سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اینستاگرام با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه یکی از بزرگترین قدرت‌های تبلیغاتی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. اگر شما یک برند B2B هستید، ممکن است فکر کنید که سر و کار چندانی با اینستاگرام ندارید؛ اما حالا سال ۲۰۱۸ است و اجازه دهید با کمال احترام خدمتتان عرض کنیم: اشتباه می‌کنید!

در حال حاضر هزاران برند B2B در اینستاگرام دارای حساب کاربری هستند تا به وسیله آن مخاطب بیشتری جذب کنند و آن‌ها را در جریان فعالیت‌های خود قرار دهند.

با بلاگ‌اد همراه باشید تا راهکارهایی عملی و مختصر را درباره بهترین روش استفاده از اینستاگرام در اختیارتان قرار دهیم.

از محتوای واقعی استفاده کنید

عکاسی در آتلیه را فراموش کنید. حالا وقت واقعی بودن است. در اینستاگرام باید محتوایی واقعی تولید کنید تا فرهنگ کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

محتوای واقعی و زنده می‌تواند چیزی مثل ویدیوهای لایو و بدون فیلتر باشد؛ چیزی که تمامیت شما و محصولتان را به نمایش بگذارد. در چنین ویدیوهایی، استفاده از یک شخصیت واقعی عنصری اساسی است. به این ترتیب می‌توانید ارتباطی قوی‌تر با مخاطبتان ایجاد کنید. عکاسی حرفه‌ای از محصولات هرچند جذاب است؛ اما هیچ روحی در آن نیست و یک تبلیغ سرد به حساب می‌آید. مردم در پی واقعیت استفاده و کاربرد محصولات شما هستند.

Programmatic

سریع باشید

استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است. تنها کافی است اپ را باز کنید، عکس یا فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را پست کنید. به همین سادگی.

مزیت استفاده از اینستاگرام همین است: نیازی نیست ساعات زیادی صرف تولید محتوای مورد نظرتان شود. با استفاده از اینستاگرام می‌توانید در هر زمان و مکانی عکس‌های خود را منتشر کنید. در کنار عکس‌های حرفه‌ای، عکس‌هایی که بدون برنامه‌ریزی قبلی از محصولات گرفته می‌شوند و محصول شما را از زوایای مختلف به نمایش می‌گذارند هم می‌توانند در جذب مخاطب و مشتری مفید واقع شوند. امروزه دیگر هیچکس نمی‌خواهد تمام روز به عکس‌ها و نوشته‌های مشابه از یک محصول خیره شود.

در هر جایگاهی که هستید، شروع کنید

منتظر چیزی نباشید، شروع کنید. این مسئله را مد نظر داشته باشید که تنها تولید محتوا کافی نیست؛ بلکه باید به گفت‌وگو بپردازید. باید به نظراتی که زیر پست‌ها گذاشته می‌شود پاسخ دهید. این کار تنها شامل پاسخگویی نیست! وقتی کسی برای شما نظری می‌نویسد، پروفایل او را چک کنید و حتی شما هم برای او لایک کنید و کامنت بگذارید! هرچه وقت بیشتری برای آشنایی با دیگران صرف کنید، آن‌ها هم وقت بیشتری را برای شما صرف خواهند کرد.

instagram bio

از بخش لینک در بیو نهایت استفاده را ببرید.

از آنجا که اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد در کپشن از لینک استفاده کنید، می‌توانید لینک خود را در بخش Bio قرار دهید. ظرفیت بخش بیو در اینستاگرام ۱۵۰ کاراکتر است و می‌توانید یک لینک را هم در آن بگنجانید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Linktree هم استفاده کنید که به شما کمک می‌کند که تا ۵ لینک را در یک لینک قرار داده و لینک مادر را برای اینستاگرام انتخاب کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های خود را در بخش استوری هم قرار دهید؛ اما استوری‌ها تنها ۲۴ ساعت دوام دارند و پس از آن باید یک استوری دیگر پست کنید. با این حال، استوری‌ها هم ابزار بسیار جالبی برای انتشار لینک و جذب مخاطب هستند.

با هر پست یک داستان بگویید

در اینستاگرام، هر کسب و کاری که داستان جذاب‌تری داشته باشد، مخاطب بیشتری هم جذب می‌کند. اگر قصد دارید مخاطب و مشتری بیشتری جذب کنید، باید در میان هیاهوی اینستاگرام داستانی جذاب برای گفتن داشته باشید. خود را به کپشن و پست محدود نکنید. استفاده از استوری هم می‌تواند روش دیگری برای مونتاژ ویدیو، ساخت اسلایدشو و ارسال تصاویر باشد. داستانی بسازید و به وسیله آن مخاطب را با خود همراه کنید.

از متریک‌های پوچ فاصله بگیرید

معیارها و متریک‌های مختلف همه‌ی ماجرا را نمایش نمی‌دهند. در حالی که افزایش کلیک و لایک نمی‌تواند بدون فایده باشد؛ اما این اعداد نمی‌تواند نشان دهد که آیا قشر صحیحی از افراد نسبت به کالای شما جذب شده‌اند یا خیر. به جای توجه به این معیارها، از شاخص‌هایی کمک بگیرید که نشان دهد تا چه حد در امر جذب مخاطب صحیح موفق بوده‌اید. برای مثال، به کامنت‌ها و فالوئرهای جدیدتان توجه کنید. این دو شاخص می‌توانند درک صحیح‌تری از جایگاه و عملکرد خود داشته باشید.

به اینستاگرام فکر کنید

در حالی که از اینستاگرام عمدتا در کسب و کارهای B2C استفاده می‌شود، بد نیست که شما هم به عنوان یک کسب و کار B2B با در نظر داشتن نکاتی که ذکر کردیم، به استفاده از ظرفیت‌های آن فکر کنید.


تگ ها : ترفندهای اینستاگرام که هر شخصی باید بداند! اینفوگرافیک: اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین ۸ تغییر احتمالی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ تغییرات و روند‌های مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ۲۰۱۸ بهره‌گیری از محتوای تولید کاربر (UGC) برای کسب‌وکارهای B2B شش روند دیجیتال تاثیر گذار بر بازاریابی و تبلیغات در سال ۴ روند بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۸ ۱۰ ایده تبلیغاتی پربازده برای کسب و کارهای کوچک چرا بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کارهای B2B پر اهمیت است؟ 8 دلیل مهم برای استفاده از بازاریابی ویدیویی در کسب و کار استفاده از طرح در طراحی لوگو ۱۲ پیش‌بینی از ۲۰۱۸ كارك سلام به 2018 خوش آمدید! – الکتریک صنعت ترفندهای بازاریابی و افزایش فروش برای استارتاپ‌ها نکات مهم طراحی سایت سئو جلسه دهم دیجیتال مارکتینگ kaghazkahi: چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟ سئو بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟ چطور محتوای تبلیغات NATIVE واقعی (اصیل) ایجاد کنیم 9 ترفند و توصیه برای بازاریابی بهتر با اینستاگرام بازاریابی b2b و هر آنچه باید درباره‌اش بدانید مدل ها، زیرساخت ها و اصول کسب و کار الکترونیکی – آموزش کسب و کار شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی آنلاین – مشاوره بازاریابی و فروش ، ارتباط تبلیغ محیطی گیلان رشت نکاتی در مورد خرید دستگاه کپی و پرینتر رشد سریع کسب و کارهای کوچک هند به کمک فناوری فین تک – cafe MBA ۷ مرحله برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا کسب و کارهای کوچک در سال 2017 چه وضعیتی خواهند داشت؟ ترفندهای سئو برای کسب و کارهای کوچک جدیدترین مقالات و مطالب آموزشی در حوزه فناوری، اینترنت، شبکه، تجارت موبایل مارکتینگ آرزوی تحقق یافته ی بازاریابان! – وبلاگ آژانس ۳ عامل مهم که در کنار تعداد مشترکان فهرست بر ایمیل مقالات کانون تبلیغات صدف شرکت تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال سی سرو تبلیغات و روابط عمومی بانک اطلاعات اصناف در نوآوری و کارآفرینی مهم است بانک اطلاعات مشاغل بازاریابی آنلاین را جدی بگیرید یادداشت ها بیوگرافی جک ما مدیر عامل کسب و کار اینترنتی علی بابا علی ‌بابا (alibaba)، غول چینی تجارت الکترونیک alibaba brand history موثر ترین استراتژی های سئو برای 2017 محتوای بصیری می تواند وبلاگ شما را جذاب تر کند اخبار و مقالات Super User سپیدتک برای داشتن یک برند تأثیرگذار به چه نکاتی باید توجه کرد تجارت الکترونیک: چالش ها و راهکارها در ایران استراتژی تولید محتوا و نکات ضروری در سال ۲۰۱۶ بازاریابی رابطه تکنیک‌های جدید و تاثیرگذار سئو در سال ۲۰۱۷ جستجو برای "بازاریابی" ارسال محتوا ۱۴ اصل نغییر ناپذیر در وایرال شدن محتوا با بررسی پست هایی با بازاریابی محتوایی بایگانی 1 « نکاتی مهم و عجیب که برای خرید تلوزیون ها باید بدانیم « صفحهٔ 79 مصرف اینترنت در یلدا چقدر کاهش داشت؟ - پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری مدیر سایت، نویسنده در همیار توسعه چگونه شبکه اجتماعی لینکدین خود را گسترش دهیم؟ چطور یک مذاکره حرفه ای داشته باشیم؟ برای طراحی یک استراتژی محتوایی قدرتمند 7 روش وجود دارد مطلب محتوای بومی بازاریابی B2B Searches related to نکات مهم استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارهای B2B در سال ۲۰۱۸

نظرات




نماد