سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

امروزه دسترسی به اینترنت روی دستگاه‌های همراه مانند تبلت و تلفن‌های هوشمند به سادگی امکان پذیر شده است. بنابراین رفتار کاربران نیز تغییر یافته و هر آنچه که برای وب گردی و یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند را از طریق این دستگاه‌ها انجام می‌دهند.

این به این معنا است که سهم ترافیک ورودی کاربران به سایت‌ها، که در گذشته صرفا از طریق لپ تاپ و کامپیوتر بود کاهش یافته و سهم بیشتری برای دستگاهای همراه به وجود آمده است. گوگل نیز به این موضوع آگاه است و شاهد افزایش جستجو‌ها از طریق موبایل بوده است بنابراین لازم می‌داند سایت‌های که با این دستگاه‌ها سازگار هستند را به کاربران خود معرفی کند. آنها دوست ندارند سایتی که حتی محتوا و تصاویر آن در یک موبایل غیر قابل نمایش است را به کاربران پیشنهاد بدهند.

بنابراین بحث Mobile-Friendly برای سایت‌ها در نظر گرفته شده و گوگل به سایت‌های که استانداردهای آن را رعایت می‌کنند اهمیت می‌دهد و حتی ابزاری را برای تست و کمک به مدیران سایت (Mobile-Friendly Test) در نظر گرفت.

موضوع بهینه سازی سایت برای موبایل همچنان مانند سایر موضوعات سئو در حال به روز رسانی است و آخرین فعالیت گوگل در این زمینه پروژه AMP و Google Mobile First Index است.

Mobile-First-Indexing

بهینه سازی سایت برای موبایل و اکنون (Mobile-First Index)

حدود یک سال پیش، گوگل در رابطه با موضوع mobile index صحبت کرد و اینطور تفسیر شد که اونها قصد دارند تا از “موبایل ایندکس” برای رتبه‌بندی در نتایج موبایل و از “دسکتاپ ایندکس” برای رتبه‌بندی در نتایج رایانه استفاده کنند. اما اکنون داستان متفاوت شده است و گوگل اعلام کرده است که با توجه به اینکه بسیاری از کاربران جستجو‌های خود را در گوگل از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند، قصد دارند تا از mobile-first index برای هر دو رتبه بندی در نتایج موبایل و رایانه‌ها استفاده کنند. البته این مورد فعلا به صورت آزمایشی بر روی بخشی از نتایج اعمال خواهد شد و بعد از تست و دریافت بازخورد تجربه کاربران تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود. بنابراین کاملاً مشخص است که وجود یک سایت ریسپانسیو و بهینه سازی شده برای موبایل چقدر می‌تواند مهم و در ورودی ترافیک سایت از طریق گوگل تاثیر‌گذار باشد.

مقالات مرتبط:

سئو چیست

سئو داخلی سایت چیست؟

اما اگر یک سایت ویژه نسخه موبایل نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

گوگل می‌گوید نگران نباشید، اگر چه ترجیح می‌دهیم یک سایت بهینه برای موبایل داشته باشید اما اگر فقط یک نسخه دسکتاپ دارید ما آن را به خوبی ایندکس می‌کنیم حتی اگر ما از یک user agent موبایل استفاده کرده باشیم. اگر شما یک سایت یا زیر دامنه برای نسخه موبایل در نظر گرفته‌اید باید مطمین شوید که لینک‌ها و محتوا و ساختار موجود در سایت موبایلی تقریبا شبیه سایت نسخه دسکتاپ است و گوگل می‌تواند به آن دسترسی (crawling) داشته باشد.

نسخه موبایل سایت من محتوای کمتری نسبت به نسخه دسکتاپ دارد. آیا این یک مشکل هست ؟

 بله. در واقع با توجه به سیستم جدید mobile-first index گوگل ابتدا به محتوای نسخه موبایل سایت اهمیت خواهد داد و اگر با محتوای بی ارزشی روبه‌رو شود شانس رتبه گرفتن را از دست خواهید داد.

اینجا مشخص می‌شود که چرا گوگل پیشنهاد استفاده از یک سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی را به جای راه‌اندازی یک سایت مستقل برای موبایل، به مدیران سایت می‌دهد. شاید راهکارهای دیگری نیز وجود داشته باشد اما ممکن است خطا و مشکلات بیشتری نیز به وجود بیاید.

آیا اکنون تغییرات روی نتایج گوگل اعمال شده است ؟

گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر نمی‌توانید تغییرات خاص و زیادی را در رتبه‌بندی مشاهده کنید. در واقع آنها قصد آزمایش در مقایسی کوچک را دارند و همینطور بهتر است بدانید که تغییرات mobile-first index در ابعاد جهانی خواهد بود نه صرفا برای نتایج یک منطقه خاص.

اگر حالا پی به اهیمت سازگاری سایت برای دستگاه‌های همراه برده‌اید و قصد راه‌اندازی نسخه موبایل را برای سایت خود دارید در نظر داشته باشید که یک سایت استاندارد نسخه دسکتاپ می‌تواند بهتر از یک نسخه موبایل دارای مشکل و خطا باشد.


تگ ها :

نظرات




نماد