سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

اصطلاح اسپم در رابطه با ایمیل  برای اولین بار در برنامه Monty Python مطرح شد. در این برنامه بریتانیایی که توسط بی بی سی پخش می شد از اسپم به عنوان یک واقعیت غیر قابل اجتناب یاد می کرده است. اسپم در اواخر دهه نود واِژه ای بود که برای توصیف افزایش توده ای بازاریابی ناخواسته از طریق ایمیل استفاده می شد. ار نظر تکنیک زبانی، اسپم در واقع ارسال فله ای ایمیل های ناخواسته است.

امروزه بسیاری از اسپم های مدرن به جهت های سوء استفاده ارسال می شوند، بسیاری از آنها در بر دارنده ی نرم افزار های مخرب هستند یا شما را به سایتهایی که در بردارنده بد افزار هستند رهنمون می سازند. این نرم افزارهای مخرب معمولا برای سرقت اطلاعات شخصی و یا مالی قربانیان ارسال می شوند.

 

در کل می توان گفت که تمام ایمیل های ناخواسته اسپم تلقی می شوند. اما اسپم با گری میل (Graymail) دو چیز متفاوت هستند. گری میل مفهموم جدیدی است که در ادامه با آن آشنا می شویم:

 

گری میل چیست؟

از نظر تکنیکی گری میل به ایمیل هایی گفته می شود که واقعا خودتان تصمیم گرفته اید انها را دریافت کنید ولی در حقیقت انها را نمی خواهید! بهتر است با مثالی این موضوع را روشن کنیم.

 

فرض کنید از سایت اینترنتی خریدی داشته اید و انها به منظور ارسال صورت حساب از شما ایمیلتان را دریافت کنند و شما نیز مشتاقانه ایمیل خود را به انها بدهید! ایمیل هایی که بعد از آن از طرف آن موسسه و فروشگاه ارسال می شود گری میل تلقی میشود.

 

اسپم ها معمولا ساختار متفاوتی دارند و همانطور که گفته شد به منظور خرابکاری و فیشینگ بکار گرفته می شوند این در حالی است که گری میل ها نوعی از ایمیل های خود خواسته است که از درجه ایمنی و مشروعیت بیشتری برخوردارند، حال چه دریافت کننده انها را بخواهد یا نه! چرا که این دسته گلی است که خود او به آب داده! (البته راه چاره ای هم نداشته مگر اینکه پیشتر این مقاله را خوانده باشد!).

 

اما چگونه از شر اسپم ها راحت شویم و گری میل را تقلیل نماییم؟

در دنیای مدرن امروزی، بسیاری از خدمات و خریدها الکترونیک است و ایمیل شما بعنوان شناسه شما محسوب می شود و از این جهت بسیار با اهمیت است. ایمیل کاربران در واقع ستون اصلی خریدهای آنها ، دریافت قبوض و صورت حساب های بانکی، اطلاعات ثبت نامی و سایر اطلاعات حساس هستند. پس دقیقا همانطور که شما اطلاعات تماس خود را به هر غریبه ای نمی دهید نباید ادرس ایمیل خود را نیز در اختیار هر کسی بگذارید. این اولین قدمی است که باید بردارید. اما در ادامه مواردی که شما را در این امر حرفه ای تر می کند معرفی می شود:

 

۱- قبل از هر چیز مطمئن شوید که قسمت «دریافت ایمیل» را تیک نکنید: در یک وب سایت دارای استاندارد، در حین ثبت نام از شما در مورد پذیرش دریافت ایمیل و یا خبرنامه سوال می شود که شما می توانید ان را تیک نمایید. به یاد داشته باشید بسیاری از اطلاعیه های آن شرکت را از طریق وبلاگ و یا RSS انها و حتی فیسبوک و توییتر و یا گوگل پلاس می توانید بدست آورید.

 

۲- آیا ادمین وبسایتی هستید؟ پس دقت داشته باشید که آدرس ایمیل خود را به هیچ وجه بصورت آنلاین عمومی نکنید: نرم افزارهایی وجود دارند که در سطح وب سایت ها بصورت خزنده ادرس های ایمیل ها را جمع آوری می کنند. شما می توانید با تعریف یک انتی اسپم و یک فرم تماس با ما راه ارتباطی ایمنی را با مخاطبان خود پیدا کنید. همچنین دیده شده بسیاری از کاربران ایمیل های خود را در انجمن های بزرگ بصورت عمومی منتشر می کنند که این مورد نیز همین نتیجه را در بر دارد. ( بسیاری از انجمن ها این اقدام را معمولا تخلف به حساب می اورند)

 

۳- استفاده از ایمیل ماسکینگ: این روش مورد علاقه من است، ایمیل ماسکینگ در واقع مخف یسازی ایمیل اصلی شماست به این معنا که شما به سرویس دهندگان و فروشگاه و… ایمیل پوششی خود را می دهید و نه ایمیل اصلیتان را. ایمیل پوششی به طور خودکار تمام ایمیل ها را  به آدرس اصلی شما ارسال می کند پس هر گاه دیدید که آن موسسه یا فروشگاه ایمیل های بیهوده برای شما ارسال می کند می توانید ایمیل پوششی خود را حذف نمایید تا آن موسسه یا فروشگاه نیز حساب کار دستش بیاید! یکی از سرویس دهندگان رایگان ایمیل پوششی سایت abine.com است.

 

پس از ثبت نام در این سایت و دادن آدرس ایمیل اصلی، این سایت سرویسی به شما ارائه می دهد که می توانید بی نهایت ایمیل پوششی بسازید. مثلا فرض کنید می خواهید چیزی خریداری نمایید پس به سایت abine مراجعه کنید و یک ایمیل پوششی بسازید و آن را به سایت یا فروشگاه بدهید تا اگر شما را با دادن ایمیل های اضافی آزار داد، بتوانید کاری انجام دهید. برای این کار بر روی New masked Email کلیک نماید و نامی به ان بدهید. مثلا اگر می خواهید در خبرنامه پارسیش ثبت نام کنید نام پارسیش را به آن بدهید! (من Parsish.com را تعریف کرده ام). این نام گذاری مهم است چرا که سایت ایمیل های پوششی به شما می دهد که معنا و مفهوم خاصی ندارند مثلا ۹۶۰۹۰[email protected]. همانطور که می بینید اگر نام Parsish.com را به آن نداده بودم، هیچ گاه متوجه نمی شدم این ایمیلی است که به پارسیش اختصاص داده ام.

Firefox_Screenshot_2014-08-08T19-57-32.753Z

۴- لغو اشتراک و یا ارسال به اسپم: اگر ایمیل را دریافت می کنید که نمی خواهید سریعا از لینک که در آن ایمیل ارائه شده است برای لغو اشتراک اقدام کنید. اگر چنین گزینه وجود نداشت سریعا آن ایمیل را اسپم نمایید. سرویس های ایمیل معمولا آن ایمیل را در اسپم دسته بندی می کنند و هر ایمیلی که از ان ادرس ایمیل باشد نیز زین پس راهی اسپم می شود.

 

۵- قبل از قبول هر چیزی آن را بخوانید! اگر نخواهید برای آن چیزی که آن را قبول می کنید وقت صرف کنید و آن را مطالعه کنید هیچکدام از اقدامات فوق الذکر به کار شما نمی آید و قطعا شما وقت خود را بیهوده صرف مواد فوق می کنید.


تگ ها : چگونه دریافت اسپم و گری میل را کاهش دهیم؟ اینترنت پاک، بدون اسپم و پاپ‌آپ چگونه از شر اسپم راحت شویم چگونه اسپم ها را جستجو و حذف كنيم؟ چگونه هدف ایمیل‌های اسپم (Spam) نشویم؟ راهنمای گزارش کردن ایمیل های اسپم/غیر اسپم برندسازی چگونه دریافت ایمیل‌های ناخواسته را متوقف یا Unsubscribe کنیم؟ انجمنهای مجید آنلاین چگونه می توان از ارسال ایمیل های ناخواسته جلوگیری کرد اصول طراحی میل دو رول میل ایمنی اخبار فناوری هیبا پست اسپم چیست؟چرا پست های اسپم حذف می شوند؟ چگونه به درمان یک ایستگاه خرد چگونه ایمیل های جی میل را با تلگرام ارسال و دریافت کنیم دنیای دیوانه ی دیوانه Images about #اسپم tag on instagram انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر سومین نامه متمم منتشر شد mojtaba ghasemnataj مهدی خردمند [PDF]شهروند الکترونیکی اخبار انتظامی استان چگونه مخاطبین جی میل را بلاک کنیم خبرگزاری پانا تداوم رکوردشکنی های ناحیه فوالدسازی و ریخته گری مداوم فوالد مبارکه [PDF]نیما راشدان نقشه سایت تیم دیجیتال مارکتینگ ایده پرداز كشكول توكل چگونه تفاوت ویزاکارت مسترکارت اصلی تقلبی تشخیص دهیم روزنامه رسالت خراسان شمالی چهار دیدگاه تلسکوپی رایج و اشتباه! گوگل به هکرها پول می‌دهد! چگونه بلاگ بسازیم روزنامه ایران [PDF]اعزام به سربازی، دوره آموزشی [PDF]مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد تهران شد اوالند: نحوه برخورد با و ایمیل برای غنایی پیشرفته حسابرسی پیشرفته برای ایمیل چگونه ایمیل پاک شده را برگردانیم [PDF]آينده تاثيرگذار فراب درتوســعه صــنعت ريلي کارآفرینی کارگاه کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو جستجوی چگونه یک ایمیل فرستاده شده را در جی میل برگردانیم چگونه اسپمر شویم؟ محسن سازگارا: متن پیاده شده روز پنج شنبه 6 اسفند1388 تلگرام باز آموزش ارسال ايميل انبوه بدون اسپم شدن 555 سیاست جنسی جستجوی چگونه اینباکس جی میل خود را برای همیشه از اسپم ها پاک سازی نتايج نوساری رضاشاه؟ اختلال هیستریونیک چیست؟ روزنامه حمایت چگونه یک ایمیل موقت و یک بار مصرف بسازیم درمان سکسکه‌های دسته‌بندی نشده – برگه 25 – کیف لپ تاپ دلسی چگونه تگرام را از ح ریپورت اسپم خارج کنیم جستجو روزنامه پیام عسلویه مدل های متنوع کیک تولد با طرح گرگ وبره ناقلا افزایش درآمد دهیم تبلیغ ایمیل چگونه افزایش افزایش دهیم برای فرستادن inode چیست؟ – mmm مطلب فلسفی چگونه اسپم های موجود در بخش اطلاع رسانی اندروید ios و ویندوزفون 81 را از آگوست اصطلاحات و جدید ترین استانداردهای قهوه و نوشیدنیهای گرم پاورپوینت درباره آشنایی با spamming حقوق مربوط به اینترنت کسب و کار

نظرات




نماد