سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

یکی از دلایل مهم در موفقیت یک کمپین بازاریابی، ویروسی شدن آن است. منظور از ویروسی شدن همان دست به دست چرخیدن آن توسط افراد است. هر بازاریابی دوست دارد که هر کمپینی که می سازد ویروسی شود. ولی معمولا نمی توان ویروسی شدن یک کمپین بازاریابی را پیش بینی کرد. عوامل زیادی در ویروسی شدن یک کمپین بازاریابی دخیل است که سعی دارم در این مقاله به آن ها بپردازم.

چگونه یک کمپین بازاریابی ویروسی درست کنیم؟

در ادامه مواردی را عنوان می کنم که رعایت تمام آن ها در کنار هم احتمال ویروسی شدن یک کمپین تبلیغاتی را به شدت افزایش می دهد.

 

1.استفاده از عناصر تصویری

همه کمپین هایی که به کمپین های ویروسی تبدیل می شوند به احتمال زیاد از عناصر تصویری در نمایش خدمات و محصولات خود استفاده کرده اند. از همین رو اولین قدمی که در ویروسی شدن کمپین تان باید بردارید استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب است. هنگام استفاده از عناصر تصویری در کمپین های خود باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا با محصول یا خدمات شما متناسب است یا خیر؟ اگر پیامی که در کمپین شما وجود داشت به صورت متنی هم بود سعی کنید حتما از یک تصویر جذاب در آن استفاده کنید. بنابراین سعی کنید از تصاویر جذاب، شگفت انگیز و در کل جالب استفاده کنید که احتمال اشتراک گذاری کمپین تان بالا رود و به یک کمپین ویروسی تبدیل شود.

 

 

2.برنامه ریزی در کمپین تبلیغاتی

معمولا بیشتر کمپین های ویروسی که به صورت تصادفی  ایجاد می شوند از طریق برنامه ریزی قبلی شکل می گیرند. اما ویروسی شدن هیچ کمپینی قطعی نیست! ولی در هر صورت باید برای کمپین خود برنامه ریزی داشته باشید و سعی کنید پیام خود را کاملا شفاف به مخاطبان خود برسانید. اگر از اینفوگرافیک استفاده می کنید سعی کنید طرح کلی و مناسبی را برای القای بهتر آن به مخاطبانتان طراحی کنید.

 

3.درگیر کردن احساسات مخاطبان

اغلب کمپین هایی که ویروسی می شوند، احساسات و هیجانات مخاطبان را با خود درگیر می کنند. بیشتر کمپین هایی هم که به صورت طنز هستند  احساسات افراد رو هم تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال کمپین قطره قطره برنامه خندوانه که در اینستاگرام آقای جوان منتشر شد و موضوع آن صرفه جویی در مصرف آب بود. البته فکر نکنید فقط کمپین های آموزنده و آموزشی قابلیت ویروسی شدن را دارند بلکه کمپین های دیگر هم با استفاده از بهره گیری از عواطف احساسی افراد می توانند به کمپین ویروسی تبدیل شوند. بنابراین سعی کنید حتما این مورد رو هم در ایجاد کمپین خود لحاظ کنید.

 

4.شناخت مخاطبان

برای راه اندازی یک کمپین ویروسی باید مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید. چه چیزی آنها را سرگرم می کند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ آیا به دنبال اخبار و اطلاعات محرمانه هستند؟ آیا آموزش های ویژه از شما می خواهد؟ اگر این موارد را مدنظر داشته باشید می توانید کمپینی راه اندازی کنید که اثر بخشی بیشتری داشته باشد. به یاد داشته باشید مخاطبان هر کمپین با کمپین های دیگر کاملا متفاوت هستند. بنابراین باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و از عواملی که بر روی آن ها تاثیر گذار است آگاهی کامل داشته باشید.

 

 

5.سادگی در کمپین

همیشه سعی کنید کمپین های خود را خیلی ساده طراحی و راه اندازی کنید. از پیچیدگی زیاد در رساندن پیام خود به مخاطبانتان پرهیز کنید. مطمئن باشید اگر اینگونه باشد کمپین شما به هیچ وجه دست به دست نمی چرخد و ویروسی نخواهد شد. در هر موردی چه مقاله، چه ویدیو و یا چه اینفوگرافیک، کوتاه و گیرا بودن برای ویروسی شدن کافی است. بعد از ویروسی شدن کمپین و افزایش مخاطبانتان در گام های بعدی می توانید اطلاعات بیشتری در اختیارشان قرار دهید.

 

6.اجرای صحیح کمپین

در گزینه دوم به اولین قدم یعنی برنامه ریزی در اجرای کمپین اشاره کردم. بعد از برنامه ریزی باید آن را به درستی اجرا کنید تا شاهد ویروسی شدن آن شوید. شناخت مخاطبان از مهمترین مواردی است که باید در راه اندازی یک کمپین ویروسی رعایت کنید. باید بدانید مخاطبان خود بیشتر چه موقع آنلاین می شوند. معمولا چه موقعی شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند؟ این بهترین زمان برای اجرای کمپین تبلیغاتی خود است. دنبال کنندگانتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری کمپین خود تشویق کنید. آن موقع است که می توانید با خیال راحت به کمپین تبلیغاتی خود که ویروسی شده است تماشا کنید.

 

سخن پایانی این است که برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و تبدیل شدن آن به یک کمپین ویروسی باید مواردی که در این مقاله ذکر کردم را انجام دهید. اگر کمپینی که ساخته اید در نهایت ویروسی نشد باید آن را در جاهای بیشتری به اشتراک بگذارید و این خیلی مهم است که برای پخش کردن آن توسط مردم یک استراتژی خاصی داشته باشید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : چگونه یک کمپین بازاریابی ویروسی درست کنیم؟ اصول کمپین بازاریابی ویروسی و داستان موفقیت کمپین های وایرال کمپین بازاریابی چیست و چگونه کمپین بازاریابی موفق راه‌اندازی کنیم چگونه یک کمپین بازاریابی را ساماندهی کنیم؟ چگونه از ویدئو در کمپین‌ های بازاریابی سال 2015 استفاده کنیم ۸ تکنیک برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق 10 رمز ورود به کمپین بازاریابی ویروسی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ وﯾﺮوﺳﯽ (Viral Marketing) چیست ؟ چگونه یک کمپین سیاسی راه اندازی کنیم؟ چطور می توانیم تقویم محتوا درست کنیم؟ بازاریابی ویروسی چیست ، بازاریابی ویروسی (Viral Marketing تمام آنچه باید در رابطه با بازاریابی ویروسی بدانید بازاریابی دهان به دهان چیست و چگونه در آن موفق شویم؟ بررسی کمپین های موفق تبلیغاتی کمپین نخ خودرو موفق شد یا خیر؟ [PDF]دانلود رایگان فصل اول کتاب معرفی برترین استراتژی‌ها در طراحی کمپین تبلیغاتی دستورالعمل‌های ضروری برای خلق یک کمپین کسب‌و‌کار موفق – مشاوره کمپین‌های بازاریابی مورد علاقه کسب و کارها برنامه بازاریابی را چگونه طراحی کنیم؟! چگونه بهترین افزونه های وردپرس را پیدا کنیم؟ Les 169 meilleures images du tableau بازاریابی اینترنتی sur [DOC]دریافت فایل بازاریابی ویدیویی چیست در بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟ شش اصل ساده بازاریابی ویروسی بازاریابی مجازی: چگونه یک پست را ویروسی کنیم؟ کمپین تبلیغاتی چیست و کمپین تبلیغاتی چگونه بسازیم؟ پارک چطور مشتری جذب کنیم: نوزده کانال کشش 10 راز بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی بازاریابی چریکی در 11 گام بایگانی‌ها بازاریابی بازاریابی شبکه های اجتماعی و ترفندهای بازاریابی در شبکه اجتماعی چگونه یک طرح جذب مشتری برای استارت‌آپ‌ها ایجاد کنیم بازاریابی ویروسی برای همه 5 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز بازاریابی ویروسی در بستر شبکه‌های اجتماعی چه احساساتی یک کمپین بازاریابی را ویروسی می کند!؟ چگونه رتبه یک گوگل را کسب کنیم؟ بازاریابی ویروسی چیست؟ تمام آنچه باید در رابطه با بازاریابی ویروسی بدانید! – گروه مهندسی بازاریابی محتوا چیست؟ اهمیت هشتگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی چهار اصل که خبر و محتوای شما را «ارزشمند» می کند marketing managment information تکنیک های بازاریابی ویروسی چگونه یک برنامه ریزی موفق برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی داشته 4 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌ها در زمینه بازاریابی محتوایی – بخش اول بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چگونه با کمپین شب یلدا درامد خود را افزایش دهیم؟ | پلیس فتا کمپین تبلیغاتی چیست؟ – شرکت کوشا ناشنوایان پرتو تهران چگونه کسب‌ و‌ کار آنلاین راه اندازی کنیم 5 کلید طلایی کمپین های تبلیغاتی موفق کمپین تبلیغاتی به بیانی ساده! قسمت دوم و پایانی علیجاه شهربانویی بازاریابی مجازی واژه نامه بازاریابی دیجیتال کمپین تبلیغاتی چه زمانی کاربرد دارد؟ گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی پارتیزانی ( چریکی ) چیست؟ چگونه یک شعار تبلیغاتی مناسب خلق کنیم ؟ 100 میلیارد‌ تراکنش د‌ر یک استارت‌آپ پول دارید تبلیغات، ندارید سئو روش‌های تبلیغاتی محیطی، تاکتیک‌ها و نکات مقاله در روزنامه فرصت امروز: ۶معنای استراتژی در فروش

نظرات




نماد