سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

هر وب سایت و کسب و کار آنلاین موفقی که در ایران مشغول فعالیت است راز هایی در پشت پرده دارد. شاید هر کسی با دیدن این سایت ها نتواند به راز های پولسازی آن ها پی ببرد. البته به نظر من هیچ رازی نهفته نیست! با کمی دقت و بررسی می توان به هر رازی که در پشت پردهسایت های پولساز ایرانی وجود دارد پی برد.در این مقاله قصد دارم دقیقا در این مورد صحبت کنم. درباره اینکه این سایت ها چگونه به موفقیت رسیده اند و درآمد های میلیاردی دارند. در این مقاله به رازهای اصلی این سایت های پولساز اشاره می کنم. پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

راز های سایت های پولساز ایرانی

به راستی که چگونه بعضی از سایت ها به راحتی پول در می آورند؟ آن هم درآمد های میلیاردی! شاید هر کسی به این سایت ها نگاه کند قطعا پولدار بودن صاحبان آن کسب و کار ها را عامل اصلی موفقیت شان می داند. در صورتی که به هیچ وجه اینطور نبوده است. زندگی نامه اکثر صاحبان کسب و کارهای اینترنتی موفق را بخوانید به این قضیه پی می برید که در ابتدا اصلا سرمایه کافی نداشته اند و یک جورایی از صفر شروع کرده اند.

سایت های پولساز ایرانی

یک سری از دوستان هم طرز فکرشان این است که این سایت ها فقط و فقط با تبلیغات توانسته اند خودشان را معروف کنند و به کسب و کارهای آنلاین پولساز ایرانی تبدیل شوند. در صورتی که باز هم اینطور نیست! البته تبلیغات بخش عمده ای را در موفقیت هر کسب و کاری دارد. چه در کسب و کارهای اینترنتی و چه در کسب و کارهای سنتی تبلیغات خیلی مهم است. ولی نه هر جور تبلیغاتی!

بعضی از دوستان فکر می کنند تبلیغات در هر شرایطی جواب می دهد. در صورتی که خیلی از سایت ها را می شناسم که با تبلیغات هم نتوانستند باز خورد خوبی داشته باشند. یکی از دلایل این که می گویم تبلیغات در هر شرایطی خوب نیست این است که اولا باید وب سایت مورد نظر از هر لحاظ در شرایط خوبی باشد. از لحاظ فنی، محتوا، محصولات و مسائل دیگر باید در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

به عنوان مثال زمانی که صفحه فرود خود را برای تبلیغات کلیکی آماده کرده اید باید از هر جهت بهینه شده باشد. باید توانایی تبدیل را داشته باشد. نه اینکه فقط کاربر را به آن صفحه هدایت کنید و در آخر هم صفحه فرود شما قدرت تبدیل بازدیدکننده به کاربر یا مشتری را نداشته باشد. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ مسلما هزینه هایی که برای تبلیغات کرده اید به باد می رود.

پس نتیجه می گیریم تبلیغات از هر نوعی و در هر شرایطی جواب نمی دهد. در بسیاری از مواقع عامل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی همین تبلیغات است.اینقدر هزینه تبلیغات می کنند و بازخورد خوبی نمی گیرند که در انتها با شکست مواجه می شوند.

در ادامه به رازهایی که سایت های پولساز ایرانی با آن ها به موفقیت رسیده اند اشاره می کنم.

 

1.دریافت ترافیک هدفمند از گوگل

یکی از رازهایی که وب سایت های پولساز ایرانی از آن استفاده می کنند سئو است. از طریق سئو و بیهنه سازی سایت توانسته اند ترافیک فوق العاده ای را از گوگل دریافت کنند. هدفمند ترین ترافیک برای هر کسب و کار آنلاینی از طریق گوگل ایجاد می شود.

این سایت ها در بسیاری از کلید واژه ها و عبارات کلیدی مربوط به کار خود اول هستند. اشتباه بسیاری از ما این است که فقط روی یک کلمه کلیدی یا نهایتا چند کلمه کلیدی متمرکز می شویم. در صورتی که سایت های پولساز ایرانی روی بسیاری از عبارات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود تمرکز می کنند. به خاطر همین موضوع است که همیشه و در هر شرایطی صفحه اول گوگل هستند. این سایت ها با این روش توانسته اند ترافیک وحشتناکی را در روز از گوگل دریافت کنند.

بعضی وقت ها شاید دیده باشید که هر چیزی را مربوط به یک موضوع در گوگل جست و جو می کنید یک سایتی را همیشه اول می بینید. شاید این سوال در ذهن خیلی از دوستان است که این سایت ها چه کار کرده اند که همیشه اول هستند؟! تنها راز موفقیت این سایت ها در این مورد این است که درباره آن موضوع زیاد صحبت کرده اند و صحبت هایشان را به هم وصل کرده اند.

حالا این یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلا دیجی کالا مدل های مختلفی از گوشی سامسونگ گلگسی را در سایت خود ارائه کرده است و پیشنهاد های دیگری را در همان صفحه به کاربرانش داده است. یا سایت بامیلو انواع لباس زیر های زنانه را در رنگ ها و سایز های مختلف ارائه کرده است. البته فقط این نیست! خب خیلی از فروشگاه های اینترنتی هستند که انواع و اقسام کالا را ارائه کرده اند ولی در گوگل اول نیستند! تنها دلیلش هم این است که این سایت ها اعتبار کافی ندارند. یا تازه کار هستند و یا اینکه سئوی خوبی انجام ندادند.

دریافت اعتبار ممکن است در بعضی از مواقع بسیار زمان بر باشد. میزان اعتبار دامین (Domain Age) و اینکه سایت های دیگر در مورد شما صحبت کنند (دریافت بک لینک معتبر) بسیار زمان بر است. ممکن است چندین سال طول بکشد.

 

2.جلب اعتماد کاربران

از دیگر عواملی که سایت های پولساز ایرانی از آن پیروی می کنند اعتماد سازی است. آنها به خوبی توانسته اند که اعتماد کاربرانشان را جلب کنند. راه های اعتماد سازی در سایت زیاد است و بارها در این مورد صحبت کرده ام. در این قسمت هم اشاراتی را به این موضوع می کنم. شاید شنیده باشید که بدون افزایش ترافیک می توانید فروش خود را چندین برابر کنید. این دقیقا همین موضوع اعتماد سازی است.

 

ارائه محتوای ارزشمند و رایگان

اولین مورد در جلب اعتماد کاربران این است که محتویات ارزشمند و رایگانی را در اختیارشان قرار بدهید. این محتویات ممکن است از مقالاتی که به صورت هفتگی در سایت خود قرار می دهید باشد یا اینکه پادکست و فایل های آموزشی ویدئویی.

پس اولین گام در جلب اعتماد کاربران این است که ارزش افزوده ای به آن ها بدهید تا همیشه شما را دنبال کنند. این مورد را هرگز فراموش نکنید که محتوای شما باید به قدری ارزشمند باشد تا آن ها شما را به رقبایتان ترجیح دهند.

زمانی که به سایت های بزرگ نگاه کنید متوجه این قضیه می شوید. دیجی کالا چه نیازی به تولید محتوا دارد؟ زمانی که همه مردم ایران دیجی کالا را می شناسند! ولی با این حال قسمت مجله اینترنتی خود را راه اندازی کرد و در موضوعات مختلف محتوا تولید می کند. مقالاتی که در این قسمت می گذارد بسیار حرفه ای است. دیجی کالا از طریق بازاریابی محتوا نیز قصد دارد مخاطبان بیشتری را مال خود کند. شاید این یک مزیت رقابتی خوب بین رقبایش محسوب شود. البته که همینطور است.

 

پشتیبانی خوب

یکی دیگه از روش های جلب اعتماد کاربران در سایت پشتیبانی است. تا زمانی که نتوانید کاربران خود را به خوبی پشتیبانی کنید به هیچ وجه نمی توانید آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. بسیاری از سایت هایی که مشتریان خود را به مرور زمان از دست می دهند پشتیبانی ضعیفی دارند. این سایت ها با چند برابر شدن مشتریان شان دیگر توانایی پاسخ گویی به نیاز آن ها را ندارند و همین مسئله ممکن است باعث از دست دادن مشتریان زیادی شود.

پاسخ گویی سریع به نیاز و مشکلات کاربران و مشتریان یکی از عواملی است که باعث شده است سایت های پولساز ایرانی را چندین برابر موفق کند. سعی کنید در هر شرایطی پاسخ گوی نیاز کاربرانتان باشید.

 

ارائه تخفیف های دوره ای

بسیاری از سایت ها را دیده اید که گاهی وقت ها تخفیف می دهند. از این طریق قصد دارند اعتماد کاربرانشان را جلب کنند. ارائه تخفیف های دوره ای باعث می شود تا کاربران زیادی به شما اعتماد کنند و خواستار خرید محصولات سایت شما شوند.

البته نباید همیشه از تخفیف های زیاد استفاده کنید. در بسیاری از مواقع تخفیف های زیاد باعث ایجاد ضرر های زیادی می شود. البته نه اینکه به خاطر دریافت پول کمتر ضرر کنید نه! ضرر اصلی این است که کاربران نسبت به شما بی اعتماد می شوند. زمانی که مثلا شما تخفیف 90 درصدی بدهید کاربران به شما شک می کنند. پیش خود می گویند حتما این محصول ارزشی ندارد که همچین تخفیفی برای آن در نظر گرفته شده است. به همین خاطر است که کاربران زیادی از دنبال کردن شما صرف نظر می کنند و به سراغ رقبای شما می روند.

 

گارانتی محصولات

یکی دیگر از مواردی که ممکن است روی کاربران هر کسب و کاری تاثیر بسیاری بگذارد گارانتی است. کاربران زیادی با دیدن جمله “تضمین بازگشت وجه در صورت عدم نارضایتی” حس خوبی در آن ها ایجاد می شود و به سرعت به سایت مورد نظر اعتماد می کنند. در صورتی که هیچ وقت به فکر این نیستند که پولشان را قرار است از طرف پس بگیرند.

بسیاری از سایت های موفق و پولساز ایرانی با این روش مشتریان بسیار زیادی را از آن خود می کنند. مشکل عمده خیلی از سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی که محصولی را ارائه می کنند این است که به محصول خود اعتماد ندارند و به همین خاطر می ترسند که محصولات خود را گارانتی کنند. ولی در صورتی که گارانتی کردن محصولات تیر خلاصی است تا کاربران را ترغیب به خرید محصول مورد نظر کند.

همانطور که خدمت شما عرض کردم روش های بسیار زیادی برای جلب اعتماد کاربران در سایت وجود دارد که من فقط 4 مورد از مهمترین آن ها را عنوان کردم.

 

3.ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از رازهای سایت های پولساز ایرانی استفاده از بازاریابی ایمیلی است. خیلی ها فکر می کنند ایمیل مارکتینگ در ایران مرده است ولی سایت های بزرگ ایرانی همچنان دارند از این ابزار سودمند در بازاریابی اینترنتی به خوبی استفاده می کنند.

مسلما ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است که سایت های معروف ایرانی با وجود این همه معروفیت و اعتبار بالا هنوز هم استفاده از این ابزار را کنار نگذاشته اند.

این سایت ها از طریق ایمیل مارکتینگ در عرض چند ساعت فروش خود را چندین برابر می کنند. با ارائه تخفیف های خود در ایمیل های ارسالی، کاربران زیادی را وسوسه می کنند. همین مورد باعث می شود کاربران زیادی محصولات آن ها را با تخفیف های اعمال شده خریداری کنند و از این طریق فروش خود را چندین برابر کنند.

البته ایمیل مارکتینگ به اینجا ختم نمی شود. بارها در مورد مزیت های ایمیل مارکتینگ صحبت کرده ام و گفته ام که از طریق بازاریابی ایمیلی چگونه می شود یک کسب و کار آنلاینی را متحول کرد.

جذب کاربران از طریق سیستم ایمیل مارکتینگ مسئله مهمی است. تا زمانی که نتوانید اطلاعات تماس کاربران خود را داشته باشید هیچوقت نمی توانید با آن ها از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید. پس یکی از مهمترین کارهایی که در ایمیل مارکتینگ باید به درستی انجام شود جمع آوری و تهیه لیست ایمیل کاربران به صورت بهینه و هدفمند است. دقیقا کاری که تخفیفان به خوبی انجام می دهد. مشخصات هر فرد را به صورت کامل دریافت می کند تا بازاریابی ایمیلی هدفمند تری را روی همان فرد انجام دهد.

همه ما می دانیم لوازم آرایشی برای خانم ها است. پس آفر ها و تخفیفات مربوط به لوازم آرایشی فقط برای خانم ها جذاب است نه برای همه افراد جامعه! بسیاری از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را می بینیم که فقط تلاش می کنند ایمیل کاربرانشان را دریافت کنند. البته به موضوع کسب و کار اینترنتی مورد نظر هم مربوط می شود. مثلا در سایت همیار وب مهم نیست کاربر مرد باشد یا زن! چند سالش باشد یا در کجا زندگی می کند. ولی در یک فروشگاه اینترنتی شاید همه این موارد مهم باشد.

 

4.وفادار سازی مشتریان

یکی از مهمترین عواملی که کسب و کارهای اینترنتی را پولساز می کند وفادار سازی مشتریانشان است. سایت های پولساز ایرانی که هم اکنون می بینید از این روش برای افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش خود استفاده می کنند. راه های زیادی هم برای وفادار سازی مشتریان وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهم کرد.

زمانی که بتوانید مشتریان عادی خود را به مشتریان همیشگی و وفادار خود تبدیل کنید به راحتی بدون اینکه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید می توانید فروش خود را چندین برابر کنید. هر محصولی با هر کیفیتی ارائه کنید مشتریان شما مشتاقانه آن را خریداری می کنند. مشتریان فعلی شما درباره شما با دیگران صحبت می کنند و از این طریق مشتریان جدید به سمت سایت شما می آیند و در نتیجه فروش شما چندین برابر می شود. دقیقا به این روش بازاریابی دهان به دهان می گویند. اصلا بازاریابی دهان به دهان بر پایه وفادار سازی مشتری بنا شده است.

اولین راه این است که محتوای با کیفیت ارائه کنید. منظور از محتوا، مقالات و ویدئوها یا پادکست های رایگانی است که ارائه می کنید و هم محصولات پولی شماست. در هر صورت باید بهترین کیفیت را به مخاطبان خود ارائه کنید.

یکی دیگر از راه هایی که مشتریان را به شما وفادار می کند ارائه تخفیف است. بله همانطور که قبلا اشاره کردم ارائه تخفیف برای محصولات علاوه بر اعتماد سازی باعث تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار شما می شود. از طریق ارائه تخفیف های ماهانه یا مناسبتی می توانید مشتریانی داشته باشید که همیشه از شما خرید کنند.

مورد بعدی که خیلی قابل توجه کاربرانتان قرار می گیرد خدمات پس از فروش است. خیلی از کسب و کارها فقط به فکر فروش هستند. اصلا به بعد از آن فکر نمی کنند و اصلا به مشتریانی که از آن ها محصولی را خریداری کرده اند اهمیت نمی دهند. همین باعث می شود که همیشه به دنبال افزایش ترافیک سایت و پیدا کردن مشتریان جدید باشند.

پشتیبانی بعد از خرید محصولات، مشتریان را به شما وفادار می کند. زمانی که مشتری با شما تماس می گیرد و مشکلش را با شما در میان می گذارد و شما هم به راحتی مشکلش را حل می کنید حس خیلی خوبی نسبت به شما درش ایجاد می شود.

یکی از کارهایی که در خدمات پس از فروش واجب است انجام دهید این است که با مشتریان خود تماس بگیرید و از آن ها بپرسید که آیا از خدمات و محصولات شما راضی هستند یا خیر؟ مطمئن باشید اگر هم ناراضی باشند به شما نمی گویند چون با این کاری که شما کردید واقعا خجالت زده شان می کنید. و پیش خودشان می گویند شما چقدر خوب هستید که خودتان تماس گرفته اید و جویای حالشان شده اید.

 

جمع بندی و صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردم 4 راز مهمی که سایت های پولساز ایرانی از آن ها پیروی می کنند را با شما در میان بگذارم. اگر قصد دارید واقعا جزء کسب و کارهای پولساز ایرانی شوید این مقاله را چندین بار بخوانید. به هر کدام از مواردی که عنوان کردم خوب فکر کنید و اگر در هر کدام مشکلی دارید یا هنوز در کسب و کار خود از آن ها استفاده نکرده اید حتما در آینده در برنامه کاریتون لحاظ کنید.

اگر تا الان فکر می کردید ایمیل مارکتینگ خوب نیست و دیگر فایده ای ندارد همین حالا به فکر راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ برای وب سایت خود باشید. یا اگر تا الان در سئوی سایت خود مشکل داشته اید سعی کنید از همین حالا به فکر سئوی سایت خود باشید چون سئو امریست واجب و در عین حال زمان بر! پس به خاطر همین است که می گویم باید هرچه زودتر تکنیک های سئو را روی سایت خود عملی کنید.

اگر در وفادار سازی مشتری استراتژی خاصی نداشته اید از همین حالا برنامه ریزی کنید. ببینید مشتریان شما دقیقا با چه چیزهایی ممکن است خوشحال شوند و شما را به دوستانشان معرفی کنند.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و مورد قبولتان واقع شده باشد. اگر شما هم نکته نظری یا پیشنهادی در رابطه با این مقاله دارید حتما با من و دیگر دوستان در میان بگذارید.


تگ ها : راز های نهفته در سایت های پولساز ایرانی راز های سایت های پولساز راز سایت های موفق پولدار عکسهای همیار وب آپارات Pin de amirreza asadi en FoxGroup.ir همیار وب (hamyarewebco) sur Pinterest [PDF]ایده کارآفرینی اینترنتی 40 کسب درآمد با تولید محصولات آموزشی رازهای نهفته در آثار باستانی تاریخ +عکس کتاب هفت راز موفقیت سایت های پولساز نوشته سید محمودغفاری رازهای ثروتمند شدن از زبان یک میلیونر سایت شیپور اردبیل sheypoor ardabil بهترین ایده های کارآفرینی چگونه عنوان های جذاب برای پست هایمان بنویسیم؟ مراحل راه اندازی یک سایت اینترنتی ایمیل مارکتینگ چیست؟ بازاریابی درونگرا یا (Inbound Marketing) چیست؟ تبلیغات سایت های اینترنتی ۱۰ راز بسیار جالب نهفته در ساختمان ها و سازه های مشهور جهان که از آن ها ایران رازهای pesarepuldar.com ssl رازهای نهفته در بزرگترین قبرستان دنیا با بیش از ۵ میلیون قبر+ سایت دیوار همدان divar hamadan کسب درآمد از اینترنت، کلیک کنید پول بگیرید راز های نهفته در سایت های پولساز ایرانی همیار وب کتاب رازهای پولسازی با ایمیل مارکتینگ مرتبط با: کتاب رازهای پولسازی با ایمیل مارکتینگ کاملترین جزوه پولسازی و کسب درامد راز های کسب درامد از اینترنت (کسب درامد کمتر از هفت روز) پولساز new ideas on The Cedrus قالب وبلاگ نماز نورچشم مومن ویژه سایتهای آتیزو وبلاگفا کتاب رازهای پنهان همیار وب(hamyarewebco) på Pinterest ده راز پول درآوردن به هنگام خواب کتاب راز عشق و دلربایی معرفی بهترین سایت های ایمیل مارکتینگ StumbleUpon تحقیق رازهای نهفته گفتار و رفتار پیامبر شگفت انگیزترین مکان های دنیا با مدیریت عشق و سرگرمی رازهای موفقیت ترانه علیدوستی چیست؟ پشت پرده راز اسكلت‌های باستانی ايـران کتاب جامع رازهای موفقیت و کامیابی و افزایش درآمد رازهای سایت های پولسازی پولدار شدن لینک دانلود تمام بسته های کسب درآمد از اینترنتی در ایران Make money(ماشین پولسازی ) by Suzheh Graphic خبر مفید: آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری ایران و جهان چگونه پولدار شویم؟ ۱۰ حرکت برای ده‌رقمی شدن موجودی چگونه مدت زمان ماندن کاربران در سایت را طولانی تر کنیم؟ راز و رمزهای جذب سریع ترافیک اباذر عباسی بابیانی لینگ مربی وزنه بردازی «مصنوعات ساخته جستجوی سواحل پولساز و پردردسر مازندران سایه برج های مزاحم بر دریا چتر توریست‌های آلمانی بربام‌ کردستان/ظرفیت‌های‌ گردشگری هدرمی‌رود GO 30 ویسکی های معروف راز ثروت چگونه می‌توانید یک مدرس حرفه‌ای در حوزه تخصصی خودتان باشید؟

نظرات




نماد