت می‌باشند. اگر شما خودتان را محدود به چیزی کنید که انجام نشده است، نمی توانید کار را شروع کنید. هنگامی که شما به “اینترنت” فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید چیست؟ تجارت الکترونیک؟ موسیقی؟ اخبار؟ اجتماع؟ وب‌لاگ‌نویسی؟ همه اینها نقطه شروع خوبی هستند. شما می‌توانید یک وب سایت ایجاد کنید که مرتبط با علایق شماست و یک فضای چت داشته باشید که دیگران بتوانند از طریق آن با شما صحبت کنند.

 

شما می توانید یک صفحه برای خانواده‌تان درنظر بگیرید. اما باید در این گونه موارد مراقب باشید. اینترنت پراز شخصیت‌های ناجوراست و اطلاعاتی که شما راجع به مسائل خانوادگی‌تان در سایت قرارمی‌دهید ممکن است توسط این اشخاص به ضرر شما استفاده شود. حتما یک رمز عبور برای وب سایت خانوادگی شخصی‌تان درنظربگیرید.اگر شما اخبار مبادله می‌کنید یا خبرنگار هستید یا می خواهید اطلاعاتی کمترفیلتر شده نسبت به رسانه های سنتی در اختیار دیگران قرار دهید، یک وب سایت درست کنید و با استفاده از ارائه دهندگان اخبار از جمله رویترز و بی بی سی و نظایر آنها، اخباری در دسترس عموم قراردهید. می‌توانید اخبار را بر طبق خواست خود سفارشی کنید و یک خبرنامه دیجیتالی تهیه کنید. اگر شما استعداد نویسندگی دارید می‌توانید یک وبلاگ ایجاد کنید و درباره هرچیزی دوست دارید، بنویسید و خوانندگان ماهانه جذب کنید.

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

3 یک طرح برای سایتتان ایجاد کنید: ایجاد وب سایت وقت و هزینه نیاز دارد، بنابراین یک محدودیت برای وقت و هزینه‌‌تان درنظر بگیرید و بعد وارد اینکار شوید. نیازی نیست طرح و نقشه اینکار بزرگ باشد یا صفحات گسترده پیچیده داشته‌باشد یا حاوی گرافیکی تجملی باشد. اما اینرا درنظربگیرید که قراراست این سایت چه کاری برای شما و بازدیدکنندگان سایتتان داشته‌باشد و شما چه در سایت خواهید گذاشت و از چه صفحاتی به آن دسترسی وجود دارد.

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

4 محتوا برای سایت جمع آوری کنید: انواع مختلف و متنوعی محتوا وجود دارد. اما کدامیک برای سایت شما مناسب است و متناسب با نیاز شماست. برخی مواردی که می توانید در این رابطه درنظر بگیرید شامل: یک فروشگاه: اگر شما می‌خواهید چیزی بفروشید، لازم‌است درنظربگیرید که اقلام فروشی به چه نحوی در دسترس باشند. اگر شما چیزهای کمی برای فروش دارید باید یک فروشگاه همراه یک سرویس میزبانی درنظربگیرید. مواردی مثل آمازون، کافی پرس و نظایر آنها میزبانی خوب و تثبیت شده‌ای برای فروشگاهها فراهم‌می کنند که به شما اجازه می‌دهند انواع چیزها را بفروشید و قیمت مدنظرتان را ثبت کنید. رسانه: آیا شما می خواهید ویدئو نمایش دهید؟ موسیقی؟ آیا شما می خواهید خودتان فایلهایتان را میزبانی کنید یا در جایی دیگر میزبانی شوند؟ یوتیوب و سوندکلود مثالهایی عالی از چنین مواردی هستند و اما شما باید مطمئن شوید که طراحی سایتان بگونه‌ایست که به شما اجازه می‌دهد انواع رسانه به درستی و بدون اشکال نمایش داده شوند.

 

تصاویر: آیا شما عکاس هستید؟ هنرمند؟ اگر شما می خواهید تصاویر اورجینال روی وبسایت خود قراردهید، باید از فرمتی استفاده کنید که مانع به سرقت رفتن آنها شود. مطمئن شوید تصاویر به اندازه کافی کوچک هستند و یا پشت آنها کدمخفی فلش و نظایر آن وجود دارد. ابزاها: اینها برنامه‌های کوچکی هستند که روی وب سایت شما اجرا می‌شوند معمولا برای کمک به شما برای پیگیری اینکه بازدیدکنندگان چه کسانی هستند، چه چیزهایی جستجو می کنند و اهل کجا هستند. شما می‌توانید ابزارهایی برای قرارملاقاتها، نمایش تقویم و … پیداکنید. بررسی کنید ببینید برای وب سایت خود به کدامیک از این ابزارها احتیاج دارید و حتما دقت کنید که ابزارها از یک منبع معتبری باشند. اطلاعات تماس: آیا شما می خواهید اطلاعات تماس خود را روی وب سایتتان داشته‌باشید؟ برای ایمنی بیشتر، دقت داشته‌باشید ببینید چه اطلاعاتی لازم است از شما در دسترس دیگران باشد. شما نباید چیزهایی نظیر آدرس منزل یا تلفن منزل را نمایش دهید چنین اطلاعاتی میتوانند توسط دیگران مورد سوءاستفاده قرارگیرند. اگر آدرس محل کسب و کار ندارید کافیست یک آدرس ایمیل در سایت خود برای تماس بازدیدکنندگان قراردهید.

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

5 یک نقشه سایت طراحی کنید: برای بیشتر مردم، وب سایت از صفحه home page شروع می‌شود. این صفحه، صفحه‌ا‌یست که بازدیدکنندگان در زمان ورود به سایت شما با آن روبرو می‌شوند. اما از آنجا به کدامیک از صفحات می‌روند؟ شما باید زمانی را صرف بررسی این مساله کنید ببینید بازدیدکنندگان چطور باید با سایت شما در تعامل باشند و در آن بچرخند و لینک‌ها و دکمه‌ها را متناسب با نیاز کاربران سایت درنظربگیرید.

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

6 امکاناتی برای دستگاه‌ها و موقعیت کاربران در سایت درنظر بگیرید: در سالهای اخیر، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، وسایل ارتباطی اشخاص برای مرور و چرخیدن در فضای اینترنت بوده‌است و لازم است وب سایت‌ها نیازمندیهای لازم در این ارتباط را درنظربگیرند. اگر شما واقعا می خواهید مالک سایتی ‌باشید که تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته‌باشد، باید ورژنهای مختلفی از سایتتان برای دستگاههای مختلف داشته‌باشید که طراحی سایت را متناسب با دستگاه مورداستفاده تنظیم کند.


تگ ها : چگونه سایت شخصی داشته باشیم؟ چگونه یک وب سایت داشته باشیم؟ چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟ [PDF]چگونه خیلی راحت و کاملا رایگان برای خودمان یک وبسایت چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم ؟ چگونه سایت موفقی داشته باشیم چگونه یک وب سایت داشته باشیم به زبان ساده ! آی تی پورت چگونه یک وبسایت داشته باشیم چگونه یک سایت خوب داشته باشیم چگونه وب سایت داشته باشیم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟ چگونه سایت پربازدید تری داشته باشیم چگونه می توانیم یک وب سایت حرفه ای داشته باشیم ؟ چگونه یک سایت پربازدید داشته باشیم؟ چگونه یک سایت امن داشته باشیم چگونه یک وب‌سایت داشته باشیم؟ چگونه یک وب سایت کاربر پسند داشته باشیم بایگانی چگونه یک وب سایت موفق و درآمد زایی داشته باشیم چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم چگونه یک وب سایت مینیمال داشته باشیم؟ به عنوان یک طراح، چگونه طراحی سایت بروزی داشته باشیم؟ چگونه یک شروع خوب داشته باشیم؟ چگونه از اینترنت کسب درآمد مطمئن داشته باشیم؟ چگونه یک سایت فروش موفق داشته باشیم چگونه یک وبسایت بهینه داشته باشیم؟ چگونه یک وب سایت خوب برای خود داشته باشیم چگونه یک وب سایت خوب داشته باشیم چگونه افزایش بازدید در سایت داشته باشیم چگونه وب هاستینگ ارزان داشته باشیم چگونه از اینترنت کسب درآمد میلیونی داشته باشیم؟ ایجاد و حذف سایت چگونه یک سایت پربازدید و درآمد زا داشته باشیم چگونه یک وب سایت با مخاطبان جهانی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم یک وب سایت داشته باشیم ؟ چگونه بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود داشته باشیم؟ چگونه یک وب سایت خوب داشته باشیم؟ چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش سوم کتاب چگونه می توانیم از یک وب سایت درآمد داشته باشیم ! چگونه یک سایت رایگان داشته باشیم چگونه یک طراحی سایت ایده ال داشته باشیم؟ چگونه یک کسب و کار شخصی داشته باشیم – به وب سایت چگونه یک وب‌سایت داشته باشیم چگونه یک وب سایت مینیمال داشته باشیم؟ ساخت سایت چرا باید یک وب سایت داشته باشیم؟ چگونه طراحی وب سایت بهترین داشته باشیم چگونه یک وب سایت امن داشته باشیم بایگانی طراحی سایت خبری و اینکه چگونه یک سایت خبری موفق داشته چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟ چگونه یک وب سایت داشته باشیم چگونه یک رمز عبور مناسب داشته باشیم؟ چگونه طراحی سایت ارزان داشته باشیم [PDF]PDF: کتاب چگونه می توانیم از یک وب سایت درآمد داشته چگونه یک وبسایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟ چگونه یک طراحی سایت مناسب داشته باشیم چگونه یک فروم خوب داشته باشیم چگونه طراحی سایت ارزان داشته باشیم چگونه یک وب سایت موفق و تاثیر گذار داشته باشیم چگونه یک برنامه مطالعاتی موفق برای TOEFL داشته باشیم؟ دانلودکتاب چگونه می توانیم از یک وبسایت درآمد داشته باشیم چگونه فروش اینترنتی بیشتری داشته باشیم؟ چگونه طراحی سایت موفقی داشته باشیم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟ چگونه می توانیم یک طراحی سایت موفق داشته باشیم؟ طراحی جستجوهای مربوط به چگونه یک وب سایت داشته باشیم

نظرات




نماد