سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

اگر تاکنون ثروتمند نشده‌اید و به استقلال و آزادی مالی دلخواه خود دست پیدا نکرده‌اید، ممکن است درباره‌ی ثروتمند شدن دچار برخی افکار و باورهای محدودکننده باشید. بدون تردید نوع باورهای ما در مورد پول، ثروت و ثروتمند شدن، مشخص‌کننده‌ی دستاوردهای مالی ما در زندگی است. اگر بر این باور باشید که برای ثروتمند شدن حتما باید در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا می‌آمدید یا در رشته‌ی خاصی تحصیل می‌کردید یا بسیار بیشتر از وضعیت فعلی تلاش می‌کردید، هرکدام از این باورها ممکن است مانعی بزرگ بر سر راه موفقیت مالی شما باشد. در این مقاله به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد درصورتی‌که مصمم، متعهد و مشتاق باشید، شما هم می‌توانید ثروتمند شوید.

۱. همه‌ی ثروتمندان، ثروتمند زاده نشده‌اند

اگر شما در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده باشید به دو دلیل در موقعیت بهتری از دیگران برای ثروتمند شدن قرار دارید. اول اینکه ممکن است والدین شما مقدار زیادی از ثروت خود را به شما ببخشند، به ارث بگذارند یا با تأمین سرمایه‌ی اولیه برای شروع کسب و کار خودتان، از شما حمایت کنند. اما دلیل مهم‌تر این است که اگر در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده باشید، احتمالا با باورها و افکار مثبت بیشتر و موانع ذهنی کمتری در مورد پول و ثروت بزرگ شده‌اید. این دیدگاه مثبت به ثروت باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید به استقلال و آزادی مالی خود دست یابید. اما ثروتمندزادگان بسیاری نیز بوده‌اند که نه‌تنها بر ثروت موروثی خود اضافه نکرده‌اند بلکه تمام آن را نیز بر باد داده‌اند، شاید به این دلیل که بادآوره را معمولا باد راحت‌تر با خود می‌برد. اما فرض من این است که شما نیز مثل خود من، در خانواده‌‌ای ثروتمند به دنیا نیامده‌اید! در غیر این صورت شاید هیچ انگیزه‌ای برای مطالعه‌ی این مقاله نداشتید. اما آیا من و شما که در خانواده‌های فقیر یا متوسط به دنیا آمده‌ایم، محکوم به یک زندگی مالی فقیرانه یا متوسط هستیم؟ شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد چنین نیست. اگر خودتان نیز نگاهی به دوروبَرتان بیندازید افرادی را خواهید یافت که از یک وضعیت فقیرانه و از راه‌های انسانی، مشروع و قانونی، خود را به قله‌های ثروت رسانده‌اند. بنابراین شما هم می‌توانید با الهام گرفتن از آنها این مسیر را طی کنید و به جایگاهی مشابه دست یابید.

«اغلب اشخاص با ارث یا برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌های بخت‌آزمایی میلیونر نمی‌شوند، بلکه با انجام کاری که دوست دارند درآمد خوبی به‌دست می‌آورند و اقدام به پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

– توماس جی استنلی و ویلیام دی دانکو از کتاب همسایه میلیونر

 

۲. ثروتمندان تافته‌ی جدابافته نیستند

برخی از ما فکر می‌کنیم که ثروتمندان انسان‌های خاصی هستند و تصور می‌کنیم که آنها با ساختار ژنتیکی یا خصوصیات خاصی به دنیا آمده‌اند. اما حقیقت این است که ثروتمندان هم آدم‌هایی معمولی هستند. ثروتمندان هم مثل همه‌ی افراد، ضعف‌ها و قوت‌های خود را دارند. در میان ثروتمندان هم انواع افراد با خلقیات، رفتار و ویژگی‌های متفاوت را می‌توان دید. کسانی که تلاش کرده‌اند خصوصیات مشترکی را در میان ثروتمندان بیابند شاید باعث شکل گرفتن این تصور شده‌اند که آنها تافته‌ای جدابافته هستند اما چنین نیست. ثروتمندان باهوش‌تر از سایرین نیستند، توانایی‌های عجیب‌وغریب یا خصوصیات اخلاقی متفاوتی هم ندارند. ثروتمندِ درستکار داریم و ثروتمند خلافکار، ثروتمند صادق داریم و ثروتمند دروغگو، ثروتمند خسیس داریم و ثروتمند بخشنده و سایر ویژگی‌هایی که در تمام انسان‌ها می‌تواند وجود داشته باشد. در اصل ثروتمند بودن باعث نمی‌شود که کسی ویژگی روان‌شناختیِ خاصی پیدا کند. ثروتمند شدن باعث نمی‌شود که یک نفر خسیس شود. چنین فردی وقتی فقیر و بی‌پول بود نیز حتما خسیس بوده است اما چون آن زمان پولی برای بخشش نداشته، خساست او به چشم نمی‌آمده اما حالا که ثروتمند شده است، خساست او راحت‌تر به چشم می‌آید. از طرف دیگر چون ثروت به آدم قدرت می‌دهد باعث می‌شود که ویژگی‌های او آشکار شود. مثلا اگر فردی بی‌پول دارای ویژگی سلطه‌گری و بهره‌کشی باشد، کسی به این ویژگی او پی نمی‌برد اما وقتی که ثروتمند شد این ویژگی او آشکار می‌شود. نتیجه اینکه ثروت، کسی را خوب یا بد نمی‌کند بلکه ثروت و قدرت ناشی از آن، فقط ذات آدم‌ها را آشکار می‌کند. بنابراین ثروتمندان هیچ تفاوتی با من و شما ندارند که آنها را مستحق این ثروت و شما را از آن محروم کند. هر کسی که بخواهد ثروتمند شود و حاضر باشد متعهدانه مسیر دستیابی به آن را طی کند، در جمع ثروتمندان قرار خواهد گرفت.

 

۳. ثروتمند شدن به تحصیلات ربطی ندارد

بعضی از ما فکر می‌کنیم که برای ثروتمند شدن حتما باید تحصیلات بالایی داشته باشیم. اما تحصیلات به‌خودیِ‌خود کسی را ثروتمند نمی‌کند. حتی ممکن است که تحصیلات مانعی هم برای ثروتمند شدن به حساب بیاید چون مهارت و دانشی که برای ثروتمند شدن لازم است، چیزی نیست که لزوما در دانشگاه‌ها تدریس شود. شاید به همین دلیل است که رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» می‌گوید که «شاگردان ممتاز برای شاگردان ضعیف کار می‌کنند و شاگردان متوسط برای دولت کار می‌کنند.» این حقیقت را شخصا تجربه کرده‌ام. من به‌عنوان مهندس صنایع غذایی در کارخانه‌های مختلفی کار کردم که در میان صاحبان آنها که ثروت میلیاردی داشتند بالاترین مدرک تحصیلی، سوم راهنمایی بود. بنابراین نداشتن تحصیلات و مدرک تحصیلی را نمی‌توان توجیهی برای ثروتمند نشدن دانست. بیشتر بیکاران جامعه‌ی ما دارای تحصیلات عالی یعنی فوق لیسانس و دکتری هستند، اما نه‌تنها ثروتمند نیستند بلکه هیچ درآمدی نیز ندارند. البته باید توجه داشت که در این مورد نیز، باز هم خود این تحصیلات دانشگاهی نیست که مانع ثروتمند شدن است بلکه توقع صرف از مدرک دانشگاهی برای ثروتمند شدن است که مانع به حساب می‌آید. تحصیلات می‌تواند ابزاری قوی برای ثروتمند شدن باشد. همه چیز به این برمی‌گردد که چگونه به آن بنگریم و به چه نحوی از آن استفاده کنیم. البته در عصری که اطلاعات در دسترس همگان قرار دارد شاید باید در نگاه کلی در تحصیلات و تعریف آن بازنگری کنیم. ناپلئون هیل، نویسنده‌ی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»، تعریف جالبی از انسانِ تحصیل‌کرده دارد که می‌تواند راه‌گشا باشد.

«انسانِ تحصیل‌کرده لزوما کسی نیست که دانش عمومی و تخصصی زیادی داشته باشد. انسان تحصیل‌کرده کسی است که ذهنش را آنچنان وسعت بخشیده است که به کمک آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن حقوق دیگران، به آنچه می‌خواهد، دست یابد.»

 

۴. ثروتمند شدن به سن و سال بستگی ندارد

ممکن است که خیلی از ما فکر کنیم که برای ثروتمند شدن هنوز خیلی جوان یا خیلی پیر هستیم. درست است که برخی روش‌های ثروتمند شدن مثل پس‌انداز کردن نیازمند سپری شدن سال‌های طولانی است اما همچنان روش‌های بسیاری برای ثروتمند شدن هست که چه در بیست سالگی و چه در شصت سالگی با استفاده از آنها در طول چند سال می‌توانید به ثروت بالایی دست پیدا کنید. با نگاهی به اطراف خود می‌توانید مثال‌هایی از ثروتمندان جوان، میان‌سال و پیر را ببینید. با اینکه سن و سال تعیین‌کننده نیست، اما هرچه زودتر تصمیم به ثروتمند شدن بگیرید، بهتر است. هرچه زودتر شروع کنید مسیرهای رسیدن به قله‌های ثروت و توانگری را زودتر خواهد پیمود و فرصت بیشتری برای صعود به قله‌های بلندتر و زمان بیشتری برای برخورداری و لذت بردن از ثروت خود خواهید داشت.

 

۵. ثروتمند شدن به محل زندگی ربطی ندارد

منظور من این نیست که میزان رونق اقتصادی، فرصت‌ها و امکانات محلی که در آن زندگی می‌کنیم، در ثروتمند شدن بی‌تأثیر است بلکه منظور این است که این شرایط یک مانع غیرقابل عبور نیست. شما در هر محل و شرایطی که باشید در اطراف‌تان هم آدم‌های فقیر می‌بینید و هم آدم‌های ثروتمند. حتی در محروم‌ترین مناطق ایران، پتانسیل‌های بسیاری برای کسب درآمد و ثروتمند شدن وجود دارد. اما اگر بر این باور باشیم که «اینجا منطقه‌ی محرومی است و هیچ فرصت و امکانی برای ثروتمند شدن نیست» قطعا قادر نخواهیم بود فرصت‌های موجود را ببینیم و از آنها استفاده کنیم. در هر جا که زندگی می‌کنید به این فکر کنید که چه چیزی در منطقه‌ی شما به وفور یافت می‌شود و چه چیزی کمیاب است. یکی از ساده‌ترین و بدیهی‌ترین راه‌های کسب درآمد برای شما خرید و فروش همین چیزهاست. اگر به‌دقت نگاه کنید در همان محل زندگی خود فرصت‌های بی‌نظیری برای کسب ثروت خواهید یافت. از طرف دیگر با وجود اینترنت، دسترسی به مشتری در هر نقطه‌ای از کره‌ی زمین به‌طور بالقوه فراهم است. ببینید که از همان محل زندگی خود چه نوع کسب و کار اینترنتی را می‌توانید راه بیندازید. حتی اگر وسط کویر هم باشید، فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد دارید مثلا می‌توانید وبلاگی درست کنید و با تبلیغ جاذبه‌های منطقه‌ی خود، با دعوت توریست‌های طبیعت به محل خود کسب درآمد کنید.

«دنیا محل وفور و فراوانی است که در آن تکنولوژی در حکم موتوری بوده است که بیشترین فایده را به بیشترین تعداد مردم ارزانی داشته است.»

– پل زین پیلرز

۶. ثروتمند شدن نیازی به جان‌کندن ندارد

برخی فکر می‌کنند که ثروتمند شدن نیازمند تحمل سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری است، اما حقیقت این است که سختی ثروتمند شدن بیشتر از سختی زندگی فقیرانه یا متوسط نیست. از طرف دیگر طبیعی است که هر چیزی بهایی دارد و برای صعود به قله‌های بالاتر باید انرژی‌، شهامت و تعهد بیشتری داشته باشید.

مارک فیشر و مارک آلن در کتاب «چگونه مانند میلیاردرها فکر کنیم» می‌گویند: «برای اغلب مردم شکست، شیوه‌ای از زندگی شده است. شکست عادتی است که رها شدن از آن دشوار است. فضای اجتماعی ما انتظارات بزرگ به ما داده، اما شرطی شدن اجتماعی روحیه‌ی ما را تضعیف کرده است. چرخه‌ی معیوبی ایجاد شده است. برای اینکه موفق شویم باید بدانیم که موفقیت هرگز دشوارتر از شکست خوردن نیست، بلکه روشی برای برنامه‌ریزی ذهنی است.»

اگر ثروتمند باشید و به آزادی مالی برسید می‌توانید کنترل زمان خود را در اختیار داشته باشید و با سبک دلخواه خود زندگی کنید اما اگر ثروتمند نباشید احتمال زیادی وجود دارد که تمام عمر را محکوم به جان‌کندن باشید. تحمیل اختیاری دشواری‌های مسیر ثروتمند شدن بر خویشتن، بسیار راحت‌تر از تحمل سختی‌هایی است که فقر و ضعف مالی بر ما تحمیل می‌کند.

۷. برای ثروتمند شدن لزوما به سرمایه‌ی اولیه نیاز ندارید

نداشتن سرمایه‌ی اولیه، توجیه افراد زیادی برای اقدام نکردن در جهت دستیابی به درآمد بیشتر و ثروتمند شدن است. اولاً همه‌ی کسب‌وکارها برای شروع نیاز به سرمایه‌ی زیادی ندارند و از طرف دیگر اگر برای ثروتمند شدن مصمم باشید، حتما می‌توانید سرمایه‌ی مورد نیازتان را تأمین کنید. همه چیز به میزان اشتیاق و تعهد شما به ثروتمند شدن برمی‌گردد. درصورتی‌که دارای چنین عزمِ جزم و اشتیاق سوزانی برای صعود به قله‌های ثروت و توانگری باشید، حتما راهی برای جور کردن سرمایه‌ی موردنیازتان خواهید یافت. شاید وام بگیرید، سرمایه‌گذار پیدا کنید یا از اطرافیان خود قرض کنید. شاید هم مناسب باشد که کار را در اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر که متناسب است، شروع کنید و به مرور آن را توسعه بدهید.

تصمیم قاطع برای ثروتمند شدن

اگر با تمام وجود برای صعود به قله‌ی ثروت مصمم باشید، هیچ مانعی نمی‌تواند شما را متوقف کند. همه چیز به میزان اشتیاق و تعهد شما به ثروتمند شدن برمی‌گردد. اگر چنین اشتیاق و عزمی در خود نمی‌بینید، ممکن است ناشی از یکی از باورهای محدودکننده‌ای باشد که در این مقاله آنها را بررسی کردیم. اگر از وضع مالی خود راضی نیستید شاید ترموستات مالی شما در درجه‌ی پایینی تنظیم شده است و لازم است که با بازنگری باورهای خود آن را برای یک زندگی ثروتمندانه تنظیم کنید. تصور کنید که اگر به ثروت دلخواه خود دست پیدا می‌کردید زندگی شما چه تغییری می‌کرد؟ خودتان، خانه، ماشین، امکانات، تفریحات و روابط‌تان چگونه بود؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دستیابی به این زندگیِ رؤیایی این است که از هم‌اکنون تصور کنید که رؤیاهای شما محقق شده است و از همین لحظه با افکار، احساسات و رفتارهای آن موقع، زندگی کنید. شاید این پیشنهاد خنده‌دار و حتی مسخره به نظر برسد اما این حقیقت دارد که حتی تظاهر به موفقیت شما را موفق می‌کند. تنها در صورتی ثروتمند خواهید شد که بتوانید در ذهن‌تان خودتان را آدمی ثروتمند ببینید و یقین داشته باشید که ثروتمند خواهید شد. تظاهر به ثروتمند بودن این باور را در ضمیر ناخودآگاه شما تثبیت و برای غلبه‌ بر موانعِ مسیرِ صعود به قله‌ی ثروت و توانگری شما را یاری می‌کند.

«اگر شما اطمینانی مطلق که ناشی از ایمان قوی است در خود به‌وجود بیاورید، در آن صورت واقعا قادر به انجام هر کاری خواهید بود، ولو اینکه دیگران به غیرممکن بودن آن ایمان داشته باشند.»

– آنتونی رابینز


تگ ها : ۷ دلیلی که ثابت می‌کند شما هم می‌توانید ثروتمند شوید Images for ‫۷ دلیلی که ثابت می‌کند شما هم می‌توانید ثروتمند شوید‬‎ آفتاب اقتصادی 7 نشانه که ثابت می کند هنوز هم می‌توانید ثروتمند شوید ۷ نشانه که ثابت می کند هنوز هم می‌توانید ثروتمند شوید ۱۰ نشانه که دلیل ثروتمند نشدن شما است در سبکتو همراه با پادکست صوتی چطور قبل از 29 سالگی تبدیل به یک میلیاردر شویم ؟ مثل ثروتمندان فکر کنیم (5 مورد) اگر این ۱۰ کار را انجام می‌دهید، هیچ‌وقت ثروتمند نمی‌شوید علم ثروتمندی علم ثروتمند شدن #ﺧﻮشبختی hashtag on Twitter سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری چگونه شما را ثروتمند می کند ۷ راه تضمینی ثروتمند شدن ثروتمندشدن تا ۳۰ سالگی: ۸ طرز فکر سازنده برای کسب ثروت آیا می‌شود بدون سرمایه اولیه ثروتمند شد؟ ۲۰ دلیل که چرا ثروتمند نیستیم اصول پولدار شدن و ثروت سازی که ثابت شده اند چگونه پولدار شویم: 8 روش هوشمندانه و موثر برای پولدار شدن در ایران باورهایی که شما را ثروتمند می‌کند اگر می‌خواهید قبل از ۳۰ سالگی میلیونر شوید، این ۱۱ کار را انجام دهید برای آن که یک متخصص بهتر شبکه‌ شوید، نیاز به تحصیلات ندارید مدیریت هزینه ها با ۱۱ اپلیکیشن رایگانی که امکان پس‌انداز کردن را می‌دهد مهمترین قوانین ثروتمند شدن پولدار نخواهید شد اگر این ۹ نشانه را دارید تربیت ضمیر ناخوداگاه اهرم ثروت و انواع ان : مهم ترین چیزی که برای خلق ثروت باید بدانید ۷ نکته که ثابت می کند شما هم می‌توانید ثروتمند شوید چگونه پولدار شویم؟ Simon Sinek: سایمون سینک: چگونه رهبران بزرگ، الهام بخش می شوند ۷ راز موفقیت افراد موفق جهان که از آن بی‌اطلاعید! چرا افراد کم سواد، میلیاردر می‌شوند؟ نقد قرآن چگونه با تغییر باورهای خود ثروتمند شویم؟ ۹ دلیلی که چرا پولدار نمی‌شوید؟ به 7 دلیل همه میتوانند ثروتمند شوند. 3 استراتژی برای اینکه ثروتمند شوید و پول پارو کنید بایگانی‌ها متن امید چقدر به میلیاردر شدن نزدیک هستید ؟ خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند را مطالعه کنید تا روش‌های درست ثروتمند کارهایی که باعث می شود یک فرد ثروتمند شوید ۱۱۷ درس کاربردی برای ثروتمند شدن با درآمد کم چگونه ثروتمند شویم؟ هفت گام تبدیل علاقه به پول و ثروت خرد تالک قانون جذب در کسب و کار همراه با مستند کامل راز یا قانون جذب راز ثروت 7 درس ثروت سازی و موفقیت مالی از 7 نفر از موفقترین افراد جهان 17 راه مراقبت از پوست به توصیه متخصصان بیژن پاکزاد؛7راز ثروتمندترین فروشنده ایرانی در دنیا که برای 6رییس چگونه پولدار شویم و پولدار باقی بمانیم؟ پیوند مجدد خانواده چرا ثروتمندان بدون انجام تمرینات روزانه ثروتمند هستند؟ 7 قانون کائنات برای کسب ثروت و موفقیت نترس! آرزو کن ۷ ۱۳ چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید بی‌خیال آنها شوید 7 کاری که قبل از رابطه جنسی می‌توانید برای قوی‌تر کردن رابطه‌تان انجام آیا راهی ساده و شدنی برای ثروتمند شدن وجود دارد؟ معرفی ۱۹ کتاب که هر کارآفرین باید بخواند +یادگیری رایگان در کالج آموزش ساخت پادکست – چه‌طور صدا ضبط کنیم – Channel B Podcast ويكى 5040 ذهن ثروت آفرین 10 عادت وحشتناک که خوشبختی ما را نابود می کند دانشکده ثروت برای جوانان چگونه از طریق برنامه نویسی ثروتمند شویم؟ چرا ثروتمندان ، ثروتمندتر و فقیران ، فقیرتر می شوند؟

نظرات




نماد