سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

درآمد و مخارج تان را کنترل کنید

۱: مخارج کلی خود را مشخص کنید.

مخارج کلی خود را مشخص کنید. آیا از یک درآمد مشخص و ثابت برخوردارید و می دانید هر ماه چقدر حقوق دریافت می کنید؟ آیا شغل آزاد دارید و میزان درآمد هر ماه تان متفاوت است؟ دانستن میزان حقوق دریافتی، کلید مهمی در یک مدیریت بودجه موفق است.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۲: نحوه هزینه کردن تان را مشخص کنید. چه قبوضی را باید هر ماه پرداخت کنید؟ آیا هر هفته برای خوردن شام یا رفتن به سینما و دیگر تفریحات هزینه می کنید؟ وقتی بدانید چگونه هزینه می کنید، راحت تر می توانید امور را کنترل کنید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۳: مقدار مخارج مشخص خود را محاسبه کنید.

مقدار مخارج مشخص خود را محاسبه کنید و آن را از مقدار حقوق دریافتی خود کم کنید. آیا مقدار منفی بدست آوردید؟ اگر چنین است بیش از میزان درآمد تان خرج کرده اید. ولی اگر مقداری باقی مانده، آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید: مقداری کنار بگذارید. این مقدار باید حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از میزان حقوق دریافتی یا مخارج مشخص باشد. این امر به این دلیل است که گاهی مخارجی غیر منتظره مثلا تاسیسات برایتان پیش می آید. پس انداز. بطور کلی این مقدار باید حدود ۳۰ درصد از میزان حقوق دریافتی شما باشد در حالی که ۱۰ درصد نیز مقدار خوبی می تواند باشد. همیشه حدود ۴ تا ۶ برابر از مخارج معین تان را برای موارد ضروری پس انداز کنید و اگر توانستید بیش از آن را برای سرمایه گذاری پس انداز کنید. پول خرج کنید. که از مقدار باقی مانده پس از کم کردن پولتان از حقوق ماهانه و پس انداز می باشد. در مواردی چون خرید پوشاک و غذا خوردن بیرون و یا سایر فعالیت های سرگرم کننده خرج کنید. اگر زمان خرج کردن متوجه شدید چقدر میزان مبلغ تان کم است باید بیاموزید که چگونه مخارجتان را کاهش دهید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

بودجه خود را ایجاد کنید

۴: بودجه و اهداف مالی خود را ایجاد کنید. بودجه و اهداف مالی خود را ایجاد کنید. این اهداف شامل اهداف کوتاه و بلند مدت می باشد. اهداف کوتاه مدت یعنی بیش از مقدار مشخص هر ماه و یا پس انداز برای سرمایه گذاری روی خانه یا ملک خرج نکنید. اهداف بلند مدت یعنی سرمایه گذاری و پس انداز مبلغی برای خانه یا ملک. اطمینان حاصل کنید که مواردی را برای ادامه راهتان داشته باشید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۵: فهرستی از پرداختی ها تهیه کنید. فهرستی از آنچه باید پرداخت کنید را تهیه کنید. این موارد شامل ضروریاتی چون اجاره خانه و پرداخت قبوض و اقساط می باشد. این موارد مهم را در فهرست بودجه خود بگنجانید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۶: از نرم افزار استفاده کنید. اگر دارای نرم افزارهای مالی شخصی همچون quicken یا مایکروسافت هستید، این نرم افزار ها دارای ابزاری برای مدیریت پول هستند که به شما در سفارشی کردن بودجه تان کمک می کند.

چگونه پول خود را مدیریت کنید
بودجه خود را حفظ کنید

۷: از بودجه خود تجاوز نکنید. به نظر کاملا واضح است ولی تجاوز کردن از بودجه بسیار راحت است حتی وقتی که بودجه بسیار کم باشد. در مورد عادت های خرج کردنتان و اینکه پول خود را کجا صرف می کنید آگاه باشید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۸: دفترچه ای تهیه کنید. در مراحل اولیه ایجاد بودجه، داشتن یک دفتر روزانه از عادات خرج کردن تان می تواند مفید و موثر باشد. هر آنچه را که خرج می کنید بطور روزانه یادداشت کنید. مراقب خریدهای تکراری که می توانند به راحتی حذف شوند باشید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۹: بر ثروت های باد آورده حساب باز نکنید. منابع بالقوه ای چون پاداش های پایان سال یا بازپرداخت های مالیاتی را به شمار نیاورید. شما فقط خواهان پول تظمین شده برای بودجه تان باشید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۱۰: کارت اعتبار ی تان را در خانه بگذارید. وقتی که برای شب بیرون از منزل هستید بسیار راحت است که کارت اعتباری تان را همراه ببرید و بی حساب خرج کنید؛ بنابراین به راحتی خرج خود را بالا می برید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۱۱: هفته ای ۱ بار فقط پول همراهتان ببرید. اگر تنها می خواهید ۲۵۰ هزار تومان در هر هفته خرج کنید شنبه ها به خود پرداز برورید و فقط آن را برداشت کنید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

راه های دیگری برای مدیریت بودجه

۱۲: تفاوت میان ضروریات و تجملات را بدانید. آنچه را که ضروری است از آنچه که غیر ضروری است تشخیص دهید. الویت های ضروریتان را در بودجه تعیین کنید و اگر پولی باقی مانده برای بیرون رفتن و یا خرید از آن لذت ببرید.

چگونه پول خود را مدیریت کنید

۱۳: مخارج بزرگتر را کاهش دهید. این مورد اغلب ناخوشایند است اما از موثر ترین راه ها برای کنترل بودجه تان است. اگر به مسافرت سالانه می روید؛ امسال را در خانه بگذرانید. اگر دخانیات مصرف می کنید راه هایی را برای ترک آن بیابید.

 

۱۴: مالیات را کاهش دهید. وقتی که هر سال مالیات ها را ثبت می کنید از کسر ریز آیتم ها بهره مند شوید.

 

۱۵: از روش کاهش مالیات بر اساس کسر ارزش ملک آگاهی یابید. اگر صاحب ملک تجاری خود هستید و مدرک قابل توجهی دارید می توانید مالیات هر سال خود را با کسر ارزش ملک بر اساس فرمول هایی که حسابداران از آن مطلع هستند؛ کاهش دهید.

۱۶: از خرید موارد تجملاتی و غیر ضروری خودداری کنید. در طول زمان تورم منجر به افزایش هزینه زندگی می شود. اگر درآمدتان در حال افزایش است تا زمانی که مطمئن نشدید که می توانید با وجود تورم از پس مخارج ضروری زندگی برآیید از خرید موارد تجملاتی و غیر ضروری خودداری کنید.


تگ ها : چگونه پول خرج کنیم؛ با رعایت ۱۰ توصیه مقتصدانه همیشه چگونه اوضاع مالی خود را کنترل کنیم؟ چگونه پول خود را مدیریت کنید حقوق ماهانه مان را چگونه مدیریت کنیم؟ چگونه پول خود را پس انداز کنیم؛ 7 راهنمایی طلایی برای چگونه پول خود را مدیریت کنیم؟ پنگان چگونه پول‌مان را مدیریت کنیم؟ یک فرمول معجزه‌آسا برای پس‌انداز چگونه مدیریت پول شخصی داشته باشیم؟ چگونه درست پول خرج کنیم؟ چطور دخل و خرجمان را مدیریت کنیم؟ چگونه پول پس انداز کنیم چگونه برای پول خود برنامه‌ریزی کنید؟ 6 استراتژی ساده پولسازی با مقدار پولی که دارید چگونه «پس‌انداز» و «خرج» کنیم؟ کاهش مخارج: چطور با اینکار بیشتر پس انداز کنیم؟ جام جم سرا چگونه با درآمد کم، پس‌انداز کنید، یک دستورالعمل کامل برای زندگی مالی خود را چگونه کنترل کنیم؟ چگونه یاد بگیریم پولمان را مدیریت کنیم سه روش برای مدیریت بهتر پولتان برنامه ریزی برای خرج خانه: چگونه دخل و خرجمان را کنترل کنیم؟ پول خود را چگونه مدیریت کنیم؟ (3 تکنیک مؤثر) چگونه پول جمع کنیم؟ چگونه پول ذخیره کنیم؟ چگونه هزینه های زندگی را کاهش دهیم؟ چگونه مخارج زندگی را مدیریت کنیم؟ چگونه در مصرف پول صرفه جویی کنیم؟! آدمهای میلیاردر چگونه پول خود را مدیریت می کنند؟ • دونفره چگونه دخل و خرج خانه را مدیریت کنیم؟ مدیریت موفقیت چگونه پولدار شوید؟ با این ۴ ترفند پول کمتری خرج کنید چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟ چگونه برای سفر پس‌ انداز کنیم؟ شورای صنفی کارکنان » چگونه حقوق خود را خرج کنیم و آخر ماه پول خود را چگونه سرمایه كنیم/مدیریت اقتصاد شخصی چگونه زندگی مان را از نظر مالی کنترل کنیم ؟ افراد موفق چگونه پول خود را مدیریت می کنند؟ چگونه به عنوان یک نوجوان برای پول مان برنامه ریزی کنیم؟ چطوری مخارج شخصی‌مون رو مدیریت کنیم روش‌های صحیح مدیریت پول و راهکارهای افزایش دادن آن حسابخانه مانی ۱۰طرز فکر ثروتمندان/ پولدارها چگونه ثروت خود را مدیریت می چگونه هزینه های مالی زندگی خود را مدیریت کنیم؟ ۶ توصیه مالی بسیار مهم از وارن بافت؛ با پول خود چه کار کنیم؟ مدیریت هزینه ها چگونه برای یک مسافرت رویایی پول جمع کنیم؟ چگونه برای مسافرت پول پس انداز کنیم؟ چگونه مسائل مالی خانواده را مدیریت کنیم؟ مدیریت پول ،کلید پولدار شدن ، مدیریت پول دلیل موفقیت مالی Pana 29 چگونه درست خرج کنیم؟ مهارت استفاده از پول توجیبی (1) چگونه دخل و خرج خانه را مدیریت کنیم ؟ چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟ چطور اقتصاد خانواده را مدیریت کنیم؟ بیایید پول «لاتاری» را خرج کنیم! دسته‌بندی ولخرجین؟می خواین پول پس انداز کنین؟ چگونه دخل و خرج زندگی خود را مدیریت کنیم؟ چگونه ماهي يك ميليون پول پس انداز كنيم؟ چگونه مانند میلیونرها پول خود را مدیریت کنیم؟ چگونه اقساط و بدهی خود را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟ مدیریت سرمایه : سرمایه خود را چگونه مدیریت می کنید؟ نکاتی درباره مدیریت پول جهت ثروتمند شدن روش پس انداز با درآمد کم : چگونه برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز جستجوهای مربوط به چگونه پول خود را مدیریت کنید

نظرات




نماد