سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اپلیکیشن تلگرام که به عنوان یک شبکه اجتماعی پیام رسان، رشد بسیاری را در این چند ساله داشته است طرفداران بسیاری را در دنیا و به خصوص در کشور ما دارد. از زمانی که تلگرام به بازار آمد وایبر و واتس آپ به کلی از یاد رفتند. البته واتس آپ هنوز هم کاربران ایرانی زیادی را دارد ولی هیچ وقت به تلگرام نمی رسد. برای بازاریابان اینترنتی و طراحان کمپین تبلیغاتی ظهور شبکه های اجتماعی جدید چندان هم اتفاق جدیدی نیست.به نظر خیلی ها تلگرام می تواند برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ابزاری هدفمند به حساب آید و بسیاری از مشکلات کسب و کارهای آنلاین را از بین ببرد. تلگرام که مانند دیگر شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است می تواند ابزار خوبی برای پیشرفت در تعامل با کاربران یک کسب و کار باشد. در این مقاله قصد دارم راجع به پیام رسان تلگرام و مزیت های آن صحبت کنم. و اینکه آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

ویژگی های منحصر به فرد تلگرام

 

افزایش کاربران تلگرام

یکی از مزیت های این شبکه اجتماعی پیام رسان این است که کاربرانش روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید روزانه ۲۲۰ هزار نفر به تلگرام می پیوندند و چیزی حدود 15 میلیادر پیام در روز بین کاربران رد و بدل می شود. بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقد هستند تلگرام یک ابزار  حرفه ای در بازاریابی اینترنتی است و نباید به هیچ وجه دست کمش بگیرید.

 

امنیت بسیار بالا

یکی از مواردی که تلگرام را از دیگر رقبایش متمایز کرده است امنیت بسیار بالاش است. در تلگرام می توانید از Secret Chat که یک رمز نگاری بسیار حرفه ای دارد برای چت کردن استفاده کنید. پیام های رد و بدل شده در تلگرام را می توانید با قابلیت Self-destruct تاریخ مصرف برایشان تعیین کنید. مثلا می توانید تعیین کنید بعد از یک روز یا یک هفته پیام ها از بین بروند و دیگر قابل روئیت نباشند. همین قابلیت برای بسیاری از بازاریابان اینترنتی خیلی کاربردی است. مثلا می توانید تاریخ انقضا برای کدهای تخفیف زمان دار خود که برای کاربرانتان ارسال می کنید تعیین کنید.

 

 

کانال تلگرام

یکی از قابلیت هایی که تلگرام به اپلیکیشن خود افزوده است ساخت کانال است. تلگرام از چت دو نفره و گروهی چیزی فراتر از آن را ارائه کرده است. از طریق کانال می توانید با تعداد بسیار زیادی از افراد ارتباط داشته باشید. از طریق کانال می توانید پیام خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. از طریق کانال می توانید هر زمانی که دوست داشتید هر پیامی اعم از نوشته، عکس، لینک و … را برای کاربرانتان ارسال کنید و از دیده شدن لحظه به لظحه آن توسط کاربرانتان با خبر شوید. این یعنی یک ابزار فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی.

 

یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان

تلگرام یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان است. توسط پست هایی که در این شبکه پیام رسان به اشتراک می گذارید می توانید آن را دست به دست بین کاربران زیادی بچرخانید. فرض کنید پستی را در کانال خود به اشتراک می گذارید که مورد توجه برخی از کاربرانتان است و در واقع از آن پست شما خیلی خوششان می آید. در این صورت آن پست شما که حاوی آدرس سایت یا کانل شما است را برای دوستانشان فوروارد می کنند و از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند.

 

آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

همانطور که برخی از ویژگی های این شبکه اجتماعی پیام رسان را برای شما عنوان کردم مطمئن هستم پی به قدرت آن در بازاریابی اینترنتی برده اید. شما از طریق تلگرام می توانید هزینه های بازاریابی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال می توانید به جای اینکه پیشنهاد های خود را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید می توانید خیلی راحت همان پیشنهادها را از طریق تلگرام به دست آن ها برسانید. با این کار دیگر احتیاج به پرداخت هزینه برای سرور ایمیل مارکتینگ ندارید. البته قدرت ایمیل را به هیچ عنوان زیر سوال نمی برم. این فقط یک پیشنهاد است!

برای این کار باید کاربران سایت خود را ترغیب به عضویت در کانال تلگرام خود کنید. می توانید از بنرهای عضویت در کانال تلگرام خود در زیر تمام پست هایتان استفاده کنید. یا اینکه به جای اینکه ایمیل کاربر را در ازای هدیه ای از او بگیرید سعی کنید همان هدیه را در کانال تلگرام خود قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای دریافت آن هدیه به کانال تلگرام شما مراجعه کنند. یا می توانید به واسطه دریافت کدهای تخفیف محصولاتتان آن ها را به تلگرامتان بکشانید. در کل باید دکمه های فراخوان یا CTA های سایتتان را به عضویت در کانال تلگرامتان ختم کنید.

 

 

جمع بندی و سخن آخر

سخن پایانی این است که از طریق این شبکه اجتماعی پیام رسان می توانید کسب و کار اینترنتیخود را به صورت ویژه ای گسترش دهید. به خاطر اینکه از این طریق می توانید مخاطبان دیگری از بازار هدف خود را شناسایی کنید و به سمت کسب و کار خود سوق دهید. ممکن است کسی که عضو تلگرام باشد در شبکه های اجتماعی دیگری فعالیتی نداشته باشد. خیلی از افراد را می شناسم که این گونه اند یعنی مثلا تلگرام دارند ولی اینستاگرام ندارند.

تلگرام ابزاری است که بسیاری از بازاریابان روی آن سرمایه گذاری کرده اند زیرا همان طور که گفتم از طریق آن می توان به افراد زیادی دسترسی داشت. ولی از این موضوع نباید غافل شوید که محتوایی که در تلگرامتان تولید می کنید باید خوب و جذب کننده باشد درست مثل محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید. پس از این ابزار حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی خود غافل نشوید و حتما از آن استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟ بازاریابی با تلگرام هر آنچه می خواهید به هدف بزنید آیا درآمد از تلگرام امکان پذیر است l ایران تبلیغ آیا تلگرام ابزار خوبی برای کسب و کار هست یا نه؟! قیمت تبلیغات در تلگرام، آیا به دنبال تبلیغات رایگان در تلگرام آیا هر کسی می تواند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند؟ 10 روش برای افزایش ممبر کانال تلگرام کسب درآمد از تلگرام آیا بازاریابی دیجیتالی شما موفق است؟ ۲۵ روش برای افزایش اعضای کانال تلگرام شما تعریف و مقایسه سه مفهوم: کسب و کار اینترنتی، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی پرسش‌های متداول تلگرام نگاهی به تأثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی B2B مزایا و معایب Marketplace و چند پیشنهاد برای استفاده از این فرصت پیرامون فیلتر کردن تلگرام و رفع فیلتر تلگرام 10 مهارت که مدیر بازاریابی دیجیتال برای موفقیت نیاز دارند آیا شما هم مثل من از تلگرام خوشتان نمی آید؟ ۵ ابزار اینستاگرام که باید از آن ها در کسب و کار استفاده کرد اینترنت بازاریابی بلاگ چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟ راهکارهای جدید تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی رشد بازاریابی B2B از طریق مارکتینگ شبکه های اجتماعی 5 شاخص مهم در بازاریابی دیجیتال بازاریابی ایمیلی هنوز زنده است؟ روش های افزایش ممبر کانال تلگرام و معرفی بزرگترین کانال تلگرام بازاریابی عملکردی (Performance Marketing) در دنیای امروز — آکادمی بازاریابی پیامکی و موفقیت در آن تبلیغات اینترنتی [PDF]نشریه پویان چطور از قدرت بازاریابی اینترنتی در کسب درآمد آنلاین استفاده کنیم؟ 25 ابزار کاربردی و رایگان گوگل برای بازاریابی ۱۰ دلیل استفاده از تلگرام به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی راه های افزایش بازدید مقایسه بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو در افزایش ترافیک مقالات تخصصی نوین مارکتینگ چطور مشتری جذب کنیم: نوزده کانال کشش بازاریابی چریکی در شبکه های اجتماعی بازاریابی موبایلی چیست و چگونه می‌توان یک استراتژی مناسب آن طراحی اهمیت و چگونگی بازاریابی در مسیر کارآفرینی کد QR چیست؟ آموزش و ابزار رایگان ساخت کد QR معرفی ۱۰ ابزار رایگان سئو و دیجیتال مارکتینگ اصول دیجیتال مارکتینگ digital marketing principles آموزش دیجیتال [PDF]اصل مقاله تبلیغات در گوگل با اسمارت مدیا ، دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات یادگیری ماشین: راز موفقیت در بازاریابی موتورهای جستجو چیست 5 شاخص شبکه های اجتماعی که در کسب و کار شما موثر هستند اخبار آیا می‌خواهید روابط عمومی، ارتباطات و بازاریابی خود را به سطح بالایی تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات اینترنتی تکنیک های فروش در بازاریابی گوگل ترندز داشبورد‌های مدیریتی؛ ابزاری برای انگیزه دادن به کارمندان! کارت ویزیت یک ابزار کوچک و مهم در بازاریابی چرا انیمیشن‌های ویدئویی بهترین انتخاب برای استفاده در شبکه‌های ایمیل مارکتینگ چیست و تکنیکهای آن کدام است؟ [PDF]دریافت فایل کتاب تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال چگونه میتوان به راحتی مشتری را ترغیب به خرید کرد؟ رتبه الکسا و بررسی اهمیت آن وبلاگ 8 روش بازاریابی رایگان وبینار چیست و چگونه می‌توان یک وبینار ایجاد کرد؟ ۸ توصیه سال ۲۰۱۶ برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

نظرات




نماد