سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

با افزایش استفاده از اینترنت طی سالهای گذشته فرصت بی‌نظیری برای برندهای کوچک و بزرگ جهت معرفی و فروش خدمات و محصولات ایجاد شده است. کاربران کمتر به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه می کنند و ترجیح می‌دهند با چند کلیک ساده به مقایسه، انتخاب و در نهایت خرید محصولات مختلف بپردازند.
حالا دیگر اهمیت حضور در فضای آنلاین بر کسی پوشیده نیست. اما ورود بدون برنامه به این فضا می‌تواند منجر به عدم تاثیر یا حتی بازخورد منفی در نگاه کاربران شود. اینجاست که تاثیر داشتن استراتژی صحیح، بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

در ادامه ۵ نکته کلیدی برای داشتن استراتژی مفید در دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور می‌کنیم

۱.بازاریابی محتوا، وقتی محتوا پادشاهی می‌کند

جمله‌ی که در عنوان می‌بینید این روزها ورد زبان متخصصان سئو است. “Content is king”  محتوا بخش بزرگ و مهمی از استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ را شامل می‌شود.

ارائه مطالب مفید کاربردی به مخاطبان از طریق وبلاگ سایت‌ می‌تواند منجر به افزایش علاقه کاربران و در ارتباط بودن دائمی آنها با کسب و کار شما شود که هر دو این موارد در نهایت به فروش بیشتر شما کمک می کند. تولید محتوای خلاقانه و دست اول علاوه بر تاثیر مثبت در سئو وبسایت می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت کلیدی برای تبدیل شما به لید بازار در حوزه فعالیت‌تان شود.

به یاد داشته باشید ایجاد تنوع در لحن محتوای تولید شده ضمن حفظ هویت اصلی برند، می‌تواند به برگ برنده اصلی شما نسبت با سایر رقبا تبدیل شود.

 

۲. ارگانیک سرچ (SEO) بالاتر از رقبا باشید

مصرف کنندگان از روش‌های متخلفی تلاش می‌کنند تا به اطلاعات مورد نیاز در خصوص محصولات مورد نیازشان دست یابند. یکی از مهمترین روش‌ها در این میان موتورهای جستجو هستند. در نظر گرفتن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باید از مهمترین المان‌ها برای شما باشد. در صورتی که در نتایج جستجو روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان جایگاه مناسبی داشته باشید علاوه بر مشتریان خودتان، شانس جذب مشتریان بالقوه را دارید که با نام شما آشنا نبوده‌اند. این کار ترافیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

۳.شبکه های اجتماعی، به حلقه دوستی مشتریان خود بپیوندید

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و… یک فرصت عالی برای ساخت و افزایش قدرت تجاری برند شماست. همچنین این شبکه‌ها امکان مناسبی برای به استراک گذاری و آگاهی بخشی به مشتریان بالقوه شما در خصوص خدمات و مزایای محصولات‌تان فراهم می‌کنند. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای ارتباط نزدیک‌تر بین برندها و مشتریانشان نیز هست. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردم، لحن برند در عین حفظ هویت خود باید متناسب با کانالهای مختلف تبلیغاتی تغییر کند.
برای مثال همانطور که از نام این بخش پیداست در شبکه های اجتماعی لحن باید کمی صمیمی و خودمانی باشد.

۴.ایمیل مارکتینگ، وقتی آب رفته به جوی باز می‌گردد

بر طبق آمار تنها بین ۱ تا ۳ درصد از افرادی که اولین بار وارد وبسایتی می‌شوند تصمیم به خرید از وبسایت را می‌گیرند. در چنین شرایطی چه برنامه‌ای برای ۹۷% دیگر کاربرانی که از طریق کمپین‌های تبلیغاتی به وبسایت شما می‌آیند در نظر دارید؟
درست در این شرایط است که ایمیل مارکتینگ به کمک کسب و کار شما می آید. برخلاف تصوری که این روزها در خصوص ایمیل مارکتینگ و عدم تاثیر گذاری آن وجود دارد، در صورت داشتن یک برنامه صحیح و مدون و همینطور اجرای درست، ایمیل مارکتینگ میتواند ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای شما و کسب و کارتان باشد. بد نیست بدانید بیش از ۶۵ درصد خریدهای آنلاین از طریق ابزارهای کمکی برای بازگشت مجدد کاربران به وبسایت می باشد.
با توجه به اینکه بیشتر ایمیل‌ها از طریق تلفن‌های هوشمند باز می‌شوند، حتما به قالب محتوای ایمیلتان در موبایل توجه کنید.

۵.از طریق تلفن‌های هوشمند همیشه به مشتریان خود نزدیک باشید.

طبق آمار ارائه شده توسط نیل موهان یکی از مدیران اجرایی گوگل بیشتر از ۹۰% پروسه خریدهای آنلاین از طریق یک دیوایس شروع و از طریق دیوایس دیگری تکمیل می شود. طی سالهای گذاشته فروش اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها روند رو به رشدی را تجربه کرده و از سال ۲۰۱۴ نسبت به کامپیوترهای شخصی و لپتاب‌ها پیشی گرفته است. وقتی این آمار را کنار هم قرار می‌دهیم به نتایج جالبی می‌رسیم.

۸۰ درصد از کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند.

بسیاری از کاربران ممکن است برای اولین بار از طریق تلفن همراه خودشان با برند شما آشنا شوند و در نهایت از شما خرید کنند پس ریسپانسیو بودن و طراحی متناسب با موبایل وبسایت شما باید یکی از مهمترین فاکتورها در نظر گرفته شود.


تگ ها :

نظرات




نماد