سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در گذشته که اندروید هنوز به این بلوغ نرسیده بود، اگر می‌خواستید نسخه‌ی بتای یک اپلیکیشن را تست کنید، معمولاً مجبور می‌شدید آن را در کنار نسخه‌ی پایدار برنامه سایدلود کنید. ولی اکنون گوگل در پلی استور خود کانال‌هایی مخصوص بتا دارد که کار آزمایش اپلیکیشن‌های بتا را خیلی ساده‌تر کرده است.

حالا به جای این که لازم باشد نسخه‌های بتا را در کنار نسخه‌های پایدار اجرا کنید، با ثبت نام در پلی استور می‌توانید درخواست کنید تا به جای نسخه‌ی پایدار به نسخه‌ی بتا دسترسی داشته باشید. البته برخی برنامه‌ها مثل Chrome، Chrome Beta، Chrome Dev و Chrome Canary استثنا هستند و شرایط خاص خودشان را دارند. اما برای اکثر برنامه‌ها، کانال‌های بتای پلی استور دقیقاً همان طور که گوگل مدنظر داشته کار می‌کنند.

برای مثال، بگذارید نگاهی به اپلیکیشن رسمی فیسبوک داشته باشیم. فیسبوک با استفاده از کانال‌های بتا به کاربران کنجکاو اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل بتوانند از برنامه‌های آتی شرکت باخبر شوند. در عوض کاربران هم با آزمایش ویژگی‌های جدید به شرکت کمک می‌کنند تا قبل از انتشار نسخه‌ی پایدار باگ‌ها را پیدا کند. هرچند شرکت از نظر فنی این نسخه‌ها را «آلفا» می‌نامد، اما عملاً فرقی ندارد، چون آن‌ها هم برای دسترسی دادن به کاربران خود از برنامه‌ی آزمایشی گوگل پلی استفاده می‌کنند.

 

چگونه اپلیکیشن‌هایی که امکان دسترسی به نسخه‌ی بتا دارند را پیدا کنیم؟

 

شاید قبلاً هم در برنامه‌های آزمایشی اپلیکیشن‌های بتا شرکت کرده باشید، اما احتمالاً سوال اصلی‌تان این است که ساده‌ترین روش برای پیدا کردن برنامه‌هایی که امکان دسترسی به نسخه‌ی بتای آن‌ها وجود دارد چیست. به طور خلاصه، به جز گشتن در لیست اپ‌ها روش ساده‌تری برای انجام این کار وجود ندارد.

 

اگر کمی جستجو برایتان سخت نیست، می‌توانید در پایین صفحه‌ی آن اپ اسکرول کنید تا ببینید برنامه‌ی مذکور امکان استفاده از نسخه‌ی بتا دارد یا نه. اگر وجود داشته باشد، جعبه‌ای تحت عنوان Become a beta tester خواهید دید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

Join in را لمس کرده، سپس پنجره‌ای که باز می‌شود را تایید کنید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

با این حال، حتی اگر یک اپلیکیشن برنامه‌ی آزمایشی داشته باشد هنوز مراحل زیادی باید طی شود. اما خبر خوب این است که با کمک یک افزونه‌ی کروم به نام Toolbox for Google Play Store می‌توانید این کارها را خیلی راحت‌تر انجام دهید. این افزونه نه تنها وجود برنامه‌ی آزمایشی برای اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را به شما خبر می‌دهد، بلکه از لیست‌های AppBrain، مطالب Android Police و دانلود APK از APKMirror هم لینک در اختیارتان قرار می‌دهد. این امکانات را می‌توانید از بخش تنظیمات افزونه فعال یا غیرفعال نمایید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

اگر برنامه‌ای پیدا کردید که دوست داشتید آن را آزمایش کنید، کافی است روی لینک More Info که در صفحه‌ی گوگل پلی آن اپلیکیشن وجود دارد کلیک کنید. با این کار به صفحه‌ی آزمایش منتقل خواهید شد. سپس برای شروع کار روی دکمه‌ی Become a Tester کلیک کنید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

اگر اپلیکیشن را از قبل نصب کرده باشید، برنامه به طور خودکار به نسخه‌ی جدید به‌روز می‌شود، و لازم نیست کار دیگری انجام دهید.

 

چگونه اپلیکیشن‌های بتای خود را مدیریت کنیم؟

 

شما می‌توانید هر زمان که خواستید برنامه‌های آزمایشی را رها کنید، با این کار اپلیکیشن مذکور به آخرین نسخه‌ی پایدار آن تبدیل می‌شود. روش‌ّهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

 

اولاً می‌توانید از طریق نسخه‌ی وب گوگل پلی (با کمک همان افزونه‌ی Toolbox for Google Play) به صفحه‌ی آزمایش برگردید و بعد از لینک Leave the Program استفاده کنید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

علاوه بر این مستقیماً از طریق خود دستگاه هم می‌توانید اپلیکیشن‌های بتا را مدیریت کنید. کافی است گوگل پلی را باز کنید و با سوایپ کردن از چپ به راست منو را ظاهر نمایید (یا آیکن سه خط را از بالا چپ لمس کنید). سپس گزینه‌ی My apps & games را انتخاب نمایید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

آخرین زبانه‌ی این بخش Beta است. وارد آن شوید تا بتوانید همه‌ی اپلیکیشن‌های بتای خود را ببینید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

وقتی از طریق این لیست روی اپلیکیشن‌ها کلیک می‌کنید، بنری در بالای صفحه ظاهر شده و می‌گوید که آیا شما بتا تستر این اپ هستید یا نه. اما مشکل این است که با بنر مذکور نمی‌توان تعامل داشت، فکر می‌کنم آن را فقط محض اطلاع شما آن جا گذاشته‌اند.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

برای خارج شدن از یک برنامه‌ی آزمایشی باید به انتهای صفحه‌ی اپ مورد نظر بروید و از آن جا جعبه‌ی مخصوص خارج شدن از کانال بتا را پیدا کنید. علاوه بر این با لمس بخش Learn More هم می‌توانید درباره‌ی برنامه‌ی آزمایشی بتای گوگل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندرویدی

 

برنامه‌ی آزمایشی گوگل پلی روش بسیار مناسبی برای باخبر شدن از جدیدترین چیزهایی است که در دست توسعه قرار دارد. اگر دوست دارید قبل از بقیه به این ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم ببینید اپ‌های مورد علاقه‌تان چنین امکانی دارند یا نه. فقط به خاطر داشته باشید که این برنامه‌ها در نسخه‌ی بتا هستند، پس ممکن است مشکلاتی هم داشته باشند.


تگ ها :

نظرات




نماد