سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تا الان مقالات زیادی در مورد کسب و کار اینترنتی در وب سایت همیار وب منتشر شده است. ولی با این حال افراد زیادی از من سوالات تکراری در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی می پرسند. اینکه چه طور و چگونه باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ یا چگونه یک ایده مناسب پیدا کنیم؟ و در کل چگونه یک کسب و کار اینترنتی را از صفر تا صد راه اندازی کنیم تا بتوانیم از اینترنت کسب درآمد داشته باشیم؟گویا مقالاتی که تا الان در مورد کسب و کار اینترنتی نوشته شده است موجب رفع نیاز این دوستان نشده است. به همین خاطر تصمیم گرفتم مقاله کاملی در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر تا صد بنویسم. در این مقاله دقیقا به شما می گویم که از کجا باید شروع کنید.

امیدوارم دوستانی که هنوز نمی دانند چگونه می توان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد با خواندن این مقاله به سوالات مبهم آن ها در این زمینه پاسخ کامل داده شود و هرچه زودتر کسب و کار اینترنتی خود را بتوانند راه اندازی کنند.

 

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

این مقاله بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارند با هزینه کمی کسب و کار اینترنتی خود را به دست خودشان راه اندازی کنند. از انتخاب حوزه کاری گرفته تا طراحی و راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی! در این مقاله دقیقا به شما می گویم که چه طور با کمترین هزینه و سرمایه موجود بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. پس از شما می خواهم تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

قبل از اینکه به سراغ مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی برویم بهتر است به این نکته هم اشاره کنم که همانطور که گفتم ما قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم را داریم. پس اصلا نباید به فکر راه اندازی اپلیکیشن موبایلی خاص و یا فروشگاه اینترنتی پر از کالا مثل بامیلو باشیم.

 

قدم اول : شناسایی توانایی ها

شناسایی توانایی ها اولین کاری است که باید انجامش دهید. باید ببینید چه توانایی هایی دارید. به این خاطر می گویم توانایی های خود را شناسایی کنید که در ادامه راه حتما باید از آن ها در کسب و کارتان استفاده کنید. اگر شما فن بیان خوبی داشته باشید این یک توانایی خوب است. اگر شما می توانید خوب بنویسید این یک توانایی خوب است. اگر شما فتوشاپ بلد هستید حتما در کسب و کارتان به شما کمک می کند.

پس اولین کاری که می کنید باید توانایی و تخصص های خود را شناسایی کنید. با توجه به همین توانایی ها می توانید در ادامه حوزه کاری خود را نیز انتخاب کنید. ولی اگر توانایی هایتان هم کم بود اشکالی ندارد باز هم تا حدودی در کسب و کارتان به دردتان می خورد!

شاید پیش خود بگویید ما که تخصص خاصی نداریم باید چه کنیم؟ آیا واقعا باید تخصص خاصی داشته باشیم؟ جواب این سوال بله است. اگر واقعا خودتان قصد راه اندازی کسب و کارتان را دارید باید با حداقل تخصص های یک وبمستر(مدیر سایت) آشنایی داشته باشید.

 

ممکن است بخواهید برای پست های سایت خود عکسی قرار دهید خب بهتر است به نرم افزار فتوشاپ آشنایی داشته باشید. یا اینکه ممکن است بخواهید سایت خود را خودتان راه اندازی کنید. باید به یکی از سیستم های سایت سازی که در حال حاظر پر طرفدار است آشنایی کامل داشته باشید.

پس اگر توانایی خاصی ندارید حداقل توانایی هایی که یک مدیر سایت و کسب و کار اینترنتی باید داشته باشد را فرا گیرید. اصلا کار سختی نیست! فقط کافیه کمی در روز وقت خود را روی یادگیری بگذارید. به راحتی می توانید نیاز های خود را رفع کنید.

 

قدم دوم : انتخاب حوزه کاری

منظور از انتخاب حوزه کاری این نیست که حتما باید ایده نابی داشته باشید! اصلا قصد ما این نیست که کسب و کار خود را با ایده ای استارت بزنیم که قبلا توسط شخص دیگری عملی نشده است. بلکه ایده اصلا چیز مهمی نیست! مهم این است که کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید چه قدر طرفدار دارد یا اینکه چقدر می تواند نیاز مردم را رفع کند.

انتخاب حوزه کاری شما می تواند با توجه با تخصص و توانایی های شما انجام گیرد. مثلا شما به یکی از زبان های برنامه نویسی موبایلی مسلط هستید ولی تا الان هیچ کسب و کار آنلاینی نداشته اید می توانید از این تخصص خود استفاده کنید و سایتی آموزشی در این زمینه راه اندازی کنید.

خب خیلی از افراد هم تخصص خاصی ندارند و به دنبال حوزه کاری پر طرفدار می گردند. تو این وضعیت چند حالت پیش می آید. یا اینکه حوزه کاری پر طرفداری را باید پیدا کنند و سعی کنند در آن متخصص شوند. و یا اینکه اگر توانایی متخصص شدن در آن حوزه کاری را ندارند باید به سمت فروش محصولات پر طرفدار به صورت واسطه ای بروند.

پس برای اینکه حوزه کاری مناسبی برای راه اندازی کسب و کارمان انتخاب کنیم باید تحقیق و بررسی کنیم. بهترین ابزار برای این کار استفاده از گوگل و ابزارهایی که ارائه داده است.

فرض کنید خانمی در حوزه آشپزی قصد فعالیت دارد ولی به گلدوزی هم علاقه و تخصص دارد. توسط ابزار google trends می تواند بفهمد در کدام حوزه طرفدار بیشتری وجود دارد و کدامیک بیشتر توسط مردم در گوگل جست و جو می شوند.

گوگل ترند

گوگل ترند به شما روند دیده شدن یک کلید واژه را نشان می دهد. مثلا در طول یک بازه زمانی یک ساله یا چند ساله چقدر صعود یا نزول داشته است.

همچنین می توانید کلیدواژه مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید. گوگل اطلاعات خوبی را در مورد کلیدواژه انتخابی تان به شما می دهد. گوگل به شما نشان می دهد کلید واژه مورد نظر چقدر در موردش صحبت شده است.

آشپزی

 

گلدوزی

 

البته همانطور که گفتم اگر تخصص خاصی ندارید و قصد دارید محصولاتی را به صورت واسطه ای به فروش برسانید هم می توانید از طریق روش هایی که به آنها اشاره کردم محصولاتی که پر فروش هستند را پیدا کنید. هم می توانید از طریق گوگل اقدام کنید و هم برای مقایسه چندین محصول مختلف از گوگل ترند استفاده کنید.

 

قدم سوم : بررسی سایت های رقبا

بررسی رقبا یکی از مهمترین کارهایی است که حتما قبل از شروع کسب و کار اینترنتی تان باید انجام دهید. برای این کار سایت هایی که در صفحه اول گوگل که مربوط به حوزه کاری خود هستند را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید.

شاید پیش خود بگویید چه طور باید این سایت ها را بررسی کنیم؟ کارهای مهمی که شما باید انجام دهید بررسی ترافیک سایت، بررسی قدمت سایت، بررسی محتوا، بررسی خدمات و محصولات شان است.

برای بررسی ترافیک سایت مورد نظر می توانید از افزونه الکسا تولبار استفاده کنید. با استفاده از الکسا تولبار می توانید به صورت تخمینی ترافیک روزانه سایت مورد نظر را بررسی کنید. مثلا سایتی که الکسای 5000 ایران را دارد روزانه 1000 بازدید دارد.

مورد بعدی این است که باید بررسی کنید سایت مورد نظر از کی کارش را شروع کرده است تا متوجه شوید در مدت زمان فعالیتش چقدر پیشرفت کرده است. می توانید با استفاده از سایت whois.com تاریخ ثبت دامین سایت مورد نظر را ببینید. از این راه می توانید متوجه این شوید که سایت مورد بررسی از کی ثبت شده است و کارش را شروع کرده است.

محتوای سایت رقبای خود را بررسی کنید. محتوا مهمترین چیزی است که از بررسی آن می توان به حرفه ای بودن سایت مورد نظر پی برد. اگر محتوای آن ها ضعیف باشد شما از وضعیت محتوای ضعیف آن ها با خبر می شوید و می توانید با تمرکز بیشتر روی محتوا بر آن ها غلبه کنید. اگر محتوای آن ها قوی باشد شما باید سعی کنید محتوایی قوی تر از آن ها و در فرمت های مختلف ارائه کنید تا بتوانید با آن ها رقابت کنید.

همچنین محصولات و خدمات هم همینطور است! صفحه محصولات آن ها به شما می گوید چقدر در کارشان حرفه ای یا ضعیف هستند. تبلیغ نویسی صفحه محصولات آن ها را بررسی کنید. از همین بررسی های موردی از خیلی چیزها با خبر می شوید.

در کل با بررسی مواردی که عرض کردم می توانید بفهمید که آیا توانایی رقابت با رقبای خود را دارید یا خیر؟ البته همچنین می توانید به نقاط ضعف آن ها پی ببرید و آن ها را در خود تقویت کنید و از همین استراتژی برای رقابت با آن ها استفاده کنید.

 

قدم چهارم : راه اندازی و طراحی سایت

برای راه اندازی سایت نیازی نیست هزینه زیادی کنید. قرار شد با کمترین هزینه کسب و کارتان را راه اندازی کنید. پس به خاطر همین خودتان باید دست به کار شوید. خودتان به راحتی می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب هاست و نام دامین است. نام دامین را باید با توجه به حوزه کاریتان انتخاب کنید. انتخاب نام دامین بر عهده شماست و برای انتخاب هاست و در واقع شرکتی که میزبانی سایت شما را انجام دهد باید به نکات مهمی توجه کنید.

اول اینکه اصلا به سمت هاست های ارزان قیمت نروید. دوم اینکه پشتیبانی مهمترین چیزی است که شما باید مد نظرتان باشد. کیفیت هاست هم که جای خود را دارد. سرعت هاست خیلی مهم است. سعی کنید از پر سرعت بودن هاست خود مطمئن باشید. و آخرین یا شاید مهمترین مورد آپ تایم بودن سایت است. خیلی مهم است که سایت شما همیشه در دسترس مخاطبانتان باشد.

خب تا اینجا متوجه شدید که هاست خوب چه ویژگی هایی دارد. برای اینکه هاست خوبی را برای میزبانی سایت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم حتما مقاله 10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال 96 را بخوانید و بعد از آن خودتان برای خرید هاست تصمیم بگیرید.

برای طراحی سایت هم بهتر است از وردپرس استفاده کنید. در مورد وردپرس بخواهم در این مقاله صحبت کنم کمی طولانی می شود. ولی همین را بدانید که وردپرس یکی از بهترین سیستم های سایت ساز محبوب و رایگان در دنیا است. به خاطر اینکه هم ساده است و هم کار کردن با آن آسان است.

همچنین با وردپرس می توانید هر آن چیزی در که ذهنتان است را روی وب سایت خود پیاده سازی کنید. با وردپرس و افزونه هایی که ارائه کرده است می توانید همه چیز را کنار هم داشته باشید. مثلا میتوانید سایتی دارای وبلاگ و فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

وردپرس با وجود منابع زیادی که در وب فارسی دارد کار را برای هر کسی آسان کرده است. وردپرس در ایران خیلی طرفدار دارد و به همین خاطر سایت های زیادی در زمینه آموزش وردپرس وجود دارند که شما می توانید به صورت رایگان از آن ها برای یادگیری وردپرس کمک بگیرید.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

شاید پیش خود فکر کنید راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کاری سخت و پر هزینه باشد. ولی در صورتی که اصلا این طور نیست! شما توسط وردپرس و افزونه ای به نام ووکامرس که رایگان هم است می توانید فروشگاه سایت خود را راه اندازی کنید. توسط افزونه ووکامرس می توانید همه چیز را اتوماتیک کنید. از سفارش محصول توسط مشتری در سایت تا تحویل دادن آن به مشتری، همه چیز به صورت اتوماتیک و به سادگی انجام می شود.

همچنین اگر کسب و کار اینترنتی شما فروشگاه اینترنتی است و در واقع کار شما فروش کالا است و نیاز دارید فروشگاهی مثل دیجی کالا داشته باشید باز هم با وردپرس می توانید این کار را انجام دهید. فقط کافی است از پوسته (قالب) فروشگاهی استفاده کنید. پوسته های اورجینال و حرفه ای برای فروشگاه اینترنتی مخصوص ووکامرس ارائه شده است که با هزینه کمی می توانید آن ها را تهیه کنید و از آن ها استفاده کنید.

 

چگونه برای سایت خود درگاه پرداخت آنلاین بگیریم؟

مهمترین کاری که برای درآمد زایی از اینترنت باید در سایت خود انجام دهید پیاده سازی سیستم پرداخت آنلاین است. با استفاده از سایت های واسط پرداخت اینترنتی می توانید بدون مراجعه به بانک و در عرض چند دقیقه برای وب سایت خود درگاه پرداخت آنلاین دریافت کنید.

سایت هایی که چنین خدماتی را ارائه می کنند زیاد اند و همه آن ها قابل اطمینان هستند. چون همه آن ها مجوز کار دارند و شما با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین با ارائه پلاگین های آماده ای که برای تمام سیستم های سایت ساز ها ارائه می کنند کار شما را خیلی ساده کرده اند.

دیگر نیاز به کد نویسی نیست! با نصب افزونه مورد نظری که به شما ارائه می کنند می توانید در عرض چند دقیقه برای فروشگاه اینترنتی خود سیستم درگاه پرداخت آنلاین راه اندازی کنید.

یکی از بهترین سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند سایت پردانود (pardano.com) است. خیلی وقت است که با این سایت کار می کنم و ازش راضی هستم. این سایت مثل تمام سایت های دیگری که چنین خدماتی را ارائه می دهند پشتیبانی خوبی دارد و قابل اطمینان است.

 

قدم پنجم : جذب ترافیک هدفمند

تا زمانی که سایت شما ترافیک خوبی نداشته باشد نمی تواند شما را به درآمد زایی برساند. با وجود روش های زیاد و رایگانی که برای افزایش ترافیک سایت در اینترنت موجود است، با این حال خیلی از دوستان فکر می کنند برای جذب ترافیک هدفمند باید حتما هزینه تبلیغات بدهند.

ولی واقعا اینطور نیست! شما اصلا در ابتدای کار نیازی نیست برای سایت خود تبلیغات پولی انجام دهید. همانطور که گفتم این مقاله مخصوص افرادی است که قصد دارند با کمترین هزینه و سرمایه کم کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. پس به خاطر همین نیازی نیست یک ریال هم پول برای جذب ترافیک پرداخت کنید.

همانطور که اشاره کردم روش های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که یکی از بهترین های آن ها سئو سایت است. زمانی که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مربوط به حوزه کاری تان صفحه اول گوگل باشد مطمئن باشید ترافیک زیادی را روزانه می توانید از طریق گوگل جذب کنید.

ترافیکی هم که از گوگل دریافت شود برای هر سایتی مهم و هدفمند است. کاملا مشخص است که هر کسی که در گوگل به دنبال چیزی می گردد، احتمال خیلی زیاد دارد که به مشتری تبدیل شود و خرید انجام دهد.

برای اینکه گوگل سایت شما را دوست داشته باشد و آن را به صفحه اول نتایج جست و جو بیاورد باید یک سری مواردی را رعایت کنید. مثلا سرعت سایتتان باید بالا باشد. یا محتوای کپی در سایت خود نگذارید. و یا اینکه محبوبیت سایت شما در بین دیگر سایت ها بالا باشد. برای درک بیشتر از سئو پیشنهاد می کنم به قسمت آموزش سئو سایت مراجعه کنید و تمام مقالات آن را بخوانید.

 

بازاریابی محتوا

روش بعدی برای افزایش ترافیک هدفمند سایت استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتوای هدفمند است. شما با تولید محتوا می توانید نیاز مخاطبانتان را شناسایی و رفع کنید و از طریق تولید محتوای هدفمند مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید و با ارائه خدمات و محصولات تان نیازشان را رفع کنید.

بازاریابی محتوا یعنی همین! یعنی مخاطب خودش، شما را از طریق جست و جو در گوگل پیدا کند و از طریق کسب و کار شما نیاز خودش را رفع کند.

 

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی کردم قدم هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی لازم است بردارید را خیلی مختصر و مفید به شما بگویم. شاید راه اندازی کسب و کار اینترنتی به همین سادگی باشد ولی به درآمد رساندن آن کار آسانی نیست. در این مقاله فقط به راه اندازی کسب و کار اینترنتی اشاره کردم نه به درآمد زایی آن!

برای به درآمد رساندن هر کسب و کار اینترنتی نیاز به اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم است. به این سادگی ها نیست که هر کسی از سایت شما دیدن کرد باید مشتری شما شود. مراحل زیادی باید طی کنید تا بتوانید مشتریان وفاداری برای کسب و کار خود جمع آوری کنید.

امیدوارم دوستانی که سوالات تکراری برای کسب درآمد از اینترنت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی از من می پرسیدند با خواندن این مقاله فهمیده باشند که چه طور باید یک کسب و کار اینترنتی را استارت بزنند.

پیشنهاد من این است که هر قدم را که من به صورت مختصر توضیح دادم خودتان به طور مفصل پیگیری کنید. مثلا برای طراحی سایت به شما گفتم از وردپرس استفاده کنید ولی توضیح بیشتری ندادم! چون واقعا اگر می خواستم کامل از تمام مراحل عکس تهیه کنم و در این مقاله قرار دهم از حوصله شما خارج می شد. شما خودتان برید دنبالش و آموزش های بیشتری در مورد نحوه راه اندازی سایت با وردپرس پیدا کنید.

هرچند این مقاله خیلی مختصر و مفید بود ولی امیدوارم از این مقاله نیز استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ [PDF]می‌خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم، از کجا شروع کنم؟ چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی کارآفرینی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ چطور یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی آموزش راه اندازی یک کسب و کار آنلاین (در 6 قدم تضمینی) راه اندازی کسب و کار اینترنتی: چگونه یک کسب و کار چگونه میتوانیم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم ؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی میلیونی راه اندازی کنیم ؟ راهنما: سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین راه بیاندازیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق راه اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم چگونه کسب وکار اينترنتي راه اندازي کنيم؟ آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی از صفر تا صد چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم آپارات اولین قدم راه اندازی کسب و کار / چطور ایده مناسب پیدا کنیم؟ – مدیر چگونه یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار را شروع کنیم (تقریبا)بدون هیچ پولی چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم چگونه یک کسب و کار اینترنتی خانگی راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار آنلاین در فضای مجازی راه اندازی کنیم چگونه یک استارتاپ راه‌اندازی کنیم؟ چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟ چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه‌اندازی کنیم؟ چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم یا راه اندازی کنیم؟ ایده یابی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه برای کسب و کار محلی خود در اینترنت تبلیغ کنیم؟ چگونه از اینترنت کسب درآمد مطمئن داشته باشیم؟ چگونه کسب و کاری موفق راه اندازی کنیم؟ واقعیت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی مشاوره کسب و کار: درباره راه اندازی کسب و کار جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی + آموزش رایگان آموزش راه اندازی کسب کار اینترنتی مرحله به مرحله راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار اینترنتی چگونه بدون سرمایه‌ یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه کسب و کار کوچک راه اندازی نماییم؟ دانلود:چگونه کسب وکار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ کسب و کار اینترنتی موفق چگونه راه اندازی میشود راه اندازی کسب و کار اینترنتی Searches related to چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

نظرات




نماد