سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

کار و شغل بخش مهمی از زندگی ماست و قسمت مهمی از عمر خود را در محل کار سپری می‌کنیم. به همین دلیل میزان تناسب کاری که انجام می‌دهیم با علایق واقعی و روحیات ما، نقشی اساسی در رشد فردی، کیفیت زندگی و حتی میزان درآمدمان دارد. به‌طور طبیعی همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم کاری را که دوست داریم، انجام بدهیم و کسب درآمد از کار مورد علاقه رؤیای بسیاری از ماست. با این حال بیشتر آدم‌ها به دلایل مختلف نمی‌توانند این رؤیا را عملی کنند.

خودم نیز سال‌ها یکی از این افراد بودم. از سنین دبیرستان به علاقه‌ام به مباحث رشد شخصی و خودشکوفاییپی بردم و از آن زمان همواره در این زمینه به مطالعه پرداخته‌ام. عاشق نویسندگی و سخنرانی در این زمینه بودم اما به دلایلی که در مقاله‌ی چرا دنبال کار و شغلی که دوست داریم، نمی‌رویم؟ توضیح داده‌ام، همیشه از اینکه به‌طور حرفه‌ای وارد این کار شوم و از این طریق کسب درآمد کنم، روی‌گردان بودم. آیا کاری هست که با تمام وجود به آن علاقه داشته باشید و بیشترین لذت و شادی را برای‌تان به ارمغان بیاورد؟ آیا هم‌اکنون از طریق این کار کسب درآمد می‌کنید یا به‌عنوان تفریح و سرگرمی آن را انجام می‌دهید؟ اگر در قبال تفریح‌تان به شما پول زیادی پرداخت شود، آیا باز هم کار فعلی‌تان را ادامه خواهید داد؟ کدام راه برای کسب درآمد آسان‌تر است؟ هر کاری ممکن است مشکلات و سختی‌های خودش را داشته باشد اما اگر عشق، لذت و اشتیاق شدید انگیزه‌ی انجام کارتان باشد، آیا باز هم فشارها و مشکلات مسیر، همان تأثیر مخرب و شکننده را بر شما خواهند داشت؟

در این مقاله به تشریح شش گامی می‌پردازم که ما را قادر می‌سازد تا با انجام کاری که دوست داریم، کسب درآمد کنیم. این گام‌ها به من کمک کردند بتوانم از طریق کاری که عاشقش هستم یعنی سخنرانی و نویسندگی انگیزشی، کسب درآمد کنم و درنهایت آن را به شغل اصلی‌ و تمام‌وقتم بدل کنم، پس حتما می‌توانند برای شما هم مفید و مؤثر باشند.

اگر برای پول درآوردن شروع کنید، بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌تان را مرتکب شده‌اید. کاری را انجام بدهید که علاقه و استعداد طبیعی انجام آن را دارید و اگر در انجام آن به‌قدر کافی خوب باشید، پول خودش به‌سوی شما سرازیر خواهد شد.

– گریر گارسون، هنرپیشه و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار

 

گام اول: کاری را که دوست دارید، مشخص کنید

تشخیص اینکه واقعا به چه چیزی علاقه دارید، گام اول و بسیار اساسی است. هیچ تست و آزمون روان‌شناختی‌ای قادر نیست به‌ اندازه‌ی تجارب شخصی، الهام و شهود قلبی‌تان، شما را در تشخیص آن کمک کند. باید به درون خود رجوع کنید و علاقه و اشتیاق اصیل خود را بیابید. این کاری است که نسبت به انجام آن شور و اشتیاق زیادی دارید و برای‌تان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. 

شما از انجام چه کار یا فعالیتی لذت می‌برید؟ بادقت به سؤال‌های زیر پاسخ بدهید تا علاقه و استعداد خود را کشف کنید:

  • چه کاری شما را به هیجان می‌آورد؟
  • از انجام چه کاری در اوقات فراغت خود لذت می‌برید؟
  • چه کاری شما را به وجد می‌آورد؟
  • آیا چیزی هست که شما را چون یک کودک به هیجان بیاورد؟
  • به‌عنوان یک بزرگ‌سال باید ببینید که در دوران کودکی بیش از همه به چه بازی‌هایی علاقه داشتید و در حال حاضر چه بازی و تفریحی بیش از همه برای شما لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و معنادار است؟

اگر هنوز پاسخ را نیافته‌اید، فرض کنید در یک قرعه‌کشی مبلغ بسیار زیادی پول برنده‌ شده‌اید که تا آخر عمر شما تمام نمی‌شود. در این صورت چطور زندگی می‌کردید و چه کاری انجام می‌دادید؟ بسیاری می‌گویند: «به دور دنیا سفر می‌کردم. در جزایر قناری به استراحت می‌پرداختم و از این قبیل.» منظور این است که بعد از مسافرت و کسب لذت‌های دیگر چه‌کار می‌کردید؟ اگر بتوانید خود را در آن شرایط تصور کنید، حتما قادر به تشخیص علاقه و اشتیاق‌تان خواهید بود.

همه‌ی ما علایق و تفریحاتی داریم که در اوقات فراغت به سراغ آنها می‌رویم و از انجام‌شان لذت می‌بریم. اما این بخش از زندگی را از کار تفکیک می‌کنیم و به این احتمال که از طریق همین سرگرمی‌ها و علایق خود کسب درآمد نماییم، فکر می‌کنیم. چرا علایق خود را به منبع درآمد تبدیل نمی‌کنید؟ شاید فکر کنید که در آن زمینه زیاد نمی‌دانید یا حرفه‌ای نیستید. این اصلا مهم نیست. با توجه به علاقه‌ای که در شما وجود دارد مهارت و دانش لازم را می‌توانید به سهولت و سرعت یاد بگیرید.

انسان‌های موفق تحت تأثیر شور و اشتیاق قلبی خود هستند. آنها چه در هنر و چه در کسب‌وکار آدم‌های رمانتیک و احساساتی‌ای هستند. تحت تأثیر عشق به کارشان نیرو می‌گیرند و دست ‌به ‌کار می‌شوند. می‌خواهند کار جدید، مهم و ماندگاری انجام بدهند. موفق‌ها رؤیایشان را در قلب‌شان حفظ می‌کنند و برای دستیابی به آن از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

– مایک ویکت

 

گام دوم: داستان زندگی و کار رؤیایی خود را بنویسید

«ظرفیت ما برای کسب ثروت و موفقیت، محدودیتی ندارد به شرط اینکه جرئت کنیم و رؤیاهای بزرگ داشته باشیم.»

– مری کی

رؤیاهای بزرگ سوخت موتور احساسات و اشتیاق ما هستند. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که زندگی رؤیایی شما چگونه می‌توانست باشد؟ لطفا همین الان چند ثانیه به این موضوع فکر کنید. لحظه‌ای زندگی رؤیایی خود را تصور کنید. این شاید اولین و مهم‌ترین قدم در راه تحقق زندگی رؤیایی‌تان باشد. هیچ تغییر مثبتی در زندگی ما خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما «بخواهیم» که اتفاق بیفتد. برای دستیابی به زندگی دلخواه‌مان باید بدانیم که این زندگی چگونه خواهد بود. ما معمولا در میان انبوهی از مشغولیت‌های روزمره فرصتی برای اندیشیدن درباره‌ی دورنما و اهداف اصلی زندگی خود نداریم. تا وقتی که آگاهانه به زندگی رؤیایی خود نیندیشیم و تصوری از آن نداشته باشیم، هرگز امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت. پس باید هرچه زودتر با خود خلوت کنیم و به هر آنچه از زندگی می‌خواهیم، بیندیشیم.

«کاری که دوست دارید» قسمت مهمی از زندگی رؤیایی شما را تشکیل می‌دهد. از مهندسی معکوس استفاده کنید. فرض کنید از انجام کاری که برای شما راحت، آسان و لذت‌بخش است به ثروتی رؤیایی دست یافته‌اید. در این صورت چه احساسی خواهید داشت؟ روز خود را چطور سپری خواهید کرد؟ دوستان شما چه کسانی خواهند بود؟ به چه میزان درآمد دست خواهید یافت؟ وقتی شرایط کار رؤیایی خود را با تمام جزئیات مشخص کنید و دائما به آن بیندیشید، احساسش کنید و در عمل با این احساسات زندگی کنید، قدرت‌های درونی زیادی را برای دستیابی به آن بیدار می‌کنید و تحقق هدف را برای خود راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازید.

 

گام سوم: دانش و مهارت لازم را بیاموزید

حالا شما می‌دانید به چه کار یا فعالیتی علاقه دارید. ممکن است شما قبلا تا حدودی در آن زمینه فعالیت کرده و مقداری دانش و مهارت در آن زمینه داشته باشید. کسب دانش و مهارت در زمینه‌ی کار‌‌ی‌مان، یکی از مهم‌ترین عوامل برای کسب درآمد بالاست. میزان درآمد ما رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت محصول و خدمات‌مان دارد. برای ارائه‌ی محصول یا خدمتی باکیفیت، باید در آن زمینه تخصص و مهارت بالایی داشته باشیم. علاقه و استعداد به معنی تخصص و مهارت در آن زمینه نیست. برعکسِ علاقه و استعداد، تخصص امری اکتسابی است. ما متخصص به دنیا نمی‌آییم، باید دانش و تخصص لازم در هر زمینه‌ای را کسب کنیم و فرابگیریم. هرچند با داشتن علاقه و استعداد، کسب دانش و مهارت با سهولت، لذت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد. روش‌ها و امکانات و منابع مختلفی برای افزایش دانش و مهارت و کسب تخصص وجود دارد. پیشنهادهای زیر می‌تواند مفید باشد.

  • خودآموزی کنید؛
  • به کتاب‌ها مراجعه کنید؛
  • از اینترنت بهره ببرید؛
  • در دوره‌های آموزشی شرکت کنید؛
  • از کارگاه‌های آموزشی استفاده کنید؛
  • کارآموزی کنید؛
  • همیشه در حال یادگیری باشید.

گام چهارم: یک سیستم درآمدزایی موفق پیدا کنید

حالا شما اطلاعات و مهارت روزافزونی در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود دارید، اما آیا داشتن تخصص و مهارت برای درآمدزایی کافی است؟ بدیهی است که چنین نیست. افراد متخصص بسیاری با حقوق ثابت و ناچیز برای کارفرمایانی که خیلی دانش و مهارت کمتری از خودشان دارند، مشغول کار هستند. رابرت کیوساکی نویسنده‌ی کتاب «پدر پولدار پدر بی‌پول» جمله‌ی جالبی دارد. او گفته است:

دانش‌آموزان زرنگ برای دانش‌آموزان تنبل کار می‌کنند و دانش‌آموزان متوسط برای دولت کار می‌کنند.

پس صرف هوش، دانش و مهارت زیاد برای کسب درآمد بالا و ثروتمند شدن کافی نیست. آنچه ما نیاز داریم یک سیستم درآمدزایی است که امتحانش را پس داده و تضمین شده باشد. در هر رشته و در هر کاری بدون یک سیستم درآمدزایی مناسب، نمی‌توان به سود بالا و مداوم دست‌ یافت. خوشبختانه تقریبا هر زمینه‌ی کاری و هر فعالیتی که شما مایل به انجام آن باشید، قبلا توسط دیگران انجام شده است. این خبر خوبی است، به‌دلیل اینکه نیازی نیست همه ‌چیز را از ابتدا با آزمون ‌و خطا یاد بگیرید. این مسیر از قبل طی شده و این کار انجام شده است. تنها کاری که لازم است بکنید این است که به‌دنبال اطلاعاتی بگردید تا به شما کمک کند که همان کار را انجام بدهید. باب برگ در کتاب «اصول موفقیت» سیستم را چنین تعریف می‌کند: «روند قابل پیش‌بینی دستیابی به یک هدف بر مبنای یک مجموعه‌ی منطقی و مشخص از اصول راهنمای عملی.»

«سیستم» به شما قدرت پیش‌بینی می‌دهد و اگر سیستم را موبه‌مو اجرا کنید شما را دقیقا به هدف می‌رساند.مایکل گربر در کتاب «افسانه کارآفرینی» درباره‌ی قدرت یک سیستم می‌نویسد:

سیستم‌ها به افراد عادی امکان می‌دهند که به‌نحوی قابل پیش‌بینی به نتایج فوق‌العاده برسند. هرچند که بدون یک سیستم، برای افرادِ فوق‌العاده هم سخت است که به‌نحوی قابل پیش‌بینی به نتایج عادی برسند.

گام پنجم: اجرای فوری سیستم درآمدزایی

وقتی سیستمی را یافتید که برای کار شما جواب می‌دهد، ضروری است که آن را به‌کار بگیرید و فورا هم این کار بکنید. هیچ زمان مناسبی برای «شروع کردن» وجود ندارد. زمان مناسب، همین حالاست. پس وقت را تلف نکنید. اطلاعات، مهارت و سیستم را فوری به‌کار بگیرید. افراد موفق همین حالا انجامش می‌دهند چون می‌دانند که در غیر این صورت ممکن است قربانی «قانون تضعیف تصمیم» شوند که می‌گوید:

«هرچقدر برای انجام کاری که می‌دانید همین الان باید انجامش بدهید بیشتر صبر کنید، احتمالش بیشتر می‌شود که اصلا هیچ‌وقت آن را انجام ندهید.»

نگران ناقص و بد انجام دادن کار نباشید. این توصیه‌ی زیگ زیگلر، نویسنده و سخنران ممتاز را جدی بگیرید:

هر چیزی که ارزش انجام شدن دارد، ارزش دارد که بد انجام شود تا اینکه یاد بگیرید چطور آن را خوب انجام بدهید.

منظور این نیست که کاری را به‌عمد بد انجام بدهیم، بلکه مقصود «عمل کردن» است، عالی‌بودن هم به‌وقتش حاصل می‌شود.

منتظر نشوید، هیچ‌وقت «سرِ وقتش» نمی‌شود. از هر جا که ایستاده‌اید شروع کنید و با هر ابزاری که در اختیارتان است مشغول شوید. همین‌طور که پیش می‌روید، ابزارهای بهتری پیدا خواهد شد.

– ناپلئون هیل

 

گام ششم: پشتکار به خرج بدهید

چیزی در دنیا جای مداومت و پشتکار را نمی‌گیرد. استعداد جای مداومت را پر نمی‌کند. دنیا پر از انسان‌های بااستعدادِ شکست‌خورده است. نبوغ جای مداومت را نمی‌گیرد. بسیاری از نوابغ شکست می‌خورند. تحصیلات جای مداومت را پر نمی‌کند. دنیا پر از ناکام‌های تحصیل‌کرده است. مداومت، عزم و اراده از هر عاملی قدرتمندتر هستند.

– توماس واتسون، مؤسس آی.بی.ام

حالا شما کاری را که به آن علاقه و اشتیاق دارید می‌شناسید و در آن زمینه اطلاعات، مهارت، یک سیستم و یک نقشه‌ی حرکت در دست دارید و مشتاق هستید که همین حالا، همین امروز، شروع کنید. حالا اگر در طول مسیر زمین خوردید، چه می‌شود؟ و ضمنا می‌دانید که حتما زمین خواهید خورد. اینجا، جایی است که برای بسیاری از افراد کار تمام می‌شود. آنها با اولین شکست کار را رها می‌کنند و دیگر ادامه نمی‌دهند. مشکلات فرصت‌هایی هستند که باعث می‌شوند به موارد بهتری برسیم. آنها موانعی بر سر راه‌مان هستند تا تجارب بیشتری کسب کنیم و در کارمان پخته‌تر شویم.

 

پشتکار و مداومت تمایز واقعی افراد موفق از افراد شکست خورده است. ناپلئون هیل یک فصل از کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» را به «مداومت» اختصاص داده است. او می‌نویسد:

«هیچ کیفیتی به‌اندازه‌ی مداومت و پایداری کارساز نیست. وقتی درباره‌ی پیامبران، فیلسوفان، اعجازگران و رهبران مذهبی مطالعه می‌کنیم، بدون استثنا به این نتیجه می‌رسیم که مداومت، تمرکز، تصمیم قطعی و هدفمشخص، منابع اصلیِ موفقیت آنها بوده است.»

هرچه بیشتر و بیشتر مقاومت کنیم احتمال موفقیت‌مان هم بیشتر می‌شود. بسیاری از مردم وقتی که تنها چند قدم تا موفقیت فاصله دارند، دست از تلاش می‌کشند و تسلیم می‌شوند. قبل از موفقیت باید مشکلات موقتی را بپذیریم تا از آنها بیاموزیم و بر آنها غلبه کنیم.

دنیا گرد است، جایی که ممکن است به نظر آخر راه برسد می‌تواند آغاز راه باشد.

– ایری بیکر پریست

گاه متوجه نیستیم که بزرگ‌ترین موفقیت‌ها و دستاوردها بسیار به ما نزدیک‌ هستند، نزدیک‌تر از آنچه تصور می‌کنیم. پس این گام را بردارید. انفعال و تسلیم شدن ما را از رسیدن به هدف بازمی‌دارد. باید از «دست کشیدن» دست بکشیم و علی‌رغم همه‌ی مشکلات، به راه‌مان ادامه بدهیم و جز با در آغوش گرفتن هدف، متوقف نشویم.

برای محقق ساختن زندگی رؤیایی خود، حاضرید چه چیزهایی را فدا کنید یا چه چیزهایی را تحمل‌ کنید؟ مهم نیست رؤیای شما چقدر راحت به‌سوی‌تان می‌آید، در هر حال شما باید چیزهایی را قربانی کنید تا به آن دست ‌یابید. اگر اولویت اول را به رؤیای خود ندهید و برای آن وقت کافی نگذارید، هرگز محقق نخواهد شد.

– باب پراکتور


تگ ها : چطور با انجام کاری که دوست داریم، کسب درآمد کنیم؟ چگونه شغلی را که دوست داریم، پیدا کنیم؟ 10 راه خلاقانه و تضمینی برای کسب درآمد در خانه چطور با انجام کاری که دوست داریم، کسب درآمد کنیم؟ گام اول: کاری را که کسب درآمد از یوتوب YouTube چگونه با پیامک درآمد کسب کنیم؟ چگونه بدون سرمایه‌ یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه با معرفی بیش از ۲۰ روش مختلف کسب Lancerify چگونه از کسب‌وکار در فضای مجازی، درآمد خوبی کسب کنیم؟ 3 روش برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا کسب درآمد از تلگرام – آموزش رایگان کسب درآمد از تلگرام چگونه بدون پول کسب و کاری را شروع کنیم؟ چطور در سفر درآمدزایی کنیم؟! چطور در سفر پول در بیاوریم؟! چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول) کسب درآمد از اینستاگرام ( آموزش ویدیویی کارآفرینی با ده هزار تومان کسب و کار با سرمایه کوچک پیشنهادهایی برای پول در آوردن! آشنایی با 25 راه ساده برای ایجاد انگیزه چگونه علاقمندی های زندگی خود را پیدا کنیم؟ مشاوره کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار پر درآمد ترین شغل های ایران کسب درآمد با ای نوتی چگونه از وبلاگ نویسی به کسب درآمد اینترنتی برسیم چطور به کارهایی که دلتون می خواد انجام بدین، نه بگین بدون تخصص، چطور کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟ کسب درآمد از طریق یوتیوب 2017 چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟ Dan Pallotta: دن پالوتا: طرز فکر ما در مورد خیریه، به شدت غلط است کسب درآمد اینترنتی 300 هزارتومان در 30 دقیقه در منزل کسب درآمد از همکاری در فروش یا راه اندازی سایت فروش اینترنتی؟ با کدام نحوه کسب درامد از طریق سایت پارس نیل چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم یا راه اندازی کنیم؟ 25 شغلی که با آن میتوانیدبه درآمد میلیونی برسید چطور با کار کمتر درآمد بیشتر داشته باشیم؟ 3 راه برای کسب درآمد از تلگرام حالا ماهي بيست ميليون درآمد دارم صفر تا ۱۰۰ کسب درآمد میلیونی از تلگرام چگونه از طریق برنامه نویسی ثروتمند شویم؟ با روزی 2 ساعت کار اینترنتی می شود ماهی 2 میلیون درآمد داشت؟ با مشاغل خانگی با درآمد بالا آشنا شوید ۳ دعا برای رونق قطعی کسب و کار شما چگونه از بدهکار شدن در کسب و کار خود فرار کنیم؟ چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟ کسب درآمد از تلگرام آیا خواهید تونست [بدون تخصص] از اینترنت درآمد کسب کنید؟ روش های کسب درآمد از محتوای دیجیتال (بخش اول) کارگاه راز های موفقیت – زندگی با محبت کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30 دقیقه چگونه با درامد کم به رویامون برسیم چطور 20 میلیونمان را دو برابر کنیم؟ ایده‌های دکتر علی اصغر جهانگیری برای خوداشتغالی آموزش کسب درآمد 15 میلیون در ماه به روش عملی افزایش ۱۰ برابری درآمد در رکود کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت چهارم ) 5 عادت ثروتمندان کسب و کارهای اینترنتی که شما را ثروتمند می کند ۸ چیزی که آدم‌های موفق برای رسیدن به موفقیت از آن می‌گذرند راهنمای جامع طراحی مدل کسب و کار خلاقانه کسب درآمد از برنامه نویسی کسب درآمد در منزل به عنوان یک فریلنسر جستجوگرها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟ ۷ ایده پولساز کار در منزل با سرمایه کم کسب و کار اینترنتی را چگونه راه اندازی کنیم و آن را به درآمد زایی کسب درامد 600000 تومان در کمتر

نظرات




نماد