سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

هر مطالعه تست کاربردی بودن وب سایت که از سال 1994 تا کنون اجرا نمودم، یک چیز را به صورت ثابت نشان می دهد: کاربران سایت از ما خواهش می کنند تا بارگیری صفحات وب سایت را پر سرعت تر کنیم. در ابتدا، طرز فکر من به این در خواست ها به این ترتیب بود "اگر بتوانم طراحی سایت فوق العاده جذاب و بهتری بسازم، می توانم این مدت زمان صبر کردن را برای کاربران لذت بخش بسازم". اما سپس در یافتم که این دلیل برای نگه داری کاربران، سال به سال ارزش خود را از دست می دهد.

تحقیقات بسیار دیگری روی متن های گسترده و وسیع (ابر متن ها) در وب سایت نشان داده است که کاربران سایت نیاز دارند تا آن ها در کمتر از یک ثانیه بارگیری شوند. در مطالعات دیگر روی مدت زمان پاسخگویی نشان داده شده است که این مدت زمان بارگیری صفحات باید کمتر از یک ثانیه طول بکشد. برای مثال، مطالعات انجام شده در IBM در دهه 1970 و 1980 مشخص ساخته است که کاربران زمانی که اطلاعات وزن و قد خود را در این تابع وارد می کنند، در کمتر از یک ثانیه می خواهند پاسخ خود را ببینند. اگر این امر محقق شود، آن ها بیشتر در سایت به فعالیت می پردازند.

 

ما می دانیم که عدم وجود پاسخگویی سریع می تواند برای طراحی سایت و تجارت مضر باشد و هم چنین به این موضوع واقف هستیم که ما به سختی می توانیم توجه کاربران را در حین صبر کردن، در وب سایت ها متمرکز نگاه داریم.

نموداری که در تصویر بالا وجود دارد میزان استفاده از اتصالات ضعیف اینترنتی را در برابر اینترنت پر سرعت و میزان بازدهی آن ها نشان می دهد. دو موضوع مهم از این نمودار بسیار واضح می باشد: کاربران سایت در حالا کاهش استفاده از مودم های اینترنتی کم سرعت می باشند (4/14)، اما میزان کاربرانی که مودم های پر سرعت خود را ارتقاء می دهند تا به سرعت بیشتر و بیشتری دست یابند، بسیار ناچیز است و تقریبا ثابت باقی مانده اند. مورد بسیار بدتری که در این میان وجود دارد این است که اینترنت با پهنای باند وسیع (نمودار T-1) در حال کاهش می باشد، این در حالی است که این گونه اینترنت ها با پهنای باند وسیع و بسیار عالی که دارند، می توانند نتایج شگرفی را به وجود آورند. اینترنت با پهنای باند متوسط افزایش محسوسی دارد.

در مطالعات خود دریافتیم که کاربران مدت زمان پاسخگویی بسیار نامتناسبی را از وب سایت ها تجربه می کنند که از ارتباط بسیار ضعیف سرور به مرورگر حاصل شده است. دلایل این امر می تواند به این ترتیب باشد:

  • وب سایت ها به طور مکرر به ارتقای سیستم هایی که در آن ها اجرا می شوند، نمی پردازند تا سرعت بارگیری صفحات خود را بالا ببرند.
  • کاهش سرعت اتصال سرور به اینترنت. گاهی اوقات در این شرایط سرعت اینترنت از T1 به T3 می رسد.
  • بهتر است خود اینترنت که منبع بروزرسانی ها می باشد، ارتقاء یابد و سرعت خود را با بسط پهنای باند، افزایش دهد.
  • اینترنتی که کاربر به آن متصل است ممکن است جزو T3 و یا حتی T4 باشد.
  • عدم تطابق مناسب بین کامپیووتر و مرورگر که معمولا مشکل بزرگی شناخته می شود. اگر این تطابق وجود نداشته باشد، تاثیر بسیار زیادی روی سرعت بارگیری صفحات سایت می گذارد.

 

تمامی این عوامل باعث می شود تا سرعت بارگیری صفحات از سرور به ابزاری که کاربر استفاده می کند، کاهش یابد. متاسفانه، این گونه تاخیر ها روی هم انباشته می شوند و به سختی می توان مشکلات آن ها را رفع نمود.

اگر این واقعیت های بنیادی را که هم انسان ها در آن دخیل هستند و هم کامپیوترها، کنار هم بگذاریم به یک نتیجه واحد می رسیم: صفحات وب سایت تحت هر شرایطی که شده، باید با سرعت بالایی بارگیری شوند. در حقیقت این سرعت است که می تواند کاربران بیشتری را به وب سایت ها جلب نماید. به این منظور باید گرافیک ها و یا عوامل چند رسانه ای را در طراحی سایت ها حذف کنیم. در طراحی سایت ها تنها باید زمانی از این عوامل استفاده کنیم که به درک کاربر از محتوای موجود بسیار کمک کند.

به کارگیری رنگ ها و فونت ها متنوع و یا تصاویر سنگین و غیره همگی می توانند باعث کند بارگیری شدن صفحات وب سایت شوند. در این زمینه می توانید به توصیه های زیر عمل کنید:

  • کاهش و یا حذف تصاویر بزرگ در طراحی وب سایت.

اگر تا به حال دقت کرده باشید که چقدر طول می کشد تا یک تصویر در ایمیل آپلود شود، حتما سرعت وب سایت را برای بارگیری تصاویر بزرگ و یا تصاویر متعدد در یک صفحه را درک می کنید. برای کاهش این بی نظمی در تصاویر سایت، می توانید سه روش را به کار ببرید.

اول، تصاویر را کوچک کنید: بین 500 تا 800 پیکسل مناسب است. این امر نه تنها برای تصاویر و عکس ها باید به کار رود، بلکه برای گرافیک های پس زمینه سایت نیز باید رعایت شود.

دوم: خالی کردن تصاویر از سایر محتواها— محتواهایی که توسط دوربین ها در هنگام عکس برداری ممکن است روی تصویر حک شود. این اطلاعات بخشی از برنامه نویسی تصویر است که به آن اضافه می شود.

سوم: به جای قرار دادن تصاویر بزرگ و فراوان، می توانید یک اسلایدر را بسازید که این تصاویر را در اندازه کوچک نمایان می کند.

  • کاهش انیمیشن های فلشی.

نرم افزار انیمیشن های فلشی در وب سایت ها معمولا متناسب نیستند و انیمیشن های ساخت آن ها، سرعت سایت را کاهش می دهند و این موارد از دید مشتریان وب سایت هم خیلی جالب به نظر نمی آید. به یاد داشته باشید که مشتریان سایت زمان زیادی ندارند تا منتظر بارگیری سایت تان بمانند و زمانی که با وب سایت کم سرعت رو به رو شوند، به سرعت آن جا را ترک می کنند.

اگر وب سایت تان دارای انیمیشن های فلشی باشد، اعتماد زیادی را برای کاربران نسبت به وب سایت و تجارت شما فراهم نمی کند.

  • کش کردن وب سایت.

طراحی سایت شما شامل موارد بسیاری است که در سرورهای مختلفی قرار گرفته است. مرورگرهای وب سایت باید تمامی این موارد را از سرورهای مختلف جمع آوری کنند تا سایت را بارگیری نمایند. این امر باعث افزایش زمان بارگیری سایت می شود.

طراحان سایت پیشنهاد می کنند که وب سایت های تان را به طور مکرر کش کنید. کش کردن می تواند سرعت سایت را افزایش دهد و عوامل گوناگون وب سایت را از سرورهای مختلف جمع آوری می کند تا سایت زودتر برای بازدیدکنندگان نمایان شود.

  • پلاگین های وب سایت تان را مشاهده کنید

آیا دارای پلاگین های بسیاری در وب سایت تان هستید؟ آیا به طور فعال از همه آن ها استفاده می کنید؟ اطمینان حاصل کنید که پلاگین های غیر ضروری تان را برای افزایش بهره وری طراحی سایت تان، خاموش می کنید.

  • قسمت بالای صفحات وب سایت تان باید حتی بدون وجود تصاویر نیز باز هم مفهومی باشند (بیشتر متن باشد، کمتر عکس وجود داشته باشد).
  • سعی کنید طرح بندی و عوامل طراحی وب سایت تان با هر ابزاری مطابق باشد و به خوبی بارگیری شود.
  • استفاده از جدول هایی با محتوا های پیچیده و فراوان نیز می تواند سرعت بارگیری وب سایت را بکاهد، از این رو سعی کنید اطلاعات را در جداول متعددی تقسیم بندی کنید تا به افزایش سرعت وب سایت خود کمک شایانی کنید.

 

یک توصیه عملی:  لینک ها  زمانی که در صفحات وب سایت قرار می گیرند، باید در دایرکتوری دارای یک اسلش نهایی در ادامه URL باشند. زمانی که کاربران می خواهند URL را بنویسند، این اسلش حذف می گردد. برای مثال لینک به لیست های مقاله ALTER BOX باید به این ترتیب در مقاله ها و مجله های چاپی نوشته شود:  Http://Www.Useit.Com/Alertbox، اما مقاله های آنلاین در برنامه نویسی وب سایت باید به این ترتیب باشند:  Http://Www.Useit.Com/Alertbox/. دلیل این اسلش اضافه در لینک های آنلاین این می باشد که زمانی که سرور به مرورگر می گوید که این لینک به دایرکتوری مربوط است نه به یک فایل، به مکان های دیگری هدایت نشود.

 

توصیه نهایی این می باشد که از سرورهایی استفاده کنید که از HTTP به خوبی پشتیبانی می کند: به کارگیری اتصالات TCP/IP برای هر اتفاقی که در وب سایت می افتد، توسط این پشتیبانی به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این مواقع سرعت وب سایت تان دو برابر افزایش می یابد و از این رو می توانید تجربه کاربری بهینه ای را به کاربران خود ارائه دهید.


تگ ها : مقاله نیاز به سرعت بالا در طراحی وب سایت ها تصاویر برای نیاز به سرعت بالا در طراحی وب سایت ها چگونه سایتی با سرعت لود بالا داشته باشیم؟ طراحی وب سایت و کسب درآمد بالا طراحی سایت پرسینا ساخت وب سایت بدون نیاز به دانش فنی و به صورت رایگان طراحی سایت طراحی وب سایت افزایش سرعت سایت طراحی سایت پروژه راهنمای جامع طراحی سایت و شرح اصول طراحی سایت طراحی سایت مجله اینترنتی معیارهای طراحی سایت آوینا پرداز: طراحی سایت طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت شیراز کلیک اول آموزش طراحی سایت با وردپرس در ۲ ساعت! (به روزرسانی 2017) آموزش و مقالات، آموزش طراحی وب سایت افزایش سرعت سایت وردپرسی کار سختی نیست، فقط باید طراحی و ساخت وب سایت سئو سایت فروشگاهی طراحی سایت دانلود طراحی سایت در کرج ، طراحی وب سایت در کرج ، شرکت طراحی .. طراحی سایت هاستینگ وب سایت چیست و طراحی وب سایت به چه معناست؟ طراحی سایت با سرعت بالا پارس پژوهان آسیا: طراحی وب سایت، میزبانی وب، هاست سئو حرفه ای در طراحی سایت دروپال 3 آیسان وب اشتباهات متداول در طراحی سایت سئو سایت بهینه سازی سایت سئو سازی وب سایت طراحی سایت ارزان قیمت نکات کلیدی و کاربردی برای طراحی سایت اهمیت بالا بودن سرعت وب سایت و نقش آن در سئو نمایش موارد بر اساس برچسب: طراحی وب سایت 14 نکته برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق طراحی وب ارزان طراحی سایت متریال با فریم ورک متریال طراحی سایت با کارایی بالا رازهای طراحی وب سایت حرفه ای و بازسازی آن طراحی وب سایت خبری طراحی وب سایت سئو و آموزش در اصفهان طراحی وب سایت Archives پلتفرم های تحت وب طراحی سایت تهران طراحی وب سایت شخصی طراحی وب سایت و راه بالا بردن سرعت کاوش در صفحات طراحی وب سایت حرفه ای سایت های داینامیک نکات مفید برای بالا بردن سرعت سایت جوملا طراحی سایت تک صفحه‌ ای طراحی سایت در شیراز : آراکد » طراحی وب سایت در شیراز بازسازی سایت جستجوهای مربوط به نیاز به سرعت بالا در طراحی وب سایت ها

نظرات




نماد