سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

۱ هکرهای تازه کار و نوجوانان به راحتی می توانند با استفاده از ابزارهای در دسترس و تکنیک های فیشینگ وب کم مردم از همه جا بی خبری را بربایند که اغلب می شناسند و آنها را از طریق دوربین مشاهده کنند. اغلب از این طریق می توانند تصاویر خاصی از حالات مختلف فرد در اتاق خواب به دست آورند و در وب سایت های نامناسب آپلود کنند یا از افراد اخاذی کنند. اگر شما هم در خانه بچه ای دارید، کل این مقاله را بخوانید و وب کم را غیر فعال کنید.

۲ آیا واقعا این تهدید امکان پذیر است؟ ده سال پیش این ایده که افراد عادی، فارغ از ماموران دولتی، هکرها، و یا فقط قانون شکنان، می توانند به طور فعال شما را از طریق وب کم کامپیوتر مورد جاسوسی قرار دهند ترسی پارانوئید تلقی می شد. با این حال اخبار ناراحت کننده ی این سال ها نشان می دهد که چیزی که زمانی ترسی پارانوئید دیده می شدامروز به واقعیتی رایج در جامعه بدل گشته است. در سال ۲۰۱۳ مشخص گردید که امکان این هست که وب کم بدون روشن شدن چراغ آلارم شروع به کار کند و فرد متوجه جاسوسی نشود. بعدها اف بی آی تایید کرد که این امر نه تنها ممکن است، بلکه سال هاست که انجام می گیرد.

۳ در سال ۲۰۱۳، اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن نشان داد که آژانس امنیت ملی آمریکا از برنامه ای در دوربین اپل و بلک بری استفاده می کند که اجازه ی مشاهده ی کاربران را می دهد. در اوایل سال ۲۰۱۵، مشخص گردید یک گروه شناخته شده به عنوان BlackShades نرم افزاری را به قیمت ۴۰ دلار به فورش رسانده اند که به آنها امکان دسترسی به وب کم قربانیان را داده است. در واقع آنچه می خواهیم بگوییم این است که مسئله فقط آژانس امنیت ملی آمریکا نیست، هر کسی می تواند به راحتی به وب کم شما دسترسی پیدا کند.

۴ باید چکار کنم؟ بدون هیچ پرسش و شکی، هیچ دلیلی وجود ندارد که در دنیای امروز وب کم خود را غیر فعال نکنید. در واقع عاقلانه نیست که وسیله ای را که ممکن است به شما آسیب برساند بدون پوشش و احتیاط مورد استفاده قرار دهید. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت و قوی است. اگر چه آنتی ویروس ها همه چیز، به خصوص موارد جدید، را تشخیص نمی دهند، اما به هر حال آلودگی سیستم از طریق یک لینک و یا برنامه ی نصب شده را مشخص می سازند. اما مشکل این است که اگر مهاجم یک بچه دانشجوی IT باشد که به شما خدمات کامپیوتری ارائه داده است، به راحتی می تواند یک تروجان را در لیست بی خطر قرار داده و در این صورت آنتی ویروس آن را شناسایی نمی کند. بنابراین نمی توان به آیکون کوچکی که می گوید سیستم امن است، اعتماد کرد اما خب در هر صورت بهتر از هیچ است.

۵ آن را جدا کنید: برای کاربرانی که از وب کم خارجی استفاده می کنند، بهترین کار جدا کردن وب کم از سیستم است. هیچ هکری نمی تواند به طور معجزه آسا از درون دستگاه بیرون بیاید و وب کم را متصل کند. سیم وب کم را از دستگاه بیرون بکشید و هر گاه به آن نیاز داشتید آن را از طریق USB متصل کنید.

۶ آن در BIOS غیر فعال کنید: اگر لپ تاپی با وب کم داخلی دارید، گزینه های دیگری را باید امتحان کنید. اگر BIOS شما آن را پشتیبانی می کند، می توانید آن را در سطح BIOS غیر فعال کنید که خیلی هم ایده آل است. کامپیوتر خود را reboot کنید تا به BIOS دسترسی پیدا کنید. (دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا به SETUP وارد شوید که به طور معمول با فشار دادن کلید F2 یا کلید DEL و یا یک چند کلید ترکیبی انجام می گیرد). در گزینه های BIOS به دنبال برچسبی مانند webcam، یا integrated camera یا CMOS camera باشید. جلو آن گزینه ای مانند enable/disable یا lock/unlock وجود دارد که با انتخاب lock یا disable می توانید وب کم خود را غیر فعال کنید. به یاد داشته باشید که با غیرفعال کردن وب کم، میکروفون هم غیر فعال می شود زیرا معمولا هر دو با هم کار می کنند. البته خیلی هم خوب است، فقط گفتیم که بعدا گیج نشوید که چرا میکروفون کار نمی کند.

۷ متاسفانه، راه حل بایوس نسبتا نادر است و معمولا در اغلب لپ تاپ ها استفاده نمی شود. مدل هایی مانند Dell و Lenovo به دلیل تقاضای مشتریان تاجر خود این قابلیت را دارند اما در اغلب سایر مدل ها این ویژگی وجود ندارد.

۸ غیر فعال کردن آن در سیستم عامل: این راه حل کاملا امن نیست، اما گام بعدی خوبی است. می توانید وب کم خود را با حذف درایور آن غیر فعال کنید. روش انجام این کار در هر سیستم عاملی متفاوت است اما به طور کلی باید وارد device manager شوید. سپس می توانید وب کم را زیر Imaging Devices بیابید. گزینه یDisable” یا “Uninstall را در جلوی آن انتخاب کنید.

۹ بدیهی است که این راه حل کامل نیست. اگر کسی دسترسی از راه دور به دستگاه شما پیدا کند، بدون هیچ زحمتی می تواند درایور را مجددا نصب کند و از آن استفاده کند. اما اگر به این نکته فکر نکنیم راه خوبی است. از سوی دیگر مشکل دیگری که به وجود می آید این است که اگر جزو افرادی باشید که دائما می خواهید از وب کم استفاده کنید این راه حل مشکل ساز است. در این صورت راه ساده ی زیر را امتحان کنید.

۱۰ لنز را بپوشانید: اگر دائما از وب کم استفاده می کنید، ساده ترین راه برای جلوگیری از خطر هک شدن استفاده از پوشش لنز است. پوشش لنز در مدل های مختلف در بازار موجود است و می توانید به سادگی آن را تهیه کنید. اما اگر فرصت رفتن به فروشگاه را ندارید، پوشاندن لنز با یک چسب سیاه هم کفایت می کند.


تگ ها : چرا و چگونه وبکم کامپیوتر و لپ تاپ را غیرفعال کنیم ؟ چگونه وب‌کم‌ رایانه را غیرفعال کنیم؟ چرا و چگونه باید وب‌کم رایانه خود را به دلیل مسائل امنیتی چرا و چگونه وبکم خود را غیرفعال کنیم؟ چگونه و چرا وب کم را غیر فعال کنیم جام جم کلیک چرا و چگونه وب کم خود را غیرفعال کنیم؟ چرا و چگونه باید وب کم خود را غیر فعال کنیم نحوه غیرفعال کردن وب کم و اینکه چرا باید این کار را انجام دهیم غیر فعال کردن وبکم لپ تاپ در ویندوز نادیت چرا و چگونه وبکم کامپیوتر یا لپ تاپ خود را غیرفعال کنید چی جوری دوربین لپتاپ را غیرفعال کنیم؟ (و چرا باید اینکار چرا باید وب کم خود را همین حالا غیرفعال کنید یا بپوشانید؟ مراقب web cam لپ تاپ خود باشید/روش غیر فعال کردن وبکم حل مشکلات وب‌کم در ویندوز 10 وب کم و میکروفون لپ تاپ خود را برای امنیت بیشتر چگونه وبکم کامپیوتر یا لپ تاپ خود را غیرفعال کنید و چرا؟ رفع مشكل دوربين وب‌كم لپ‌تاپ پرسش‌های متداول تلگرام چگونه نسخه موبایلی یک وب سایت را بر روی گوشی خود غیر حذف یا غیرفعال کردن برنامه‌ها در Android حذف موقت یا دائم اکانت اینستاگرام چگونه است ؟ ۱۰ چیزی که باید در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید مقاله سوالات متداول واتساپ 5 روش برای نصب درایور ها رفع مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ لنوو چگونه از هک شدن وبکم کامپیوتر خود جلوگیری کنیم؟ غیر فعال کردن تبلیغات ایرانسل چگونه اینترنت داده همراه را در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟ راهنمای حریم خصوصی Google Chrome چگونه مصرف اینترنت ویندوز 10 را کم کنیم غیرفعال کردن وب کم و میکروفون لپ تاپ برای امنیت بیشتر وب کم لپ تاپ چجور فعال میشه؟ الف فعال سازی صدای میکروفون و تصویر وبکم در اسکایپ هک وبکم و جاسوسی از وبکم لپ تاپ و کامپیوتر دیگران از چه وبلاگ کسپرسکی آنلاین غیر فعال کردن adaptive brightness برای حل مشکل تیره بودن چطور پیغام هشدار «۵٪ از باتری باقی‌مانده» را در ویندوز چگونه اعلانات را در اندروید مدیریت کنیم ؟ ۱۰ پرسش و پاسخ برای آشنایی با توییتر چگونه قابلیت روشنایی خودکار (Auto حل مشکلات وبکم در ویندوز 10 + ترفند Snapp چگونه اکستنشن‌ها یا افزونه‌های گوگل کروم را حذف یا غیرفعال آموزش تنظيمات در تلگرام | پلیس فتا پرسش و پاسخ کامپیوتری چگونه مشکل خاموش نشدن کامل لپ تاپ را برطرف کنیم؟ ماجرای خدمات مبتنی بر محتوا در قبوض تلفن همراه تقویت اراده: چطور پشتکار داشته باشیم و از حواس پرتی‌ها چگونه مرحله دوم ورود به جیمیل را غیرفعال کنیم؟ آموزش استفاده از لپ تاپ غیر فعال کردن موقت حساب کاربری اینستاگرام راهنمای تنظیمات گوشی برای اینترنت دیتا آموزش نرم افزار AnyDesk ( جایگزین برنامه TeamViewer ) مشکل صفحه کلید لپ تاپ چگونه رفع می شود؟ چگونه باتری گوشي‌هاي اندرويد را كاليبره كنيم؟ – وب نوشت امیر با اینترنت » غیر فعال کردن gprs همراه اول لغو و قطع دائمی پیامک های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل VAS کار نکردن دوربین لپ تاپ SI 30 چگونه دوربین لب تاپ را فعال کنیم حریم نه چندان خصوصی؛ چرا باید وبکم لپ تاپ را بپوشانیم؟ بانک صادرات ایران

نظرات




نماد