سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

مشتری پادشاه است

1449 ۹۶/۱۱/۰۷

هر کسب و کار اینترنتی برای پایداری اش باید به مشتری های خود اهمیت دهد. باید مشتری های خود را تبدیل به مشتری های دائمی کند. متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی صرف نظر از مشتریان قبلی خود فقط به فکر افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری های جدید هستند. در صورتی که در بسیاری از مواقع برای افزایش فروش نیاز به افزایش ترافیک سایت نیست! به راحتی می توان توسط مشتری های قبلی فروش های خوبی را ایجاد کرد. در این مقاله قصد دارم درباره وفادار سازی مشتریان صحبت کنم. اگر می خواهید بدانید که واقعا چرا مشتری پادشاه است این مقاله را تا انتها بخوانید.

مشتری پادشاه است

این دقیقا جمله ای بود که چند روز پیش روی یکی از بروشورهای تبلیغاتی مربوط به یکی از قالیشویی های شهرمان خواندم. جمله قشنگی بود. خیلی روی من تاثیر گذاشت و روی این جمله خیلی فکر کردم. بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که در تمام کسب و کارها چه فیزیکی و چه اینترنتی مشتری حرف اول را می زند.

اگر مشتری وجود نداشته باشد هیچ کسب و کاری موفق نخواهد بود. منظور از مشتری مشتری گذری نیست! بلکه منظورم مشتری دائمی است. مشتری باید به قدری وفادار باشد که صرف نظر از کیفیت و محتوای محصولتان با چشمان بسته آن را از شما خریداری کند.

مشتری مداری

زمانی که شما مشتری دائمی و وفادار داشته باشید دیگر احتیاج به تبلیغ نویسی حرفه ای محصول نخواهید داشت. دیگر نیازی نیست کمپین های بازاریابی راه اندازی کنید. مشتریان شما حرف شما را به راحتی باور می کنند.

البته منظور این نیست که به تبلیغ نویسی یا تبلیغات یا بازاریابی محصولاتتان اهمیت ندهید. چیزهایی که در بالا گفتم برای زمانی است که شما تبدیل به یک برند شده اید و همه مشتریانتان شما را به خوبی می شناسند.

در ادامه مواردی را عنوان می کنم که انجام دادن آن ها مشتری هایتان را وفادار به شما می کند.

 

پیگیری بعد از خرید

سعی کنید چند روز بعد از خرید محصولی توسط مشتری حتی اگر گذری هم باشد با او تماس بگیرید و نظر مشتری را درباره محصولتان بخواهید. به مشتری های خود بگویید از محصول رضایت داشته اند یا خیر؟ اگر رضایت نداشته اند دلیل را به طور کامل از آن ها بپرسید.

مطمئن باشید اگر رضایت کامل هم نداشته باشند زمانی که شما به آن ها تلفن زده اید و جویای رضایت آن ها از محصولتان شدید هیچ وقت نمی گویند محصول شما به دردم نخورد. در انتها از آن ها بخواهید اگر مشکلی داشتند حتما با شما در میان بگذارند.

نیازی هم نیست حتما تماس تلفنی بگیرید. شما می توانید از طریق تلگرام یا ایمیل با آن ها در ارتباط باشید. ولی اگر تماس تلفنی با آن ها داشته باشید حس بهتری در آن ها ایجاد می شود.

 

پیگیری سبدهای خرید رها شده

هنگامی که خریداری به هر دلیلی وارد صفحه محصول شما می شود و خرید خود را نیمه کاره رها می کند شما می توانید متوجه آن ها شوید. خیلی وقت ها پیش آمده خریداران تا صفحه پرداخت آنلاین بانک هم رفته اند ولی پرداخت خود را انجام نداده اند و از خرید محصول شما صرف نظر کرده اند.

بستگی به سیستم فروشگاهی سایت شما دارد. معمولا اطلاعات خریدارانی هم که خرید خود را کامل نکرده اند در ووکامرس ذخیره می شود.

با این افراد تماس تلفنی بگیرید و علت نیمه رها کردن سبد خرید خود را جویا شوید. اگر هر مشکلی با سایت شما داشتند سعی کنید با یک پیشنهاد ویژه آن مشکل را جبران کنید. مثلا هنگام خرید با مشکل اتصال به درگاه بانک مواجه شدند شما می توانید دوباره آن مشتری رو ترغیب به خرید محصولتان کنید.

به این صورت که کد تخفیف 30 درصدی محدود شده محصولتان را به او بدهید و اعلام کنید که به خاطر مشکل پیش آمده متاسف هستید و برای جبران یک کد تخفیف 30 درصدی به شما می دهیم تا دوباره خرید خود را انجام دهید. ولی حداکثر مثلا تا ساعت 12 امشب وقت دارید از این کد تخفیف استفاده کنید.

 

نظر سنجی برای تولید محتوای مورد نیاز مشتریان

هر چند وقت یک بار در سایت خود نظر سنجی بر گذار کنید و از مشتریانتان بخواهید که محتوای مورد نیازشان دقیقا چه هست؟ این نظر سنجی را می توانید به صورت ایمیلی هم انجام دهید.

شما می توانید صفحه ای در سایت خود ایجاد کنید و از کاربران و مشتریان خود بخواهید که به شما اعلام کنند مثلا محصول بعدی که قرار است تولید شود درباره چه موضوعی باشد. از این طریق می توانید محصولی تولید کنید که نیاز اصلی کاربرانتان است. در نتیجه فروش آن محصول تضمین شده می شود. چون آن محصول دقیقا به صورت هدفمند تولید شده است.

هدفمند بودن محتوای شما یکی از اصل هایی است که باید در کسب و کار خود رعایت کنید. راستی این نظر سنجی را می توانید از طریق تلگرام نیز انجام دهید.

 

هدیه دادن به مشتری هایی که فقط یک بار خرید کرده اند

مشتری هایی که فقط یک بار از شما خرید کرده اند را شناسایی کنید. هوای این مشتریانتان را باید بیشتر داشته باشید. این مشتری ها از شما یک بار خرید کرده اند پس با خرید کردن از سایت شما آشنا هستند. ممکن است خرید های بعدی را راحت تر انجام دهند.

برای جلب توجه بیشتر می توانید هدیه ویژه ای برای این افراد ارسال کنید. مثلا یکی از محصولات سایتتان را که پولی است به آن ها هدیه بدهید. یعنی به صورت کاملا رایگان در اختیار آن ها قرار دهید.

مطمئن باشید با این کار حس خوبی در آن ها ایجاد می کنید. البته این کار را می توانید روی مشتریان دیگرتان هم انجام دهید. نکته مهم اینجاست که محصولی که می خواهید به آن ها هدیه دهید باید پر فروش و محبوب باشد نه محصولی که تا حالا فروش خوبی نداشته است.

 

سخن پایانی

سخن آخر این است که مشتری پادشاه است به خاطر اینکه موفقیت در کسب و کارتان را مشتریانتان تضمین می کنند. به راحتی از هر مشتری نگذرید. هر مشتری که از شما ناراضی بوده است را شناسایی کنید و سعی کنید آن ها را راضی نگه دارید. فراموش نکنید مشتریان شما باید محصولات بعدی شما را هم بخرند.

با نگه داشتن مشتری های قدیمی سعی کنید در تلاش برای جذب مشتری های جدید هم باشید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و آرزو می کنم همیشه مشتری های راضی داشته باشید.


تگ ها : Images for ‫مشتری پادشاه است‬‎ چرا «مشتری پادشاه است»؟ مشتری پادشاه است مشتری همیشه پادشاه است ! تماشا مشتری پادشاه است! – مدیریت ارتباط با مشتری سمینار بزرگ مشتری پادشاه است چرا هميشه حق با مشتري است؟ سلطان کسب و کار، مشتری است مشتری، کسب و کار من است!! آیا همیشه حق با مشتری است ؟ مشتری و بیمار پادشاه است / مجله نرم افزار CRM طلوع سمینار،مشتری پادشاه است سپهر گستر بر بال سیمرغ: جستارهایی درباره شاهنامه کشف الغرایب مشهور به رساله مجدیه: از منشات مرحوم حاج میرزا محمد خان گزارش «فرصت امروز» از چگونگی فعالیت در یک فروشگاه کت‌ و‌ شلوار MBANEWS سرگشته در میقات: sargashteh dar mighat محتوا پادشاه است یا همه چیز؟ قانون طلایی مشتری مداری Customer Relationship Management محتوا پادشاه است، آموزش بازاریابی با تاکید بر محتوای فروش چرا همیشه حق با مشتری است ؟ بهبود تجربه مشتریان :چرا شرکتها باید بیشتر به این موضوع توجه کنند راه‌هایی برای بهبود تجربه مشتری در عصر دیجیتال گفت و گو با پدر بازاریابی نوین؛مشتری پادشاه است نحوه تعامل با مشتریان را در خود بهتر کنید آیا همیشه حق با مشتری است؟ جرم!!!! مشتری یا مصرف کننده بودن آغاز مشکلات مهندسان با "ورود موضوع مشتری پادشاه است" چرا همیشه حق با مشتری است؟ مشتری پادشاه مدل کسب و کار شما است دیدگاه های مشتری مداری در کشورهای مختلف محتوا پادشاه نیست! Content is not king حق با مشتری است در کسب و کار آنلاین ، مشتریان ما چگونه مارا پیدا کنند؟ مشتری مداری و تکنیک های رفتار با مشتری [PDF]کاتالوگ مدیران آینده هشتگ خدمات پس از فروش و ایجاد روابط موثر با مشتریان (یادداشتی از مطالعات و تحقیقات بازار و سیستم ارتباط با مشتری CRM (0) IUVMPRESS » پادشاه مراکش، محمد ششم از مشتریان دائمی کلوب های شبانه راهکارهای موثر در جذب و رضایت مشتری [PPT]مشتری مداری مشتری تعارف زیادی دارد از جمله: تمامی سازمان ها اعتقاد دارند که مشتری چگونه فرهنگ مشتری مداری را در سازمان‌مان ایجاد کنیم؟ نقد کتاب مشتری مداری و تکنیک های رفتار با مشتری // اگر مراقب شگردهای جلب مشتری در بازار کارشناسان پیشخوان خدمات فناوری اطلاعات یا مترجمین اصطلاحات فنی آشنایی با مهارت های ارتباط و همدلی با مشتری محتوا گاهی سرباز و به ندرت پادشاه است – کانتنت برگر تاریخچه و ضرورت CRM مشتری مداری کاوشگر«جونو» و رمزگشایی از پادشاه منظومه شمسی محتوای محصول، پادشاه نرخ تبدیل شماست » وبلاگ وب ایده محتوای وب ۵ اصل حیاتی در مدیریت خرده فروشی درباره ما شبکه بادران چند نکته مهم برای فروشندگان و مغازه داران [PDF]ماجرای زنـده کردن حسـاب مـرده ها

نظرات




نماد