سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی چیزی است که خیلی از دوستان درگیر آن هستند. خیلی از دوستان را دیده ام که برای شروع کسب و کار اینترنتی خود دنبال بهترین چیزها هستند. از سایت گرفته تا دیگر ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کارشان. در این مقاله قصد دارم در مورد کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی صحبت کنم. کمال گرایی عاملی است که خیلی از دوستان را از راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان عقب می اندازد و خیلی ها را هم در ابتدا یا وسط کارشان متوقف می کند. در این مقاله همراه من باشید تا در مورد کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی بیشتر بدانید.

کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی چیست؟

آن طور که من تحقیق کردم و دارم می بینم کمال گرایی در کسب و کارهای اینترنتی یا در هر کاری در وجود افراد قرار دارد. خیلی از دوستان با من تماس می گیرند و دنبال بهترین طراح سایت برای راه اندازی سایت شان هستند. یا اینکه خیلی وسواس در این قضیه دارند که حتما حتما از همان ابتدا باید در بین رقبایشان بهترین باشند.

با این همه وسواس و کمال گرایی آخرش هم به جایی نمی رسند. افرادی را دیده ام بعد از گذشت 6 ماه هم نتوانستند سایتی که کمتر از یک ساعت میشه با وردپرس بالا آورد را راه اندازی کنند و هنوز هم به دنبال طراح سایتی می گردند که بهترین سایت را برایشان بسازد.

در یک کلام کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی باعث می شود هیچ وقت به هدفی که در ذهنتان وجود دارد نرسید، و هر روزی که بگذرد در جا بزنید. مهم نیست سایت شما زیبا باشد یا نه! چون اصلا به حال مشتریانتان فرقی نمی کند. کسی در ابتدا شما را نمی شناسد. کسی با سایت شما آشنا نیست. مهم محصولات، خدمات و محتوایی است که می خواهید ارائه کنید.

 

چگونه از کمال گرایی رهایی یابیم؟

تنها راه اینکه از کمال گرایی رهایی یابید این است که از همین الان شروع کنید. اگر قصد دارید سایتی راه اندازی کنید همین حالا ساده ترین سایت را با وردپرس بالا بیاورید. هیچ اشکالی ندارد که مردم به سایت شما بخندند. واقعا فکر می کنید دیجی کالایی که الان دارید می بینید از ابتدا همین طوری بود؟ همین حالا به سایت متمم سری بزنید. ببینید ساده تر از این سایت هم سراغ دارید؟ در حالی که یکی از موفق ترین و پولساز ترین سایت های ایرانی است. کسب و کارهایی هستند که اگر اراده کنند بهترین ها را می توانند برای خود فراهم کنند اما این کار را نمی کنند.

اگر می خواهید محتوا تولید کنید هیچ اشکالی ندارد که در ابتدا نتوانید خوب بنویسید ولی حتما بنویسید! به مقالات ابتدایی وب سایت همیار وب نگاهی بیاندازید. ببینید آیا من از همان ابتدا می توانستم اینقدر روان بنویسم؟ بهترین تولید کنندگان محتوا هم از ابتدا حرفه ای نبودند! با مطالعه زیاد و بیشتر نوشتن به این مرحله رسیده اند.

اگر قصد دارید محصولات آموزشی تولید کنید به دنبال بهترین کیفیت صدا و تصویر نباشید. کسانی که آموزش های شما را دنبال می کنند فقط و فقط به خاطر محتوایی است که شما ارائه می کنید نه چیز دیگری. کیفیت صدا و تصویر خیلی مهم نیست! سعی نکنید هزینه های سنگینی برای خرید لوازم صوتی و تصویری بپردازید. باور کنید همه افراد به دنبال محتوای خوب هستند نه صدای خوب! البته کیفیت خوب ارائه دادن خیلی هم خوب است ولی نه اینکه درگیر وسواس شوید و هیچ وقت کاری که قرار است انجام دهید را شروع نکنید.

کمال گرا بودن عامل خیلی از شکست ها و متوقف شدن های کسب و کار های آنلاین است.

 

آیا کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی خوب است؟

به هیچ عنوان نمی توان گفت کمال گرایی چیز خوبی است. البته در بسیاری از مواقع همینطو بوده است. با توجه به صحبت هایی که از ابتدای مقاله تا اینجا کردم باید متوجه این شده باشید که کمال گرایی چقدر می تواند شما را از کسب و کارتان عقب بیاندازد.

چند وقت پیش فردی به عنوان مشتری با بنده تماس گرفته بود و در مورد راه اندازی کسب و کارش از من مشاوره می خواست. من هم مشاوره های لازم را به ایشان دادم. نکته جالب اینجا بود که این دوست عزیز بعد از گذشت تقریبا 8 ماه هنوز درگیر سایتش بود. بیشتر وقت مشاوره هم به طرز چیدمان بلوک ها و قسمت های مختلف در سایت ایشان اختصاص داده شده بود.

در انتهای مشاوره ازشون پرسیدم خب بعدش چی؟ از چه طریقی قصد دارید محصولاتتان را بفروشید؟ از طریق کدامیک از روش های بازاریابی اینترنتی قصد معرفی محصولاتتان را به مخاطبانتان دارید؟ آیا به سئوی سایت خود فکر کردید؟ جوابی که ایشان به من داد دقیقا این بود : سایتم که اوکی بشه مشتری خودش میاد پیدام می کنه!

با شنیدن این جواب مات و مبهوت شدم و همان جا به کمال گرا بودن ایشون پی بردم. خیلی در مورد اینکه زیبایی سایت یا طرز چیدمان قسمت های مختلف در سایت اصلا مهم نیست و مهم روش بازاریابی و فروش محصولاتتان است باهاشون صحبت کردم ولی فایده ای نداشت.

 

جمع بندی و سخن آخر

امیدوارم تا اینجا متوجه شده باشید که چرا کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی خوب نیست. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید سعی کنید دست دست نکنید و هر چه زودتر با هر امکانات و سرمایه ای که دارید کسب و کارتان را راه اندازی کنید. اصلا مهم نیست در ابتدا در چه حدی باشید. مهم این است که اولین قدم را بردارید. اصلا مهم نیست که سایت شما پنل عضویت داشته باشد یا اینکه منو های بالای سایت شما چگونه باشد! هیچ کاربری به خاطر این موارد ساده سایت شما را انتخاب نمی کند.

اگر هم در ابتدای کسب و کارتان هستید پیشنهاد می کنم درگیر مسائل حاشیه ای مثل مواردی که در اواسط این مقاله به آن ها اشاره کردم نشوید. تنها کافیست به وب سایت ساده همیار وب که با 70 هزار تومان راه اندازی شد فکر کنید. با این حال بعد از این مدت کوتاه الان چه رتبه ای در گوگل و یا در الکسا دارد. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : آیا کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی خوب است؟ کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی کسب و کار اینترنتی چرا کسب و کار اینترنتی شما رشد نمی کند؟ ایده هایی که به درد راه اندازی کسب و کار اینترنتی نمی خورند چرا ایده های خوب کسب و کار اینترنتی هیچ وقت اجرا نمی شوند؟ پنج اصل خلق یک کسب و کار اینترنتی پولساز آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از آن کمال‌گرایی؛ دوست است یا دشمن؟ آیا شما فرد کمال گرایی هستید؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ – اسمارت شو آموزش ها – اسمارت شو همیار وب (hamyarewebco) sur Pinterest همیار وب (hamyarewebco) en Pinterest حقایقی در مورد کسب و کار اینترنتی کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ 191 best بازاریابی اینترنتی images on Pinterest ایده های پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیچ مارکتینگ یا بازاریابی جاویژه چیست؟ تاخیر انداختن در کارها : آیا کارهای خود را پشت گوش می‌اندازید؟ اینجا درباره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی – مدیران وب زندگی نامه هری کارپنتر http://vision 3 عامل مهم که در کارآفرینی موفق نمی شوید کمال گرایی کمال گرایی رابطه عمیقی با شکست در محیط کاری دارد کمال گرایی افراطی اسیر کمال‌گرایی خود نشوید اعتماد به نفس چیست؟ آیا اعتماد به نفس همان عزت نفس است کارگاه غلبه بر کمال گرایی در آموزشگاه حافظه برتر اندیش در تهران تکنیک های نوشتن متن های پر کلیک در اینترنت [DOC]Dorsapax/userfiles/Sub۲۴/hamraz.doc مسابقه و جایزه 1 500 000 تومان برای 3 نفر!؟ آزمون کمال گرایی هیل مجله اینترنتی برترین ها 5 اشتباهی که بر سر راه شما و اولین درآمد میلیون دلاری تان قرار دارد کمال‌گرایی چطور می‌تواند ما را نابود کند؟ آیا نویسندگی نان و آب می‌شود؟ خوب هایی که از زندگی لذت نمی برند (تیپ شخصیتی کمال گرا) مقاله در مورد فلسفه طبیعت گرایی اخلاقی پورتال تجارت و کسب و کار اینترنتی برای شما [PDF]مجله کسب وکار هاروارد [DOC]دانلود فايل : modiriyate strategy.doc 10 روش عالی روانشناسی برای فروش بیشتر ۱۰ ویژگی کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند سه سوت جابز پرسشنامه مقیاس کمال گرایی هیل نکات کسب و کار دانلود کتاب راهکارهای غلبه بر وسواس کمالگرایی 3 چطور پرو ۱۳ عادت بدی که بهره‌وری را پایین می‌آورد دانلود پکیج ویژه کسب و کار اینترنتی در منزل ورژن2018 موفقیت در اینستاگرام چگونه بزرگترین رویای زندگی خود را بسازیم؟ بایگانی: راهکار ۱۰ باور عامیانه درباره تجارت الکترونیک رویای ثروت با بازاریابی شبکه ای ؛ واقعیت یا سراب؟ Obesssive compulsive disorder (OCD) خوبی و بدی های کمال گرایی تعریف درست استارتاپ دقیقا چیست؟ کامل‌ترین و جامع‌ترین تعریف 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب‌ و کار آیا می‌خواهید کسب و کار راه اندازی کسب و کار اینترنتی مدیریت حرفه ای در کسب و کار جلسه اول: رفع خجولی و کم حرفی دوره رایگان آموزش سخنرانی و فن بیان طراحی مد تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای خبرگزاری آريا [PDF]دریافت فایل

نظرات




نماد