سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

شاید همیشه عادت داریم در طراحی صفحه فرود به دنبال ایجاد نکاتی جذاب باشیم تا میزان مشارکت را بالا ببرد و یا تعداد کاربر بیشتری بر دکمه‌های فراخوان صفحه فرود ما کلیک کنند. اما این بار بیاییم برای بالا بردن فعالیت کاربران روی صفحه فرودمان به جای ایجاد کردن جذابیت‌ها، به شناسایی و حذف موانع بپردازیم. این یعنی در انتهای طراحی خود برگردیم و صفحه فرودمان را از نگاه یک کاربر مورد نقد و آنالیز قرار دهیم و از خود بپرسیم:

“چه عواملی مانع از آن می‌شود که یک کاربر روی دکمه مورد نظر کلیک کند؟ یا مثلا عمل ثبت نام را انجام ندهد؟ “

این “آنالیز از نگاه کاربر” اگر در انتهای کار اتفاق بیفتد، نیازمند یکسری آزمایش‌ها می‌شود، زیرا شما مجبور می‌شوید عاملی را حذف کنید و این تغییر به وجودآمده را به نسبت حالت اولیه مورد بررسی قرار بدهید. این نوع نگاه منتقدانه دقیقا پروسه‌ای بود که Unviel به عنوان یک وب‌سایت “سرویس محور” انجام داد.

Unviel فضایی است که به طراحان وب و گرافیک این اجازه را می‌دهد که ایده‌ها، کانسپت‌ها و اتوودهای خود را در هر سایزی بر روی هر وسیله‌ای برای مشتریان خود تست کنند و خیلی سریع و راحت نظر مشتریان را دریافت کنند و بدین ترتیب با ایمیل‌های پرسش و پاسخ و فایل‌های زیپ خداحافظی کنند. این وب‌سایت برای جذب مخاطب و Leed(فرصت فروش بالقوه) یک صفحه فرود را برای جمع‌آوری ایمیل طراحی کرد و در انتها به حذف موانع و عوامل دافعه پرداخت.

  • طراحی فرضیه برای موانع کلیک کردن کاربر بر دکمه‌های صفحه فرود A/B Testing:

Unviel پس از بررسی صفحه فرود خود به این نتیجه رسید تا در قسمت محتوا دستکاری‌هایی را انجام دهد و بزرگترین عاملی که به نظرش دافعه ایجاد می‌کرد را حذف کند. از نظر این وب‌سایت تعرفه‌های قیمت بزرگترین عامل دافعه در مشتری بود پس تصمیم گرفت این حدس و گمان را در دو حالت مورد آزمایش قرار دهد.

  • فرضیه:

این وب‌سایت تمام لینک‌ها، تب‌ها و محتوایی را که به قیمت گذاری‌ها می‌رسید یا مربوط می‌شد، از روی صفحه فرود خود حذف کرد و مخاطبان هدف را فقط به ثبت ایمیل و عضویت دعوت کرد.

  • مراحل اجرای A/B Testing:

حالت A:

  • وجود تب مربوط به قیمت در منوی بالای صفحه
  • وجود جمله ” فقط یک دلار در ماه ” در پیام اصلی صفحه فرود، بالای دکمه عضویت
  • وجود سه تعرفه قیمت در پایین صفحه

Control-top-half

بالای صفحه فرود در حالت A

control-bottom-half

مشاهده تعرفه قیمت‌ها پس از اسکرول در پایین صفحه در حالت A

حالت B:

  • حذف قسمت قیمت در منو
  • تغییر جمله، به “ملحق شدن به نسخه بتا برای امروز رایگان است”
  • حذف تعرفه‌های قیمت در پایین صفحه

23c

بالای صفحه فرود در حالت B

challenger-bottom-half-2

تغییر پایین صفحه فرود در حالت B

  • نتیجه‌گیری A/B Testing :

حذف تمامی عوامل اشاره‌کننده به قیمت‌ها باعث شد تا فعالیت Sign Up  تا ۳۱ درصد افزایش یابد.

25c

 

  • آنالیز A/B Testing:

  1. در این نمونه موردی بهینه‌سازی بصری صفحات وب و راه اندازی یک تست A / B با تقسیم ۵۰/۵۰ ترافیک مشخص کرد؛ که کاربران نسبت به قیمت‌گذاری‌ها واکنشی محافظه کارانه نشان می‌دهند.
  2. همیشه در هر زبان و در هر تحقیقاتی این موضوع بر همه آشکار است که کلمه خدمات رایگان یا محصولات رایگان بسیار بر واکنش‌های کاربران و یا تصمیم‌گیری‌های خرید تاثیرگذار است.
  3. از بین بردن همه لینک‌های  قیمت گذاری، تعداد ثبت نام در بتا را افزایش داد که این نشان دهنده آن است که؛ اعمال قیمت‌گذاری به عنوان مانع ثبت نام کاربر برای یک محصول به حساب می‌آید.
  4. با دیدن قیمت‌ها، افراد عمل ثبت نام را هم یک عمل پرداختی به حساب‌ می‌آوردند و از ثبت نام سر با می‌زدند. پس نباید این تصور را ایجاد کنید که؛ برای عضویت یک طرح پرداختی در نظر گرفته شده‌است.
  5. شاید شما در کمپینی بخواهید فقط ایمیل جمع‌آوری کنید و در مراحل بعدی این ایمیل‌ها را به مشتری تبدیل کنید تا از شما خرید کنند. دقت کنید این استراتژی مانند یک بازی شطرنج‌است و نباید بگذارید کاربران مرحله بعدی را حدس بزنند. باید گفت؛ این قیمت‌گذاری حرکت بعدی را لو می‌دهند و به عنوان یک مانع ایجاد دافعه می‌کند.
  6. در کمپین‌هایی که هدف‌گذاریشان معرفی کسب‌کار در سطح کلان است نه توضیح ویژگی‌های محصول و خدمات، نباید قیمت‌ها اعمال شود حتی اگر تعرفه‌هایتان خیلی ارزان باشد. زیرا که ایجاد دافعه می‌کنند مگر اینکه هدف‌ کمپین شما تخفیف یا پیشنهاد‌های ویژه باشد.
  7. کاربر تا درگیر موضوع سرویس یا محصول شما نشود علاقه‌ای به دیدن قیمت‌ها ندارد.
  8. عضوگیری و ارائه محصول دو بحث جدا هستند و هر دو نباید در یک تبلیغ بگنجند.
  9. در هر کسب‌وکاری موضوعی برای رایگان شدن وجود دارد تا شما را از ثبت قیمت‌های ارزان تبرئه کند. استراتژیست‌ها در پیدا کردن این موضوع‌ها می‌توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی بدهند.

تگ ها :

نظرات




نماد