سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

فروشگاه‌های اینترنتی متعددی در موضوعات مختلف راه‌اندازی شده است، اما این به معنی اشباع فضای مجازی از این دسته وبسایت‌ها نیست. بلکه فضای رقابت را، کیفیت وبسایت و آرشیوکافی و طراحی مناسب و … تعیین می کند. آیا می‌دانستید می‌توانید یک فروشگاه آنلاین را به صورت رایگان راه اندازی کنید؟ در ادامه با ارایه‌دهنده این سرویس هوشمند، بیشتر آشنا خواهیم شد و به کمپین تبلیغاتی اخیر آنها خواهیم پرداخت.

معرفی بیدک :

وبسایت بیدک با هدف ساخت رایگان فروشگاه اینترنتی در ۶ تیرماه سال گذشته، توسط گروه نرم افزاری باسط راه اندازی شد.

بیدک در واقع یک پلتفورم فروشگاه ساز است که افراد با یک ثبت‌نام ساده (تنها با یک ایمیل) به صفحه کاربری خود وارد می‌شوند و با چند کلیک قادر به مدیریت کالا، سفارش‌ها، حمل و تنظیمات ظاهر فروشگاه در فضایی کاملاً ساده و قابل فهم خواهند بود.

بیدک کمک می‌کند تا افرادی که، دانش کافی از زبان‌های برنامه‌نویسی ندارند و همینطور وقت و هزینه کمتری دارند، بتوانند فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنند.

 

مزیت برتر؛ تجربه ساخت رایگان یک فروشگاه اینترنتی

نکته قابل توجه و شگفت انگیز در بیدک، ثبت نام و ساخت فروشگاه به صورت کاملاً رایگان است. در واقع حتی برای داشتن یک سایت معمولی حداقل شما باید هزینه‌هایی را بابت دامنه و یا سرور میزبان پرداخت کنید. که این هزینه به غیر از هزینه‌های طراحی سایت است که این مورد به تنهایی با بالا رفتن کیفیت و ویژگی‌هایی که مدنظر شماست، به قیمت‌های سرسام آوری می‌رسد. ولی باید توجه داشته باشید که تمام این موارد در بیدک رایگان هستند.

 

چرا تبلیغات ؟

به طور کلی برای همه استارتاپ ها، جذب کاربر (lead) و تبدیل آن ها به مشتری و وفادار ماندن آنها اهمیت زیادی دارد. این کمپین نیز با همین هدف ایجاد گردید تا بواسطه آسان بودن ثبت نام در وبسایت:

۱- مخاطب را جذب کند.

۲- طی ارسال ایمیل با مضمون همین حالا فروشگاه خودت را بساز در ابتدا بیدک را معرفی و آنها را مایل به ساخت فروشگاه نماید.

۳- مراحل را آنقدر ساده نماید تا کسانی که هیچ دانشی در این زمینه نداشته باشند، به راحتی فروشگاه مورد علاقه خود را بسازند.

 

استراتژی کمپین:

کمپین بیدک با حداقل بودجه کلی در ۶ تیر ماه سال جاری، به مدت ۶ روز نمایش داده شد . کاربران اینترنتی پس از دیدن بنر زیر، وارد صفحه فرود اختصاصی بیدک می‌شدند.

bidok

در ابتدا هدفمندی را به صورت عادی در نظر گرفتیم زیرا همه کاربران به نوعی مخاطب هدف این سرویس بودند. در ساعات مختلف شبانه روز هدفمندی‌های مختلفی را امتحان کردیم اما نرخ تبدیل مناسبی ایجاد نشده بود.

اما با این حال تعداد کمی از کلیک‌ها منجر به ثبت نام می گردید البته نباید با بودجه حداقلی و عدم شناخت کافی نسبت به برند بیدک در شروع کمپین انتظار بازدهی موثر و دلخواه را داشت، اما می‌توان آن را بهبود بخشید.

 

نقش گوگل آنالیتیکس در تحلیل کمپین

پنل آنالیتیکس بیشترین تعداد کلیکها را از سیستم عامل ویندوز نشان می‌داد و نرخ تبدیل در حالت اولیه (غیرهدفمند) با اهداف اولیه کمپین فاصله داشت.

با توجه به تعدد کلیک از سیستم عامل ویندوز، کمپین را در هدفمندی سیستم عامل و فقط ویندوز ویرایش کردیم.

و اما نتایج چشمگیر این تغییرات جزیی :

۱- ۲ برابر شدن نرخ تبدیل نسبت به روزهای اولیه فعال بودن کمپین به صورت غیر هدفمند

۲- ساخت ۱۵۰ وبسایت فروشگاهی، که این عدد قبل از ویرایش نهایی کمپین ۱۲ بود

۳- افزایش ۲۱ درصدی نرخ کلیک خوری موثر

۴- پنج برابر شدن تعداد ثبت نام

کمپین در ابتدا با هدف ثبت نام فعال گردیده بود. اما علاوه بر تعداد زیادی از ثبت نام، منجر به ساخت ۱۵۰ وبسایت فروشگاهی نیزگردید. در حین کمپین، ضمن برآورده شدن اهداف کمپین توانستیم رشد چشمگیری در شناساندن برند bdok به مخاطب جامعه هدف داشته باشیم و ۱۵۰ عدد از این کاربران اقدام به ساخت فروشگاه آنلاین نمودند.


تگ ها :

نظرات




نماد