سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

به یاد داشته باشید که چه چیز را به چه کسی می‌گویید؟ زیرا برداشت‌ها و دیدگاه‌های متفاوت ابهام می‌آورند و به دنبال آن ابهام‌زدایی و رفع سوتفاهم در صنعت تبلیغات هزینه بردار است.” این مهم را به این دلیل خاطر نشان می‌کنیم تا بدانید که یک پیام تبلیغاتی اثر‌بخش، باید اصولی را رعایت کند تا بتواند به خوبی به بنیادی‌ترین پرسش مصرف‌کننده آنلاین پاسخ قانع کننده بدهد و در افزایش فروش تاثیر بگذارد.

“این محصولات، خدمات یا اطلاعات ازچه نظر برای من کاربر خوب است؟”

پاسخ به سوال بالا اولین قدم برای ورود به دنیای بازاریابی محتوا و خلق یک پیام واضح و اثربخش است. در دنیای دیجیتال، شالوده اصول تبلیغات ثابت است٬ اما ریزه‌کاری‌هایی در تجارب مختلف و آنالیز رفتار کاربرا هستند که به این اصول شاخ و برگ می‌دهند و روش‌های تبلیغات را گسترده و متنوع می‌کنند. بنابراین در راستای دانستن هر چه بیشتر این ریزه‌کاری‌ها به بررسی موردی یک آزمون A/B Test می‌پردازیم.

شرکت Underwater Audio، که در زمینه صادرات محصولات ضد آب الکترونیکی مانند: آی‌پاد ضد آب، عینک ضد آب، هدفون ضد آب و… تجارت الکترونیک دارد. این شرکت چندی پیش با وجود اینکه جذب ترافیک بالایی داشت احساس کرد که میزان engage  (مشارکت کاربران)  در صفحات وب‌سایتش پایین است. بنابراین برای بهبود این اوضاع و بهینه‌سازی نرخ تبدیل تصمیم به تغییراتی در طراحی  و محتوا گرفت و درستی این تصمیم را مورد آزمایش قرار داد.

 

 

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

در صفحه اصلی این وب‌سایت اطلاعات محصولات به یک جدول٬ به صورت مختصر و کوتاه با درج سایز، ویژگی، عمق قابل تحمل، گارانتی و…خلاصه می‌شد و زیر جدول برای اطلاعات تکمیلی این محصولات پاراکراف‌هایی دیده می‌شد که به صورت تکراری مطالب جدول را به طور مفصل شرح می‌داند و در جاهایی برای اطلاعات بیشتر لینک‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌داد. تغییرات روی همین صفحات اسکرولی یا متن محور به طوری که صفحه را خلوت شود به شرح زیر انجام شد:

  1. اطلاعات محصولات به دو دسته تحریک کننده و تکمیل کننده تقسیم شد و از دسته تحریک کننده برای معرفی محصول استفاده شد و برای تکمیل اطلاعات لینک‌هایی تعبیه شد.
  2. اطلاعات تحریک کننده همان اطلاعاتی بودند که بر روی تصمیم گیری مشتری و رفتار خرید به طور مستقیم تاثیر داشت.
  3. اطلاعات از حالت مختصر خارج و کمی به توضیحات آن اضافه شد ولی تا حدی که از حوصله مشتری خارج نشود.
  4. به جای چند لینک فقط یک لینک تحت عنوان بیشتر بخوانید برای هر محصول در نظر گرفته شد.
  5. جدول حذف گردید.
  6. مطالب به صورت ستون‌ و ردیف‌های مجزا با فضاهای خالی کنار هم قرار گرفتند.
  7. فونت کار شده در قسمت توضیحات با بقیه محتوای متنی سایت تفاوت پیدا کرد.
  8. دو دکمه فراخوان (call-to-action) برای خرید در انتهای هر ستون زیر محصول قرار گرفت.

 

 

  • فرضیه A/B Testing:

Underwater Audio تغییرات ایجاد شده با فرم سابق مورد آزمون قرار داد و رفتار خرید را در این دوحالت بررسی کرد.

حالت A: صفحه‌ای متن محور با اطلاعات زیاد و مفصل

حالت B: صفحه‌ای خلوت اطلاعات کوتاه اما قدرتمند با طراحی متن‌ها به شکل ردیف و ستون

 

26c

حالت A شلوغ و متن محور

27c

حالت B حذف جدول و توضیحات اضافه

  • نتیجه A/B Testing:

طراحی صفحه برای این وب‌سایت در حالت B میزان فروش را تا ۴۰.۸۱ درصد افزایش داد.

Screen Shot 2016-07-20 at 8.08.39 AM

مقایسه حالت A و  B

  • آنالیز A/B Testing:

  1. همانطور که مشاهده کردید جدول‌ها شاید در نگاه اول دید را متمرکز کنند اما خطوط عمودی و افقی مرزهای بصری و محدود کننده‌‌ای برای دید هستند که کاربر را از خواندن و توجه فراری می‌دهند.
  2. در نگاه اول جدول‌ها برای کاربران جذاب نیستند. ارتباط دادن هر قسمت را با قسمت دیگر دشوار به نظر می‌رسد. قالب جدول برای یک خریدار تداعی‌کننده ریاضیات و آمار است وبه طبع حالتی دفع کننده ایجاد می‌کند.
  3. به خاطر داشته‌باشید هر چیزی که حواس را پرت کند مانند یک سلاح تخریب‌گر مشتری و مشارکت آن را منهدم می‌کند.
  4. محتوای قانع کننده را دست‌کم نگیرید. این تیپ محتوا برای تحریک به تصمیم‌گیری کافیست.
  5. محتوا هر‌چقدر قوی و مفصل باشد اما با یک طراحی نامناسب درهم برهم و حوصله سر برش می‌کند. پس تعامل بصری را در پاراگراف‌ها و متون بکار بگیرید.
  6. وجود لینک‌های “بیشتر بخوانید” و یا “بیشتر بدانید” خواننده را از وجود اطلاعات مفصل مطمئن می‌کند وآن را از جستجو در وب‌سایت‌های دیگر باز می‌دارد.
  7. تک لینک‌های “بیشتر بدانید” یا “بیشتر بخوانید” علاوه بر تضمین وجود مطالب تکمیل کننده از گم شدن هر لینکی در میان متن‌ها و کلمات جلوگیری می‌کند.
  8.  به عقب برگردید به صفحات توضیح محصولات. مطمئن شوید اطلاعات شما ساختار مرتب و چشم‌نوازی دارند و اصول زیباشناسی را رعایت می‌کنند.
  9. دکمه‌های فراخوان در نزدیکی توضیح محصولات، افرادی را که در شرایط مقایسه کالاها هستند یک قدم به خرید و هدف فروش نزدیک‌تر می‌کنند.
  10. در تجربه بالا تغییرات منجر به ابهام زدایی شد و این ابهام زدایی از گیجی مخاطب کاست در نتیجه به افزایش فروش و کسب درآمد کمک کرد.

 

بر می‌گردیم به ابتدای این بحث، گفتیم که چه چیز را به چه کسی و در کجا بگوییم؟ کافیست پیام‌تان را کوتاه، واضح، بی ابهام و مستقیم انتقال دهید. به طوری‌که نیازی از مخاطب را پوشش دهد، او را به وجد بیاورد و در حوصله‌اش بگنجد.


تگ ها :

نظرات




نماد