سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

بارها این سوال از من پرسیده شده است که اگر هیچ تخصصی نداریم چه طور باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ موضوع کاری خود را چه طور انتخاب کنیم؟ بدون هیچ تخصصی مگر می توان کسب و کاری راه اندازی کرد؟ یک سری از دوستان هم هستند که نداشتن تخصص را با عدم علاقه به هر چیزی بیان می کنند. یعنی می گویند نه علاقه ای به چیزی داریم نه تخصصی! حالا تلکیف ما چی هست؟ علاقه به داشتن کسب و کار اینترنتی داریم ولی خب چیزی بلد نیستم باید چه کار کنیم؟در این مقاله دقیقا در مورد این افراد قصد دارم صحبت کنم. افرادی که تخصص خاصی ندارند و تاکید بر این دارند که به هیچ چیزی هم علاقه ندارند! آیا واقعا کسانی که اینطوری هستند قادر به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند؟ در این مقاله همراه من باشید تا بگویم افرادی که هیچ تخصص و علاقه ای به چیزی ندارند چه طور و از کجا باید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند.

 

علاقه خود را شناسایی کنید

هر فردی که بگوید به هیچ چیزی علاقه ندارد دروغ بزرگی گفته است. امکان ندارد کسی پیدا شود که به چیزی علاقه نداشته باشد. بالاخره تو این همه موضوع مختلف تو این دنیا باید به چیزی علاقه داشته باشد. شما هم اگر فکر می کنید به هیچ چیزی علاقه ندارید آدم نرمالی نیستید!

همین حالا فکر کنید چه کارهایی را در روز با کامپیوتر خود بیشتر انجام می دهید؟ بیشتر دنبال چه چیزهایی در گوگل می گردید؟ بیشتر پیگیر چه چیزهایی هستید؟ بیشتر تو اپلیکیشن های موبایلی هستید یا خبرهای فناوری اطلاعات را می خوانید؟

تمام کارهایی که انجام می دهید را لیست کنید. از بین آن ها به کارهایی که بیشتر انجام می دهید کمی فکر کنید. مطمئن باشید علاقه خود را می توانید پیدا کنید. شاید شما بیشتر وقت خود را به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ می گذارید. شاید دوست دارید اپلیکیشن موبایلی داشته باشید. شاید به نوشتن و وبلاگ نویسی علاقه مند باشید؟

تمام این مثال هایی که زدم خودش می تواند استارت کار شما باشد. هر کدام از این موضوعاتی که گفتم می تواند کسب و کار اینترنتی پر سودی برای شما به وجود بیاورد. شاید همین الان پیش خود بگویید من که هیچ کدام از این ها رو بلد نیستم! من که تخصصی در این موضوعات ندارم پس چه طور باید کسب و کاری در این زمینه ها راه اندازی کنم؟

البته موضوعاتی که به آن ها اشاره کردم فقط مثال بود. حوزه های کاری زیادی وجود دارند که شما می توانید در آن ها موفق شوید که در ادامه در مورد اینکه چه طور باید متخصص شوید و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید بیشتر صحبت می کنم.

 

چگونه به یک متخصص تبدیل شوید؟

هیچ کدام از افرادی که الان کسب و کار اینترنتی آموزش محور دارند از همان اول در کارشان متخصص نبوده اند. از خودم مثال می زنم! من زمانی که وب سایت همیا وب را راه اندازی کردم خیلی چیزها بلد نبودم. توی همین 10 ماهی که از فعالیت این سایت می گذرد خیلی چیزها، خیلی نکات ریز در مورد بازاریابی اینترنتی و سئو سایت یاد گرفته ام. قبلش هم بسیار تلاش کردم و مطالعات زیادی انجام دادم تا توانستم به سطح متوسطی در این زمینه برسم.

باور کنید هیچ کس از ابتدا در کارش متخصص نیست! با تلاش و مطالعه زیاد توانسته متخصص شود. کسانی که الان به خوبی در پادکست ها صحبت می کنند، کسانی که به خوبی محتوا تولید می کنند، کسانی که تصاویر زیبا خلق می کنند، کسانی که سئو بلد هستند، کسانی که طراحی سایت بلد هستند، همه آن ها وقت خود را روی آن گذاشته اند و یاد گرفته اند. هیچ کس یک شبه نمی تواند متخصص و در کاری خبره شود!

شما هم دقیقا باید این کار را انجام دهید. اگر واقعا در کارتان مصمم هستید، اگر واقعا دوست دارید از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید، اگر واقعا داشتن کسب و کار اینترنتی برای شما دغدغه است باید در کاری که به آن علاقه دارید متخصص شوید.

کار خیلی سختی نیست ولی شاید کمی زمان بر باشد. به عنوان مثال شما به فتوشاپ علاقه دارید می تونید از آموزش های رایگان یا پولی موجود در وب استفاده کنید و کم کم خودتان را در فتوشاپ حرفه ای کنید. یا اینکه مثلا به طراحی سایت علاقه دارید ولی هیچ تخصصی در آن ندارید می توانید از آموزش های رایگان و زیادی که در مورد طراحی سایت با وردپرس در وب فارسی موجود است استفاده کنید.

زمان ما یعنی 6 یا 7 سال پیش اینطوری نبود! اینقدر سایت آموزشی وجود نداشت. اینقدر محصولات آموزشی با کیفیت خوب موجود نبود! شاید یاد گرفتن چیزی کمی سخت و زمان بر بود. ولی الان با وجود منابع زیاد در هر زمینه در وب فارسی شما خیلی سریع می توانید هر چیزی را که بخواهید یاد بگیرید.

 

با وجود این همه رقیب چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم؟

خیلی از دوستان این سوال را از من می پرسند که تخصصی که ما داریم الان خیلی دست توش زیاد است. مثلا فتوشاپ بلد هستم ولی چه فایده؟ با این همه آموزش های رایگان و زیادی که در اینترنت وجود دارد چه طور محصولاتم را باید بفروشم؟ واقعا کسی آموزش های من را می خرد؟

اولین مسئله ای پیش می آید این است که زمانی شما در کاری واقعا متخصص شوید می توانید آموزش های زیاد و مختلفی را تولید کنید. فکرتان باز می شود و می توانید زنجیره محصولات خوبی را توسط ایده هایی که دارید به وجود آورید. مثلا همین فتوشاپ دنیای عظیمی دارد و شما بی نهایت محصول آموزشی در موضوعات مختلف می توانید تولید کنید. همین حالا محصولات آموزشی زیادی می توان توسط فتوشاپ تولید کرد که جای خالیشان در وب فارسی کاملا احساس می شود.

به عنوان مثال شما می توانید محصولی با عنوان “آموزش ساخت لوگوهای شرکتی” تولید کنید. یا محصولی با عنوان “چگونه با فتوشاپ آگهی ترحیم درست کنیم؟” یا محصولی با عنوان “طراحی کارت ویزیت شیشه ای” یا محصولی با عنوان “ساخت بنرهای تبلیغاتی دو بعدی کارتونی” یا محصولی با عنوان “آموزش فتوشاپ برای مدیران سایت ها” که در واقع این آموزش برای مدیران سایت هایی هست که قصد دارند تصاویر وب سایت خود (مثل تصاویر پست ها و محصولات آموزشی) را درست کنند می خورد، و خیلی از محصولات با موضوعات مختلفی که از یک فتوشاپ کار حرفه ای بر می آید را تولید کنید.

مسئله بعدی که پیش می آید داشتن رقبای زیاد و قدیمی است. چه طور با وجود این رقبا می توان موفق شد؟ ببینید دوستان به نظر من هر کسب و کار یا هر سایتی برای خود مشتری های خودش را دارد. این بر می گردد به همان مزیت رقابتی که در کسب و کارها وجود دارد. در واقع بارها گفته ام اگر مزیت رقابتی ندارید به هیچ وجه نمی توانید در کسب و کارتان موفق شوید.

البته کار فقط به مزیت رقابتی ختم نمی شود! خیلی چیزهای دیگر دخیل است که شما را از رقبای قدیمی و سرسخت خود می تواند جلو بیاندازد. مثل بازاریابی بهتر، سئوی سایت و جایگاه خوب در گوگل یا برندسازی از طریق شبکه های اجتماعی و …

 

اگر سرمایه ای ندارید بهترین کار یادگیری است!

اگر واقعا سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید باید از همین الان به فکر یادگیری و متخصص شدن در کاری باشید. چون شاید بدون سرمایه نتوانید مثلا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. با این وجود خیلی ها ناامید می شوند و پیش خود می گویند ما هیچ وقت نمی توانیم کسب و کار اینترنتی داشته باشیم! ولی در صورتی که اینطور نیست. بهترین و کم هزینه ترین راه برای شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور بر پایه تولید محتوا است.

دست روی دست گذاشتن دردی را دوا نمی کند. به شما پیشنهاد می کنم همین حالا به دنبال یادگیری در زمینه مورد علاقه خود باشید. شاید متخصص شدن کار سخت و زمان بری باشد. ولی برای شروع اصلا نیازی نیست که حتما متخصص باشید. همانطور که اشاره کردم من زمانی که همیار وب را راه اندازی کردم خیلی چیزها را بلد نبودم و در طول این مدت یاد گرفتم.

 

جمع بندی و سخن آخر

اگر واقعا به کسب و کار اینترنتی علاقه دارید ولی سرمایه ای ندارید بهترین گزینه برای شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور است. انقدر مهم است که دوباره تکرارش کردم. تمام کسانی که از طریق کسب و کار اینترنتی پول دار شده اند دارای فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی و یا دیگر کسب و کارها نبوده اند.

خیلی از کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند که اصلا معروف نیستند و چراغ خاموش دارند درآمدهای چند ده میلیون تومانی در ماه کسب می کنند. خیلی از افراد هستند که فقط با تولید محتوای آموزشی و فروش اطلاعات خود، کسب و کارهای پر سودی در اینترنت برای خود ساخته اند.

مطمئن باشید شما هم می توانید. حتی اگر محصولاتی که قصد تولید کردنشان را دارید به وفور در اینترنت یافت شوند یا اینکه رقبای زیاد و سرسختی داشته باشید باز هم می توانید از آن ها جلو بزنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ [PDF]می‌خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم، از کجا شروع کنم؟ چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی کارآفرینی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ چطور یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی آموزش راه اندازی یک کسب و کار آنلاین (در 6 قدم تضمینی) راه اندازی کسب و کار اینترنتی: چگونه یک کسب و کار چگونه میتوانیم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم ؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی میلیونی راه اندازی کنیم ؟ راهنما: سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین راه بیاندازیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق راه اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم چگونه کسب وکار اينترنتي راه اندازي کنيم؟ آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی از صفر تا صد چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم آپارات اولین قدم راه اندازی کسب و کار / چطور ایده مناسب پیدا کنیم؟ – مدیر چگونه یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار را شروع کنیم (تقریبا)بدون هیچ پولی چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین در فضای مجازی راه اندازی کنیم چگونه یک استارتاپ راه‌اندازی کنیم؟ چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟ چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه‌اندازی کنیم؟ چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم یا راه اندازی کنیم؟ ایده یابی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه برای کسب و کار محلی خود در اینترنت تبلیغ کنیم؟ چگونه از اینترنت کسب درآمد مطمئن داشته باشیم؟ چگونه کسب و کاری موفق راه اندازی کنیم؟ واقعیت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی مشاوره کسب و کار: درباره راه اندازی کسب و کار جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی + آموزش رایگان آموزش راه اندازی کسب کار اینترنتی مرحله به مرحله راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار اینترنتی چگونه بدون سرمایه‌ یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار کوچک راه اندازی نماییم؟ دانلود:چگونه کسب وکار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ کسب و کار اینترنتی موفق چگونه راه اندازی میشود راه اندازی کسب و کار اینترنتی Searches related to چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

نظرات




نماد