سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

Bakker-hillegom یک صادر کننده آنلاین است که در زمینه محصولات مربوط به باغبانی فعالیت می‌کند. باکر در کنار فروشگاه بودنش، محتوای کامل و منحصر به فردی در رابطه با اطلاعات باغبانی و نگهداری گل و گیاه ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب بخش عظیمی از ترافیک وب‌سایت، افرادی هستند که برای دسترسی به این اطلاعات جذب می‌شوند. گفتنی است که این شرکت با ایجاد فضای اعتماد و جامع برای افراد جویای اطلاعات، امید داشت افراد علاقمند را به خود جذب و به خرید از محصولات باکر ترغیب کند. اما تقریبا در این امر موفق نبود، زیرا که این بخش از ترافیک پس از خواندن اطلاعات از لینک مربوطه خارج می‌شدند و تمایلی برای دیدن صفحات فروش از خود نشان نمی‌داند.

کارشناسان برای حل این موضوع  و بهینه‌سازی وب‌سایت، روی صفحات آموزشی تمرکز کردند و دریافتند که باوجود محتوای قانع‌کننده و مفید، افراد به خرید از وب‌سایت ترغیب نمی‌شوند؟ بنابراین بزرگترین چالش پیش رو به راحتی مشخص شد:

برای اینکه این حجم از بازدیدکننده به عمل خرید ترغیب شوند باید صفحات متن محور اصلاح می‌شد.

 

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing برای ترعیب کاربر بیشتر:

  1. این شرکت در صدد بود که مشارکت افراد را در صفحات متن محورش بالا ببرد. که نمونه‌ای از آن‌‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:
  1. محتوا‌های بسیار خوب این شرکت نیازمند یک نجات دهنده بود تا برای وب‌سایت یک عامل اثربخش فروش به حساب بیاید.
  2.  تصمیم بر آن شد که در بالای همه صفحات آموزشی، بنرهای تبلیغاتی‌ برانگیزاننده‌ای قرار بگیرد تا حکم نجات‌دهنده را بازی کنند.
  3.  دو بنر بسیار ساده به شرح زیر طراحی شد و در بالاترین قسمت این صفحات قرار گرفت:
  • در بنر اول: “بالاترین تخفیف‌ها” دکمه فراخوان (CTA) بود و افراد را بعد از کلیک کردن به سمت پیشنهاد‌های ویژه هدایت می‌کرد.
  • در بنر دوم: بر دکمه فراخوان (CTA) “عضویت در خبرنامه” دیده می‌شد.

 

  • فرضیه A/B Testing:

دو بنر تخفیف و عضویت در خبرنامه به قالب صفحات، شکل جدیدی می‌داد و یک تغییر محسوب می‌شد. پس برای مقایسه این تغییر با حالت قبل آزمونی صورت ‌گرفت تا واکنش افراد بررسی شود که فروشگاه این اطمینان را پیدا کند که این تغییر، میزان اثربخشی وب‌سایت را بالا می‌برد.

این آزمون به مدت ۱۲ روز در ۸۰۰۰ بازدید کننده به اجرا در آمد با این هدف که مردم بیشتر از طریق بنری که شامل دکمه “بالاترین تخفیف‌ها” است به بخش فروش محصولات هدایت شوند.

حالت: صفحات متن محور با محتوای بسیار قوی و منحصر به فرد

 1

حالت B: قرار دادن بنرهای تخفیف‌ و عضویت در بالای صفحات

حالت B اضافه کردن دو بنر در بالای صفحه با دکمه‌های فراخوان

2

 مقایسه حالت A و B

3

  • نتیجه‌گیری A/B Testing:

همانطور که پیش‌بینی می‌شد ترافیک زیادی از طریق بنر با دکمه فراخوان “بالاترین تخفیف”، به فروشگاه آنلاین هدایت شدند و این افزایش بازدیدکننده یک رشد ۱۰۴.۹۹ درصدی را با خود به همراه داشت.

 

  • آنالیز A/B Testing:

  1. هدایت بازدیدکنند‌گان به سمت یک معامله توسط یک دکمه فرخوان مناسب، اتفاق افتاد.
  2. شاید گزینه‌های زیادی برای طراحی دکمه فراخوان به ذهن شما برسد؛ اما بهترین انتخاب برای هدایت افراد به سمت عمل خرید کلمه تخفیف است.
  3. محتوای مفید و کارآمد همیشه افراد را به خود جذب می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که آیا این محتوا می‌تواند این ترافیک جذب شده را به سمت عملی که شما می‌خواهید هدایت کند؟
  4. طراحی دکمه‌های فراخوان یا بنرهایی که افراد را به عملی فرا می‌خوانند، نیاز به خلاقیت دارد تا کاربران را به مشتری تبدیل کند.
  5. موقعیت برجسته آگهی‌ها به ما می‌آموزد که قرار گرفتن محل بنرها یا CTA ها بسیار مهم است. همانطور که مشاهده کردید، در این نمونه موردی، انتخاب درست جایگاه‌ها باعث شد که کاربران در ثانیه‌های اول ورود به صفحات، جذب بنرها شوند.
  6. قرارگیری بنرها در بالا و سمت راست احتمال اینکه هر بازدیدکننده آن‌ها را نبیند، به صفر می‌رساند.
  7. اگر عنوان “بالاترین تخفیف‌ها” در منو قرار می‌گرفت تقریبا اثربخشیش را در هدایت ترافیک جذب شده به عنوان یک دکمه کار آمد از دست می‌داد و این پیشنهاد هیجان‌انگیز در لابه‌لای اجزای دیگر منو دفن می‌شد‌. در این رابطه به تصویر زیر توجه کنید.

4

  1. در نوار ابزار وب‌سایت خود اگر عنوان یا سر فصلی دارید که پتانسیل هدایت افراد را دارد، در برجسته کردن آن شک نکنید. این برجسته کردن می‌شود به شکل دکمه فراخوان، بنر تبلیغاتی و یا میان‌بر، به کار رود و نتیجه چشم‌گیری در تبدیل کاربران به مشتری با خود به همراه داشته باشد.
  2. توجه داشته باشید، اگر هر تبلیغ یا بنری در بالای یک صفحه قرار بگیرد تضمین کننده این نیست که به چشم بیاید، افراد را به عملی ترغیب کند و یا هدایتی صورت بگیرد.
  3. CTA ها نباید به کاربران حس تبلیغ بدهند، بلکه باید با ایجاد انگیزه کنند تا افراد با شوق و ذوق هر چه بیشتر روی آن‌ها کلیک کنند.

یک نقل قول قدیمی را به خاطر داریم که می‌گوید اگر برای حل یک مسئله یک ساعت وقت دارید ۵۵ دقیقه به راه حل فکر کن و ۵ دقیقه به اجرای آن، اما مثل اینکه A.B Test ها در بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها این نقل قول قدیمی را به صراحت نقض می‌کنند. این یعنی برای رفع هر ابهامی دیگر نیازی به آنالیزهای طولانی نداریم و این آزمون‌ها تکلیف را به سرعت برای بهترین انتخاب، روشن می‌کنند.


تگ ها :

نظرات




نماد