سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

کش محتوا در واقع یک قابلیت منحصر به فرد است. قابلیتی خاص که عموماً در مؤسسه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. کش محتوا این امکان را برای سیستم عامل مکینتاش فراهم می سازد که به مثابه ی یک حافظه ی کش برای دیگر مکینتاش ها، و حتی سیستم عامل iOS و تلویزیون اپل فعالیت کند. البته که این قابلیت پیش تر در سرویس های استوار بر سیستم عامل مکینتاش قابلیتی منحصر به فرد بود اما در حال حاضر MacOS High Sierranow آن را برای تمامی کسانی که از مک استفاده می کنند ارائه کرده است و این یعنی خارج کردن این قابلیت از محدوده ای جزئی و فراهم کردن امکان استفاده از آن برای کاربران خانگی. راه اندازی کش محتوا فرآیندی بسیار آسان است و یکی از قابلیت های آن افزایش سرعت دانلود می باشد. برای استفاده از آن تنها به یک سیستم عامل مکینتاش High Sierra نیاز است. لازم به ذکر است که اتصال این سیستم عامل به شبکه از راه اترنت ضروری می باشد.

 

نحوه ی فعال کردن کش محتوا بر روی سیستم عامل مک

برای استفاده از کش محتوا بر روی سیستم عامل مک ابتدا بایستی کامپیوتر را مشخص کنید. این دستگاه بایستی اولاً یک دسکتاپ مک باشد، ثانیاً به شبکه اترنت متصل باشد و ثالثاً قادر به ذخیره ی وای فای باشد.
مراحل فعال کردن کش محتوا بر روی سیستم عامل مک به قرار زیرند:
۱- ابتدا می بایست در سربرگ Mac، بر روی گزینه ی System Preferences و پس از آن بر روی Sharing کلیک کنید.

۲- در پنجره ای که در این مرحله برای شما نمایش داده می شود، بایستی گزینه ی Content Caching را در صورت غیر فعال بودن فعال کنید.

۳- در این مرحله برای محدود کردن اندازه ی کش، می توانید بر روی گزینه ی Options کلیک کید. در این قسمت امکان تغییر محل ذخیره سازی و تعیین محدودیت برای میزان دریافت وجود دارد. برای تغییر محل ذخیره سازی بایستی گزینه ی Content Caching را غیر فعال کنید.

نحوه ی فعالیت کش محتوا

تمامی به روز رسانی های نرم افزارها و حتی رسانه های iTunes دانلودی جایگاهشان در کش محتوا است. جز این موارد هر دستگاه دیگری که دارید نخستین حافظه ی کش را مورد بررسی قرار می دهد. در حقیقت در عوض آن که شما از اینترنت فایلی را دانلود کنید می توانید از کامپیوتر آن را دانلود کنید و اینگونه در مصرف اینترنت صرفه جویی داشته باشید.

اپل اینگونه توضیح می دهد

آن هنگام که نخستین سرویس دهنده یک به روز رسانی macOS می گیرد کش محتوا یک نسخه از همین به روز رسانی را در نزد خود نگاه می دارد. پس از این اگر کاربری در صدد دانلود همان به روز رسانی از اپ استور برآید، به روز رسانی برای او نه از اپ استور بلکه از کش کپی می شود. این نیز قابل ذکر است که کش محتوا رمز گذاری شده و فقط کسانی که به کامپیوتر میزبان حافظه پنهان دسترسی دارند می توانند فایل های آن را بخوانند.

 

کش های چندگانه

در صورتی که از دو کامپیوتر مک برخوردار هستید می توانید با استفاده از حافظه چندگانه فعالیت بهتری داشته باشید. برای استفاده از حافظه چندگانه بایستی کش هر دو کامپیوتر را فعال کنید. در این زمان، آن گونه که اپل می گوید، دو دستگاه می توانند به عنوان دو همکار فعالیت کنند. در صورتی که شبکه ی شما بیشتر از یک کش داشته باشد محتویات حافظه اتوماتیک همسان می شوند و نرم افزاری که ذخیره شده است، قابلیت اشتراک خواهد داشت.

 

اطلاعاتی که قابلیت ذخیره شدن در کش محتوا را دارند

بر طبق فهرستی که خود اپل ارائه کرده، یک سری اطلاعات قابلیت ذخیره شدن در کش محتوا را دارند. برخی از آن ها عبارتند از:
• اپلیکیشن های iOS
• به روز رسانی های iOS
• به روز رسانی های Apple TV
• نرم افزارهای تلویزیون اپل
• به روز رسانی سیستم عامل macOS
• اطلاعات iCloud
• خرید از iTunes
• محتوای قابل دانلود از Garageband
• دانلود از فروشگاه Mac
• خرید از فروشگاه iBook
• سایر موارد مربوط به گوشی های همراه

البته می باید در نظر داشت که بعضی موارد ممکن است در برخی از کشورها امکان استفاده نداشته باشند. مثلاً در کانادا امکان خرید از iBooks و در برزیل امکان دانلود از iTunes وجود ندارد.


تگ ها : آموزش افزایش سرعت دانلود در آیفون، آیپد و مک با روش کش محتوا آموزش افزایش سرعت دانلود در آیفون، آیپد و مک با روش کش چگونه توسط کش محتوا سرعت دانلود را در آی‌فون، مک و آی‌پد چگونه با کش محتوا سرعت دانلود در آیفون، آیپد و مک را افزایش افزایش سرعت دانلود با استفاده حافظه کش در آیفون و مک مقابله با کند شدن آیفون از طریق حذف فایل‌های به درد نخور روش سریع خالی کردن حافظه آیفون و آیپد (سه روش) آموزش افزایش سرعت آیفون چند مورد از روش‌های ساده و سریع که باعث افزایش سرعت آیفون اپل 14 ترفند برای خالی کردن حافظه آیفون و آیپد در iOS 10 افزایش سرعت مک : 19 روش برای اینکه از کندی سرعت دستگاه آموزش افزایش سرعت دانلود در آیفون آیپد و مک با روش کش محتوا آیفون چگونه حافظه پنهان آیفون و آیپد را پاک کنیم؟ آموزش iOS: سرعت عملکرد آیفون را افزایش دهید ترفند مک با این آموزش فایل‌ها را با چند برابر سرعت بیشتر در گوشی‌ جدال بر روی سرعت هک آموزش: راهکارهای مقابله با پیغام Storage Almost Full روش معجزه آسا برای افزایش حافظه آیفون و آیپد + آموزش مفهوم شکلک های قلب

نظرات




نماد