سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

طراحی وبسایت
برگشت به لیست

خوانندگان عزیز، این مقاله طراحی سایت بسیار مفهومی می باشد و باید مواردی را در آینده تصور کنید. من این جا می باشم تا درباره رابط های کاربری بیش از دو بعدی صحبت کنم. صفحه نمایش ها تغییر خواهند یافت. تکنولوژی سه بعدی در دنیای واقعی پا به عرصه خواهند گذاشت. خوب، می دانید که منظور من چه می باشد. شما می دانید موارد علمی و تخیلی همیشه می تواند جنبه سرگرمی و جالب بودن را به همراه داشته باشد، اما واقعا ممکن است غیر عملی و خسته کننده نیز باشند.

در هر صورت، هر چیزی که در این مقاله می نویسم واقعا عملی نیست و وجود ندارد... البته تا امروز. ممکن است در آینده با این موارد رو به رو شویم. خیلی از این موارد شاید در زمینه طراحی سایت برای مدتی عمل نشود. بیایید به این موارد بپردازیم، زیرا در عین حال حدس زدن اینکه در آینده چه اتفاقاتی ممکن است در زمینه طراحی سایت بی افتد، می تواند هیجان انگیز و جالب باشد.

 

چالش ها

صفحه نمایش

ما در حال حاضر دارای رابط های کاربری سه بعدی برای وب سایت ها نمی باشیم، زیرا تکنولوژی هنوز به این درجه نرسیده است. در هر صورت هم اکنون طراحان رابط کاربری ما آماده این موضوع نمی باشند. هلوگرام ها این روز ها از وضعیت بهتری برخودار شده اند و به راحتی ساخته می شوند. زمینه موارد متحرک و انیمیشنی نیز هر روز بهتر و بهتر می شود، اما هنوز به همان تکامل و صحتی که می خواهیم، نرسیده اند.

این مورد به این دلیل می باشد که هلوگرام ها معمولا نیاز به منابع نوری متعددی دارند. منظورم از این هلوگرام ها، نوعی می باشند که سطح بازتاب دهنده این منبع های نوری را ندارند. این محدودیت ها است که باعث می شود تا نیاز به تعاملات فیزیکی افراد با این هوگرام ها به وجود بیاید. اساسا منتظر هستیم تا هولوگرام هایی ساخته شود که به دلیل وجود ذرات تشکیل دهنده ای که دارند، برای ارزیابی آسان باشند.

 

تنها موردی که هم اکنون می توانیم در این زمینه به آن ها دست یابیم، VRمی باشد. خوب البته این مورد به صورت مجازی می باشد. VR یک رابط کاربری سه بعدی شبیه سازی شده در صفحه نمایش های تخت می باشد. از این رو تنها ما نصف راه را طی نموده ایم. این مورد گفته شد تا دریابید که VR ها ممکن است آینده رابط های کاربری سه بعدی کاملی باشند.

 

لوازم جانبی ورودی

بله، هر کسی TONY STARK را در فیلم IRON MAN دیده است که دستانش را در هوا مدام تکان می دهد و با صدای بلند به JAVIS دستور می دهد تا کاری را انجام دهد، و این صحنه به نظر بسیار هیجان انگیز می آید. تنها مشکل در این زمینه این می باشد که تکان دادن دستان تان به این شکل برای مدت زمان طولانی می تواند بسیار خسته کننده باشد. از هر بازیگری که وانمود می کند با این سیستم ها تعامل یافته است بپرسید. این مورد برای سکانس های طولانی اصلا امکان پذیر نمی باشد.

بخشی که فیلم ها در آن بسیار موفق شده اند، استفاده از دستورهای صوتی می باشد. مطمئنا ما هنوز AL ها را در اختیار نداریم، اما فرمان صوتی زمان های بسیار پیش بوده است. هر رابط کاربری  این چنینی نیاز دارد تا ما کنار یک میز بنشینیم و یا بی ایستم و دستورهایی را به صورت صوتی ارائه دهیم.

مردم اگر مجبور نباشد، از صفحه نمایش های لمسی بزرگی استفاده نمی کنند. اما این مورد درباره صفحه نمایش های کوچک صدق نمی کند.

 

پیش بینی های من

ماوس این روزها هم چنان یک ابزار ورودی محسوب می شود که هم اکنون در اختیار داریم.  کیبورد هم چنین نیز سریع ترین راه برای وارد کردن متن ها با کمترین نیاز به اصلاح کردن می باشد. من فکر نمی کنیم که این دو مورد هیچ گاه از عرصه تکنولوژی پاک شوند. در حقیقت یک نوع ماوس سه بعدی که حرکات کوچکی دست را روی یک کروسری پیاده می کند که در رابط کاربری بزرگ تری حرکت می کند، ممکن است بسیار بهتر از این موارد باشد که مدام دست تان را در طول و عرض توسط ماوس های ساده به حرکت در آورید تا اطلاعاتی را ارزیابی نمایید.

این گونه لوازم جانبی می توانند ما را از مشکلاتی مصون بدارند و ما را از انجام عملکردهایی به صورت دستی بی نیاز سازند، مانند فرستنده های نوری، سطوح بازتاب دهنده و غیره. بخش بصری واقعی این رابط کاربری ممکن است مانند موردی باشد که در فیلم IRON MAN به نمایش گذاشته شد، اما در این جا اطلاعات بیشتری نمایان می شود.

 

 

در مثال IRON MAN، تمامی اطلاعاتی که برای کاربران به نمایش گذاشته شده است، توسط JARVIS انجام و اجرا شد. این عملیات توسط فضاهای خالی بسیاری و بدون وجود هیچ چارچوب و یا ویندوزی سازمان دهی می شود. بدون JARVIS، ما نیاز داریم تا راهی را بیابیم تا هر چیزی که در رابط کاربری وجود دارد را درک نماییم.

برای اطلاعات دو بعدی، ویندوز می تواند به خوبی نقش کاربردی را ایفا نماید. برای سه بعدی نمایان کردن اطلاعات، ، می بایست یک باکسی شبیه سازی شود که خطوط نیمه شفاف در آن نشان دهنده این باشد که یک اپلیکیشن سه بعدی در کجا ختم می شود و مورد بعدی در کجا شروع می شود. لوازم جانبی ورودی باید به صورت مفهومی و مجازی باشد، البته همراه با یک کروسر که زمانی که متن اصلاح می شود، به صورت دو بعدی در آید.

 

فراتر رفتن از تکنولوژی های حاضر می تواند مثال دیگری از رابط های کاربری هلوگرامی باشد. رابط کاربری هلوگرامی یک ابزار OMNI-TOOLS می باشد که این روزها در حال فراگیر شدن می باشند. خیلی عالی است که بدانید که زمانی که این گونه ابزارها رو به روی تان قرار می گیرد، هلوگرام ها چگونه عمل می کنند، اما سعی کنید در این میان اندکی علم را نادیده بگیرید تا بتوانید به درک بالایی در این زمینه برسید.

ابزار OMNI-TOOL یک ابزار کاربردی می باشد که برای ارتباطات، آنالیز داده ها و تعامل با سخت افزاهای ناشناس استفاده می شود. و البته برای اذیت و آزار کردن مردم. ببینید، ما علم را در این جا نادیده گرفته ایم.

موضوع اصلی این جا است که این مورد یک رابط کاربری کاربردی است، زیرا کاملا مجازی و مفهومی می باشد و با هر چیزی که انجام می دهید، مطابقت می یابد و این رابط های کاربری بسیار با انگشتان دست انسان سازگار شده اند. هیچ حرکت بزرگ دیگری در این میان نیاز نمی باشد. توجه کنید که رابط های کاربری دیگری در دنیای مجازی و تکنولوژی این روز ها می توانند در صفحه نمایش های تخت که با صدا و ویس فعال می شوند، عملی شوند.

 

نتیجه گیری

هنرمندان هالیوود دوست دارند تا دنیای رابط های کاربری غیر معمول را تجسم کنند. رابط های کاربری سه بعدی احتمالا از آن چه که ما فکر می کنیم برای مان آشنا تر خواهند بود.

البته من در این مقاله به قابل دسترس بودن و قابل استفاده بودن رابط کاربری برای همه کاربران اشاره نکردم. افرادی که نمی توانند صحبت کنند و یا آرتروز مفاصل دارند نمی توانند تحرکات بسیاری انجام دهند، چگونه باید با این رابط های کاربری هولوگرامی بزرگ تعامل یابند؟ اگر چند نفر با این رابط کاربری تعامل یابند، چطور؟

این ها سوالاتی می باشند که ما باید قبل از این که از این گونه رابط های کاربری استقبال نماییم، جواب دهیم و سپس پیش رویم.


تگ ها :

نظرات




نماد