سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تلفن‌های هوشمند به بخش جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده‌اند، و اپراتورها هم این را می‌دانند؛ بنابراین برای سرویس‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید کلی از شما پول می‌گیرند. ولی آیا می‌دانستید که برای ارسال پیامک و برقراری تماس به هیچ چیزی جز Wi-Fi نیاز ندارید؟ این روش قطعاً مشکلاتی هم دارد، اما اگر می‌خواهید از شر هزینه‌های سنگین قبض موبایل راحت شوید، این روش راهی است که به درد شما می‌خورد.

 با استفاده از این آموزش علاوه بر ارسال و دریافت پیامک بدون نیاز به سیم کارت می‌توانید تماس هم بگیرید و دریافت کنید. و البته هر کار دیگری که قبلاً انجام می‌دادید را هم با تلفن هوشمند خود انجام دهید.

در این مطلب می‌خواهیم آموزش راه‌اندازی Google Voice و Google Hangouts را به شما آموزش دهیم تا از طریق آن‌ها بتوانید همین کارها را با وای فای انجام دهید. اما این یعنی برای انجام این کارها حتماً باید به وای فای وصل باشید. این خودش یکی از مشکلات این روش است، ولی اگر در محل زندگی خود دسترسی خوبی به وای فای دارید مشکلی از این بابت نخواهید داشت. قابلیت Wi-Fi Assistant اندروید با اتصال خودکار به شبکه‌های مورد اعتماد انجام این کار را ساده‌تر می‌کند. اگر از برخی سرویس‌دهنده‌ها مثل Comcast یا AT&T استفاده می‌کنید، در خارج از خانه و قسمت‌ّهایی از شهر هم به وای فای دسترسی خواهید داشت.

 

به علاوه، با استفاده از این روش همه‌ی تماس‌ها به آمریکا و کانادا یا از آن‌جا رایگان است، ولی برای تماس‌های بین المللی باید پول بیشتری بپردازید.

در آخر برای تماس‌های اضطراری (مثل پلیس) هم تا زمانی که از موبایل استفاده کنید (نه تبلت یا دستگاه‌هایی مثل آیپاد تاچ) مشکلی نخواهید داشت، ولی این تماس‌ها را باید از طریق شماره‌گیر اصلی دستگاه انجام دهید (نه سایر اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد). امکان برقراری تماس با سرویس‌های اضطراری – حتی بدون سیم کارت – در همه‌ی تلفن‌های همراه وجود دارد، بنابراین لازم نیست در موقعیت‌های اضطراری نگران چیزی باشید.

 

چه چیزهایی لازم است؟

 

این روش باید با ابزارهای یکسان روی آیفون و گوشی‌های اندرویدی کار کند. من در این راهنما کار با اندروید را توضیح می‌دهم ولی سعی می‌کنم اگر تفاوتی در iOS وجود دارد به آن هم اشاره کنم. ابزارهایی که برای انجام این کار نیاز دارید از قرار زیر است:

 

  • اکانت گوگل
  • شماره‌ی Google Voice و اپلیکیشن Google Voice برای اندروید و iOS
  • اپلیکیشن Google Hangouts برای اندروید و iOS
  • شماره‌گیر Hangouts برای اندروید (این شماره‌گیر در نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Hangouts قرار داده شده است)

 

مرحله اول: اکانت Google Voice را راه‌اندازی کنید

 

اول کاری که باید بکنید این است که یک اکانت و شماره‌ی گوگل ویس بسازید. اگر این‌ها را دارید، به مرحله‌ی بعد بروید!

 

اگر نمی‌دانید گوگل ویس چیست، به طور خلاصه می‌توان گفت گوگل ویس شماره‌ای کاملاً رایگان است که از طرف گوگل برای شما فراهم می‌شود. با این سرویس می‌توان در آمریکا بدون نیاز به پرداخت پول به اپراتورها از طریق اینترنت به طور رایگان پیامک فرستاد یا تماس گرفت. این تماس‌ّها و پیامک‌ها برای طرف مقابل با شماره‌ی گوگل ویس شما ثبت می‌شود، پس می‌توانید آن را به عنوان شماره‌ی جدید خود به همه‌ی اعضای خانواده یا دوستانتان بدهید، مگر این که شماره‌ی فعلی خود را به شماره‌ی گوگل ویس‌تان تبدیل کنید (البته این روش راهکاری نسبتاً دائمی‌تر است، ولی زحمت پخش کردن شماره‌ی جدید را از دوش شما برمی‌دارد).

 

برای راه‌اندازی این سرویس از طریق کامپیوتر به صفحه‌ی خانگی Google Voice بروید و روی دکمه‌ی Get Google Voice کلیک کنید. بعد از این که منوی کشویی ظاهر شد، گزینه‌ی Web را انتخاب نمایید (البته با این فرض که با کامپیوتر آمده باشید).

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

روی اولین فیلد کلیک کرده و اسم شهر یا کد منطقه‌ی خود را وارد کنید تا شماره‌ی مخصوص آن ناحیه را دریافت نمایید. به یاد داشته باشید که گوگل به همه جا شماره نمی‌دهد، پس به جای انتخاب محل دقیق زندگی خود، بهتر است یک نقطه‌ی نزدیک به آن را انتخاب کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

از بین شماره‌هایی که ظاهر می‌شود یکی را انتخاب و روی Select کلیک کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

در طول فرآیند اولیه‌ی راه‌اندازی، باید یک شماره‌ی واقعی را به گوگل ویس وصل کنید (نگران نباشید، بعد از این که راه‌اندازی تمام شد می‌توانید این اتصال را از بین ببرید). روی Next کلیک کنید، سپس شماره‌ی تلفن خود را وارد نمایید. حالا پیامکی حاوی یک کد شش رقمی تایید دریافت می‌کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

بعد از این که این مرحله تمام شد، گوگل به شما می‌گوید که شماره‌ی شما تایید شده است.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

اگر نمی‌خواهید وقتی از طریق گوگل ویس با شما تماس گرفته می‌شود، شماره‌ی اصلی‌تان زنگ بخورد (به طور پیشفرض با وصل کردن شماره تلفن شما و سرویس مذکور این اتفاق می‌افتد)، باید اتصال شماره را از بین ببرید. پس با کلیک روی نقطه‌هایی که در پنل سمت چپ وجود دارد به منوی تنظیمات بروید، سپس Settings را انتخاب کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

در بخش Linked Numbers، روی علامت ضربدری که کنار شماره‌ی شما قرار دارد کلیک کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

پنجره‌ای ظاهر شده و از شما می‌خواهد انجام این کار را تایید کنید. اگر مطمئن هستید، روی دکمه‌ی Delete کلیک کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

کار تمام است. از این به بعد تماس‌ها به شماره‌ی اصلی شما وصل نمی‌شود.

 

مرحله دوم: موبایل خود را راه‌اندازی کنید

 

پس از آنکه ابزارهای لازم را تهیه کردید و همه چیز نصب شد، آماده‌ی انجام ادامه‌ی کار هستید. فرآیند کار نسبتاً ساده است، بنابراین احتمالاً با مشکلی مواجه نخواهید شد.

 

گفتنی است، اگرچه از نظر فنی می‌توانید اکثر این کارها را صرفاً از طریق اپلیکیشن Google Voice انجام دهید، ولی شخصاً در دریافت نوتیفیکیشن مربوط به تماس‌ّها و غیره با Voice مشکل داشتم. اما اگر از Hangouts استفاده کنید مشکلی پیش نمی‌آید، پس توصیه می‌کنم فقط به Voice بسنده نکنید.

 

اول Hangouts را اجرا کنید. این برنامه محلی است که همه‌ی تنظیمات شما را مدیریت می‌کند.

 

اگر قبلاً از Hangouts استفاده کرده باشید، با رابط آن آشنایی دارید. در نسخه‌ی اندروید دو زبانه وجود دارد: یکی برای پیامک‌ها، و دیگری برای تماس‌‌ها (که بعد از نصب Hangouts Dialer فعال می‌شود). در نسخه‌ی iOS، این زبانه‌ها که چهارتا هستند در پایین صفحه قرار دارند: Contacts، Favorites، Messages و Calls.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

نهایتاً کارکرد هر دو نسخه به یک شکل است، و شما فقط با دو زبانه‌ی Messages و Calls کار دارید.

 

اکنون با انتخاب سه خط موجود در بالای صفحه منو را باز کنید (یا از سمت چپ صفحه به سمت راست سوایپ نمایید)، و بعد گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

در اندروید، اکانت خود را انتخاب کرده، سپس بخش Google Voice را پیدا کنید. در iOS، وارد بخش Phone Number شوید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

اولین چیزی که باید فعال کنید گزینه‌ی Incoming Phone Calls است، این گزینه باعث می‌شود هنگام دریافت تماس تلفن شما زنگ بخورد.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

اگر می‌خواهید برای پیامک‌ها هم به جای Google Voice از Hangouts استفاده کنید، از همین جا گزینه‌ی Messages را هم فعال نمایید. چرا که مدیریت هر دوی این‌ها از طریق یک اپلیکیشن ساده‌تر است، علاوه بر این پیامک‌ها در Hangouts نسبت به اپلیکیشن Voice جالب‌تر هستند. پشتیبانی از GIF هم در این برنامه از ویس بهتر است، پس این را هم در نظر داشته باشید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

به یاد داشته باشید که اگر از Hangouts برای SMS استفاده کنید، نوتیفیکیشن‌های آن را روی همه‌ی دستگاه‌ّهایی که Hangouts را روی آن‌ها تنظیم کرده باشید – از جمله کامپیوتر – دریافت می‌کنید.

 

در iOS، باید یک گزینه‌ی دیگر را هم فعال کنید. از منوی Settings، گزینه‌ی Answer on lock screen را روشن نمایید تا مثل تماس‌های معمولی از روی صفحه‌ی قفل هم بتوانید به آن‌ها پاسخ دهید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

از حالا به بعد، به صورت عادی می‌توانید تماس بگیرید و پیامک ارسال کنید، ولی به جای استفاده از شماره‌گیر پیشفرض دستگاه و اپلیکیشن پیام‌رسانی آن، باید از Hangouts استفاده کنید (مگر این که برای پیام‌رسانی بخواهید از اپلیکیشن گوگل ویس استفاده نمایید).

 

مرحله سوم: تغییر تنظیمات Google Voice (اختیاری)

 

تنظیمات Google Voice در همه‌ی دستگاه‌ها (و نسخه‌ی وب) همگام‌سازی می‌شود، پس بهتر است تغییراتی را در آن اعمال کنید.

 

شماره‌ی اصلی خود را وصل کنید

 

اول از همه، اگر قصد ندارید از این سرویس به عنوان شماره‌ی اصلی خود استفاده کنید، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید تا همه‌ی تماس‌ها به شماره‌ی اصلی‌تان فرستاده شود. در گوگل ویس بخش Settings را باز کنید، به بخش Linked Numbers بروید و شماره‌ی خود را آن‌ها اضافه کنید. اگر در هنگام راه‌اندازی Voice این کار را کرده باشید، دیگر نیازی به انجام مجدد آن ندارید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

اما به خاطر داشته باشید که از این پس همه‌ی تماس‌ّها روی موبایل اصلی‌تان هم ظاهر می‌شود، بنابراین تماس‌ها را روی هر دو سیستم می‌گیرید. اگر قصد دارید فقط از همان سرویس مبتنی بر وای فای استفاده کنید، نیازی نیست نگران وصل کردن شماره‌ها باشید.

 

نوتیفیکیشن ایمیلی تماس‌های از دست رفته و پیامک‌ها را فعال کنید

 

وقتی روی گوگل ویس خود یک تماس از دست رفته دارید، می‌توانید نوتیفیکیشن آن را به صورت ایمیل دریافت کنید. من شخصاً از این روش خوشم نمی‌آید، ولی شاید بعضی‌ها چنین راهکاری را دوست داشته باشند.

 

برای فعال کردن این ویژگی اپلیکیشن Voice را باز کرده و به بخش Settings بروید.

 

برای فعال کردن دریافت پیامک‌ها از طریق ایمیل، گزینه‌ی Forward messages to… را فعال کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

برای دریافت نوتیفیکیشن تماس‌های از دست رفته از طریق ایمیل، گزینه‌ی Get email alerts for missed calls را فعال کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

متن پیام‌های صندوق صوتی خود را دریافت کنید

 

از آن‌جایی که برای تماس‌ها از گوگل ویس استفاده می‌کنید، می‌توانید برای صندوق صوتی خود از قابلیت تبدیل صوت به متن گوگل بهره بگیرید.

 

در اپلیکیشن Voice، به منوی Settings رفته و وارد بخش Voicemail شوید. سپس گزینه‌ی Voicemail Transcript Analysis را فعال کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

علاوه بر این برای دریافت این متون از طریق ایمیل، می‌توانید گزینه‌ی Get voicemail via email را فعال کنید.

 

تماس و پیامک رایگان آنلاین

 

سایر اپلیکیشن‌ها

 

عاقلانه نیست اگر بگوییم Google Voice یا Hangouts تنها روش استفاده از این قابلیت است، چون اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارد که همین کار را انجام می‌دهد. مسئله این است که ترکیب Hangouts و Voice ساده‌ترین و متداول‌ترین روشی است که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به اپراتور زنگ بزنید، پیامک بفرستید و همه‌ی این کارها را از طریق یک راهکار جامع انجام دهید. بقیه معمولاً در این بخش نقایصی دارند.

 

ولی چند نمونه از این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

 

  • Facebook Messenger: این برنامه روشی مناسبی برای برقراری تماس و فرستادن پیام است، اما مشکلش این است که همه چیز باید از طریق اکانت فیسبوک انجام شود، یعنی شماره‌ای وجود ندارد که بخواهید آن را به بقیه بدهید.
  • WhatsApp: واتس‌اپ هم مثل فیسبوک فقط از طریق اکانت خودش کار می‌کند.
  • سایر کلاینت‌های پیام‌رسانی فوری: نحوه‌ی کار برای سایر سرویس‌ها هم تقریباً به همین شکل است، یعنی از طریق این کلاینت‌ها هم می‌توانید با هر کسی که کلاینت مذکور را داشته باشید حرف بزنید، ولی همچنان با مشکل عدم دسترسی به شماره‌ی تلفن روبرو هستید.

 

اگر به یک خط تلفن ثانویه نیاز دارید، با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید. با توجه به این که امروزه دسترسی به وای فای خیلی ساده‌تر شده، تقریباً همه جا می‌توانید تحت پوشش اینترنت باشید. البته در حین مسافرت یا وقتی در اتومیبل هستید این سرویس‌ها از دسترستان خارج می‌شود، ولی به محض این که دوباره به وای فای وصل شوید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.


تگ ها :

نظرات




نماد