سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

منو جستجویابی شما می تواند باعث شکست و یا حتی موفقیت تجربه کاربری شود که دقیقا چیزی است که باید به منظور آن در هر زمانی به طراحی بپردازید. هیچ خدمت رسانی به مشتریان وب سایت بهتری از این موضوع وجود ندارد که طراح سایتی را به کار بگیرید تا اطمینان حاصل نمایید که وب سایت که برای کاربران خود می سازید می تواند تجربه کاربری کاربردی و حیرت انگیزی را برای آن ها رقم بزند. یک تجربه کاربری باشکوه می تواند تضمین نماید که مشتریان وب سایت شما، بازدیدکنندگان و مخاطبین بیشتری را به سمت خود هدایت می کنند. لازم نیست تا بار دیگر ذکر کنیم که این بازدید کردن افراد به طور دایمی خواهد بود؟ این امر مهم ترین بخش ساخت و طراحی سایت محسوب می شود و شما می توانید توسط طراحی عالی و کامل جستجویابی وب سایت، روی این امر کنترل داشته باشید.

متاسفانه، همگی طراحان وب سایت الویت زیادی برای جستجویابی عالی و کاربردی در طراحی وبسایت های خود در نظر نمی گیرند و این امر موجب می شود تا خدمت رسانی خوب و متناسبی به مشتریان و بازدیدکنندگان نشود.

برای این که به عنوان طراح وب سایت شهرت و اعتباری را به دست بیاورید -که در حرفه طراحی بسیار مورد مهمی محسوب می شود- باید روی یک بخش کلیدی در طراحی سایت ها تمرکز نمایید. این بخش مربوط به ایجاد یک جستجویابی درخشان در وب سایت های مشتریان می باشد.

در این مقاله طراحی سایت چگونگی این امر را توضیح می دهیم.

 

جستجویابی همراه و پایدار

جستجویابی های همراه یک جزء مهم در ساختار کلی جستجویابی می باشد، زیرا کاربران را به طور مداوم قدرت می بخشد تا به منو دسترسی داشته باشند و به راحتی هر آن چه که می خواهند را در وب سایت بیابند. جستجویابی های همراه زمانی که کاربران اسکرول می کنند، در یک محلی به صورت قفل شده باقی می مانند که معمولا در انتهای صفحه می باشد. هیچ چیز بدتر از این برای شما نمی باشد که –مخصوصا در صفحاتی که اسکرول های طولانی وجود دارد- در یک وب سایت هر چه اسکرول کرده اید را دوباره به سمت بالای صفحه سایت باز گردید تا به جستجویابی دست یابید. به یاد داشته باشید که در سایت ها، سرعت بسیار حائز اهمیت و اساسی می باشد (سرعت بارگیری، سرعت یافتن محتوای مورد نظر و غیره)، از این رو اجازه دادن به کاربران تا به منو جستجویابی سریع تر دسترسی داشته باشند، بسیار گزینه عالی محسوب می شود.

با استفاده از جستجویابی پایدار و همراه، شما به کاربران کمک می کنید تا درگیری ذهنی خود را کاهش دهند، زیرا انتخاب های جستجویابی همیشه در دسترس آن ها قرار دارد.

ALTERNATIVE PRESS یک مثال خوبی از استفاده از جستجویابی همراه در صفحات وب سایت می باشد. توجه کنید که چگونه در این سایت، تمام بخش های مهم به راحتی قابل دسترس و قابل شناسایی می باشند. تمامی این موارد به علت وجود یک رنگ کنتراستی در نوار جستجویابی می باشد. فرقی هم ندارد به چه میزان به سمت پایین صفحه اسکرول کرده باشید، در هر صورت همواره در این سایت با این جستجویابی مواجه می باشید.

 

 

هایپر تکست آشکار

هایپر تکست یک منبع متنی در صفحات وب سایت تان می باشد که کاربران می توانند روی آن برای دستیابی به اطلاعات بیشتر کلیک کنند، حال وارد صفحه دیگر وب سایت تان شوند یا وب سایت های دیگر، فرقی ندارد. هایپر لینک یک مثال رایج و معروف از هایپر تکست ها می باشد.

از جایی که هایپر تکست اطلاعات بسیاری را به همراه دارد و می توانند به بهبود تجربه کاربری توسط ارائه اطلاعات بیشتر کمک نمایند، معمولا طراحان این گونه منابع متنی را بسیار برجسته می سازند. به طور کلی، این امر باعث می شود تا روند جستجویابی کاربران در وب سایتی که طراحی کرده اید، بهتر و با کیفیت تر شود.

من توصیه می کنم تا هایپر تکست ها را با توجه به دو ویژگی زیر، طراحی کرده و بسازید:

  • آندرلاین یا خط زیر متن.
  • تغییر رنگ متن.

 

زمانی که کلمه ای را آندرلاین می کنید و یا زیر آن خط می کشید -مانند لینک ها- بلافاصله نظر بازدیدکنندگان سایت را جلب می کنید و به آن ها کمک می نمایید تا اطلاعات مهمی را به راحتی جستجو نمایند.

به طور مشابه، زمانی که شما در رنگ هایپر لینک ها نسبت به متن و پیش زمینه صفحات سایت تان تفاوت ایجاد می کنید، می توانید آن را در میان سایر عوامل موجود، برجسته نگاه دارید، به گونه ای کاربران می توانند به راحتی آن را تشخیص داده و روی آن کلیک کنند.

وب سایت بازاریابی THE DAILY EGG از هر دو ویژگی یعنی آندرلاین و تغییر رنگ کلمات در هایپر تکست های خود استفاده می کند و از این رو کاربران برای تشخیص دادن لینک ها بسیار مسیر ساده ای را پیش روی خود دارند.

 

 

مگا منو ها

مگا منو ها ایده بسیار عالی برای جستجویابی می باشند، مخصوصا اگر سایتی که برای مشتری خود طراحی می کنید، دارای محتوا و طبقه بندی های بسیاری باشد. وب سایت های تجارت الکترونیک در این میان حائز اهمیت می باشند. این مگا منو ها یک پنل بزرگی هستند که از بالا به پایین باز می شوند و لایه های مختلفی از جستجویابی را در خود جای می دهند که به کاربران تان کمک می کند تا هر آن چه که می خواهند را به سرعت بیابند.

این گونه منو ها تجربه کاربری را با داشتن مزیت هایی که در ادامه بیان می کنیم، بهبود می دهد:

  • کاهش میزان اسکرول.
  • ابزارها و توصیه ها.
  • ساختار بندی منظم محتوا با آیکون ها، طرح بندی ها و یا تایپوگرافی ها.

 

این ویژگی ها باعث می شود تا استفاده از منو جستجویابی برای کاربران بسیار ساده شود.

به عنوان یک مثال از مگا منو ها به این وب سایت FOOD NETWORK دقت کنید. توجه کنید که چگونه منو FLYOUT بخش های مهیج و محتواهای مهم سایت را در معرض نمایش می گذارد. فرمت این منو به گونه ای ساده و برای استفاده راحت می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا به سرعت هر آن چه که می خواهند را بدون اسکرول یا انتقال به صفحه های دیگر، به دست بیاورند.

 

 

 

قابلیت درک و آشنا بدون الگو و زبان طراحی

آشنا بدون یک الگو طراحی به استفاده یک سمبل همگانی ارتباط دارد که اکثریت بازدیدکنندگان سایت آن را بلافاصله درک می کنند، مانند آیکون به شکل خانه که نشان دهنده صفحه هوم یک وب سایت می باشد. آشنا بدون زبان طراحی نیز مربوط به استفاده از کلماتی مانند "HOME" می شود که مشخص می نماید که با کلیک بر روی آن کاربران به صفحه هوم سایت انتقال می یابند.

قابلیت شناخت و آشنا بودن برای کاربران مشخص می نماید که چگونه می توانند با عوامل موجود در طراحی تان تعامل یابند. در حالی که این مورد جزو اصول پایه و مبانی 101 طراحی می باشد، هم چنان این روزها و حتی در اوایل ورود اینترنت، مورد مهمی محسوب می شده است.

یک منو جستجویابی کاربردی باید دارای آیکون خانه و یا کلمه HOME به عنوان اولین گزینه خود باشد. این در حالی است که برخی طراحان وب سعی می کنند تا لوگو شرکت را به جای آیکون و یا دکمه HOME قرار دهند، اما به یاد داشته باشید که این روش می تواند امکان خطای بسیاری را از جانب کاربران باعث شود.

وب سایت تجارت الکترونیک FRAME WAREHOUSE اثبات می کند که این اصل طراحی را به کار برده است. آن ها از کلمه HOME در نوار جستجویابی خود استفاده کرده اند تا به کاربران بفهمانند که در هر جایی که حضور دارند، می توانند به صفحه اصلی سایت باز گردند.

 

بارگیری سریع وب سایت

سرعت = تجربه کاربری با کیفیت. طراحان در هر زمینه باید این اصل را رعایت کنند و به عنوان یک اصل و قانون ضروری طراحی به آن بنگرند که نباید به سادگی از آن چشم پوشی نمایند. بر اساس WIRED MAGAZINE بیش از 50 درصد از خریداران می خواهند تا صفحات به طور میانگین کمتر از دو ثانیه و یا حتی کمتر بارگیری شوند. به این قضیه از بعد دیگری بنگرید، اگر صفحات وب سایتی که برای مشتریان خود طراحی می کنید بیش از دو ثانیه برای بارگیری شدن به طول بی انجامد، شانس بسیاری به وجود می آید که کاربران، وب سایت مشتری تان را ترک کنند و هرگز دوباره باز نگردند که این مورد کابوس شبانه هر طراح وب و یا مشتری وب سایتی می باشد.

این موضوع یک آمار نگران کننده می باشد. اما موارد و راه حل هایی وجود دارد که طراحان باید در این باره انجام دهند تا اطمینان حاصل نمایند که صفحات سایت با کیفیتی می سازند که اجرای خوبی نیز به نمایش می گذارد. می توانید به سادگی سرعت صفحاتی سایتی که طراحی می کنید را تست نمایید. ابزارهای قابل اعتماد بسیاری در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می کنند تا سرعت بارگیری صفحات سایت را ارتقاء دهید.

 

به عنوان یک مثال که سرعت بارگیری صفحات بسیار عالی دارد، ما یک وب سایت آموزشی را معرفی می کنیم که WHAT IS A WHALE? نام دارد. این طراحی سایت از موارد بسیاری را در بر دارد که قابل بحث می باشد، اما بارگیری صفحات آن ها بسیار قابل توجه است که در عرض یک ثانیه به طور کامل بارگیری می شوند.

 

 

جستجویابی عالی، تجربه کاربری عالی را باعث می شود.

بخش اعظم تجربه کاربری عالی و باشکوه به جستجویابی وب سایت تان ارتباط دارد. این یک اصل پایه و اساسی در طراحی تجربه کاربری محسوب می شود، البته اگر با دقت به آن فکر کنید. زمانی که کاربران نمی توانند سایت مشتری تان را به راحتی بیابند و در آن به جستجو بپردارند، برای آن ها بسیار خسته کننده به نظر می آید و باعث می شود به سرعت سایت را ترک کنند. بنابراین، یک جستجویابی خوب و کاربردی باید راه ساده و راحتی را برای مردم فراهم کند تا از وب سایت به نحو احسنت و به راحتی استفاده نمایند. این مورد می تواند نشانه خوبی از تجربه کاربری با شکوه و کاربردی باشد.

درحالی که شاید وسوسه برانگیز باشد که جستجویابی را در مراحل طراحی بسیار کوتاه بسازیم- به این دلیل که دیگر گرایشات جدید طراحی در هر زمانی قابل رویت می باشند- باز هم این روش توصیه نمی شود، زیرا کاربران سایت مانند مشتریان تان متوجه همه چیز می باشند. برای راضی نگه داشتن مشتریان سایت تان، شما باید کاربران آن ها را راضی نگاه دارید. شما تنها یک راه برای رسیدن به این هدف پیش روی خود دارید، اینکه طراحی وب سایت را با هدف تجربه کاربری بنا کنید که تاکید بسیار زیادی روی جستجویابی از همان ابتدای پروسه طراحی شده است.


تگ ها : مقاله الگوهای ضروری جستجویابی در سال 2016 مقاله مدل ها و الگوهای ذهنی کاربران برای جستجو در وب سایت روز مقاله 6 جستجویابی خلاقانه که تجربه کاربری وب سایت را مقاله های گروه design جستجو و جستجویابی بی جوابی عواملی با کنتراست پایین در طراحی وب سایت ها ۱۵ مورد از اشتباهات در طراحی وب سایت راهکار استفاده از لوگو ها در طراحی سایت How To Lose 15lbs In 21 Days [PDF]Real Blue Willow pattern willow pattern bridges محمدرضا ناصری MPXX193 [PDF]The use of meteorological analogues to account for LAM [PDF]Multiresolution Approximation of Polygonal Curves in Pattern Lab Condition Temporal Binding and Segmentation in Visual آموزش و مقالات، آموزش طراحی وب سایت [PDF]arXiv:1606.03742v2 [cs.DC] 10 Jul 2017 Target Selection in Area V4 during a Multidimensional The GA and the GWAS: Using Genetic Algorithms to Search Structure determination of helical filaments by solid نمونه هایی از طرح بندی های خلاقانه طراحی سایت [PDF]High جستجوی عبارت "آبی" COLT Classic Men's Ring with Diamond Cut Pattern Men's Promise Rings Blue Borders Crocus Spring Stock Images Royalty Jess the Java Expert System Shell Evolutionary approaches for the reverse Bahamas connection: residence areas selected by [PDF]Scatter Search Applied to the Inference of a Development High غرق شدگی 53 best lines images on Pinterest Frontiers FirstSearch Blue – Find Everything You Need On Your First Help Science technology engineering and mathematics (STEM Search Truck Driver Jobs Employment Amorphous computing: examples mathematics and theory Evolution of Etsy Search November 2017: Context Is Key [PDF]Designing interfaces for exploratory content based image چگونه از ماژول تب ها در طراحی سایت استفاده کنیم؟ South Indian Bank PO Clerk Exam Syllabus 2017 دانشکده مدیریت دانشگاه تهران فصلنامه علمی Practice [PDF]Human آپارات Employment and Skills for the Future of Production Detailed Geography Optional Strategy (Marks 290) and RÉSONAANCES: 2015 [PDF]The Enchanted Garden Ball Shobrooke Park Event Protecting the Eyes from Blue Light from Electronic Devices [PDF]Multi 7 روش طراحی که باعث می شود وب سایت تان تخریب شود Search Results for “blue valentine” Bone Broth for Autoimmune Support Blue Fountain Media Client Reviews python 13 mejores imágenes de Travel Needs en Pinterest [PDF]Robot Swarm Based On Ant Foraging Hypothesis With Big Diamond Rings that Light Up the Room! (8+ carats) تندباد خسارت قابل توجهی در اردبیل نداشته است نمایش موارد بر اساس برچسب: طراحی وب سایت [PDF]Autonomous Navigation in a Warehouse with a Cognitive [PDF]PBR

نظرات




نماد