سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

هر کسب‌وکاری که یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کند و یا برای فروش حضوری، محیطی را فراهم آورد، لازم است که بتواند مشتریان هدف خود را به محیط ایجاد شده بکشاند تا محصولات خود را به آنها نشان داده و در نهایت آنها را در پروسه‌‌ای مشخص از خریدار به فردی وفادار تبدیل کند. در ادامه این مطلب به ۵ راهکار آنلاین و غیر آنلاین می‌پردازیم که صاحبان و بازاریابان فروشگاه‌ها را در مسیر پیدا کردن مشتری‌های جدید یاری می‌کنند:

اهدای کوپون‌های خرید:

کوپون خرید از مواردی است که مشتری را به قفسه یا صفحه کالاهای شما می‌کشاند و به این منظور کافیست که از هر طریقی که به ذهنتان می‌رسد، کوپون را به دست مشتری خود برسانید. کوپون خاصیتی دارد که فرد دارنده آن، همیشه قصد استفاده از آن را دارد و باید در ذهن خود این مورد را داشته باشید که برای کوپون خود تاریخ مصرف تعیین کنید.

coupon

یک نمونه کوپن در ایران

استفاده از شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به شما داده‌اند که بتوانید محصولات و خدمات فروشگاه خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به نمایش بگذارید و مشتری‌های جدیدی را به خود جذب کنید. فراموش نکنید که موفقیت در شبکه‌های اجتماعی، در گروی یک استراتژی مناسب و کامل است. بدون داشتن استراتژی و برنامه درست، نمی‌توانید به درستی فروشگاه خود را تبلیغ کنید.

خرید دوم را ۵۰٪ ارزان‌تر بخرید:

شاید این مورد را در ایران زیاد دیده باشید. این روش جذب مشتری، از مواردی است که اخیرا بیش از بقیه موارد در فروشگاه‌های پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکثر برندهای معتبر خارجی که در ایران نمایندگی دارند، از این روش بهره می‌برند. معمولا هم این روش در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فروشگاه‌ها، کالاهای جدید خود را برای فروش آماده کرده‌اند و می‌خواهند به یک بهانه‌ای مخاطب را به فروشگاه‌شان بکشانند.

promotion-on-second-item

این استراتژی توسط فروشگاه‌های بنتون مورد استفاده قرار می‌گیرد

جذب مشتری جدید به کمک تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کیکی از روش‌هایی است که اثرگذاری زیادی به همراه خود دارد و نه تنها روی فروش تاثیر می‌گذارد، بلکه به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌هایی (Lead) جمع  کرده و به کمک آنها برای خود موقعیت فروش ایجاد کنید. وقتی به این روش تبلیغاتی رو می‌آورید، همیشه در نظر داشته باشید که باید اصول آن را رعایت کنید و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را فراموش نکنید.

کارت‌های وفاداری:

همیشه به یاد داشته باشید که باید کارت وفاداری فروشگاه خود را مطرح سازید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. خاصیت چنین کارت‌هایی این است که دارنده آن در خریدهای بعدی، می‌تواند تخفیفی جزیی از شما دریافت کند. این کارت می‌تواند در اولین خرید اهدا شده و ارزش آن در خریدهای بعدی، بر اساس میزان خرید مشتری افزایش پیدا کند. این راهکار از مورادی است که در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی داخل ایران، چون روژا، میثم و سفیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

roja-gold-loyalty-card

کارت مشتریان وفادار فروشگاه روژا

این ۵ مورد، راهکارهای مرسومی بودند که در خیلی از کشورهای دنیا و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهره‌وری از آنها، کاملا به تصمیمات استراتژیک فروشگاه‌ها بستگی دارد.


تگ ها :

نظرات




نماد