سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

موفقیتِ یک کمپین تبلیغاتی در فضای اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و کار حساسی است و اگر این کار را درست انجام بدهیم و استراتژی مناسبی برای کمپین خود در نطر بگیریم نیز می توانیم به هدف مورد نظر خود برسیم و حتی به هدفی ایده‌آل‌تر برسیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بهترین راهکار های موفقیت یک کمپین تبلیغاتی اشاره کنیم.

‎یکی از نکات مهمی که بسیاری از آگهی‌دهنده ها فراموش می‌کنند نیز اطلاعات است. نزدیک به ۵۰% موفقیت کمپین تبلیغاتی شما به اطلاعات شما بستگی دارد. این اطلاعات شامل چه مواردی می شود؟

۱- جامعه هدف: جامعه هدف خود را به درستی انتخاب کنید.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید جامعه هدف شما تمامی افراد هستند، باید این نکته را خدمت شما بگیم که کاملا در اشتباه هستید. در واقع تبلیغ برای همه ، تبلیغ برای هیچکس است و به نتیجه درستی حاصل نمی‌شود. یک نمونه درست انتخاب جامعه هدف : آقایان بالای ۳۰ سال که علاقمند به مطالب بازاریابی دیجیتال به خصوص بازاریابی ایمیلی.

۲- اهداف تبلیغاتی: هدف شما از کمپین تبلیغاتی چیست؟

من به شخصه این سوال را از بیشتر افرادی که جهت تبلیغات در فضای اینترنت مشاوره می‌خواهند نیز می‌پرسم. بدون هدف تبلیغاتی عملا کمپین شما اجرا نمی‌شود و نمی‌توانید این کمپین را به درستی بهینه‌سازی کنید. یک هدف تبلیغاتی باید جامع و کامل باشد و جای ابهامی نداشته باشد، افزایش فروش یکی از اهداف بسیاری از کسب‌و‌کارها است که کاملا مبهم محسوب می‌گردد .
یک هدف تبلیغاتی درست : افزایش فروش محصول A از ۳۰% به ۴۵% تا آخر اسفند ۹۵

۳- کاربران فعلی شما: کاربران فعلی شما چه کسانی هستند؟ به چه چیز‌هایی علاقه دارند؟ آیا تا بحال از شما خرید کرده‌اند و دلیل آن برای خرید از شما چیست؟

تمامی این موارد را می توانید از گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید و به نتایج بسیار مهمی برسید که شاید تا الان حتی به ذهن شما نرسیده است ، به زودی آموزش قدم به قدم گوگل آنالیتیکس را برای شما قرار خواهیم داد.

‎یکی از بخش های مهم یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی و استفاده درست از اطلاعات است. در اینجا لیستی از بهترین تکنیک های بهینه سازی کمپین تبلیغاتی را به شما می آموزیم:

‎۱- تست کنید:

‎سعی کنید تمامی مواردی که مشاوره تبلیغاتیتان به شما می‌گوید را تست کنید. حتی با مبالغ پایین. یکی از نکات مهم در بازاریابی و تبلیغات این است که چیزی به نام “فقط” وجود ندارد. پس به جای اصرار روی حرف خود منطقی تصمیم بگیرید و خود را جای مخاطب بگذارید و ببیند چه چیزی توجهش را جلب می‌کند؟

‎تست کردن هدفگذاری‌های مختلف به شما کمک می‌کند که بهترین و اثر بخش‌ترین کانال‌های تبلیغاتی خود را پیدا کنید.

‎۲- آنالیز کنید:

‎بهترین ابزار آنالیز ورودی‌هایی که من تا الان دیدم گوگل آنالیتیکس  است. سعی کنید روی تمامی لینک‌های تبلیغاتی خود UTM ست کنید و سپس از بخش ACQUISITION و CAMPAINGS ورودی‌های خود را مشاهده کنید .

‎بهترین کمپین های تبلیغاتی که اثر بخشی خوبی و قیمت کمتری دارند را انتخاب و بیشتر سرمایه خود را روی آن کانال تبلیغاتی قرار دهید.

‎یک نکته مهم: هیچگاه کانال تبلیغاتی‌ای را حذف نکنید و تا جای امکان در صورت اثر بخشی کمتر بودجه آن کانال را کمتر کنید.

‎۳- زمان:

‎کمپین‌های تبلیغاتی خود را در زمان‌های متفاوت تست کنید و بازخورد آنرا بررسی کنید. یکی از تکنیک‌های کلیدی برای کسب‌و‌کارهای خدماتی این است که حتی در ساعات غیر کاری نیز کمپین خودشان را اجرا کنند و فیدبک آنرا بررسی کنند. چون در این زمان، بیشتر کسب‌و‌کارهای آنلاین، تبلیغات خود را متوقف می‌کنند اما شما آنرا اجرا کنید تا یک قدم از بقیه جلوتر باشید.

‎شما می‌توانید برای تحلیل ساعات کمپین ، از بخش ACQUISITION > CAMPAINGS > ALL CAMPAIGNS
داخل کادر SECONDARY DIMENSION ، کلمه Hour را وارد کنید.

‎۴- متن تبلیغاتی خود را بروز کنید:

‎سعی کنید بهترین متن تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. شما کمتر از ۳ ثانیه وقت دارید تا جامعه هدف خود را جذب کنید. پس بهترین متن تبلیغاتی ای ممکن است را بنویسید . در اینجا می توانید مراحل قدم به قدم نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب را مشاهده کنید.

‎در زیر ۳ نمونه بنر تبلیغاتی را آوردم که با نوشتن متن ساده و روان توانسته‌اند جامعه هدف خود را به خوبی مورد هدف قرار دهند و به نتایج مثبتی برسند:

۵- A/B تست کنید:

‎روی گرافیک بنر ، روی ساعات پخش بنر ، روی سایز بنرها ، روی  دکمه‌های فراخوان (Call-to-Actions)، متن تبلیغاتی و … A/B تست کنید.
‎یکی از نمونه‌های موفق A/B تست، روی بنرهای تبلیغاتی مستر بلیت اجرا شده که با تغییر کال تو اکشن موجب افزایش نرخ تبدیل تا ۵% شده است.

نمونه A:

نمونه B (اثرگذاری بیشتری داشته):

آیا شما هم از راهکاری موثر برای بهبود کمپین تبلیغات بنری خود بهره برده‌اید؟ حتما در بخش نظرات، آن را با ما به اشتراک بگذارید.


تگ ها :

نظرات




نماد