سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در این مطلب روی برندهایی تمرکز می‌کنیم که تغییر لوگوی آنها، نقدهای خوبی دریافت کرده است و توانسته‌اند در بین مخاطبان خود هم حس رضایت بیشتری بدست آورند.

۱) PayPal

PayPal یک سرویس پرداخت آنلاین است که پس از ۱۴ سال از شروع فعالیتش، در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که لوگوی جدیدی برای خود طراحی کند. این لوگو پس از رونمایی، به شدت نظر منتقدارن زمینه طراحی را به خود جلب کرد. از سمتی کاملا با کمپین تبلیغاتی جدید PayPal همخوانی داشت؛ زیرا این کمپین که “مردم اقتصاد را می‌سازند” نام داشت و سعی داشت چهره‌ای جدید از اقتصاد و همچنین برند PayPal، نشان دهد. مخاطبان PayPal، به لوگوی جدید این شرکت القابی چون تازه و مدرن را نسبت دادند.

paypal_2014_logo

۲) McDonald’s

همه نام این کمپانی را شنیده‌اند و می‌دانند که به خاطر قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوب همبرگرهایش مشهور شده‌است. همه چیز برای مک‌دونالدز خوب پیش می‌رفت تا اینکه کم کم در دو دهه اخیر، در بین مردم نظرهای نه چندان خوبی درباره سلامت محصولاتشان شکل گرفت. این بازخوردها باعث شد که مک‌دونالدز تغییراتی در محصولات خود ایجاد کند و بیشتر به سالم بودن محصولاتش اهمیت دهد. اما به نظر بازاریابان مک‌دونالدز، نیاز به یک تغییر بزرگ بود. به همین دلیل این کمپانی رنگ پس‌زمینه لوگوی خود را به سبز تغییر داد تا حس سلامت را در لوگوی خود هم، به مخاطبانش انتقال دهد. این تغییر هوشمندانه، با نقدهای بسیار خوبی مواجه شد و باعث شد که مردم هم سریعا عوض شدن رویکرد مک‌دونالدز را باور کنند. جالب اینجاست که اخیرا لوگوی این کمپانی با پس‌زمینه سفید نمایش داده می‌شود.

Mcdonalds-red-to-green

۳) airbnb

این وب‌سایت که برای  اجاره آپارتمان و اتاق بوجود آمده‌است، در سال ۲۰۰۸ که کار خود را آغاز کرده بود، به خاطر ایده جالبش توانست به شهرت برسد. لوگوی اولیه این کسب‌وکار واقعا ساده و غیر حرفه‌ای طراحی شده بود؛ در صورتی که لوگوی جدید آن، یک لوگوی کاملا حساب‌شده است. این لوگوی جدید به شدت در فضای شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و باعث شد که بیش از گذشته، افراد به Brand Image این شرکت علاقه نشان دهند. زیرا مشخصا به یک هوقت جدید و بسیار قدرتمند رسیده بود.

airbnb_logo-before-n-after

۴) Microsoft

دو دهه بود که مایکروسافت هیج تلاشی برای برندینگ خود نمی‌کرد و به همین دلیل جا داشت که یک تغییر اساسی، ولی موفقیت آمیز برای خود رقم بزند. تغییر لوگوی این غول نرم‌افزار، دقیقا با عرضه تبلت Surface همزمان بود و تحلیل‌گران معتقد بودند که مایکروسافت با این لوگو و محصولات تازه خود، مسیر جدیدی را آغاز کرده‌است. همان طور که انتظار می‌رفت، تغییر لوگوی مایکروسافت مورد ستایش کاربرانش قرار گرفت و توانست به سرعت جای لوگوی قبلی را بگیرد.

microsoft-logo-old-vs-new

۵ّ)CocaCola

اگر کمپین‌های تبلیغاتی کوکاکولا را دنبال کرده باشید، حتما نام کمپین Share a Coke به گوشتان خورده‌است. این کمپین که به صورت آنلاین و آفلاین بود، از این چالش خلق شد که بازاریابان کوکاکولا می‌خواستند که مردم باری دیگر کنار استندهای کوکاکولا ایستاده و دنبال شیشه خودشان بگردند. پروسه آن به این صورت بود که روی تعداد انبوهی از شیشه‌های کوکا، نام‌های مرسوم را به جای لوگوی کوکاکولا قرار دادند تا مخاطب حس کند که به او ارزش بسیار زیادی داده شده است؛ زیرا در هر صورت نام او جای برند قرار گرفته است.

این تغییر برند به یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ بازاریابی و برندینگ تبدیل شد و همه این حرکت جسورانه کوکاکولا را تحسین کردند.

Coke-Personal-560


تگ ها : ۵ تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها ۵ تغيير لوگوي موفق در دنياي برندها پنج تغییر لوگو موفق در دنیا ۵ تغییر لوگوی ناموفق در دنیای برندها تغییر لوگوی برندهای معروف چرا برندهای معتبر دست به تغییر لوگو می‌زنند؟ لوگو تاریخچه لوگو ها و آرم های گرافیکی برند های معروف دنیا طراحی لوگو و آشنایی با برترین لوگوهای قرن 21طراحی لوگو 20 برند با لوگو آبی رنگ + تصاویر و معرفی حوزه فعالیت این برندهای بررسی چند لوگوی و برند تکنولوژی در جهان تغییر وترجمه در لوگوی برندها غیر ممکن است » اخبار دنیای بازاریابی لوگوی شرکت های معروف جهان و مفهوم شناسی چرا شرکت های مختلف لوگوی خود را تغییر می دهند؟ ظریف گرافیک کدوم برندهای معروف، ارزون ترین و گرون ترین لوگو رو دارن چگونه یک برند موفق بسازیم؟ چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم ؟ یازده گام ساده برای ساختن یک برند موفق / قسمت دوم برندینگ 5 نکته ی ساده برای طراحی لوگوی استارت آپ ها تغییر لوگو، حرکت بر لبه تیغ – الکتروبلاگ / enashr.com تغییرات برندها در مرور زمان لوگوی اینستاگرام و تغییر اساسی آرم و لوگو، پرچم افراشته برندهای موفق آشنایی با پرفروش و معتبرترین برندهای ورزشی دنیا رقابت نفس‌گیر لوگوی آسیاتک به روز شد سه استراتژی برندینگ که ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهند سیر تکاملی لوگو برندهای معتبر لوگو ، طراحی لوگو ، نشان تجاری ، لوگو و اهمیت آن بر یک تجارت موفق طراحی لوگو و برندینگ موفق 10 تا از بهترین تغییرات هویت بصری لوگو در سال 2015 ۷ خصوصیت برندهای موفق دنیا روزنامه دنياي اقتصاد90/5/8: چگونه يک برند موفق بسازيم؟ ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ از سوی اینتربرند اعلام شد برند های موفق و معروف در دنیا به همراه تحلیل و خصوصیات و ویژگی های آنها چگونه یک لوگوی حرفه ای در دنیای دیجیتال طراحی کنیم ؟ اختصاصی: تغییر لوگو و هویت بصری اپلیکیشن تپسی (TAP30 شبکه تبلیغات ادنگاه تاثیر مثبت لوگو بر فروش شرایط ثبت آرم و لوگو 9 ویژگی یک لوگوی ممتاز برای برندینگ – وب سایت فرشید بهارلو وبلاگ توسعه محصولات غذایی و برندهای FMCG بازسازی لوگو باشگاه فوتبال منچستر یونایتد آشنایی با استراتژی‌های کلیدی برای داشتن یک برند موفق نشانی که برند شما را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند سفارش طراحی لوگو طراحی لوگو شرکت‌های معروف و پیام‌های مخفی در لوگو‌ی آن‌ها لوگو پدیا؛ از سیب گاز زده تا سونی وایو چگونه شخصیت برندتان را با رنگهای لوگو نشان دهید؟ لوگوی گوگل بعد از 16 سال تغییر کرد لوگوهای برتر جهان بایدهای و نبایدهای اولیه برای ساخت یک برند موفق+یادگیری رایگان در 7 اشتباهی که در طراحی لوگو نباید مرتکب شوید 5 راز برند سازی که می توانیم از گوگل بیاموزیم. جذاب‌ترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی دنیا کدام‌ها هستند؟ ساماندهی بازار پوشاک با برندهای خارجی [PDF]راهبردهای تبلیغاتی در جهت تداوم برند* )مطالعه ی لوگوهای مناسبتی گوگل( تکامل لوگوی برند لگو (LEGO) مرکز تخصصی طراحی لوگو بررسی ۱۱ تغییر لوگو برندهای معروف در ۲۰۱۵ شعارهای موفق برندهای مشهور 5 راه برای افزایش کارایی ابزار هایی که برای ساختن برند تان از قبل نقش طراحی لوگو در تبلیغات معنای آرم خودروسازان مختلف جهان ۱۰ گرانترین برند جهان نگاهی به فرآیند بازآفرینی برند تولید کننده لوازم خانگی / ریبرندینگ 5 نکته برای طراحی یک لوگوی ماندگار

نظرات




نماد